ma
door maral Mar 6, 2015 om 12:45
Voeding & gezondheid

Nieuwe studie

Mijn zoon van pas 21 heeft na zijn studie en een jaar werken spijt van zijn studiekeuze, die hij op veel te jonge leeftijd heeft genomen en wil opnieuw gaan studeren. Helaas moet hij nu per jaar €6580 aan instellingscollegekosten. betalen. Daar komen natuurlijk nog allerlei andere kosten bij zoals boeken, etc. Hij komt niet meer in aanmerking voor studiefinanciering. Waarom is dat bedrag aan instellingscollegekosten zo hoog?

425 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien vindt u hier het antwoord.

Klik hier

ma
door maral - Mar 6, 2015 om 15:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja Tijger1, daar heb ik het over: hij moet instellingscollegegeld betalen, dat wist ik al omdat hij een nieuwe studie gaat volgen. Mijn vraag waarom is dát bedrag [en dat is voor ieder jaar van de studie] zo hoog? Bedankt voor het meedenken.

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 15:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar uw zoon is 21, hij heeft een jaar gewerkt, dus hij stopte met zijn studie op zijn 20ste. Dan kan hij toch haast geen bachelor gehaald hebben?

En dat instellingsgeld schijnt dus afhankelijk te zijn van de universiteit en ja dat komt dan elk jasr terug.

ma
door maral - Mar 6, 2015 om 16:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja Tijger1 hij was een jonge student, heeft zijn studie snel en goed doorlopen en zal aankomend jaar 22 zijn.

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2015 om 16:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel knap. Dan maar een universiteit zoeken met de gewenste studie die het normale collegeld rekent.

Of een master doen in de richting die hij gedaan heeft, dus met normaal collegeld, en tegelijkertijd de studie die hij nu wil doen. Dan hoeft er niet apart betaald te worden.

Ik heb geen idee of er andere ontsnappingsmogelijkheden zijn. Misschien eens gaan praten met een studiebegeleider op de gewenste universiteit, misschien hebben zij nog potjes..