no
door noetje Feb 18, 2009 om 16:35
Voeding & gezondheid

Ogen laseren

Ik wil mijn ogen laten laseren maar ben er achter gekomen dat er zoveel aanbieders zijn en net zoveel prijsverschillen.

Wie heeft er ervaring met optical express, lasercompany of visionclinic? Uiteraard zijn alle ervaringen welkom.

Bvd

23122 32 Rapporteer

mr
door mr - Feb 18, 2009 om 16:52
26 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo,

Ik heb mijn ogen in 2004 laten laseren bij visionclinics Amsterdam. Op dat moment niet de goedkoopste, maar wel als beste getest door de consumentenbond. Ik geloof dat dat een onderzoek uit 2003 betrof. Inmiddels is er een vervolgonderzoek geweest door de consumentenbond in 2006 of 2007 [jaar weet ik niet zeker, maar kijk even op de site van de consumentenbond]. In deze test kwam visionclinics wederom als erg goed/ de beste uit de bus.

Ikzelf ben erg tevreden over deze kliniek en over het resultaat van het laseren.

Belangrijk is dat je je realiseert dat laseren een operatie is en dat er risico's aan kunnen zitten. het gaat gelukkig heel vaak goed, maar niet altijd. Bij visionclinics wordt goed vooronderzoek gedaan [zover ik dat als leek kan beoordelen], krijg je goede en volledige voorlichting [informatieavond zonder 'druk' en tijdens het voorzonderzoek/ quickscan] en mag je alles vragen. Nazorg is ook in orde. De laserbehandeling zelf wordt gedaan door een oogarts die naast zijn werk in de kliniek ook in een ziekenhuis werkt als oogarts.

Maar.....ga niet af op 1 ervaring en shop rond voor informatie over verschillende klinieken zodat je een weloverwogen keus kan maken op basis van realistische verwachtingen.

Ik ben heel tevreden, maar dat geldt niet voor iedereen.

succes!

marbia
door marbia - Feb 18, 2009 om 17:04
17 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Noetje,

Het is inderdaad een behoorlijk oerwoud van aanbieders. Hoeveel goede of slechte reacties er ook op je vraag komen, je zult voor jezelf uit moeten maken welke aan jouw wensen voldoet.

In mijn zoektocht naar wat voor mij de juiste keuze was kwam ik er achter dat er nogal wat verschil is in de totale prijs en kwaliteit. Bij de een is het een complete prijs inclusief nazorg, bij de ander betaal je alles los. De prijs lijkt dan laag, maar aan het eind ben je meer kwijt.

Heb je al aan onderstaande zaken gedacht:

- Is het een pakketprijs, 1-2 ogen, nazorg?

- De afstand naar de kliniek toe, vindt de behandeling ook daar plaats of alleen de voor- en nacontrole?

- Vergoed je zorgverzekeraar misschien een gedeelte?

- Hoe staan de oogartsen bekend?

Ik wens je veel succes met het zoeken.

Mvgr,

Marbia

mariegh
door mariegh - Feb 19, 2009 om 10:34
263 Antwoorden / 13 Vragen

Vraag bij je zorgverzekeraar na met welke klinieken zij een contract hebben. Deze worden door de verzekeraar gecontroleerd en je krijgt waarschijnlijk een (gedeeltelijke) vergoeding.

gr
door grapje48 - Feb 20, 2009 om 13:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn ogen al ruim acht jaar geleden laten laseren in Driebergen bij Retina. Zij waren toen een van de eerste die met de methode met "het flapje" werkten.

Ik heb daar goede ervaringen mee. Nog steeds heel blij dat ik het heb laten doen. Zij werken heel professioneel en bij de prijs inbegrepen zijn nog een aantal nacontroles.

jo
door johngrutters - Feb 20, 2009 om 13:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn ogen zo’n 17 jaar geleden laten laseren. Ik kan het alleen maar iedereen aanraden, vooral als je een grote afwijkingen hebt in je ogen. Het is heel bijzonder dat je ’s morgens wakker wordt en dat je alles kan zien. Je hoeft niet te tasten naar je bril en je kan ook eens een keer in slaap vallen zonder dat je (in mijn geval) altijd eerst aan je contactlenzen hoeft te denken. Wat dat betreft zeker doen. Ik heb mijn ogen des tijds laten behandelen in het Excimer Laser Centrum Nijmegen. Ik was hier, en ben nog, erg tevreden over.

