at
door atiejan Aug 31, 2007 om 10:28
Voeding & gezondheid

Kunstdarm

Waar kan ik kunstdarm (om worst zelf te kunnen maken) krijgen ? Wat ik gevonden heb zijn adressen waar je als bedrijf die spull kunt verkrijgen.

6116 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zal je niet meevallen maar ga eens langs een ambachtelijke worstmakerij. Deze zal echt niet te beroerd zijn om jou wat materiaal te verkopen.
Het zelfde is met verse gist, ga naar een warme bakker en je kan daar best een stukje kopen.

Even zoeken bij jou in de buurt, succes,
Uncle Willy

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een (keur)slager.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor jullie tips.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moet het per se kunstdarmen zijn? Bij mijn - goede - slager krijg ik gewoon een meter varkensdarmen. Heerlijk om zelfgemaakte worst van te maken. Over verse gist -  bij een islamitische supermarkt volop te koop.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi atiejan

Ga eens langs bij een groothandel voor slagersbenodigheden, daar vindt je alles wat nodig is.

Succes

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moet je daar geen 'member card' voor nodig ?

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij niet, proberen kan nooit kwaad, met een vriendelijk gezicht bekom je heel veel, want dat opent nog steeds de harten.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

kunstdarmen zijn te koop bij cth almere,kijk op internet cth.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2007 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou maar uitkijken met zelf wordt te maken,zeker met nutuurdarm want die moeten wel eerst erg goed gespoeld zijn,maar dan is de smaak ook een stuk beter.
Ook het wordt roken is een vak apart en de smaak hangt met de houtsoort die je je gebruikt tevens is het toevogen vna jenever bessen vaak ten goede voor de smaak,maar ook temperatuur vnam de rook is belangrijk.

Maar waar je de kunstdarm kunt kopen?? ik denk bij bedrijven die ook slagers apparatuur verkopen en als ze het niet hebben kunnen ze je zeker verder helpen.

Kunstdarm zit geen tijd aan verbonden wat betreft houdbaarheid maar een natuur darm wel degelijk,
Koken van de worst lijkt vaak simpel maar is het niet net zomin als de samenstelling wat kruiden en dergelijke aangaat om het zout(vaak coloroso zout wordt ook gebruikt voor ham anders ziet het er niet uit en koop je het zeker niet,krijgt dan de kleur van fricandeua)voor de kleur anders wordt het wel erg grauw en ziet het er niet echt smakelijk uit.

Bezint eer je begint het is niet zo simpel.
heb veertien jaar het ambacht uitgevoerd maar gelukkig mee gestopt.
Veel succes.
A.F.