Wi
door Witte1295 Jun 20, 2020 om 21:26
Voeding & gezondheid
Mag camel tabak  prijzen veranderen  van 19.90  up to 235en gewicht 91 gram naar

Mag camel tabak prijzen veranderen van 19.90 up to 235en gewicht 91 gram naar

Camel tabak19.90 up to 235 sticks  en 91gram 23.00 euro en  up to205 en91 gram  dat vindt ik bedrog  en fraude   dit kan en mag toch niet groetjes  johan warnars

14194 21 Rapporteer

Magnum007
door Magnum007 - Jun 20, 2020 om 21:38
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Witte,

Als je vlak bij de grens woont,is het rendabel om in Duitsland of België je tabak te kopen.

justmeagain
door justmeagain Jun 20, 2020 om 23:33
623 Antwoorden / 8 Vragen

Stoppen met roken is nog rendabeler.

mr
door mrmoto Jun 21, 2020 om 15:38
167 Antwoorden / 4 Vragen

een echte sosiaalistisje gedachte en opmerking , proficiat !

rj
door rjw Jun 21, 2020 om 16:24
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Ga dan ook op kosten van de Duitse belastingbetaler de longkanker laten behandelen. En wel typisch dat een SP-er belastingontwijking adviseert. Moet je kijken hoe die rooien reageren als een bedrijf gebruik maakt van een wettelijke mogelijkheid. Maar kennelijk is niet iedereen gelijk voor de SP.

br
door bravehenk - Jun 20, 2020 om 21:39
206 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom niet. Per april zijn de accijnsen verhoogd heeft ook invloed op de prijs.De prijs zal de komende jaren nogwel vele euro's stijgen.De eerste maanden kon je nog oude voorraad kopen die zullen nu op zijn
Niks geen bedrog accijnsen moeten doorberekend worden daar kan de fabrikant niets aan doen.Toen ik nog rookte was een pakje shag 2 gulden.Beetje rare prijzen als je geen komma/punt plaatst.

tenormin
door tenormin Jun 21, 2020 om 00:52
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Hoeft toch niet? Dikke 23 en 2 kleine ºº. Misschien psychologisch gedaan, dat het minder duur lijkt? ☺ Goede hemel, daar moet een gezin met minimum inkomen met twee van die pakjes per week mee rondkomen. Of dozen of wat het ook is. Pruimtabak?

me
door mein33 - Jun 20, 2020 om 21:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Die zooi kan niet duur genoeg zijn en gelukkig mag dat aangezien de leverancier zelf de prijzen bepaald !

tenormin
door tenormin Jun 20, 2020 om 22:49
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor mein33, de leverancier bepaald het niet, integendeel, die zou het liefst de prijs zo laag mogelijk willen houden om mensen door te laten roken.

me
door mein33 Jun 21, 2020 om 13:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De leverancier bepaald de prijs van het product.
De verkoper doet daar zijn marge nog eens bovenop.
De Overheid bepaald welke overige kosten er in rekening worden gebracht.
Dat alles te samen ............. !    ;-))

tenormin
door tenormin Jun 21, 2020 om 13:23
16837 Antwoorden / 108 Vragen

= heul veul geld...............? ;-))

me
door mein33 Jun 21, 2020 om 13:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nog lang niet 'veul geld' genoeg, maar daar gaan we niet over !  ;-))

tenormin
door tenormin - Jun 20, 2020 om 21:51
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, natuurlijk mag dat. Trouwens, Camel doet dat niet maar de Belastingdienst. Net als benzine, die nu lekker laag is. Dus meer rijden en minder roken een optie?

gerbera
door gerbera - Jun 20, 2020 om 21:57
7368 Antwoorden / 14 Vragen

beste johan, heel wat gemist in het nieuws zeker. Door de verhoging van de accijns moet u meer gaan betalen, en door de verhoging van de grondstoffen heeft Camel er voor gekozen de inhoud te vermindern omdat anders mogelijk een verhoging van ruim € 8 tot € 9 niet denkbeeldig zou zijn geweest. Jammer dat ze het zo hebben gedaan want die grote verhoging had u misschien aan het denken gezet om maar te stoppen. Heeft dus niets met bedrog of fraude, overigens een nogal grove beschuldiging, te maken.

