sw
door swerkman Oct 25, 2013 om 13:46
Voeding & gezondheid

Lichttherapoe

Wie heeft ervaring met een lichtlamp ? Er komen twee als beste uit de bus bij de consumenten test .Eén daarvan is mooi compact maar heeft blauw licht en dit schijnt niet zo erg goed te zijn voor de ogen ?
Ik draai momenteel proef met een "daylight power "maar dit vind een erg groot en onhandig ding .
Wie o wie heeft goed raad .

612 3 Rapporteer

costnix
door costnix - Oct 25, 2013 om 22:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Om wat voor een lichttherapie gaat het?

aurora1
door aurora1 - Oct 26, 2013 om 00:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb geen ervaringen met een lichtlamp en zou die ook niet gebruiken omdat je beter ervoor kunt zorgen zoveel mogelijk in dag/zonlicht te komen, desnoods voor een raam thuis. Dat is ook sterker dan een lichtlamp.
Als het gebruik op doktersadvies voor een aandoening is kun je beter bij die huisarts te rade gaan. Als je medicijnen gebruikt dan is het ook verstandig om eerst uit te zoeken of een dergelijke lamp schade aan de ogen kan aanbrengen.
Ik vind de lamp die je nu proef draait overigens wel een behoorlijk dure versie van dat genre.

sw
door swerkman - Oct 27, 2013 om 07:15
29 Antwoorden / 10 Vragen

Het gaat erom dat ik elk najaar behoorlijk depressief word. Ik ga wel naar buiten, wandel en fiets veel . Het Indus ook een proef.
De lamp die ik nu huur is erg groot en duur ook .