Ook de ervaring dat Mc Donalds de gratis cola glazen niet geeft of ze niet in voorraad heeft ?
Ik heb nu al 2 keer via de Mc drive van Mc Donalds te Maastricht Geusselt géén coca cola glas gekregen terwijl ik een volledig menu bestelde (en dan heb je er gewoon recht op)
Ook vergaten ze 2 x 2 bakje fritessaus erbij te doen terwijl het wel afgerekend is.
Wie heeft dezelfde ervaring en wat kun je in dit geval doen (zonder kassabon) ?
Ik vindt dat het personeel je er zelf op moet attenderen en dient te vragen of je het gratis coca cola glas erbij wil krijgen ! Net zoals ze in de winkels vragen of je zegels wil.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ik zou toch een klacht indienen bij MCD, zij doen hier echt iets mee, en vaak krijg je dan een brief/coupon voor een gratis menu, misschien hebben ze op het hoofdkantoor zelfs nog glazen staan. Baat het niet schaad het niet. Heb zelf ook een keer een klacht gehad, en dit werd zeer correct behandelt.
Inmiddels heb ik online een officiele klacht ingediend bij het hoofdkantoor van Mc Donalds Nederland.
Bericht terug ontvangen dat het management van filiaal Maastricht Geusselt met mij contact gaat opnemen binnen 14 dagen om het probleem af te handelen !
Vannacht weer bij Mc Donalds geweest en nu gaven ze wél frietsaus, de kassabon en het gratis glas ! Dus alles goed gegaan.
Ik weet dus niet wat het probleem nu is waarom wel en niet maar ik heb doorgegeven aan het hoofdkantoor dat het personeel bij gratis producten dit meteen zelf moeten aanbieden aan de klanten, net zoals bij gratis zegels in een supermarkt bijvoorbeeld..
Nee natuurlijk maak ik mij niet druk om een gratis glas maar als je recht op hebt op een gratis glas of gratis product dan heb daar heb je gewoon recht op toch ?
Het gaat hier om het principe...en slapen daar heb ik geen moeite mee, wel met mensen die afgunstig zijn naar de medemens !
omg. Jullie hebben echt allemaal een probleem. Jullie klagen over elkaar. Hoezo zielig :S. De man stelt een vraag en een mening, als je het belachelijk vind, moet je gewoon je commentaar voor je houden en iemand in zijn waarde laten. Er zal over iedereen wel genoeg te klagen en zeggen zijn.
Als ik de antwoorden hier zo bekijk, dan had deze meneer niet mogen klagen over het missen van de gratis glazen? Waarom houdt men die actie dan? Ze horen gewoon bij je bestelling te zitten. Is dat niet het geval, dan mag je klagen, ongeacht of het een gratis glas is of wat dan ook.
Robke66, ik hoop dat ze je klacht serieus nemen bij McDonald en dat je alsnog je glazen krijgt.
[quote=robke66 schreef op zaterdag 27 aug 2011, 13:19]Inmiddels heb ik online een officiele klacht ingediend bij het hoofdkantoor van Mc Donalds Nederland.
Kassa zou eens een goed artikel moeten leveren over "recht" en "gunst". U roept maar over uw recht, maar wat is de grondslag voor uw recht? Hebt u betaald voor het glas? Neen. McDonald geeft glazen weg aan mensen die van ongezond eten houden. En als er toevallig even geen glazen zijn of ze vergeten het, waar wilt u dan uw recht halen?
Ik zou eerlijk gezegd uw "Klachtbrief" weleens in het openbaar willen zien. Heel veel claims over "recht" durf ik te wedden.
U hebt bijvoorbeeld recht op het feit dat uw moeder uw lief heeft. Maar ik weet zeker dat ze u op enig moment een keer een knal voor uw harses heeft gegeven. Moeders aangeklaagd bij de rechter???
Als u bij de McDrive uw eten bestelt, verondersteld dit, dat u volwassen bent. Misschien een optie om u daar eens naar te gedragen.
Je hebt wel tijd om een officiële klacht in te dienen bij het hoofdkantoor.... maar even vragen bij de betreffende Mc Donalds is blijkbaar te veel moeite?!
