be
door beciowa Oct 1, 2017 om 23:26
Voeding & gezondheid

Is het weigeren van een toiletbezoek op school gelijk aan een mishandeling?

Mijn dochter zit sinds kort op het voortgezet onderwijs. Ze was ziek maar heeft ook normaal vaak last van buikkrampen en diarree. Nu mag ze bij de meeste docenten gewoon naar het toilet maar een drietal docenten weigeren dit gewoon totdat mijn dochter het niet meer kan volhouden en dan toch zonder toestemming naar het toilet stapt.

Is dit afgezien van het feit dat ik vind dat je niemand kunt verbieden om naar het toilet te gaan niet gewoon gelijk aan een mishandeling?

Dit is toch ook niet gezond, ophouden totdat je niet meer kunt volhouden?

18668 14 Rapporteer

ge
door george321 - Oct 1, 2017 om 23:36
390 Antwoorden / 1 Vragen

Deze vraag is zeker wat "stevig" gesteld, mishandeling nog wel.
Maar dat terzijde, als alle leerlingen zomaar om de klip-klap met of zonder vragen of goedkeuring de klas verlaten kunt u wel nagaan dat het kort gezegd een zootje wordt.

Wat houdt u tegen om met een briefje van uw dokter / huisarts dit met het hoofd van de school te overleggen. Wellicht dat een telefoongesprek met de huisarts / dokter en het schoolhoofd een optie is?

Het is m.i. geen prettige insteek om dit publikelijk "mishandeling" te noemen. (Na wat zoeken:

Mishandeling is het toebrengen van verwondingen of pijn of andere schade tegen het lichaam van een persoon gericht. De straf daarvoor: Voor verschillende vormen van het misdrijf mishandeling en voor het misdrijf zware mishandeling kunnen verschillende maximumstraffen worden gegeven. Hierna zullen deze worden besproken: Eenvoudige mishandeling: 3 jaren; Eenvoudige mishandeling met zwaar lichamelijk letsel: 4 jaren; Eenvoudige mishandeling leidend tot de dood: 6 jaren;). Op uw manier en betiteling is er geen mens meer te vinden die les wil geven .......................................

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2017 om 23:38
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Vraagt u met het drietal docenten een gesprek aan. Als uw dochter deze problemen heeft moet er, m.i. wel toestemming gegeven worden. Het gaat me te ver om dit mishandeling te noemen. Er zijn ook kinderen die geen zin in de les hebben en dan maar om 'verlof' vragen om zich even af te zonderen. Nogmaals, spreek met deze 3 docenten, desnoods met een verklaring van de arts dat zij meer problemen heeft dan een gemiddelde leerling. Sterkte voor uw dochter.

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2017 om 00:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

1. hoe verzint u het? Kom nou toch, mishandeling?
2. ik hoop niet dat u uw kind bijbrengt dat ongehoorzaamheid gewoon kan want dat kan haar dan nog heel veel problemen geven. Altijd een kind gelijk geven terwijl leraren daar anders over oordelen ondervindt een kind meestal en op den duur schade van.
3. Kinderen kunnen niet zomaar de klas uit gaan als het ze past, of andere regels aan hun laars lappen. Het zou dan maar een ongeregelde toestand op     school worden.
3. Als er een probleem is ga dan met haar naar de dokter. Maar misschien is het gewoon een smoes om de klas uit te gaan, haar eigen zin door te zetten?
4. Geen goed begin op een nieuwe school dat haar kan blijven achtervolgen.

be
door beciowa - Oct 2, 2017 om 00:17
11 Antwoorden / 1 Vragen

@george321u

Niemand heeft gezegd dat alle leerlingen zomaar om de klip-klap met of zonder vragen of goedkeuring de klas verlaten.

Er is netjes gevraagd en geattendeerd op de griep met buikklachten die ze gehad heeft en het gebeurde de eerste dag nadat ze weer op school was.

Bij andere docenten kan het wel zonder problemen en bij een examen gaat er gewoon iemand mee. Dus waar is het probleem zolang dit niet uit de hand loopt?

Als je in een bedrijf werkt met 50 man, mag je dan ook niet naar de WC omdat de baas dat zo wil en het anders een zooitje wordt?

Ouderen in een zorginstelling, mogen die ook niet naar de wc omdat de verpleegster dat zo wil?

Omdat het hier kinderen zijn in een klas houden ze het maar lekker op totdat ze buikpijn krijgen, ook als ze het netjes vragen?

Leest u maar eens wat de gevolgen kunnen zijn wanneer iemand onnodig niet naar de wc gaat.

ge
door george321 Oct 2, 2017 om 11:54
390 Antwoorden / 1 Vragen

Niemand heeft gezegd dat alle leerlingen zomaar om de klip-klap met of zonder vragen of goedkeuring de klas verlaten.

