Ew
door Ewijk7 19 nov. 2018 om 22:17
Voeding & gezondheid

Medicijnen aan het eind van het jaar niet leverbaar

Ik heb in 2 weken tijd al 2x te horen gekregen,u medicijn is vanaf 24 december weer leverbaar.
Ik gebruik Amitriptyline voor zenuwpijn van sandoz en Mebeverine van Aurobindo voor PDS.
Voor beiden heb ik een tijdelijk alternatief gekregen. 
Op de Duspatal die krijg voor de PDS reageer ik heel slecht en ben er na een week mee gestopt, van de Amitriptyline weet ik het nog niet.
Weet u wat hiervan de oorzaak is?

694 9 Rapporteer
door tijger1 - 19 nov. 2018 om 22:30
36848 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bel uw huisarts en/ofuw zorgverzekeraar. Wij kennen hier uw medische geschiedenis niet. Bel een andere otheek.

door tenormin 19 nov. 2018 om 23:08
14325 Antwoorden / 82 Vragen

O.T. disc /ap ? ;-)) Grapje

door tijger1 19 nov. 2018 om 23:12
36848 Antwoorden / 21 Vragen

.??

door tenormin 19 nov. 2018 om 23:54
14325 Antwoorden / 82 Vragen

Wel, je schrijft "otheek", vandaar.... ☺

door holstein - 20 nov. 2018 om 07:43
865 Antwoorden / 16 Vragen
0

Contact met u arts of specialist opnemen en dan trekt die wel even aan de bel, heb hetzelfde meegemaakt en was in no time opgelost.
Die flauwekul dat medicijnen er ineens een tijd niet meer zijn gaat er bij mij niet meer in, gaat louter om geld.

door gerritaltena - 20 nov. 2018 om 10:41
8418 Antwoorden / 146 Vragen
1

De oorzaak zal hoogstwaarschijnlijk zijn dat de fabrikant niet kan leveren door productieproblemen of dergelijke. 
Helaas kan ook een twist over prijsstelling reden zijn maar dan zou m.i. niet bekend zijn dat er na 24 december weer wel geleverd kan worden.

M.b.t. uw klachten: overleg met uw apotheker EN huisarts (huisarts en apotheker) over er andere alternatieven zijn.

door aurora1 - 20 nov. 2018 om 11:04
12960 Antwoorden / 6 Vragen
0

Heeft u al bij andere apotheken geprobeerd?
Voor medisch advies bent u hier niet goed maar moet u bij uw huisarts zijn.

door gerbera - 20 nov. 2018 om 11:49
4352 Antwoorden / 6 Vragen
0

Op de Duspatal die krijg voor de PDS reageer ik heel slecht en ben er na een week mee gestopt,

Is dat in overleg met uw behandelend arts gedaan of op eigen houtje. Dat laatste is niet zo verstandig, verandering kan soms gepaard gaan met gewenning. 
Dus neem contact op met uw arts.

sw
door swat1500 - 21 nov. 2018 om 19:46
2553 Antwoorden / 0 Vragen
0

De kans is groot dat de producent vindt dat hij aan de Nederlandse markt te weinig verdiend en orders uit landen die meer betalen voorrang geeft.

my
door mystery - 21 nov. 2018 om 22:57
34 Antwoorden / 0 Vragen
0

Elk medicijn moet gewennen dus na een week de handdoek al in de ring gooien is typisch iets voor klagers.
99% zit tussen de oren.
ik zit zelf deels in de hulpverlening en hoor dit soort verhalen wel vaker, men kan niet tegen een ander merk maar als de zelfde mensen dan een andere PIL krijgen  die het zelfde model heeft dan de oude heeft men ineens nergens last van.
Maar dat is wel de nieuwe pil gedrukt in de oude vorm en geleverd in de oude verpakking dus op het oog hetzelfde en men heeft nergens last van.
2 weken later dezelfde patient de nieuwe gegeven waar het andere merk dus zichtbaar was incl andere verpakking en men heeft spontaan klachten.

2 weken lang slikt ze het nieuwe medicijn al alleen dan in oude vorm en oude verpakking nergens last van,  men geeft de nieuwe pil dus mee in de originele verpakking en de klachten komen ineens op.
Toch knap 2 weken slikt ze hem al nergens last van.







door marita5 - 22 nov. 2018 om 16:41
6759 Antwoorden / 8 Vragen
0

Hallo Ewijk7 , 

Hier kunt u lezen of u medicijn niet leverbaar is ( tekort ) / of uit de handel , klik op de rode regel 

https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/

jo
door jorisw - 23 nov. 2018 om 20:49
3783 Antwoorden / 1 Vragen
0

Er zijn momenteel nog meer medicijnen met leverproblemen. Nog niet zo lang geleden was het hallelujah omdat de overheid had bedongen bij de pharmaceutische bedrijven dat de prijzen omlaag gingen. Grote kans dat die bedrijven nu liever hun spullen verkopen in landen waar ze meer ervoor kunnen krijgen. Gevalletje van de regen in de drup.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Re
Rebecca2 - 14 dec. 2018 om 17:50
Auto & vervoer

Kan ik iets doen?

Een tijdje geleden reed ik op de provinciale weg. Een vrachtwagen kwam mij tegemoet en op het moment dat hij passeerde viel er een kei ter grootte van je handpalm van de wagen. De container die hij vervoerde was open aan de bovenkant. Ik reed tachtig kilometer per uur dus het was een flinke klap toen die steen op mijn raam terrecht kwam. Er is een flinke barst uit/in mijn raam. De vrachtwagen reed ... Lees meer

G.
G. Berkers - 14 dec. 2018 om 17:41
Huishouden & energie

Voordeelcollectief.nl oplichting

Vandaag onduidelijk telefoongesprek gehad. Of ik wist dat ik veel geld kon besparen? Na wat gtegevens over en weer kreeg ik de tip om naar Eneco over te stappen. Ze vroegen mijn bankrekeningnummer, toen ging er een alarmbel rinkelen. Ik zou een mail krijgen die ik rustig door zou kunnen lezen. MAAR...... Ik moest eerst reageren op een SMS die me gestuurd was. Daar had ik geen zin meer in, want waa ... Lees meer

Mi
Middendoor - 14 dec. 2018 om 17:13
Geldzaken & recht

Busvervoer overeenkomst door vervoerder geannuleerd, recht op schadevergoeding?

Met een taxi/busvervoers bedrijf heb ik een week geleden een overeenkomst gesloten voor een groepsvervoer tijdens oudejaarsnacht. Deze boeking is per mail bevestigd en ook al gefactureerd. 
Bij het aangaan ben ik akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van het bedrijf, deze zijn conform de algemene vervoer- en reisvoorwaarden van KNV busvervoer. Voorwaarden zijn op deze link te vinden. ... Lees meer