lo
door lovewinnie - Jun 20, 2020 om 22:02
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wen er maar aan. Gaat nog veel duurder worden. .
Het mag.de belasting doet dit. Ze willen er ook nog wat aan verdienen. Rijdt naar België of Duitsland. Daar ligt accijns veel lager en vandaar de lage prijzen ( zelfde als met benzine). Maak er een uitstapje van gooi auto vol met benzine en shag . Grenzen zijn weer open

rj
door rjw Jun 21, 2020 om 16:25
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Ook hier als extra advies: laat de kanker dan wel behandelen op kosten van de Duitse of Belgische belastingbetaler.

lo
door lovewinnie Jun 21, 2020 om 17:08
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Rjw. Ik rook niet hoor. Vind super smerig. Gestopt voor ik aan kinderen wilde beginnen . En nu z'n 15 jaar rookvrij.
Maar tanken doe ik ook gewoon in eigen land maar ga dan ook niet miepen om paar dubbeltjes. Van mijn mogen ze benzine en roken nog veel duurder maken. Luxe probleem en lucht stuk zuiverder .

Maar goed. Voor wie wel minder wil betalen  is over de grens prima oplossing

ne
door neodutchio - Jun 20, 2020 om 22:10
5157 Antwoorden / 12 Vragen

De rest van het pakje vind ik interessanter, Bel de stoplijn 0800-1995 en kijk op www.ikstopnu.nl

Donuts
door Donuts Jun 22, 2020 om 12:09
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het merendeel van de verstokte rokers stopt pas als ze zoveel beschadigde longblaasjes hebben, dat zij nauwelijks nog een stap kunnen verzetten. Zinloos dus die stoplijn vermelding.

diumenge
door diumenge - Jun 20, 2020 om 22:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi Johan,

Ja, dat mag en is geen bedrog en fraude.

Groetjes,

Diumenge

marita5
door marita5 - Jun 20, 2020 om 22:32
11521 Antwoorden / 15 Vragen
tenormin
door tenormin Jun 20, 2020 om 23:23
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Hebben we dan een roken en gezondheid column @marita5. ;-))

gerbera
door gerbera Jun 21, 2020 om 15:38
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Roken is een slechte voeding voor de longen en een negative invloed op de gezondheid. Dus toch wel de juiste rubriek;-))

Gr
door Grunn1 - Jun 21, 2020 om 11:42
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is geen bedrog en fraude en zoek dat eerst maar eens op wat dat betekent.

Toen ik ooit begon met het roken van zware shag (lang geleden) koste een pakje van 50 gram nog geen 2 gulden dus nog minder dan een euro en nu kost hetzelfde pakje bijna 15 euro dus ruim 33 gulden. En het gaat nog duurder worden om maar te zorgen dat men stopt met roken. Ben blij dat ik inmiddels al ruim 4,5 jaar gestopt ben.

o.t.
Per kilo kost dit ongeveer 292 euro, ken je nog meer producten die zo'n hoge kilo prijs hebben en die je gewoon voor het genot oprookt en in de lucht laat verdwijnen?
Het gaat al snel richting de zilver prijs per kilo van 400 euro en weet je dat behoud zijn waarde.

me
door mein33 - Jun 21, 2020 om 12:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Camel tabak19.90 up to 235 sticks  en 91gram 23.00 euro en  up to205 en91 gram  dat vindt ik bedrog  en fraude   dit kan en mag toch niet

Wat maakt het uit, door te roken doe je er zelf van alles aan om je leven flink te bekorten !
En geloof het, je laatste hemd heeft geen zakken en omdat je 'boven' niet met aards geld kunt betalen, krijg je daar alles geheel gratis en voor niets !
Dus wat maakt het uit wat een pakje shag op aarde kost !   ;-))

