je
door jean67 Apr 16, 2008 om 19:45
Voeding & gezondheid

Mag dit zomaar?

Ik heb van het weekend een kussen gekocht in een zaak in helmond.


Ik vroeg speciaal om een zachte goed ventilerende kussen zodat de warmte uit de kussen blijft.(ik word anders steeds wakker met hoofdpijn.


De winkelier kwam met een kussen aan die daar speciaal geschikt voor was, hij ventileerde en hij zou als je erop lag lekker inzakken.


Wij uit goede trouw die kussen gekocht, maar sávonds die kussen uitgeprobeerd...hij was nog HARDER dan mijn huidige kussen..en mooi niet dat ie lekker inzakte.


Mijn vrouw ook geprobeerd en zelfs zij vond het veel te hard.


Mijn vrouw is toen naar de winkelier teruggeweest om verhaal te halen, zegt ie doodleuk...nee mevrouw, u kan die niet meer ruilen, want u heeft erop gelegen.


Ja NOGAL WIEDUS, hoe kan ik anders weten dat die zo hard is!


Nu is mijn vraag, hoe ver sta ik in mijn recht als ik die kussen wil ruilen voor een zachtere?

3047 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edwardus
door edwardus - Apr 16, 2008 om 20:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Kussens zijn hyghiene-producten. Ik zou ook geen gebruikt kussen, tandenborstel of onderbroek willen kopen. Zoiets moet je gewoon eerst in de winkel uitproberen. Zo moeilijk is dat toch niet?

kiran
door kiran - Apr 16, 2008 om 20:10
2791 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo jean67


Ten eerste: een nieuw kussen is in het begin altijd 'harder' dan het kussen dat u gewend bent. Misschien te vlug geoordeeld? Moet altijd een paar dagen 'inliggen'.


Wat dat ruilen betreft. Ik neem aan dat er een sloop omheen zat, dus dat hij al gebruikt is? M.i. moet u dat kussen gewoon om kunnen ruilen. Staat er niets over ruilen op de bon? In dat geval nog maar eens proberen. Of toch overwegen het nog een paar nachten aan te zien. Na een paar keer erop slapen kan een heel verschil maken.


Succes, groet, kiran

brynnar
door brynnar - Apr 18, 2008 om 12:48
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

In een winkel geldt per definitie koop=koop bij een spijtaankoop. De mogelijkheid tot ruilen bestaat uitsluitend bij gratie van de winkelier en geschiedt op de voorwaarden die aldaar gelden. Doorgaans is dit op vertoon van de kassabon binnen een door de winkelier gestelde termijn.


Ruilen is uitsluitend mogelijk bij een defect (als herstel niet mogelijk is, in dat geval valt het onder de garantie) of bij koop op afstand en colportage.


De huidige wetgeving biedt u echter geen juridische grond om actie te ondernemen.


Mvgr - B

si
door sicces - Apr 18, 2008 om 13:02
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee dit mag niet zo maar.


U heeft in de winkel gevraagd naar een kussen met bepaalde eigenschappen. De winkelier heeft niet geleverd wat u gevraagd heeft. Dus mag u dit terug brengen.

qp
door qpc - Apr 18, 2008 om 13:39
203 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heeft u het kussen in de winkel gevoelt? Voelde het (volgens u) goed aan? In dat geval is de koop gewoon onherroeplijk, u heeft namelijk zelf de controle uitgevoerd VOOR de koop en bent met de eigenschappen van dat kussen akkooprd gegaan.


Zat het kussen in een dichte doos, waardoor de hardheid niet te controleren was en u bant toen maar van het verhaal van de verkoper uitgegeaan, dan ligt het verhaal anders, dan heeft u niet gekregen waarom u vroeg.

brynnar
door brynnar - Apr 18, 2008 om 13:47
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

"Heeft u het kussen in de winkel gevoelt? Voelde het (volgens u) goed aan? In dat geval is de koop gewoon onherroeplijk, u heeft namelijk zelf de controle uitgevoerd VOOR de koop en bent met de eigenschappen van dat kussen akkooprd gegaan."

De wetgever gaat hier ten allen tijde van uit, indien men iets fysiek in een winkel koopt. De consument kan zich in de winkel in een voldoende mate op de hoogte laten stellen alvorens tot aanschaf over te gaan.


Mvgr - B

jvdorst
door jvdorst - Apr 18, 2008 om 14:32
186 Antwoorden / 5 Vragen
0

U heeft volgens mij geen recht. heb dit zelf ook wel eens meegemaakt. een gedeelte van de vulling er uit gehaald en had het kussen van mijn leven.

rr
door rrunited - Apr 18, 2008 om 23:48
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb ook eens een kussen gekocht met van die pitten erin. Dat was helemaal niets. Bij iedere beweging hoorde je het ritselen. De winkel deed er helemaal niet moeilijk over toen ik kwam ruilen. Ik had wel gezegd dat ik de plasticzak er om heen had laten zitten bij het uitproberen. Het kussen had ook in een dichte doos gezeten en kwam geloof ik bij de marskramer vandaan.


Maar een deel van de vulling er uit helpen helpt ook vaak. En als je er een paar dagen op hebt geslapen weer langzaam bijvullen.

th
door thes - Apr 20, 2008 om 14:42
12 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bij sommige beddenzaken hebben ze kussens die ze uitlenen.       Je mag ze een paar nachten uitproberen om zo tot een goede keuze te komen.


Daar heb jij nu niets aan, maar het is een tip voor jou en anderen.


Of je in je recht staat om nu het "gebruikte" kussen terug te brengen is mij ombekend.


 

jr
door jroerdin - Apr 20, 2008 om 18:45
12 Antwoorden / 4 Vragen
0

Zelf heb ik ooit een Tempur-kussen geprobeerd. Omdat ik slaap in een koude slaapkamer is dat kussen minder geschikt. Het voelt door de kou heel hard aan. Als je erop ligt, wordt het vanzelf door de warmte zachter. Draai je je echter om, dan moet het kussen zich weer opnieuw vormen. Ik vond het maar niks. De verkoper zei: "dat soort kussens kun je het beste in een verwarmde slaapkamer gebruiken". Misschien geldt dit voor u ook.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer