Ye
door Yessica Vermeer Mar 14, 2022 om 14:40
Voeding & gezondheid

Kan ik af van een product wat niet bevalt

Ik heb een matras aangeschaft voor 75 euro per maand voor mijn rug, het helpt niet en dus wil ik de matras weer inleveren, dit kan niet omdat het tweedehands is, ik moet het zelf verkopen en dat dan overmaken aan HHP, het is echter een medisch hulpmiddel, waar ik geen baad bij heb, de matras is ( volgens HHP) mijn eigendom, maar ik betaal er de komende 3 jaar wel elke maand 75 euro voor, dan is het toch niet mijn eigendom? Bovendien heb ik er niets aan en ik kan een behandeling in Duitsland krijgen die mij mogelijk van mijn pijn af helpt, dit alles wist ik niet toen ik dit product aan schafte, enige coulance kent dit bedrijf niet en ze zijn ook niet bang voor kassa of radar

5125 12 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 14, 2022 om 14:54
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Zo te zien heeft u de matras op afbetaling gekocht. Heeft het bedrijf garantie gegeven dat de matras tegen uw rugklachten gegeven?
Zo nee, dan heeft het bedrijf gelijk.

ro
door ronny530 - Mar 14, 2022 om 14:59
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Vreemde constructie maar terzijde. Zo te lezen heeft u een tweedehands matras aangeschaft middels een soort van leenvorm want HHP stelt dat u eigenaar van het matras bent. Van die leenvorm moet toch iets op papier gezet zijn waarvoor u heeft getekend. Iets meer uitleg over de manier van aanschaf zou verhelderend kunnen zijn want u weet als enige hoe de koop in zijn werk is gegaan.

redfloor
door redfloor Mar 14, 2022 om 15:45
166 Antwoorden / 21 Vragen

Bij de aanschaf was het natuurlijk nieuw, maar nu kunnen ze het alleen nog als tweedehands verkopen...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 14, 2022 om 15:29
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Indien er sprake is van een constuctie fout zou u een beroep kunnen doen op: (zie o.a. deze info)

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
Ik wil u echter niet blij maken met een dode mus omdat, zo u recht willen doen gelden op de consumentenbescherming, u zult moeten bewijzen dat er een ander product is geleverd dan door u besteld. Het gegeven dat het een 2e hands is maakt het nog lastiger en ik vrees dat, indie u uw recht zou willen doen gelde, de uitlag toch zal zijn: koop = koop. De clausule op zich m.b.t. door u zelf verkopen en de opbrengst overmaken is wel een heel bijzondere omdat de matras uw eigendom is, ook al is die niet afbetaald. Anderzijds zou dan wel gelden dat u het totale aankoopbedrag dient te betalen en het daarna geheel vrij staat om het aan wie dan ook te verkopen.

Hoe dan ook is onduidelijk, stel dat ik het van u zou kopen voor bijv. €15,00, wat dan, volgens de voorwaarde die u noemt zou u dan €15,00 moeten overmaken en niet meer. Uiterst merkwaardig dus.  Mijn advies is: leg dit voor bij
Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 – 8020:    € 0,10 per minuut (met een maximum van € 12,50). Daarnaast betaalt u een starttarief van 4,5 cent en de normale belkosten. Zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl  of

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

panter22
door panter22 - Mar 14, 2022 om 15:35
6599 Antwoorden / Vragen

Dat je pijn hebt in je rug is erg, maar hoe kom je er op een matras op afbetaling te kopen?
Een medisch hulpmiddel? Hebben ze ja dat verteld?
Ik zie alleen een dure matras met een verkooppraatje. Geen enkele garantie als de matras niet bevalt.
Je kunt een klacht indienen. Doe het schriftelijk en niet telefonisch. Want aan de telefoon roepen ze kennelijk maar wat.
HHP blijft eigenaar van de matras tot je alle termijnen betaald hebt. Art,7 van de algemene voorwaarden.
Dus als zij zeggen dat je de matras kan verkopen en hen het bedrag over moet maken, dan moet je dat op papier staan.
Want jij mag de matras, die nog steeds eigendom is van HHP niet verkopen.
Neem eens contact op met het juridisch loket.
Want ergens geen baat bij hebben is veel te vaag. Je moet heel duidelijk omschrijven wat je klachten zijn mbt deze matras.
Wat hebben ze je beloofd toen je de matras kocht?
https://www.juridischloket.nl/

Artikel 7: Eigendomsvoorbehoud

HHP blijft volledig eigenaar van een door haar verkochte zaak zolang Koper niet volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen jegens HHP, met inbegrip van hetgeen Koper in verband met het tekortschieten in zijn verplichtingen verschuldigd mocht worden boven de hoofdsom.
https://www.homehealthproducts.nl/hhp-bedrijf/aankoopvoorwaarden

Donuts
door Donuts - Mar 14, 2022 om 15:38
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Een 2e hands matras waar je rond de € 3.000,- voor gaat betalen? Ik weet niet wat ik hoor, uhh lees.