<< maar als je iets niet in de kiem smoort wel >>

Er is netjes gevraagd en geattendeerd op de griep met buikklachten die ze gehad heeft en het gebeurde de eerste dag nadat ze weer op school was.
<< zoals anderen ook schrijven, er zijn ***smoesjes genoeg om maar niet in de klas te zijn, en een leerkracht wordt ook geacht 'orde' te houden >>

Bij andere docenten kan het wel zonder problemen en bij een examen gaat er gewoon iemand mee. Dus waar is het probleem zolang dit niet uit de hand loopt? << Dit moet niet uit de hand lopen, en op de eerste schooldag een examen erbij halen is wat prematuur >>

Als je in een bedrijf werkt met 50 man, mag je dan ook niet naar de WC omdat de baas dat zo wil en het anders een zooitje wordt? << wat heeft dit met uw dochters ziekte van doen >>

Ouderen in een zorginstelling, mogen die ook niet naar de wc omdat de verpleegster dat zo wil? << wat heeft dit met uw dochters ziekte van doen >>

Omdat het hier kinderen zijn in een klas houden ze het maar lekker op totdat ze buikpijn krijgen, ook als ze het netjes vragen?

Leest u maar eens wat de gevolgen kunnen zijn wanneer iemand onnodig niet naar de wc gaat.
<< U denkt dat iemand levensgevaarlijk ziek wordt als een les uur 50 minuten duurt? En moet uw dochter dan 3 x in die 50 minuten?>>

Kennelijk ervaart u de lezing van uw dochter, uit ervaring blijkt dat de schoolgaande kids een andere beleving hebben als de leerkrachten, en was u erbij bij dit gebeuren? Nee. Dus ga eens met die drie leerkrachten die u bijna van mishandeling beschuldigd praten, dat heeft u nog niet gedaan kennelijk. Maar bedenkt u zich eens hoe uw dochter gepest zou kunnen gaan worden als u zich op schooldag 1 al zo opsteld?

emcede
door emcede - Oct 2, 2017 om 00:25
960 Antwoorden / 4 Vragen

Twee citaten:
- Nu mag ze bij de meeste docenten gewoon naar het toilet maar een drietal docenten weigeren dit gewoon
- Het gebeurde de eerste dag nadat ze weer op school was

Je houdt van overdrijven, geloof ik. Moest ze echt elke les (want: minimaal 7x) tussendoor naar de wc? Arm kind... was jij niet degen die haar mishandelde door haar weer naar school te sturen?

tenormin
door tenormin Oct 2, 2017 om 00:41
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@emcede, ? Een ontzettend misplaatste opmerking over de moeder met "mishandeling" om dochter "weer" naar school te sturen. Heel onbehoorlijke schrijven.

emcede
door emcede Oct 2, 2017 om 08:06
960 Antwoorden / 4 Vragen

Jammer dat u er zo over denkt. Ik meen serieus dat het verhaal op mij ontzettend overdreven overkomt. Probleem zal er zijn, maar zoals het hier neergezet wordt........ Nee, dat gaat er bij mij niet in.

be
door beciowa - Oct 2, 2017 om 00:33
11 Antwoorden / 1 Vragen

aurora1

Volgens mij wordt u ook achtervolgt .......... door waanvoorstellingen.

 emcede

Omdit soort achterlijke commentaren heb ik niet gevraagd.

emcede
door emcede Oct 2, 2017 om 08:09
960 Antwoorden / 4 Vragen

Nee? Kom dan eens met het werkelijke verhaal! Zo je het nu schrijft lijkt het of het om gebeurtenissen op 1 dag gaan.

En ja, op school wordt - als er verder geen medische reden is - nou eenmaal bepaald wanneer iemand naar de wc mag.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2017 om 10:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@beciowa

Ner, u wilt alleen dat er met uw onzin verhaal meegehuild wordt. U stelt zich aan.

tenormin
door tenormin - Oct 2, 2017 om 00:38
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@beciowa, gewoon rustig blijven. Uw, terechte vraag, want daar is vraag & beantwoord voor, is okay. U vraagt en wij antwoorden naar beste weten. Ga er nu niet een baas en 50 medewerkers bij halen. U heeft het over uw dochter die normaal vaak last van buikkrampen heeft. Heel normaal, de vraag dan. Natuurlijk naar voor uw dochter. Ga toch, zoals al eerder aangegeven, in gesprek met de 3 andere docenten. Als er buikklachten zijn, ik geloof u op uw woord: praat erover, geef dus de verklaring van de huisarts, die n.m.m. ook wel een attest wil afgeven en ik denk dat er geen docent meer is die de "uitzondering op de regel" niet zal toepassen. Mijn kleindochter wilde ook liever alleen "spuiten" (diabetes 1); kreeg daar ook alle ruimte voor. Een goede docent, 3 docenten in dit geval: ik kan me niet voorstellen dat ze ziende blind en horende doof zijn voor dit soort (en meerdere) problemen bij scholieren.