Ka
door Kassagebruiker - Jun 21, 2020 om 14:14
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ècht elke hobby kost geld, elke verslaving kost geld, alles wat je lekker vind kost geld. Dus wil/moet je roken? Dan moet je betalen.

mr
door mrmoto - Jun 21, 2020 om 15:33
167 Antwoorden / 4 Vragen

tuurlijk mag dit , ik zou als represaille stoppen met roken ! zullen ze ,camel dus ,niet blij mee zijn.

rj
door rjw Jun 21, 2020 om 16:26
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is de beste reactie! Misschien moeten we Camel wel prijzen: ze helpen het roken te ontmoedigen.

Ka
door Kassagebruiker Jun 21, 2020 om 19:13
683 Antwoorden / 5 Vragen

In protest gaan, als je stopt en een miljoen mensen extra, piepen die fabrikanten best wel.

aurora1
door aurora1 - Jun 21, 2020 om 19:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoek eerst maar eens op internet wat de betekenis van bedrog en van fraude is. Voor het overige: ja ze mogen het net zo duur (of goedkoop...) maken als ze willen, en dat geldt ook voor de belasting erop. Dus? Goede reden om te stoppen? Om extra geld over te houden?

ja
door januitgroningen - Jun 22, 2020 om 11:58
53 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat mag.

Je kan in principe alles terugrekenen per gram.

Met de laatste (accijns) prijsverhoging is mij wel opgevallen, dan men concurerender is geworden. Bepaalde merken zijn minder hard gestegen qua prijs dan anderen. Terwijl ze voorheen op hetzelfde prijsniveau zaten.

Altijd maar weer die kritiek op de rokers,

Er zijn meer longkankergevallen bekend via de benzineauto met de uitstoot van fijnstof. En er rijden er 10 miljoen van rond. Ook door het gebruik van de Barbeque. Maar ook door het gebruik van een ouderwetse energieopwekking ipv zonnepanelen. Deze gebruikers zijn dus dezelfden die nu kritiek spuien op de rokers ;-)

sira
door sira - Jun 22, 2020 om 12:27
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Laat Witte1295 z'n pleziertje houden.
Er zullen hier op het forum ook vast mensen zitten die te veel drinken, te vet eten, te veel snoepen, drugs gebruiken, etc. etc. etc., maar niemand zal dat "te veel" van zichzelf vinden. Allemaal zaken waar wij allen aan meebetalen als diegene ziek wordt. En als TS toevallig zijn tabak in het buitenland haalt, vind ik het ongepast om dan maar te zeggen dat hij de longkanker in dat betreffende land moet laten behandelen.

Zou het beter zijn als een ieder, zowel binnens- als buitenshuis, door de overheid nauwkeurig gecontroleerd wordt op gezond gedrag en bij overtreding beboet wordt? Denk het niet.

he
door henkie.penkie - Jun 22, 2020 om 13:02
149 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem aan dat het pakje sigaretten of tabak gebanduleerd is ,dit is een wettelijke verkoopprijs en deze moet dan betaald worden als hier een sticker over geplakt is kun je dit als fraude zien.

To
door Ton 1960 - Jun 22, 2020 om 16:34
5 Antwoorden / 7 Vragen

de verhoging komt door verhoogde belasting hiermee steunt u de nederlandse overheid daarna kost u de gemeenschap extra geld aan ziektekosten maar u zorgt wel voor een snelle doorstroming op de woningmarkt (u kiest zelf voor een snelle pijnvolle dood) uw woning komt sneller vrij

mo
door mof - Jun 22, 2020 om 19:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik snap geen ruk van wat jenu precies vraagt. Wat was de oude prijs 3n wat de nieuwe voor welk product?

Ki
door Kimberly87 - Jun 23, 2020 om 10:12
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja hoor, waarom zou dat niet mogen? Zolang het maar op de verpakking staat denk ik niet dat er iets aan de hand is..

koekeloer
door koekeloer - Jun 23, 2020 om 20:19
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is de Fraude van dit dan ?