ro
door roston Jul 31, 2013 om 09:54
Voeding & gezondheid

Koele matras

Omdat ik snachts zoveel opvliegers heb ik de laatste weken erg veel last van de hitte.Weet iemand
hier iets op? Er bestaat wel een elektr.deken voor warmte maar is er ook iets voor koelte om op de matras te leggen? Wellsana heeft een koelmatrasje van E 100,--. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk dat veel mensen geholpen zouden zijn met iets koels op de matras.
Hoor graag iets,
tonny.

29723 27 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 31, 2013 om 10:59
937 Antwoorden / 2 Vragen

even terug komen op mijn post, ik was nieuwsgierig en ben gaan zoeken:

link

Ik ben geïnteresseerd, maar ja een boel geld is het wel

ro
door roston - Jul 31, 2013 om 12:18
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op woensdag 31 jul 2013, 10:04]Een matras is erg moeilijk te koelen. Ik zou er ook wel een willen hebben maar helaas, die zijn er volgens mij niet. Wat helpt is misschien een dunne deken, een ventilator of een airco. Misschien een nat washandje of een kruik, maar dan uit de vriezer.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 31, 2013 om 12:18
937 Antwoorden / 2 Vragen

Een matras is erg moeilijk te koelen. Ik zou er ook wel een willen hebben maar helaas, die zijn er volgens mij niet. Wat helpt is misschien een dunne deken, een ventilator of een airco. Misschien een nat washandje of een kruik, maar dan uit de vriezer.

ro
door roston - Jul 31, 2013 om 12:21
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op woensdag 31 jul 2013, 10:04]Een matras is erg moeilijk te koelen. Ik zou er ook wel een willen hebben maar helaas, die zijn er volgens mij niet. Wat helpt is misschien een dunne deken, een ventilator of een airco. Misschien een nat washandje of een kruik, maar dan uit de vriezer.

Dank voor je antwoord maar dat heb ik allemaal al geprobeerd.
Ik heb zelfs een kleine handdoek op m,n hoofd.

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2013 om 12:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Opvliegers kunt u echt niet verhelpen met een koel matras. Die hitte zit in uzelf. U kunt alleen maar hopen op koelere tijden, om het draaglijk te houden.

ro
door roston - Jul 31, 2013 om 12:25
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 31 jul 2013, 10:22]Opvliegers kunt u echt niet verhelpen met een koel matras. Die hitte zit in uzelf. U kunt alleen maar hopen op koelere tijden, om het draaglijk te houden.

DE hitte zit inderdaad in mezelf maar ook in de omgeving!
In een zwembad heb ik geen last. Als een elektr.deken warmte kan geven aan het
lichaam moet er toch ook iets te vinden zijn wat koelte kan geven?

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2013 om 12:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een beetje morbide. Maar begrafenisondernemers gebruiken bij een opbaring aan huis wel een koelplaat. Dat ligt voor een levend persoon natuurlijk niet prettig zacht gezegd.

ro
door roston - Jul 31, 2013 om 12:35
8 Antwoorden / 2 Vragen

Daar is het inderdaad nog een beetje te vroeg voor!!!!

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2013 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik open nu net de link van @kaasbroodje. Lijkt ideaal.

tenormin
door tenormin - Jul 31, 2013 om 17:03
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien een beetje raar, maar heeft u misschien Ice server in de vriezer liggen? Zo'n platte schijf, te gebruiken om eten snel af te koelen om terug in de koelkast te zetten? Die met een handdoek omwikkelen en onder uw "heetste gedeelte" van uw body leggen. Ja, het leest inderdaad gek, maar misschien de moeite van proberen waard?

ro
door roston - Jul 31, 2013 om 17:05
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 31 jul 2013, 16:57]Misschien een beetje raar, maar heeft u misschien Ice server in de vriezer liggen? Zo'n platte schijf, te gebruiken om eten snel af te koelen om terug in de koelkast te zetten? Die met een handdoek omwikkelen en onder uw "heetste gedeelte" van uw body leggen. Ja, het leest inderdaad gek, maar misschien de moeite van proberen waard?

Misschien een goed idee maar ik heb helaas geen Ice server.

zoekster
door zoekster - Jul 31, 2013 om 17:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u die link van kaasbroodje al gelezen? Dat lijkt me, zo op het eerste gezicht, een uitkomst.

