door withrolo Sep 29, 2013 om 00:29
Voeding & gezondheid

'nep' tandarts aansprakelijk stellen voor slecht werk en de extra gemaakte kosten?

Al sinds 2005 kom ik bij dezelfde tandarts. En nu loop ik al meer dan 6 maanden rond met vage pijnklachten en mijn tandarts heeft me doorverwezen naar de Endontoloog. Deze specialist constateert dat mijn kronen slecht geplaatst zijn (erg slordig en niet aansluitend) daardoor is waarschijnlijk 1 kroon gaan lekken en heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad. Van de assistent krijg ik te horen dat mijn eigen tandarts geen tandarts is, maar tandtechnicus..en dat hij niet geregistreerd staat! Pardon?? Mag iedereen zomaar voor tandarts spelen? De Endodontoloog gaf mij het advies om hier melding van te doen! Want die man mag niet eens een boor vasthouden... Mijn mond zit inmiddels vol kronen en ik ben heel bang dat er nog veel meer problemen komen. Tevens word ik nu opgezadeld met extra kosten omdat mijn 'tandarts' slecht werk heeft geleverd. ( kosten specialist, kronen vervangen, WKB, etc.) Kan ik hem aansprakelijk stellen? En dan heb ik het nog niet eens over de emotionele schade! ( ik ben al maandenlang een wandelend wrak, en slik continu pijnstillers tegen de zeurende pijn) Kan iemand mij hierin aub advies geven.

3521 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2013 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien hebt u hier iets aan?

Klik hier

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2013 om 10:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit kan wel eens om veel geld gaan. Als ik u was zou ik hier een jurist op zetten. Heeft u een rechtsbijstandverzekering, dan die aanspreken.
Het zou wel eens onder letselschade kunnen vallen en dan is het vaak mogelijk om zonder zelf kosten te maken er een no cure no pay letselschadejurist op te zetten.

Als ik u was zou ik mijn vraag nog eens stellen op rechtswinkel.nl
klik HIER

aurora1
door aurora1 - Sep 29, 2013 om 11:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk ook even hier (klik), w.b. de informatie over registraties van bepaalde beroepen. Zijn er ook klachten over deze persoon op internet te vinden?

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 29, 2013 om 11:53
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Wat staat op zijn briefpapier en/of website?

Als daar Tandarts stond en hij was het niet is dat strafbaar.
Dus kijk eens goed op de rekening of hij zichzelf Tandarts noemde of iets naders...?

Dat is van belang op kans van slagen na 8 jaren tevreden geholpen te zijn....

wi
door withrolo - Sep 29, 2013 om 12:12
6 Antwoorden / 1 Vragen

Deze 'Nep'tandarts staat niet geregistreerd in het BIG-register. ( heeft de Endodontoloog voor mij nagekeken) Op zijn website staat dat hij Tandtechnicus is onder supervisie van een vrouwelijke tandarts (wel big-registratie) ik heb al die jaren gedacht dat de rollen omgedraaid waren! Hij tandarts en zij in opleiding o.i.d. Hij doet zich dus al jaren voor als Tandarts en heeft nooit verteld dat hij technicus is. Ik vraag me dus af of dit wettelijk is toegestaan dat hij alle handelingen zelf mag uitvoeren! Op internet is geen negatief bericht te vinden over deze man. Maar ik vermoed dat maar weinig mensen de waarheid weten.

aurora1
door aurora1 - Sep 29, 2013 om 12:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heb je ook nog iets aan deze (klik) informatie.

wi
door withrolo - Sep 29, 2013 om 12:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

Beste aurora1,

Dit is inderdaad een hele interessante link..dank je..
Voor ik verdere stappen onderneem moet ik duidelijk weten hoe de rolverdeling is binnen een tandartspraktijk! Wie wat mag doen etc.