John

pr
door preventist - Feb 20, 2009 om 13:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in 2007 mijn ogen laten laseren in Turkije.

Uiteraard eerst meer dan een jaar alle aanbieders vergeleken en diverse vergelijkingssite's bezocht.

Het zijn tenslotte toch je ogen.

Ik was 1500 euro voor 2 ogen laseren kwijt.  Tevens nacontrole in Nederland door de behandelende specialist uit Turkije.

Mijn ervaringen zijn zo positief dat ik je wil adviseren om laseren in Turkije te overwegen. Zie ook : http://www.sappiesooglaseren.nl en http://www.ooglaservergelijking.nl/ Succes.

ef
door efa - Feb 20, 2009 om 13:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mij eens aangemeld bij Optical Express, kon zonder meer voor een gratis consult komen, maar omdat je ogen tenslotte toch je ogen zijn, ben ik me eens gaan informeren op de site van de laserkliniek van het Oogziekenhuis in Rotterdam. Wat bleek? Hoewel ik duidelijk mijn leeftijd had gemeld, zag men daarin bij Optical Express geen enkel bezwaar, terwijl op de site van de laserkliniek van het Oogziekenhuis duidelijk stond dat laseren na 55 jaar geen enkele zin heeft en zelfs wordt ontraden. Ik ken uw leeftijd niet (hoeft natuurlijk ook niet), maar zou u toch willen aanbevelen eens op de genoemde site van het Oogziekernhuis te kijken. Beter zeker weten dan achteraf betreuren!

bo
door borland - Feb 20, 2009 om 14:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben in augustus 2008 bij Vision Clinics in Delft geweest maar na onderzoek bleek dat mijn hoornvlies op sommige plaatsen ongelijk van dikte te zijn en werd mij geadviseerd om dus niet te laseren. Wel zo netjes want ze hadden mij natuurlijk ook kunnen laseren voor veel geld.

ma
door maria1950 - Feb 20, 2009 om 14:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

In de ooglaserkliniek van het oogziekenhuis, werken oogartsen uit Rotterdam maar ook uit Breda. U moet er in ieder geval rekening meehouden, dat u na uw 40ste toch een leesbril nodig heeft, of je zou 1 oog voor veraf moeten laten laseren en het andere oog voor dichtbij. U kunt dan geen diepte meer zien. Denk hier dus heel goed over na en laat u goed voorlichten. Verdiep u er zelf eerst wat in en ga vragen stellen als het niet duidelijk is op een voorlichtingsavond. In het oogziekenhuis Rotterdam zijn om de 2 à 3 maanden voorlichtingsavonden. Ik wens u veel succes.

la
door ladieyup - Feb 20, 2009 om 14:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij, mijn man en ik zijn met Alma Care ooglaseren naar Instanbul gegaan. Het was perfect geregeld allemaal. Ze zijn een van de goedkoopste en het hotel ligt naast de kliniek. Echt super geregeld allemaal.

ja
door jacoba1951 - Feb 20, 2009 om 14:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn ogen voor 5 jaar geleden laten laseren in Belgie.

Was voor 2500 euro klaar, het is je e cht aan te raden om naar Dokter Colla te gaan.

Zij werkt ook in Leuven in het ziekenhuis en in Hassselt.

Anders kun je het vinden op de website.

Laat het maar horen nautje!!! Heb al veel mensen met een goed relultaat achteraf daar naar toe verwezen, en het is gewoon de helft goedkoper dan in Nederland.