Nog maar een keer, klik op

http://www.sleepcool.nl/climsom-climsom-eenpersoons-p-38.html

De webwinkel heeft ook nog een thuiswinkelwaarborg, dus waarschijnlijk betrouwbaar.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jul 31, 2013 om 18:32
330 Antwoorden / 15 Vragen

nav de link van kaasbroodje:
Dan zou u ook een gewoon waterbed kunnen nemen. Daarvan in de temperatuur instelbaar. Ik ben een keer in bed gaan liggen na een behoorlijk lange stroomuitval, en geloof me, dat was zo koud, daar komt echt geen opvlieger door! U kunt het bed zo koud/koel of warm zetten als u zelf wilt. Lijkt mij ideaal en slaapt ook nog heerlijk.

tenormin
door tenormin - Jul 31, 2013 om 18:43
16837 Antwoorden / 108 Vragen

roston, heb nog wat verder zitten peinzen. Wat jammer is, is dat er nog geen reviews zijn over het door uzelf gevonden 'koelmatrasje'. Want als u het zich kan veroorloven lijkt dit gel matrasje best wel een redelijke oplossing. Wat kaasbroodje laat zien is natuurlijk, lijkt mij, wel erg goed voor uw behoefte; helaas hangt daar een behoorlijk prijskaartje aan. Veel voordeliger is dan het grootst te koop zijnde Cold-Hot Packs, wat gebruikt word bij kneuzingen e.d. (Te koop bij apotheken en drogisten). Die kunnen in de vriezer en blijven 'kneedbaar', alleen, daar is het nadeel dat het maar 10, hooguit 15 minuten gebruikt mag worden vanwege verbranding van de huid (natuurlijk moet dit artikel dan omwikkeld worden met een theedoek). Hé, vind het zo jammer dat ik niks bruikbaars kan aanreiken.

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2013 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Zo'n "cool pack" kan natuurlijk best langer gebruikt worden. Want je hoeft hem niet per se te laten bevriezen.

tenormin
door tenormin - Jul 31, 2013 om 19:27
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Dat begrijp ik, tijger1, maar niet bevriezen is ie ook, met de bodytemperatuur van roston binnen een mum van tijd ook "heet".

vr1944
door vr1944 - Aug 2, 2013 om 11:18
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Een waterbed is inderdaad een zeer goede zo niet de beste oplossing . Buiten je er lekker op slaapt is het s ' zomers koel en in de winter lekker warm door de constante temperatuur van het matras

=gerdamarijke schreef op woensdag 31 jul 2013, 18:32: nav de link van kaasbroodje:
Dan zou u ook een gewoon waterbed kunnen nemen. Daarvan in de temperatuur instelbaar. Ik ben een keer in bed gaan liggen na een behoorlijk lange stroomuitval, en geloof me, dat was zo koud, daar komt echt geen opvlieger door! U kunt het bed zo koud/koel of warm zetten als u zelf wilt. Lijkt mij ideaal en slaapt ook nog heerlijk.

aurora1
door aurora1 - Aug 2, 2013 om 12:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@roston,

Het koelmatrasje dat je zelf gevonden hebt is mogelijk een goede oplossing klik hier. Je zou in je woonplaats eens in een winkel met medische hulpmiddelen kunnen kijken of ze daar zoiets hebben of mogelijke (goedkopere) alternatieven en misschien hebben ze daar nog wat tips.
Ook worden koelvesten weleens gebruikt (bijv. door ms patiënten) klik hier, daarvoor zou je kunnen kijken bij plaatselijke motorwinkels.
Een eenvoudige manier is om polsen en enkels even onder een stromende koude kraan te houden wat tijdelijk kan helpen, maar misschien net genoeg om (weer) in slaap te vallen.
Je kunt eventueel ook nog je huisarts raadplegen mocht je dat nog niet gedaan hebben, er bestaan medicijnen die je tegen opvliegers e.d. kunt gebruiken.

vr.gr.

