to
door ton2014 Feb 11, 2014 om 13:48
Voeding & gezondheid

Klachten zorgverzekering turien en co declaraties

Heb begin januari 2014 nota's opgestuurd naar mijn zorgverzekering turien en co. 8 telefoontjes verder zijn de nota's nog steeds niet verwerkt. De antwoorden varieren van ze zijn niet verwerkt, maar we gaan er achteraan en we bellen u terug tot ik laat mijn teamleider ervoor zorgen dat ze nu zo spoedig mogelijk betaald worden en deze belt u terug. Ondertussen is de betalingstermijn verstreken en de nota's zijn nog steeds niet betaald en ze bellen ook nooit terug wat ze beloven. heb ook een klachtenmail gestuurd, hierop kreeg ik automatisch aangemaakte mail met referentie nummer en dat de klacht zo snel mogelijk zou worden opgepakt en dat ik op de hoogte zou worden gebracht van de stand van zaken.l ook hier hoor ik niets meer op. zijn er meer mensen met soortgelijke ervaring met turien en co en zo ja wat hebben jullie als oplossing. zelf als consument moet je altijd netjes op tijd betalen. en turien en co hoeft dit blijkbaar niet.

2108 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2014 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom laat u de zorgverlener de nota niet rechtstreeks naar de zorgverzekeraar sturen?

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2014 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn heel veel klachten over Turien. Tik die naam maar eens in het zoekvak in.

to
door ton2014 - Feb 11, 2014 om 14:24
5 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 11 feb 2014, 14:08]Waarom laat u de zorgverlener de nota niet rechtstreeks naar de zorgverzekeraar sturen?Dat doet de zorgverlener niet, dat heb ik vaker gevraagd, maar dat willen ze niet. Nu laat ik Turien de nota's rechtstreeks aan de zorgverlener betalen, althans dit is de bedoeling, maar ze doen het niet. Toch ben ik verantwoordelijk als er niet betaald wordt, dan krijg ik de aanmaning en niet Turien.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2014 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan een restitutie polis of heeft het betrekking op verrichtingen uit de aanvullende verzekeringen?

to
door ton2014 - Feb 11, 2014 om 14:49
5 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 11 feb 2014, 14:44]Hebt u dan een restitutie polis of heeft het betrekking op verrichtingen uit de aanvullende verzekeringen? Ja, het gaat om verrichtingen uit de aanvullende verzekering, deze nota's zijn op tijd naar turien opgestuurd en steeds zeggen ze dat ze nog verwerkt moeten worden en dat ze zullen regelen dat het op korte termijn zal gebeuren en dat ze dan en dan terugbellen als ze meer weten, en natuurlijk bellen ze nooit terug en wordt er ook nooit iets geregeld. De mevrouw die je de keer erop aan de lijn hebt weet van niets en zal het ook weer gaan regelen en zo wordt je steeds van het kastje naar de muur gestuurd.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2014 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stap over aan het eind van het jaar. Welbekende klacht over Turien.

to
door ton2014 - Feb 12, 2014 om 11:57
5 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zvl schreef op woensdag 12 feb 2014, 09:26]Je kunt bij Zorgverzekeringslijn.nl terecht voor vragen over de algemene verzekeringsplicht, de premieplicht en schulden bij de zorgverzekeraar.

Bel het gratis telefoonnummer 0800 64 64 644 op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur en je krijgt meteen antwoord op je vraag. Je kunt ook contact met ons opnemen door een e-mail te versturen naar info@zorgverzekeringslijn.nl.

Zorgverzekeringslijn.nl is een onderdeel van Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). De sociaal-juridische professionals van Zorgverzekeringslijn.nl geven deskundig en onpartijdig advies aan burgers en leggen verbinding met zorgverzekeraars, gemeenten en hulpverlenende instanties. Zorgverzekeringslijn.nl is een door het ministerie van VWS gesubsidieerd project.

tu
door turien co. - Feb 14, 2014 om 15:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ton,

Vervelend om te horen dat de uitbetaling van uw nota's niet naar wens verloopt.
Wilt u uw polisnummer sturen naar klachten@turien.nl? Dan zullen we ernaar kijken.

Met vriendelijke groet,
Turien & Co. Assuradeuren

ja
door jaskat - Feb 20, 2014 om 15:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook problemen met turien en Co., per 30 dec 2013 overgestapt maar teruggave van de declaraties zijn er nog niet !. Wel innen ze elke maand de zorg premie die ik telkens weer moet terug halen...ik heb al twee keer gebeld waar ze zeggen : achterstanden te hebben , Als ze mijn gegevens controleert dan ziet ze dat we opgezegd hebben.
Nu vandaag krijg ik een brief dat ze nog steeds geen betaling van mij hebben ontvangen !. ..nou ja , wat en financiële administratieve wanorde is het daar !.

Groet,
Jaskat

zv
door zvl - Feb 20, 2014 om 15:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jaskat,

Zorgverzekeringslijn.nl kan u informeren en adviseren wat betreft uw situatie.

Bel het gratis telefoonnummer 0800 64 64 6444 of neem contact met ons op via de website www.zorgverzekeringslijn.nl.

Met vriendelijke groet,

Zorgverzekeringslijn.nl

tu
door turien co. - Feb 20, 2014 om 16:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jaskat,

Wilt u uw polisnummer sturen naar klachten@turien.nl? Dan nemen we contact met u op.

Met vriendelijke groet,
Turien & Co. Assuradeuren