De volgende x gewoon even melden, dan kun je gerust (met terugwerkende kracht) je glazen krijgen.
Zelf heb ik een tijdje bij de Mc Donalds gewerkt. Het beste is om je bestelling te controleren. De medewerkers moeten je altijd een bonnetje meegeven, krijg je dit niet, vraag er dan naar bij het afrekenen. Zo kun je altijd nakijken of je gekregen hebt wat je hebt besteld.
Als bij thuiskomst toch blijkt dat er iets ontbreekt kun je altijd even bellen.Er wordt dan netjes een notitie gemaakt en bij een volgend bezoek krijg je deze alsnog. Als er echt meerdere dingen zijn vergeten ontvang je vaak zelfs een tegoed bon.
Er zijn een aantal mensen die hier nogal overdreven reageren maar laten we wel realistisch blijven, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Het is niet dat ze het expres vergeten. En gezien de algemene drukte is een foutje er zo ingeslopen. Erg vervelend natuurlijk, maar het kan gebeuren.
Overigens zijn ze bij de "gratis" acties wel eens (over het algemeen tijdelijk) door de voorraad heen.
Als je het een beetje leuk speelt bij het roampie van zo'n McDrive moet het toch lukken om een zooi van de glazen te scoren, niet iedereen neemt er eentje dus er is vast wel iets te fixen. Zet je guitigste lach op en zet de twinkeling in je ogen aan, moet lukken! Go for it! :D
Toen ik nog bij de Mac at controleerde ik de complete bestelling atlijd, het ging ontzettend vaak mis....thuis komen zonder fritessaus of bestelde burger is niet fijn, I know!
Ik ben zelf woonachtig in Amersfoort. En bij onze MC Donald staat duidelijk aangegeven dat wanneer je een gewoon menu besteld géén glas krijgt. Alleen bij de large menu's dus wel. Ik vind dit overigens zelf ook wel vreemd. Maar ja ik zit niet echt om de glazen te springen. Maar ze maken op t.v. reclame en daar wordt niet gezegd dat het bij de normale menu's niet is. Dus toch een beetje dubieus allemaal.
[quote=mirdik schreef op maandag 29 aug 2011, 16:58]Ik ben zelf woonachtig in Amersfoort. En bij onze MC Donald staat duidelijk aangegeven dat wanneer je een gewoon menu besteld géén glas krijgt. Alleen bij de large menu's dus wel. Ik vind dit overigens zelf ook wel vreemd. Maar ja ik zit niet echt om de glazen te springen. Maar ze maken op t.v. reclame en daar wordt niet gezegd dat het bij de normale menu's niet is. Dus toch een beetje dubieus allemaal. Het klopt dat er niet bij staat dat het niet geldt bij normale menu's, wel dat het alleen geldt bij een groot voordeel- en caesarsalademenu.
Bij veel tv reclame fastfood/winkels/internet probeert men klanten te trekken zo ook Mc Donalds, een gratis cola glas is leuk voor de liefhebber, ook bij de bier reclame met je naam of biertapje: iedereen kan tappen!! en past dat wel in je ijskast! zolang de vooraad strekt, dit is niet nieuw meer bedrijven proberen mensen te lokken, normaal gesproken krijg je wel een gratis glas en het kan zijn dat geen glazen meer zijn ongeacht het menu, ik ken iemand die bij Mc Donalds Maastricht werkt, indien er acties zijn is het personeel op de hoogte en op is op, en inderdaad moet het personeel de klant hier wel op wijzen.Ik vind deze klacht wel terecht maar het vermelden hier niet waard, buiten Mc Donalds is niets gratis het zit in de prijs verwerkt of je koopt bij AH een product met NU tijdelijk 10 % of meer extra pure verkoop techniek, ik hoop dat Mc Donalds snel weer glazen heeft zijn ze nu niet in verschillende kleuren? of was dat op de Duitse reclame! oja het tweede product gratis!!