ni
door niniki - Aug 2, 2013 om 13:45
36 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien een beetje raar, maar voor honden bestaat er een koeldeken.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me ook voorstellen dat je lege plastic limonade flessen vult met koud water en in de vriezer legt en dan als 'kruik' in je bed legt.
Dan kan je ze af en toe ook nog eens verleggen.
Maar om zelf af te koelen maak ik mijn huid nat zonder af te drogen een ventilator aan op mijn huid. ;)

tenormin
door tenormin - Aug 2, 2013 om 14:35
16837 Antwoorden / 108 Vragen

@niniki, heeft de TS wel niets aan, maar klopt wat je schrijft: vriendin stuurt juist foto van haar hond: met koeldekentje en een koel nekbandje. Dus, als ik de centjes had zou ik de TS adviseren haar eigen gevonden gelmatrasje aan te schaffen. Natuurlijk is het geopperde idee over een waterbed prima: alleen, die dingen zijn echt wel duur plus, in de winter, ze vreten stroom.

gu
door gumani - Aug 2, 2013 om 15:45
8 Antwoorden / 11 Vragen

heb ook last van overtolige wamte en mijn ervaring is gewoon een koud nat washandje in je hand houden of tussen je knieén Het klinkt ongelofelijk maar het helpt echt,
succes

van leyden
door van leyden - Aug 2, 2013 om 16:49
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Een waterbed kopen, de verwarming niet aanzetten natuurlijk, kan zelfs zijn dat je het s nachts te koud krijgt.
Gegarandeerd anti-opvlieg-bestendig.

kriekra
door kriekra - Aug 2, 2013 om 17:19
204 Antwoorden / 64 Vragen

[url=http://www.leerwiki.nl/Hoe_verkoel_je_je_woning_en_jezelf_goedkoop][Hier] staan nuttige tips, bv een vochtige handdoek omslaan. Daarnaast staan er praktische tips om je huis te koelen, ook mooi mee genomen.

engelinde
door engelinde - Aug 2, 2013 om 19:15
21 Antwoorden / 6 Vragen

Op deze site,staat vanalles om te koelen,waaronder bij de dieren een koelkleed,
wat ook handig zou zijn om in bed te leggen..vanaf n 50 euro,dus goed te doen.
Blijft tot 5 dagen koel..dus idiaal

http://www.koelmat-koelband-honden.nl/index.php?item=koelkleed&action=page&group_id=17&lang=NL

Em
door Emmap - Aug 2, 2013 om 22:52
162 Antwoorden / 8 Vragen

Interessant product, die sleepcool-omgekeerde-elektrische deken :-)
De twee reacties zijn er niet veel, wel positief.
Het lijkt er op dat je het product kan bestellen en als het niet bevalt binnen 14 dagen kan retourneren (zie knop bedenktijd op de site).

Ik zou zelf bv. wel willen weten hoe het met het geluid van dat apparaatje onder het bed zit... hoe hard is 45 decibel, is dat gemeten direct voor het apparaat of op enige (welke?) afstand... is het gemeten in dB(A) of dB(C) en is het een hoge of lage toon (hoeveel Hz), is het een continue geluid of slaat het apparaat af en toe aan, en hoe ervaar ik dat alles... en of er bv. een timer op kan?

Zit de sleepcool winkel in Heiloo, of is dat alleen een kantoor?
Is de lokale bedden-/matrassenwinkel bekend met het product? Zou u ook nog navraag kunnen doen...

Succes!

cdi
door cdi - Aug 4, 2013 om 00:35
16 Antwoorden / 3 Vragen

slapen op een koud waterbed is echt geen oplossing. het voelt heel erg onprettig aan en zeker niet verkoelend, meer alsof je in een plas water ligt. heb er ervaring mee, want m'n verwarming is wel eens kapot geweest.

van leyden
door van leyden - Aug 4, 2013 om 11:18
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=cdi schreef op zondag 4 aug 2013, 00:35]slapen op een koud waterbed is echt geen oplossing. het voelt heel erg onprettig aan en zeker niet verkoelend, meer alsof je in een plas water ligt. heb er ervaring mee, want m'n verwarming is wel eens kapot geweest.

Dan zet je het waterbed aan,
Je snapt er niks van blijkbaar, je kan in het uiterste geval de thermostaat van het waterbed uitzetten, vind je dat te koud dan zet je hem aan. Op de laagste stand bijvoorbeeld.
In principe staat ook de thermostaat van een waterbed altijd aan, want in 99 procent van de gevallen is een waterbed te koud zonder verwarming.