Ik had ook geinformeerd in Amsterdam, moest 5.500 euro betalen en een overnachting nemen want je moet meteen de dag erna voor controle of alles goed is.

ja
door jacoba1951 - Feb 20, 2009 om 14:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is niet juist je kunt je ogen laten laeseren op die leeftijd.

Er gaat een onderzoek aan vooraf en als je netvlies en je ogen verder geen afwijkingen vertonen zoals staar of bolling, dat raad ik je aan om Dr.Colla in Hassselt te bellen.

Ook werkt zij in het ziekenhuis in Leuven al 30 jaar.

Heb vele mensen er naar toe gestuurd, ook oudere en ze zijn allemaal zo blij dat ik hun dat adres heb gegeven. Kreeg heel wat bloemetjes.

Het is ook nog de helft goedkoper dan in Nederland. Ik was 2003 2.500 euro kwijt, in Rotterdam was het 5.500 euro.

Succes!!!! Laat maar iets horen als je bent gegaan.

jo
door jo1969 - Feb 20, 2009 om 14:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb zelf lensimplantatie laten doen maar met ooglaseren heb ik ook hele goede verhalen gehoord dan moet je naar Rotterdam Zuidplein gaan naar care vision

Gr. Jo

go
door gonzalem - Feb 20, 2009 om 14:51
5 Antwoorden / 5 Vragen

ik heb een paar jaar geleden mijn ogen laten laseren. En gaat hartstikke goed .Ik ben bij Care vision op Zuidplein rotterdam geweest.De prijs was bijna 3000 voor allebei de ogen toen ze het bij mij hadden gedaan. En als je een betaalde baan heb kan je vragen of je het per maand mag betalen.Of dat nu nog is weet ik niet maar vragen staat vrij.

ni
door nicobart - Feb 20, 2009 om 15:02
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Goes in Antwerpen Belgie. In 2004 laten doen. Ik had -8. Een sterkte van -2 of -3 lukt de meeste klinieken wel zonder problemen. Maar -8 word toch een ander verhaal. Ook heb ik geen leesbril nodig (48 jaar). Dat vereist ook wat slimmigheidjes bij het laseren. Bijvoorbeeld het minst dominante oog op 'n sterkte van -1 laten staan ! Daar kun je dat later de leesbril wellicht wat jaren mee uitstellen. In Verweggistan laten laseren raad ik af. Geen garantie en vaak verouderde apparatuur.

pluisjebaby
door pluisjebaby - Feb 20, 2009 om 16:23
31 Antwoorden / 18 Vragen

Goedendag,

Ik heb afgelopen 2 sept 2008 mijn ogen laten laseren bij Vision Clinics in Utrecht, daar gaat iedereen heen die zich bij hun aanmeld, voor alle controles ervoor en erna ben ik bij de dichtbijzijnde vestiging geweest en dat is voor mij Delft, woont zelf in Rotterdam.

Ik ben heel goed onderzocht of het uberhaupt wel mogelijk is, je krijgt eerst een quicktest en als dat positief is krijg je een uitgebreid oogonderzoek van ongeveer een uur., die normaal 100 euro kost maar als je besluit je ogen te laten laseren word dit verrekend en ben je bij het zilveren kruis verzekerd krijg je ook nog 10% korting. Ik was in totaal 3000 euro kwijt en daar ging nog 10% vanaf dus 2700 euro heb ik betaalt, ze hebben ook de mogelijkheid om in termijnen te betalen, maar je moet het zien als een investering in jezelf die je binnen een aantal jaren weer heb terugverdient. Ik had daglenzen en dat was ook per jaar 400 euro, dus reken maar uit.

Ik ben in ruim 7 weken met vooronderzoeken en al gelasert en ben van -6 naar helemaal 0 gegaan en ik zie nu zelfs beter dan met lenzen, ik vind het zelf alllemaal nog steeds heel onwerkelijk maar heb van 1 ding spijt en dat is dat ik niet 10 jaar eerder ben gegaan.

Ik heb begrepen dat optical express op de zwarte lijst staat en het niet zo nauw neemt met de hygiene en nacontroles.