Ik ga die site even goed bestuderen!

aurora1
door aurora1 - Sep 29, 2013 om 12:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Verstandig om alles eerst zelf nog precies uit te zoeken, vandaar ook de gegeven links. Ik zou ook alvast maar een goede en echte tandarts in je omgeving opzoeken (rondvragen bij vrienden, bekenden, collega's) en daarbij eerst uitzoeken of er iets over bekend is aan klachten o.i.d. Voor een eventueel acuut probleem kun je ook maar beter alvast een andere tandarts hebben, bij een tandarts geregistreerd staan.
Vraag met het overstappen je dossier en foto's op (of haal ze op) en neem die dan mee naar de nieuwe tandarts.

dearagain
door dearagain - Sep 29, 2013 om 18:39
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*natuurlijk kun je deze prutser aansprakelijk stellen voor alle kosten

wi
door withrolo - Sep 29, 2013 om 19:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben bang dat deze 'prutser' zich wel goed heeft ingedekt! Maar ik ga eerst zelf op onderzoek uit, en uitzoeken waar ik sowieso mijn klacht in ga dienen en misschien de rechtsbijstand inschakelen..maar ik moest eerst zeker weten of deze tandarts legaal mag werken op deze manier.

aurora1
door aurora1 - Sep 29, 2013 om 20:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie ook het advies en de link van @zoekster. Verder een dossiertje voor jezelf maken en ook eens de rekeningen/declaraties bij elkaar zoeken w.b. de gebruikte codes en wie er vermeld staat als tandarts/behandelaar. Je zou misschien ook nog informatie kunnen inwinnen bij je zorgverzekeraar of die naam (tandtechnicus) bij ze bekend is.
Kijk anders ook nog hier (klik) op het tandartsforum of je daar iets kunt vinden of dit kunt voorleggen.

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2013 om 21:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als op de site staat dat hij onder supervisie van een BIG geregistreerde tandarts werkt en u heeft die tandarts daar ook gezien, vrees ik dat die tandarts en die tandtechnicus elkaar gaan indekken. Anders zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat u ook de 'echte' tandarts aansprakelijk kunt stellen, omdat zij als het ware garant staat voor zijn behandelingen.
Was zij aanwezig bij de behandelingen van de tandtechnicus? U zou eigenlijk andere patiënten moeten zien op te snorren en hun naar hun ervaringen te vragen.

aurora1
door aurora1 - Sep 29, 2013 om 22:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@zoekster, dat is ook mijn gedachte.

wi
door withrolo - Sep 29, 2013 om 22:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga zeker de link van Zoekster ook onderzoeken! Want hoe meer informatie ik vind hoe beter.
De BIG tandarts zie ik regelmatig als ik in de praktijk kom, maar zij bemoeit zich absoluut niet met hem (dus ook geen controle) de tandarts is een Bulgaarse mevrouw die erg slecht Nederlands spreekt. Zij is een heel timide persoon en hij straalt veel macht en autoriteit uit. Daarom was ik ook in de veronderstelling dat de rollen omgedraaid waren! Hij de Tandarts...zij de assistent?
Hij heeft haar waarschijnlijk nodig voor de BIG, omdat hij niets heeft.
De verwijsbrief naar de specialist was ook ondertekend met haar naam, terwijl hij mij behandelt.. (Hij mag niet doorverwijzen?)
Ik denk dat ze heel goed weten waar ze mee bezig zijn en zij zal hem absoluut dekken! Daar ben ik van overtuigd.

el
door elze30 - Oct 4, 2013 om 10:19
150 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vraag mij af of het mogelijk is om op een forum de naam van zo'n praktijk bekend te maken? Daardoor worden anderen gewaarschuwd. Waarom wordt dat niet gedaan ? Als ik een slechte elektricien heb gehad, mag het wel en bij een tandtechnicus niet?

wi
door withrolo - Oct 21, 2014 om 22:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels ben ik een jaar verder..
Ik heb Rechtbijstand aangesproken om mij hierbij te helpen, want deze zaak is teveel om alleen uit te zoeken.
Er is door een onafhankelijk expert vastgesteld dat er sprake is van verwijtbaar handelen door de tandartspraktijk! En nu is het gevecht begonnen tussen twee verzekeringspartijen..ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Maar waarschijnlijk gaat dit een aantal jaar duren.
Misschien dat de inspectie nu wel naar me wil luisteren met het rapport van de expert?

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2014 om 23:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aardig van u dat u dit nog meldt. Dat zal inderdaad nog wel een tijdje gaan duren. Als de verzekeringen de Inspectie niet al op de hoogte gesteld hebben zou u dat zelf kunnen doen lijkt mij.
Lees ook even klik hier. Niet hetzelfde maar wel vergelijkbaar.
Ik hoop dat het met het gebit al lang beter gaat en dit conflict verder positief voor u afloopt.