ad
door aderooverermes Sep 25, 2010 om 19:50
Voeding & gezondheid

Kraamzorg

De ouders in het filmpje verwijzen alleen maar naar de kraamverzorgster, maar de verloskundige heeft altijd nog de eindverantwoording en daar kunnen ouders mee overleggen.
Frits Spits stelt zomaar vast dat men een ander kraambureau kan nemen als men niet voldoende kraamverzorgsters heeft. Het is ook zo dat een verzekering kraambureau's in het pakket heeft en men niet voor een kraambureau kan kiezen die men wil.
De verzekeringen kunnen weer terug gaan naar 64 uur daardoor kiest de jonge generatie niet voor kraamzorg.

634 2 Rapporteer

co
door cootje_1 - Sep 25, 2010 om 21:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

En bedankt frits spits.
Heeft u al eens gekeken wat wij allemaal moeten doen en over ons heen krijgen.
Ik heb een prachtig beroep maar zoals alle beroepen heeft ook de kraamzorg zijn negatieve dingen.
Negatief zoals; kraammoeders en vaders die denken dat wij huishoudelijke hulp zijn en alles moeten doen en dit terwijl dit totaal niet in het zorgplan staat.
Wij het gezin draaiende moeten houden terwijl pa lekker op zijn gat zit en ons zijn andere kinderen over laat.
Pa soms niet met zijn handen van ons af kunnen blijven,
de werkruimte die wij soms hebben die nog slechter dan slecht voor ons zijn.
bijvoorbeeld bed niet op juiste hoogte en dat tewrijl dit wel is geeist en besproken tijdens intake gesprek.
Geen ruimte om het bed heen zodat wij ons in alle hoeken moeten draaien ten kosten van ons eigen lichaam.
Maar wat is eigenlijk belangrijker heeft men liever een schoonmaakster of wil men iemand hebben die ook naar hun verhaal luisterd.
Wij zijn niet alleen kraamverzorgende maar ook psycholoog, politie-agent omdat we tegenwoordig ook al aan vroegsignalering moeten doen en eventuele gevallen van mishandeling in wat voor vorm dan ook moeten melden, schoonmaakster onze taken zijn er niet minder op geworden het lijkt wel zo maar is het niet, verzorgende, gedeeltelijk verloskundige.
De zorg gaat namelijk niet goed komen als de verloskundige niet op de hoogte wordt gebracht dit omdat ze tegenwoordig steeds minder langs komen en dan de beslissingen die ze nemen niet altijd de besten zijn.Het komt zelfs voor dat een kraamverzorgende meer ziet en eerder iets in de gaten heeft dan de verloskundige.
Denkt de kraamverzorgende dat er iets niet goed gaat is zij degene die de verloskundige belt en vraagt om extra zorg uren niet andersom.
En trouwens de verloskundige hebben het tegenwoordig allemaal zo druk dat binnen een uur na de bevalling zij al weg zijn terwijl zij moeten wachten totdat het kind eventueel aan de borst gaat.
In het ziekenhuis gaat het geboren worden mama mag kijken en de baby wordt al schoongemaakt hoezo mag de baby bijkomen.
Natuurlijk zijn er gevallen die niet goed gaan maar gaat het in uw beroep altijd goed.
En de regering mag wel eens gaan kijken waar ze weer gaan snijden want moet er bezuinigd worden in de zorg gaat het ten alle tijden ten kosten van de kraamzorg ja en wat wil je dan nog meer.
Wij moeten het doen met de uren die voorgeschreven worden, we zijn blij met de 49 uur zorg en tegenwoordig zelfs 53 en dit ook met flesvoeding.
Een verademing met een paar jaar geleden maar we moeten weer bezuinigen dus we houden ons hart vast.
In ons land zijn er veel teveel regeltjes zoals het borstvoedingsbeleid.
Het kindje wordt geboren en moet gelijk aan de bak afvallen is eigenlijk een doodzonde.
Geef die kleintjes de tijd een kraamverzorgende ziet heus wel als de baby niet goed plast, geen goede temperatuur, heeft zijn kleur niet goed is, suffig en afwezig is, zijn fontanel naar binnen of gebold staat in actie moet komen.
In 9 van de 10 gevallen komt de baby na 2 a 3 bij van de bevalling en dan gaat het vanzelf drinken.
Het is niet zo zwart/ wit in de kraamzorg want is er ook aan de mensen gevraagd wat voor een eisen pakket ze hadden of ze de adviezen die door de kraamverzorgende en de verloskundige waren gegeven wel hadden opgevolgd of was dit soms teveel om te checken.
Meneer Frits Spits gaat u zelf even een weekje kraamverzorgende spelen en dan kijken of u er nog zo over denkt of u uw denkwijze kan gaan bijschroeven omdat het een totaalpakketje blijkt te zijn en niet alleen maar die slechte kraamverzorgende.
Toch jammer dat journalistiek niet verder gaat dan de neus lang is.

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 25, 2010 om 23:00
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een vraag&antwoord rubriek, wat is je vraag.

In de rubriek discussies is er al een topic over dit onderwerp.