Vision Clinics is misschien wel duur maar als je je bedenkt dat je maar 1 paar ogen heb, was voor mij snel de keuze gemaakt

Je kan kijken op www. meekijken.nl en daar zie precies hoe het in zijn werking gaat.

Succes met u keuze

ve
door verix - Feb 20, 2009 om 16:28
8 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb mijn ogen ook in 2004 laten laseren bij Visionclinics en deze staat overal goed bekend!! Alles 100% gegaan en goede na controle.

st
door stevoorn - Feb 20, 2009 om 18:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hey, Ik heb vorige jaar augustus mijn ogen laten laseren. Bij Care-vision in Amsterdam. Ik heb in overleg gekozen voor de Lasek oplossing. Moeilijker, langer herstel maar veiliger na schijnt. Wat ik kan zeggen is goed de druppels blijven gebruiken en geduld hebben. Operatie stelde niet veel voor! Ik zie perfect en echt ideaal had het jaren geleden al moeten doen. Overigens ben 40 jaar en heb -2 met cylinder werking.

Succes! Gr Steven

ra
door rattenvrouw - Feb 20, 2009 om 19:43
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn ogen laten laseren bij care vision Rotterdam. Daar wordt je getest en gecontroleerd. In Den haag was de behandeling.

Eerst heb ik 1 oog laten doen vanwege de financien en mijn sterkte (-6)

Ging fantastisch. Koste 2 jr geleden €995,00 per oog.

Een paar maanden later het andere oog (ik had een mazzeltje)    ook zeer tevrede. Je moet niet vergeten dat je toch een aantal maanden vaak moet druppelen en dat moet je niet versloffen.

Ik had nog wat rest over en dat heb ik een jaar later laten doen.   Nou dat viel wel erg tegen, maar dat is blijkbaar normaal een 2e keer laseren doet dan wel zeer.

Ik ben nu 54 en ik heb een leesbril. Maar dat is toch geen bezwaar. Mensen met goede ogen krijgen ook vaak boven de 50 een leesbril.

Ik vind het top en ben zeer blij met een leven zonder lenzen of beslagen brillenglazen.

Succes   S.H.Noordijk

tr
door trixer47 - Feb 20, 2009 om 19:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste klinieken in laatste onderzoek waren Maastricht (AcZh) en Eyscan.Toets je postcode in en je krijgt het dichtsbijzijnde contactadres. Uitsluitend getrainde optometristen met aanviullende opleiding. Niet de goedkoopste wel de beste. Bezuinigen doe je maar op uitgaan, roken en drinken, niet op je ogen!

Zoals eerder gezegd tien keer nadenken en echt alle voor en nadelen tegen elkaar afwegen. er is GEEN weg terug, het is en blijft een echte operatie.

Alhoewel de risico's steeds kleiner worden blijft een 2-3% van de operaties mislukken, hetgeen inhoud ten minste 20% of meer verlies aan gezichtsscherpte voor altijd!  Enne 2 - 3% fout geldt dus PER OOG! ) en je hebt er twee....

Nogmaals je kan NOOIT meer terug naar de uitgangspositie!

Voor 45 plussers is het een extreme gok ivm leesbril. Je wordt voor altijd dus(!) overgezet naar één oog verte en één oog lezen. Met twee ogen tegelijk in de verte en met diepte kunnen zien is voor altijd onmogelijk geworden. Nog veel beter over nadenken.

Buitenland?? En wie knapt dan de rotzoooi op als het nou toch eens niet goed is gegaan?? Exotische oorden = exotische risico´s.

Alternatieven zijn nieuwe generatie zachte lenzen die 7 dagen lang 24 uur per dag gedragen kunnen worden, of lenzen die uitsluitend 's nachts tijdens de slaap gedragen worden, overdag kan je zonder bril ten mminste net zo goed zien als na de laserbehandeling. Het risico met deze beide oplossingen is ten minste een factor 1000 kleiner en dan spreekt de contactlensspecialist nog over ´een zeker risico´ dat je met deze correctiemoethoden loopt. Snapt u!!  Belangrijkste voordeel van alle soorten brillen of contactlenzen: het is en blijft volledig omkeerbaar!