redfloor
door redfloor Mar 14, 2022 om 15:45
166 Antwoorden / 21 Vragen

Bij de aanschaf was het natuurlijk nieuw, maar nu kunnen ze het alleen nog als tweedehands verkopen...

sira
door sira Mar 14, 2022 om 16:34
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Dan nog, voor een matras € 2.700,- betalen. Absurd.

panter22
door panter22 Mar 14, 2022 om 16:44
6599 Antwoorden / Vragen

En dan ook nog  3 jaar elke maand €75 moeten betalen. Hoe kunnen ze dat aan iemand verkopen.

sira
door sira Mar 14, 2022 om 18:15
2337 Antwoorden / 24 Vragen

Dat kunnen verkopen snap ik wel, want er zijn altijd mensen die er in trappen. Kijk maar naar die mensen die zgn een dagje uit gaan, met zo'n touringcar, gratis lunch, en dan geconfronteerd worden met een verkoop. Ze komen thuis met kussens, dekens etc., allemaal nutteloze spullen die volgens de verkoper gezond zijn.
Eén ding begrijp ik alleen niet, is de vraagstelster benaderd d.m.v. een brochure in de bus, want ik zou deze firma met googelen nooit gevonden hebben.

ne
door neodutchio - Mar 14, 2022 om 16:32
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wat zijn de gemaakt afspraken? Is het een koop op afbetaling zodat u €2.700 betaald voor een matras? Is het een leasecontract? Wat is er afgesproken omtrent gebruik, testen of annuleren? Dat bepaald wat de mogelijkheden nu zijn.

emcede
door emcede - Mar 14, 2022 om 20:25
960 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, het is geen tweedehands matras - mevrouw zal bedoelen dat HHP dat woord gebruikt in het geval zij de matras zou inleveren, DAN zou deze tweedehands zijn. Die 75 euro per maand - war staat daarover in uw contract? Is dit huur of afbetaling? Waarschijnlijk dat laatste en dan kunt u er maar niet zo vanaf...

mo
door mof - Mar 16, 2022 om 14:10
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u het huurt dan kunt u de huur opzeggen volgens de voorwaarden die u bent aangegaan. Maar, drie jaar 75 EUR per maand ... dat is 2700 euro in totaal. Best prijzig voor een matras. Zeker als het niet goed werkt.  Ik denk dat u het niet huurt, maar dat dit koop op afbetaling is. U zult in de voorwaarden goed moeten onderzoeken wat de ontbindende voorwaarden zijn, anders zit u eraan vast.

ze
door zeemannetje - Mar 16, 2022 om 15:14
120 Antwoorden / 0 Vragen

Een matras voor 2700 euro? Daar kunnen maar beter wel garanties bijzitten.
Ik vind dit extreem duur. Wat voor huis en auto heeft die verkoper?

1paul
door 1paul - Mar 17, 2022 om 08:38
3148 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft dit matras gekocht op huurkoopbasis, u heeft dit matras in gebruik en dat maakt deze 2dehands.

u heeft blijkbaar geen proef periode afgesproken met de leverancier, dan is koop ook koop zodra u buiten de 14 dagen termijn zit mits u online gekocht heeft, heeft u in een stenen winkel gekocht is er helemaal geen retourtermijn.

u zult dus inderdaad zelf matras moeten zien te verkopen bovendien zult u wel aan uw betalingsverplichting moeten blijven voldoen.

gj
door gjvw - Mar 17, 2022 om 16:56
25 Antwoorden / Vragen

Helaas, geen enkele verkoper van matrassen kan garantie geven dat uw rugpijn verdwijnt, het heet beuren zo duur mogelijk. HHP ( homehealthproducts)  mooie website met de gebruikelijke Bnn'rs die het product aanprijzen zoals veel reclame en ja die doen het niet voor niets.Lachen gieren brullen extra inkomen.Ik begrijp dat de aanschaffing in uw geval over 3 jaar wordt uitgesmeerd dat kan en je zit er wellicht aan vast als hiervoor gekozen moet worden. U bent te goeder trouw geweest. En ja een matras waarop geslapen is? En ja, een behandeling in Duitsland (mogelijk afhelpen van pijn?) is ook niet gegarandeerd. En ze zijn ook niet bang van Kassa en Radar. Ik denk het wel wanneer men negatief op TV komt. Vilein Bnr's heet beuren, product kennis twijfelachtig. Ik ben geen jurist maar zoals opgemerkt daar heeft u echt hulp bij nodig want bij de koop moet er een contract zijn getekend voor 3 jaar betaling. U heeft echt hulp nodig via  juridisch loket. En vraag hulp van familie/kenissen hieromtrent als het u niet lukt.

Lisa_B
door Lisa_B - Mar 18, 2022 om 16:18
33 Antwoorden / Vragen

Heeft u nergens iets op papier staan van hoe de zaken geregeld zijn?