Robke66 maakt hier verder terecht een opmerking over het niet verstrekken van de glazen, als ze er mee adverteren dan horen ze ze te geven (mits je voldoet aan de voorwaarden). Aan de mensen die hier roepen dat het maar een actie is, waaraan je geen rechten kan ontlenen, ik vraag me af of jullie ook zo reageren bij acties in de supermarkt ofzo. Bijvoorbeeld, gratis voetbalplaatje bij 10 euro aan boodschappen, McDonalds geeft die glazen ook weg als reclame actie om de omzet te verhogen. Uiteraard kunnen ze wel op-is-op hanteren, maar dat was kennelijk niet het geval, omdat er later wel weer/nog steeds glazen waren.
@diumenge Natuurlijk heeft TS recht op de glazen, als hij aan de eisen voldoet. En natuurlijk is het zijn recht om er alsnog om te vragen.... Maar (en dit is mijn mening..)... dan moet je eerst die betreffende Mc Donalds aanspreken en niet gelijk op "hoge poten" een brief schrijven naar het hoofdkantoor.
Ik weet zeker dat als TS na die tijd om de glazen gevraagd zou hebben hij deze zonder problemen gekregen had.
Snap uberhaupt niet dat je niet gezien hebt dat er geen glas bijzat. Kreeg er zondag 1 en hij valt toch echt niet te missen met die verpakking dr omheen.
1 - Vinden zichzelf geweldig 2 - en hebben blijkbaar niets anders te doen! antw. op 2 ja, ik wel Kenner heeft blijkbaar toch niets te doen, heeft de tijd om overal op te reageren. Als er iets gratis beloofd wordt, hoort dit gegeven te worden, en hoeft er niet door de klant extra gevraagd te worden, het kan natuurlijk zo zijn dat de betreffende franchisenemer liever zoweinig mogelijk geld kwijt wil zijn aan gratis glazen. Ik zou ze weigeren aan te nemen, ik vind dat er nog zo'n goudkleurig dekseltje bijhoort, met ronde gaatjes erin, en dan nog een kaarsje erbij en we hebben weer licht op het kerkhof.
[quote=sonjaatje schreef op dinsdag 30 aug 2011, 13:57]Als er iets gratis beloofd wordt, hoort dit gegeven te worden, en hoeft er niet door de klant extra gevraagd te worden
Vind ik ook! Natuurlijk, maar als ze het vergeten (wat kan gebeuren...), is het toch een kleine moeite om het even te vragen, ipv een mail te schrijven naar het hoofdkantoor?
Als je het direct meldt, dan wordt het personeel er gelijk op geattendeerd en kunnen ze direct actie ondernemen. Dit is anders als ze pas na enkele dagen een mailtje krijgen van het hoofdkantoor (als ze deze al krijgen..).
Hier ben ik het mee eens hoor, zie mijn eerdere bericht. Hij had bv bij thuiskomst even naar het filiaal kunnen bellen. Dan hadden ze hoogstwaarschijnlijk gezegd dat hij het glas bij een volgend bezoek gewoon alsnog zou krijgen.
[quote=engelina46 schreef op maandag 29 aug 2011, 13:16]Als ik de antwoorden hier zo bekijk, dan had deze meneer niet mogen klagen over het missen van de gratis glazen? Waarom houdt men die actie dan? Ze horen gewoon bij je bestelling te zitten. Is dat niet het geval, dan mag je klagen, ongeacht of het een gratis glas is of wat dan ook.
Robke66, ik hoop dat ze je klacht serieus nemen bij McDonald en dat je alsnog je glazen krijgt.
Je hebt helemaal gelijk. Nu gaat het over McDonald en gratis glazen; als alle mensen zoiets zou overkomen in "hun" supermarkt met gratis iets aan te bieden staan ze ook op hun achterste benen als ze het niet krijgen of op=op. En dat hij het vetdrukt is een uiting van frustratie; dat lijkt me nogal logisch. "Goedbedoelde" adviezen over slecht en ongezond eten doen ook al helemaal niet ter zake.
Volgende keer even contact opnemen met het filiaal en evt. voortaan direct zak controleren na aankoop. Niet netjes om direct contact op te nemen met hoofdkantoor en zo de medewerkers zelf te passeren. Ze hebben doorgaans naar mijn ervaring goede regelingen voor dit soort zaken, even bespreken en het wordt opgelost. Mogen wel iets alerter zijn, komt vaak voor.
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde. Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat. Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten. Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.