Ten slotte: ga eerst naar een écht goede opticien/contaclens specialist / optometrist. De echte goeie zal zonder vooroordelen adviseren. Beroeps eer snap je..

ra
door rattenvrouw - Feb 20, 2009 om 19:50
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik nog vergeet te zeggen   Ook bij Care visin is de arts verbonden aan een ziekenhuis. Ik weet niet zeker maar ik dacht zelfs uit het Oog Ziekenhuis. En vaak controle tot zelf na een jaar. Ook een goede garantie. Lees hun contract er maar over na. Die moet je tekenen voor de behandeling.

S.H.Noordijk

gi
door gijlstra - Feb 20, 2009 om 20:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik behoor tot de 2 a 3 procent , waarbij het lasergebeuren volkomen mislukt is in het ,ja,ja Oogziekenhuis Rotterdam juli en october 1993.voor een prijs van 5000 gulden per oog.Dat is Kassa.

De dokter, dr. Geerards, nu nog een kliniek runt in Rotterdam, gelieerd aan Oogziekenhuis heeft volkomen misgekleund wegens gebrek aan ervaring met de z.g.eximerlaser. hoornvliezen niet verdampt maar verbrand!De verkeerd ingestelde apparatuur moest door engels sprekende technici worden bediend en gecorrigeerd. ( was ik maar naar huis gegeaan, maar ik had al betaald!)Haar collega de beroemde sportieve dr. Pameyer in de door hun gevormde maatschap 'e'n zijn collegae waren niet in staat om een juiste berekening te maken voor mogelijke correctie van oog afwijkingen.Hij plaatste, volkomen kreupel, 1 dag na uirijden elfstedentocht een kunstlens in mijn oog om te redden, wat er nog te redden viel.ook verkeerd berekend.

Navraag om verhaal te halen lukt in Nederland nooit Dr G.weigerde ondanks toezeggingen voor verdere behandeling dienst.

Onlangs in Radar presteerde zij mede te delen, dat zij wel kon huilen bij het zien van de miskleunen van haar collegae;brutaler kan het niet .Navraag bij de beste refractie(=laser)specialisten leverde als antwoord op: ik heb collegae in Nederland, die ik moet ontzien.

Conclusie: Kijkt u maar eens rond hoeveel OOgartsen nog een bril dragen; tot nu toe de beste oogcorrectie zonder complicaties.Mijn leven is volkomen veranderd van voor 1993 = goed zien en na 1993 slecht zien met name in schemer en donker.Doe uw voordeel met dit verslag en denk goed na over mijn ijdelheid om van de -8 en -9 naar de beloofde 0 te gaan.

wh
door wheely2017 - Feb 20, 2009 om 21:17
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb mijn ogen in 2006 laten laseren en ik ben er zeer blij mee. Ik heb het laten doen bij de Lasercompany in Hoofddorp bij dr. Braakman. Goede service, je betaald wel wat maar je mag een jaar lang gratis naar controles en de druppels die je nadien moet gebruiken zijn ook gratis. Ben je bang dat er iets mis is dan kan je er altijd terecht. Vriendelijk personeel en je wordt uitstekend geholpen.

Ik heb alleen maar lof voor de Lasercompany in Hoofddorp.

pj
door pjcvankempen - Feb 20, 2009 om 23:37
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb in 2004 mijn ogen, naar volle tevredenheid, laten behandelen bij dr. Colla, Tongeren, België.

