Po
door Pouwiel May 18, 2023 om 19:03
Voeding & gezondheid

Magneet waterontkalker

Welke magneet waterontkalker is de beste?

8919 15 Rapporteer
Po
door Pouwiel - May 18, 2023 om 19:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Magneet waterontkalker

ju
door juliomariner - May 18, 2023 om 19:09
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Geen enkele, dingen werken gewoon niet.

sjjoppy
door sjjoppy - May 18, 2023 om 19:27
7206 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Kassa waterontharder

Er wordt ons weleens gevraagd of er weleens onderzoek is gedaan of de magneet wateronderharder werkt of niet. Er zijn meerdere internationale onderzoeker geweest (voor de geïnteresseerde lees hier een onderzoek van Timothy Keister) daarnaast hebben onder meer het tv-programma Kassa en de Consumentenbondhier uitvoerig over bericht. Ze komen allemaal tot dezelfde conclusie: er wordt geen kalk uit het water gehaald en dus heb je er nog steeds last van.

https://mooiwater.nl/waterontharder-magneet/

hereistom
door hereistom - May 18, 2023 om 19:56
739 Antwoorden / 1 Vragen

Geen enkele ontkalker is goed. Magneet ontkalkers werken al helemaal niet.
Verkopers van ontkalkers doen je graag geloven dat je er eentje nodig hebt, maar het drinkwater in Nederland is helemaal niet meer hard dus zijn (dure) ontkalkers onzin.

mvanessen
door mvanessen May 19, 2023 om 15:04
26 Antwoorden / 5 Vragen

Jij hebt duidelijk geen enkele ervaring met welke waterontharder dan ook, dus meng je alsjeblieft niet in deze discussie!!

hereistom
door hereistom May 19, 2023 om 15:11
739 Antwoorden / 1 Vragen

Haha... laat me raden je hebt aandelen in waterontharders?
Waterontharders zijn de grootste onzin voor Nederlands drinkwater.
Sterker nog het is zelfs slecht voor je gezondheid om ze te gebruiken.
Maar goed als je in die onzin gelooft en graag veel te veel geld ervoor uitgeeft prima!

sira
door sira - May 18, 2023 om 19:57
2358 Antwoorden / 24 Vragen

Als u n.a.v. bovenstaande reacties nog niet overtuigd bent, lees dan ook dit:
https://happydrops.nl/waterontharder/waterontharder-magneet

Maar ook dit artikel, dit gaat over waarom niet alle kalk uit het water wordt gehaald:
https://www.brabantwater.nl/over-brabant-water/nieuws-en-pers/waarom-we-niet-alle-kalk-uit-het-water-halen

Koop een magneet en ga lekker magneetvissen.

va
door vanlotjegetikt May 18, 2023 om 20:17
809 Antwoorden / Vragen

Dat kan wel eens gevaarlijk zijn met al die rare dingen die in het water terecht komen.

sira
door sira May 18, 2023 om 20:46
2358 Antwoorden / 24 Vragen

Het lijkt mij heel leuk om te doen en ik ga niet bij de Grebbeberg magneetvissen, want daar is het gevaarlijk.

he
door henkie.penkie - May 19, 2023 om 12:27
149 Antwoorden / 0 Vragen

Geen van die magneet ontkalkers werkt dit is grote centen klopperij .

ha
door harrybre - May 19, 2023 om 12:43
240 Antwoorden / Vragen

Kalium- en magnesiumzouten zijn NIET magnetisch. Waarom zouden ze dan op magneten reageren ? Niets anders als consumentenbedrog.

Ozymandias
door Ozymandias May 19, 2023 om 12:55
172 Antwoorden / Vragen

Officieel gezien is alles magnetisch :D

Er is ergens in America een superconcentreerde electromagneet waar water of een kikker in kan blijven zweven. En wij Nederlanders hebben dit in de jaren 90 gedaan met de Britten: https://www.youtube.com/watch?v=KlJsVqc0ywM

Maar verder heb je gelijk dat een normale magneet geen effect gaat hebben op het water.

ro
door ronny530 - May 19, 2023 om 13:01
2791 Antwoorden / 41 Vragen

Het is een tijdje stil geweest voor wat betreft magneet waterontharders die door gesponsorde tv programma's gepromoot werden en wie weet worden die dingen weer aangeprezen maar werken doen ze niet. Edoch er zullen altijd mensen zijn die er in geloven maar dan vanwege het placebo effect want als een nutteloos iets een boel geld kost dan moet het haast wel werken.

hutch
door hutch - May 21, 2023 om 12:05
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Antwoord: geen enkele....

Heb al zeer vele jaren (minimaal 20 jaar!) zo'n magneet'waterontkalker' en het helpt absoluut NIET.
(Ik laat het maar zitten, want het zit niet in de weg.)

Begin er maar niet aan, wat een verkoper ook belooft, het is weggegooid geld.

ju
door juliomariner - May 22, 2023 om 18:59
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Trouwens voor de verkoper is de duurste de beste

Bo
door Bourgondier045 - May 24, 2023 om 18:52
1 Antwoorden / Vragen

Het water uit onze kraan voor het overgrote deel al ontkalkt. Daardoor zie ik geen reden om het water nogmaals te ontkalken.

ma
door malhy2 - May 25, 2023 om 21:32
309 Antwoorden / 13 Vragen

van de catagorie magneet waterontharders is de goedkoopste de beste koop.
Wel eens geprobeerd om een keukenkastmagneet aan een gipsplaat te hangen?

JMA2
door JMA2 - May 26, 2023 om 00:25
119 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt ook zo'n magneetvissen magneet kopen. Die halen zelfs winkelwagend uit sloten. Als u die op uw waterleiding zet heeft u een heel krachtige, betaalbare magneet die verder ook niets doet. Maar als u daar achter vent gekomen kunt u altijd nog gaan magneetvissen.

Franske1958
door Franske1958 - Jun 14, 2023 om 11:00
432 Antwoorden / 2 Vragen

De enige die goed werken zijn die met een foto erop van die vrouw met
die blauwe jurk die bekend stond vanwege haar instralend vermogen.
Deze ontkalters schijnen ook te koop te zijn in iedere goede fop shop.