re
door rebo May 7, 2007 om 10:52
Voeding & gezondheid

Menzis vergoed niet

Vorig jaar had ik steunzolen van de Orthopedische specailist 'Wender' in Alemlo gekregen maar die blijken niet veel geholpen en ik ben door verwijzen naar de Orthopedische Chirurgie in ziekenhuis voor de verder behandeling. Hij zei dat ik beter andere stuenzolen aanschaven. Daarom ging ik eind maart jl. naar de info bus van Menzis te vragen of ik huisart verklaring moet hebben voor in aamerking komen van de vergoeding en vertelde een medewerkster van Menzis me "dat steunzolen wordt vergoedt voor maximaal 100 euro en geen huisart verklaing nodig".

Zo in april steunzolen van Roessingh Boermans in Almelo gekregen en ik ging de factuur declareren. Maar ik kreeg de uitkeringsspecificatie van Menzis dat '3107c: voor deze ziektekosten is geen vergoeding in uw verzekeringspakket opgenomen'. Ben persoonlijk naar Menzis kantoor geweest en de andere medewerkster heeft de betreffende vraag op de computer gevonden maar zie toen dat de steunzolen vergoeding geldt alleen voor zolen door Orthopedische specialisten. Deze had Menzis medewerkster toen mij niet verteld. Is dat een misleiden informatie? Kan ik mij vergoeding nog eisen?

Mvg,

1323 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 7, 2007 om 13:38
16950 Antwoorden / 202 Vragen

Om tebeginnen is Menzis dus "de betrouwbare club"die de voorwaarden tussentijds aanpast als al uitgebreid in het nieuws is.

In uw geval zal vehaal halen lastig zijn en de nodige moeite kosten maar nieyt geschoten is dus altijd mis en daarom: overweeg een brief te zenden aan de menzis directie met daarin uw klacht. Vraag ook naar de geschillenregeling en menzis moet u dan antwoorden dat bij het niet komen tot overeenstemming het klachteninstituut Verzekeringen kan worden benaderd. Desgewenst geef ik u het adres van het Klachteninstituut.

re
door rebo - May 8, 2007 om 21:54
66 Antwoorden / 47 Vragen

Bedank voor het info. Ik zal het zeker doen.

Ik begrijp het niet waarom Menzis zo moeilijk doen? De zolen ik van Roessingh gekregen is better dan van die zgn Orthopedische specialisten, ook qua behandeling en techniek en ze zijn goedkoper nog!

re
door rebo - May 19, 2007 om 11:28
66 Antwoorden / 47 Vragen

@gerritaltena

Zo gezegd zo gedaan! Ik heb de klachten bij Menzis ingediend en ik kreeg een brief van terug dat vermeld dat deze kosten is niet in 'extra zorg 1' opgenomen maar dan als onderdeel van de vergoeding van 'alternatieve geneeswijze andere voorwaardeen valt. Dus ik zal de vergoeding  alsnog krijgen.

Wij, als cuosumenten moeten altijd alert zijn !!

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 19, 2007 om 11:37
16950 Antwoorden / 202 Vragen

rebo@ dank voor de terugkoppeling en goed dat het toch "eenvoudig"lukte.

zu
door zula - May 19, 2007 om 13:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

Steunzolen zijn hulpmiddelen die niet vanuit de basisverz. worden en vergoed. Toen de medewerker van Menzis u de vergoeding doorgaf zal zij dus zutmatisch de vergoeding vanuit de AV hebben doorgegeven. Dat is een beetje dom.... zij had moeten controleren of u een Aanvullende verzekering heeft. Maar.... zelf had u ook in de polisvoorwaarden kunnen vinden vanuit uw eventuele AV wat de vergoeding zou zijn. Heeft u wel een aanvullende verzekering???

re
door rebo - May 21, 2007 om 21:33
66 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb wel de 'extra zorg 1' en heb niet meer polis voorwaarden of vergoeding info in bezit, daarom ging ik naar info bus voor de juist info!

M.vr.gr.

bassethound
door bassethound - May 21, 2007 om 22:07
14 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn vrouw werkte bij Menzis en is door dat zooitje samen met ruim 100 andere collega's op straat gezet als dank voor bewezen diensten. Ik weet van haar dat in eerste instantie geweigerd wordt te betalen maar dat je gewoon moet blijven zeuren.

re
door rebo - May 23, 2007 om 12:05
66 Antwoorden / 47 Vragen

Hoe bedoelt u? welke stad woont u? Ik woon in het Oost,Overijssel, zo ver heb ik nog niet opgezien/gehoord.

re
door rebo - May 23, 2007 om 12:06
66 Antwoorden / 47 Vragen

nog niet gezien/gehoord.