drevil
door drevil Oct 10, 2011 om 20:11
Voeding & gezondheid

Kent sigaretten

Roken is slecht. Roken is vies. Iedereen zou moeten stoppen met roken.

Ik ben verslaafd en ik rook Kent. Heerlijk na het eten en 's ochtends bij de koffie. De laatste weken is er iets veranderd. De sigaret dooft snel en heeft een vieze bittere nasmaak. Echt vies. Ik vind dit erg jammer. Op internet kan ik dit nergens terugvinden. Weet iemand of onlangs de receptuur is gewijzigd? Weet iemand waar informatie over dit onderwerp is terug te vinden?

15504 15 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 10, 2011 om 20:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Alhoewel de regels nog niet zijn ingegaan, kan het hiermee te maken hebben *klik*

Fijn toch, dat Europa zich met alles en nog wat bemoeit?

stacey
door stacey - Oct 10, 2011 om 20:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Is as 1 november verplicht, zelf dovende sigaret.......
Zijn er al veel van in de handel.

stacey
door stacey - Oct 10, 2011 om 20:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Staat in artikel --dat het vloeipapier is voorzien van 2 aparte stroken die minder zuurstof doorlaten dan de rest van het papier -- maar zou me niets verbazen als het behandeld is met een of ander chemisch goedje om het uitgaan te bewerkstelligen, zeker gezien de klachten over vieze smaak......

tdehond
door tdehond - Oct 10, 2011 om 20:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Hier ( klik ) is een pdf file over deze z.g. LIP sigaretten.

drevil
door drevil - Oct 10, 2011 om 20:57
223 Antwoorden / 14 Vragen

LIP norm... Die kon ik nog niet. De bittere nasmaak in de sigaretten stoorde me, dat is waar ik op gezocht had. Het is echt vies en blijft de hele dag hangen. (Ik snap dat dit voor de niet-roker herkenbaar is :-).)

Intteresante documentatie in die PDF. Aan mijn pakjes kan ik herkennen dat dit inderdaad de nieuwe sigaretten zijn. Ook staat er:

Zal de LIP-norm van invloed zijn op de smaak of kwaliteit van sigaretten? Ervaring in andere landen toont aan dat de norm geen invloed heeft op de smaak en de kwaliteit van de sigaretten.

Die vlieger gaat dus niet op. Dat word dus een stoppoging... Mischien maar beter natuurlijk, alleen een beetje jammer dat we dit weer (zonder mijn mening te vragen! ) door onze strot geduwd krijgen!

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2011 om 21:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=drevil schreef op maandag 10 okt 2011, 20:57]Mischien maar beter natuurlijk, alleen een beetje jammer dat we dit weer (zonder mijn mening te vragen! ) door onze strot geduwd krijgen!Wat? Hebben ze jouw mening hierover niet gevraagd?!? Schandalig. Succes met stoppen.

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2011 om 00:32
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Hadden het er een tijdje geleden al over, tussen een onderwerp door. Het is inderdaad een vreemde gewaarwording als je er niet van op de hoogte bent. Eerst denk je dat het aan jou ligt maar als dat kreng iedere keer uitgaat krijg je hier op de site antwoord van mensen die het al weten. Maar dat het vies is, is zeker. (Ja, ik weet het, roken is vies). Ga maar weer een poging wagen.

empyria
door empyria - Oct 11, 2011 om 07:35
504 Antwoorden / 3 Vragen

Er zit een voordeel aan...je sigaret kan niet meer "ongemerkt" opbranden, als je 'm ff weglegt omdat je bezig bent met iets.

Lijkt me dan dus zuiniger in ver/gebruik?

;-)

ar
door aromaat - Oct 14, 2011 om 16:16
14 Antwoorden / 13 Vragen

Onvoorstelbaar dat ze dat zonder bericht met de sigaretten doen. Ik rook R1 van Reemtsma en bemerkte ook dat ze snel uitgingen en een vriend had dezelfde ervaring met zijn merk sigaretten.Heel nadelig, trek nu sneller want heb altijd gehoord nooit voor een tweede keer een sigaret aansteken.Is dus beslist niet zuiniger maar duurder. Wat worden we toch gepest bah bah. Rokers laten zich veel te weinig horen, zorg eens voor locaties waar alleen rokers zijn toegestaan, moet toch kunnen. Nu met de winter in aantocht zullen vele rokers ziek worden omdat ze genoodzaakt zijn om buiten te gaan staan.Ik ga straks maar naar de
coffeeshops ze dwinger ons er toe, dan maar stikkies roken.

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 16:32
16837 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=empyria schreef op dinsdag 11 okt 2011, 07:35]Er zit een voordeel aan...je sigaret kan niet meer "ongemerkt" opbranden, als je 'm ff weglegt omdat je bezig bent met iets.

Lijkt me dan dus zuiniger in ver/gebruik?

;-)

nee empyria, het is niet zuiniger in ge/verbruik. Een sigaret "mag" je nooit meer dan éénmaal aansteken, dat is nog slechter dan het al is!

empyria
door empyria - Oct 14, 2011 om 16:37
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 14 okt 2011, 16:32][quote=empyria schreef op dinsdag 11 okt 2011, 07:35]Er zit een voordeel aan...je sigaret kan niet meer "ongemerkt" opbranden, als je 'm ff weglegt omdat je bezig bent met iets.

Lijkt me dan dus zuiniger in ver/gebruik?

;-)

nee empyria, het is niet zuiniger in ge/verbruik. Een sigaret "mag" je nooit meer dan éénmaal aansteken, dat is nog slechter dan het al is!

Sorry, daar heb ik geen idee van.
Ik rook niet en heb nog nooit gerookt.

Ik had een vriend die draaide shag met rijstevloe.
Rijstevloe heeft de eigenschap steeds uit zichzelf te doven en hij stak telkens opnieuw zijn shaggie aan.
Dus, vandaar mijn gedachte...:-/

rapil
door rapil - Oct 14, 2011 om 16:57
433 Antwoorden / 0 Vragen

Deze maatregel is genomen omdat er veel dombo's zijn die naar bed gaan met een sigaret in haar/zijn bek, in slaap vallen en ja????????.

tenormin
door tenormin - Oct 14, 2011 om 17:05
16837 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=rapil schreef op vrijdag 14 okt 2011, 16:57]Deze maatregel is genomen omdat er veel dombo's zijn die naar bed gaan met een sigaret in haar/zijn bek, in slaap vallen en ja????????.

Ik rook, maar als je schrijft dat mensen met een sigaret naar bed gaan....
Ik ga liever met iets anders naar bed. Sigaret en slaapkamer gaan toch niet samen, naar mijn idee ook voor rokers niet.

haarp
door haarp - Oct 14, 2011 om 17:23
514 Antwoorden / 62 Vragen

Na een tijdje ben je eraan gewend en weet je niet meer beter. Zo gaat het met de meeste veranderingen.
Het is alleen vervelend dat het op deze manier gebeurt, zeker als je al jaren merk klant bent.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 14, 2011 om 19:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft nu toch een goede rede om te stoppen u gaat toch iets doen wat u niet smakelijk vind?