Mijn hele verhaal is te lezen op:
http://members.home.nl/pjcvankempen/lasik.htm

go
door gonzalem - Feb 21, 2009 om 00:01
5 Antwoorden / 5 Vragen

carevision is voor mij het beste en gevebgoede zorg.

die zit op zuidplein in rotterdam.ze zijn de beste.

goede arsten en verpleegsters. met helpen met alles wat je weten.

ikzelf heb geen spijt van.

groetjes

de
door deput - Feb 21, 2009 om 01:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon oogziekehuis Rotterdam dokter Faber beter bestaat er niet

ad
door adriaan89 - Feb 21, 2009 om 03:16
5 Antwoorden / 5 Vragen

ik had zojuist een heel verhaal zitten typen, maar kennelijk duurde dat te lang en t antwoord is dus niet doorgekomen. Als U wilt kunt U me even bellen, want ik kan er u echt een hoop over vertellen wat je niet kunt googlen of je bent er een dag mee bezig.Telefoon 013 -4631863.In 5 minuten weet U het.

gr
door grapje48 - Feb 21, 2009 om 10:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

Toen ik mijn  ogen liet laseren, was ik over de 50. Nooit van gehoord dat je dan niet meer kan laten laseren. Wel heeft de behandelend oogarts uitgebreid onerzocht of er geen begin van staar te vinden was. In dat geval adviseren ze om te wachten tot je daar aan behandeld moet worden.

gr
door grapje48 - Feb 21, 2009 om 10:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook als je normaal al geen bril draagt, moet je op een gegevan moment aan de leesbril. Dat geldt dus ook als je je ogen hebt laten laseren.

Bij Retina in driebergen hebben ze tegenwoordig ook ee techniek, waarbij je tegelijk zowel gelaserd wordt voor verafzien, als voor het lezen. Ik heb geen ervaring met de resultaten van deze techniek. Toen ik liet laseren, kon dat nog niet.

Ik gebruik dus gewoon een leesbril. Voorrdeel geen gezeur met dubbel focus e.d. en gewoon scherpzien op afstand.

sn
door sniperschaap - Feb 21, 2009 om 21:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Aanrader voor U en andere is Dr. Leyla Kandur in Istanbul. Zij is 1 van de beste, zo niet de beste oogarts en laser specialist van Turkije!! Heeft verschillende medische prijzen gewonnen en staat hoog aangeschreven in zowel Europa als Amerika (waar zij haar opleiding heeft genoten) Kijk ook maar eens op                                                         http://www.leylakandur.net/index.php?lang_change=nederlands of Google haar naam.

jo
door jo1969 - Feb 22, 2009 om 14:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou niet naar Istanbul gaan als ik jou was, Als er comlicatie's komen dan moet je perse naar istanbul terug want hier kunnen ze nieis doen als het over "garantie" gaat, je kan hier eventueel wel terecht maar dat ga je nog meer geld kosten. De ziekenhuizen en of ok ruimtes zijn niet zo steriel als hier in Nederland. Dus denk heel goed na als je dat gaat doen en informeer bij je zorgverzekeraar. Care-Vision is dan toch nog wel de beste goede nazorg een goede oogarts die ook nog in het clara-ziekenhuis werk (= vlakbij Feyenoord-stadion) en ze heet Sivia Tabak en google haar naam dan zal je zien dat zij een hele goede arts is.

Voor verdere vragen kan je naar www.care-vision.nl

Heel veel succes met je besluit.

Oja...ze zijn ook nog bij zorgverzekeraars aangesloten zodat als het een medische indicatie is dat het of geheel vergoed wordt of bijna helemaal.

yo
door yoney - Aug 10, 2009 om 12:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

In 2006 heb ik mijn ogen laten laseren in Turkije Istanbul, Dunya Eye hospital. Beide ogen voor €650, je hebt daar ook Nederlands sprekende artsen, alles is perfect verlopen. In amsterdam hebben ze een kliniek waar ik nacontrole heb gehad. Ik ben er erg tevreden over nooit klachten gehad. Eerst vond ik het ook eng om in het buitenland te gaan, maar City lens werkt samen met deze ziekenhuis. In Den Haag ben ik geweest en daar moest ik voor dezelfde behandeling € 4000 betalen!!! Dat is toch een enorm verschil we zijn samen met mijn man en dochter 10 dagen in Istanbul geweest en we hebben een fijne vakantie gehad alles bij elkaar heeft ons maar €2000 gekost incl. hotel en vliegticket.