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2017 om 01:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, TS, ik heb ruime ervaring gehad met de gevolgen voor kinderen die alsmaar door hun ouders/voogden in het gelijk werden gesteld terwijl de school bij herhaling er anders over dacht en het een kwestie was van niet de regels opvolgen en je eigen gang maar gaan. Schorsing en definitieve verwijdering kunnen dan het gevolg zijn en geen enkele andere school die zo een leerling dan nog wil aannemen. Hoezo waanvoorstellingen?
Een les duurt toch maar hooguit ca 45 minuten?
U stelt een naar mijn mening vrij absurde vraag aangaande mishandeling en u krijgt reacties. U kunt niet zelf bepalen welke reacties gegeven mogen worden, net zoals u en uw dochter niet zelf eigen regels voor school kunnen hanteren.
En, als een kind ziek is kan het maar beter thuis blijven tot het beter is. Een kind dat alsmaar tijdens de les naar het toilet gaat en eerst ook nog alsmaar vraagt, stoort de les, voor leraren en leerlingen.

lo
door lovewinnie - Oct 2, 2017 om 06:55
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Zolang er medische noodzaak Is of bijv briefje van de huisarts dan krijgen ze indd niet zomaar vrijstelling. Het zijn pubers en komen met de gekste " smoesjes" dat je helaas zonder bewijs niet zomaar continu de les mag en kan verlaten. Als ouder eventueel een briefje schrijven of conciërge bellen Is ook mogelijk dan krijgt ze speciale pas waarmee ze de klas mag verlaten wanneer ze moet.

Zelf zoontje met type 1 diabetes. Moet regelmatig prikken, bij hoog veel plassen en bij laag zelfs eten in de les. Deze ruimte heeft hij terwijl andere pubers echt niet mogen eten of plassen zonder te vragen.

Als ze trouwens zo zwaar buikloop heeft zou ik me kind thuis houden. Das geen doen. Zelf prikkelbare syndroom, op die leeftijd al maar kon prima met de pauze af. Gewoon voor zekerheid gaan voor de les. Is goed aan te leren

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2017 om 09:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Overdrijven is ook een zaak.
Ga eens met de leiding van de school praten - op een rustige manier.

panter22
door panter22 - Oct 2, 2017 om 09:57
6599 Antwoorden / Vragen

Zo vaak buikkrampen en diaree hebben dat je regelmatig onder de les naar het toilet moet, is niet gezond.
Ben je al met je dochter naar een specialist geweest?

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2017 om 10:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als een kind griep heeft, moet u dat kind thuishouden tot het hersteld is.

Als een kind daarnaast een medische aandoening heeft, waardoor het per se direct naar het toilet moet als het moet, kunt u dat beter met een medische verklaring met de schoolleiding bespreken, zodat het kind een ontheffing krijgt. En dan houden daar alle leraren rekening mee.

Betekent natuurlijk ook dat het kind niet mee kan op schoolreis en excursies, want daar is ook niet altijd direct een toilet beschikbaar.

Maar nu al een examen gehad?

Maar u gaat hier nogal te keer. Nogal onfatsoenlijk.

gerbera
door gerbera - Oct 2, 2017 om 11:40
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@emcede, waar staat dat ze 7x per les naar het toilet gaat?. Deze 3 docenten laten het niet toe dat het kind naar het toilet gaat. En wie bent u het de ouder kwalijk te nemen als deze het verantwoordt vindt het kind naar school te sturen.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2017 om 11:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus toevallig juist les van die drie docenten op die eerste dag op school na de griep die het niet toelieten en wel bij het examen?

Een kind met buikloop houd je thuis. Simpel.

emcede
door emcede Oct 2, 2017 om 12:49
960 Antwoorden / 4 Vragen

Openingspost:
Nu mag ze bij de meeste docenten gewoon naar het toilet maar een drietal docenten weigeren dit gewoon

Er is netjes gevraagd en geattendeerd op de griep met buikklachten die ze gehad heeft en het gebeurde de eerste dag nadat ze weer op school was.

Dus: op die eerste dag na haar ziekte mocht ze bij de meeste docenten naar de wc maar bij drie niet. "de meeste zijn er dan minstens 4, samen 7. Niet zo moeilijk, hoor. Ik heb ook nooit geschreven 7x per les...

ficus
door ficus - Oct 2, 2017 om 12:51
147 Antwoorden / 2 Vragen

Kunt u het nog meer overdrijven?