ma
door mariawest Nov 27, 2012 om 11:53
Voeding & gezondheid

Logopedie in basispakket niet vergoed CZ Menzis

Logopedie in basispakket niet 100% vergoed!!
Menzis en CZ vermelden naar clienten niet dat zij de tarieven voor logopedie zelf verlagen. Dit houdt in dat over de rug van de zorgverlener zij bezuiniging toepassen in het basispakket. In de praktijk zullen veel logopedisten hierdoor geen contracten afsluiten met deze verzekeringen. Clienten krijgen dan zelf de factuur en krijgen maar 60% vergoed.
Lijkt me belangrijke info. om te vermelden in Independer.nl
O.a. Ohra lijkt zo goedkoop en met vrije keuze, maar op deze manier kost het je toch zelf geld en is je keuze beperkt. (een logopediste met contract is dan ver te zoeken!!!) Het verbaast me dat dit soort informatie niet meegenomen wordt!!!!!!

1958 5 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 27, 2012 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

...Logopedie in basispakket niet 100% vergoed...

Staat in de algemene voorwaarden dat minder vergoed wordt bij niet-gecontracteerde zorg

jo
door jorisw - Nov 27, 2012 om 14:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[edit redactie]

we
door webcareteamcz - Nov 28, 2012 om 09:58
25 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mariawest,

Iedereen in Nederland heeft dezelfde aanspraak op logopedie in de Zorgverzekeringswet, namelijk dat CZ logopedie volledig vergoedt. Volwassenen vanaf 18 jaar spreken wel hun eigen risico hierbij aan.
Er is in 2013 geen verschil met voorgaande jaren. CZ maakt elk jaar afspraken met zorgaanbieders over de kwaliteit van de zorg en de tarieven. Dat doen we ook voor 2013.
Om de zorgkosten te beperken, proberen wij goede afspraken te maken. We willen goede kwaliteit tegen een scherpe prijs. Daarbij heeft CZ een zorgplicht. Dit betekent dat elke verzekerde van CZ voldoende toegang moet hebben tot gecontracteerde zorg. Wij moeten dus voldoende afspraken maken met zorgaanbieders.
Onze verzekerden hoeven dus niet bang te zijn dat ze alleen niet-gecontracteerde zorg kunnen afnemen.

Medewerker CZ Webcare

ma
door mariawest - Nov 29, 2012 om 11:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste CZ medewerker,

De vraag is of er genoeg logopedisten met uw verzekering een contract willen, als zij
hiervoor een lager tarief, afwijkend van het advies van de NZA krijgen.
Ik betwijfel het. (mogelijk in gebieden waar CZ veel verzekerden heeft?)
Daar kunnen de logopedisten het helaas niet riskeren om geen contract te tekenen.
Dit zou het voortbestaan van hun praktijk in de waagschaal leggen.

ri
door richard36 - Nov 30, 2012 om 09:06
7 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad maria, want ik moest een andere tandarts hebben en als er maar 3 praktijken een contract mee is, dan heeft in mijn geval het zilveren kruis geblunderd. Dan ben je overal voor bijverzekerd, alleen de verzekeringsmaatschappijen willen niet teveel geld kwijt. Daarom stap ik ook over naar een andere maatschappij. En ik vind er erg veel verschil inzitten qua maatschappij qua vergoedingen en premies. Ik ga 15 euro minder betalen en krijg veel meer vergoed