sa
door salami May 5, 2005 om 15:23
Voeding & gezondheid

Is er verschil tussen thuisstudies?

Ik overweeg om een thuisstudie te gaan volgen.
Mijn vraag is of er verschil is tussen de studies van
LOI, NTI, NHA en Studieplan?
Hebben uitendelijk de diploma's dezelfde waarde?
Welk diploma ligt beter in de maatschappij?

32421 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 5, 2005 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het maakt allemaal niet veel verschil. Waar je op moet letten is of het om een vakdiploma gaat. Het is ook mogelijk om een certificaat van deelname te behalen. Dit heeft minder waarde. Heb je te weinig vooropleiding om een bepaalde vakopleiding te gaan volgen, dan is de open school een idee. Zoek ze allemaal op,  op internet. Bepaal heel goed wat belangrijk is. B.v zelf je eigen tempo van de studie bepalen. Heb je behoefte aan correctie van een leraar. Wil je misschien toch deeltijd een ochtend of dag naar school. En het belangrijkste je portomonnee. Zelf heb ik in het verleden een prima studie gevolgd bij het loi. inmiddels zijn de mogelijkheden uitgebreid. Dus informeer je goed. Let niet op gratis cassette recorders e.d. die zijn nl. binnen no time kapot. succes.

ve
door verwijderd - May 5, 2005 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is wel degelijk verschil tussen de diverse instituten. Daar weet expert Encarta meer van.

Bovendien moet je heel goed opletten op wat voor diploma zij praten. Ze
hebben vaak zelf diploma's en die sluiten helemaal niet aan bij de
officiële vakdiploma's, die erkend worden.

Vladja

ve
door verwijderd - May 5, 2005 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle diploma's van thuisstudies liggen niet zo heel goed in de markt,
van de door u genoemde is LOI de beste de andere raad ik af.

Mijn advies aan u is om ook eens bij het ROC bij u in de buurt langs te
gaan. Wellicht hebben deze ook een vorm van onderwijs waar u de
opeleding kan behalen. Deze diploma s zijn wel officieel erkent. en
staan beter op uw cv dan NTI of ELLOWIE

ve
door verwijderd - May 5, 2005 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van NHA en Studieplan zijn mij geen selcht of goede gegevens bekend dus daar moet ik passen. Anders ligt dat bij LOI en NTI. Het Nederlands Talen Instutuut is een zusje van Lecturama en staat niet al te best bekend. Vaak wordt er gescherm met imposante diploma's die echter niet erkend zijn en waar je dus weinig aan hebt. Ook is het lerarenbestand en de opvolging van lessen alsmede het lesmateriaal van een matig gehalte. Anders ligt dat bij de Leidse Onderwijsinstellingen waar wel degelijk goed lesmateriaal, goede docenten en rijkserkende diploma's worden afgegeven. Daarnaast is ook het NCOI een goede keuze voor schriftelijk onderwijs. Succes met de keuze - E.

ve
door verwijderd - May 5, 2005 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Vladja, Ik weet, dat het uitermate vriendelijk bedoeld is

maar de titel expert laat ik graag over aan randfiguren

zoals F. Rothuizen. Deze benaming voor de vaste medewerkers

vind ik een wat ongelukkige keuze van de redactie

Groeten. E. (collega)

ve
door verwijderd - May 5, 2005 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Chong , met  de roc heb je helemaal gelijk. Deze bedoelde ik met de open school. Kon even niet op de naam komen. Het is ook helemaal afhankelijk om wat voor opleiding het gaat. Is er soms ook nog een stageplek voor nodig. Dan raad ik zelfs aan om eerst een evt. stageplek te zoeken, voordat erop een misschien dure opleiding wordt ingeschreven. Mogelijk weet deze stageplek ook wel te vertellen welk diploma het best in de markt ligt. Groetjes

ve
door verwijderd - Oct 23, 2005 om 02:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring is dat van de instituten die thuisstudies aanbieden LOI de beste is. Zij geven ook diploma's af die officieel erkend worden door de overheid en de betreffende beroepsgroep, zodat je er in de praktijk ook wat mee kan en ze ook waarde hebben. En een goede tip is om in jouw omgeving te kijken naar een ROC en zij ook de betreffende cursus/studie aanbieden. Ten eerste is dit vaak goedkoper en kunnen zij ook praktijkervaring bieden in de vorm van practicum of stages en voor sommige opleidingen is dat erg belangrijk. Vooral in de gezondheidzorg en welzijn. Veel succes

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

In principe is er geen verschil, alleen zou ik wel voor het bedrijf kiezen dat het best bekend staat. Kies voor het bedrijf waar jij het meeste vertrouwen in hebt.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wil je een bepaalde studie gaan volgen "Controleer"dan eerst bij het ministerie van onderwijs of het toegezegde diploma erkent is, want dat blijkt vaak niet het geval.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

sorry oud draadje uit 2005.

Maar toch kortgeleden is hier door de overheid voor gewaarschuwd.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring binnen mijn werk is dat de LOI het beste aangeschreven staat en ook diploma's voor beroepsopleidingen afgeeft die door het ministerie van onderwijs erkend worden. Ook is het misschien een idee of de opleiding van uw keuze bij een Regionaal Opleidings Centrum worden gegeven. Ze geven in diverse beroepsrichtingen opleidingen die in deeltijd te volgen zijn en zijn vaak voordeliger. Ook zijn deze zeer goed aangeschreven. Ik wens u veel succes met het volgen van de opleiding

ve
door verwijderd - Jan 19, 2007 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou, en mijn persoonlijke voorkeur, voor de LOI kiezen. NTI & NHA kwamen veel klachten over, de cursus die om onduidelijke redenen niet voortgezet kon worden, waarbij cursisten met onafwerkte studie zaten.

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gehoord dat Studieplan dezelfde cursussen aanbied als de LOI alleen dan zonder begleiding? Studieplan is heel goedkoop en de domeinen staan alle 2 op het zelfde adres geregistreerd... LOI en Studieplan...