van leyden
door van leyden Sep 16, 2015 om 18:46
Voeding & gezondheid

Opvang vluchtelingen

Binnen nu en een paar jaar moeten honderduizenden vluchtelingen gehuisvest worden.

Maar dat kan niet, komen rellen van. Er worden en werden veel te weinig sociale huurwoningen gebouwd, omdat topsalarissen, uitbreiding van het wagenpark en verkeerde investeringen veel belangrijker zijn.
Maar ze eisen en verwachten allemaal een huis binnen een jaar, daar hebben ze recht op.

De generatie teenagers, moet maar een ronde overslaan.
De wachttijden lopen de spuigaten uit, nu al. dat wordt alleen maar meer,

Die moeten zich maar zien te redden op de (dure particuliere markt, of een decenium wachten om een gezinnetje te stichten, want iedereen wil eerst een huis voor er kinderen komen.

Dit gaat gigantisch uit de klauwen lopen.
Iedereen weet dat wel, later niet meer verrast doen, hier staat het.

Geloof me, doe dit niet voor de aandacht, het houdt me enorm bezig.

3174 40 Rapporteer

curly
door curly - Sep 17, 2015 om 00:12
162 Antwoorden / 18 Vragen

Het is allemaal niet eenvoudig. Met name de NL politici die de oorlogen in het Midden-Oosten hebben gesanctioneerd, zouden best hun privé woning ter beschikking kunnen stellen. Dan is het vluchtelingen probleem deels opgelost.

ma
door marnix1 - Sep 17, 2015 om 09:49
256 Antwoorden / 22 Vragen

Op het gevaar af voor nare racist uitgemaakt te worden, ben ik van mening dat de regering het er vreeslijk bij laat zitten ,ik waag me niet aan getallen maar ik denk eigenlijk dat er veel gelukszoekers bij de vluchtelingen zitten. gooi je paspoort weg en zeg dat je uit oorlogsgebied komt.
Controle is buitengewoon moeilijk, en er is ook geen tijd voor want men komt nu al met bussen vol binnen bij de opvangcentra.
Moet je de kranten vandaag maar eens lezen, mensen worden ineens geconfronteerd met honderden asielzoekers bij hen in de straat.
Het draagvlak wordt wel erg wankel op deze manier, ik denk dat de gemiddelde Nederlander zijn welvaart gerust wil delen met armen maar bij deze getallen wordt dat wel veelgevraagd.
En inderdaad, de wachttijd voor een woning voor autochtonen gaat hier en daar al over de tien jaar heen ,dat wordt met de week langer nu.
Verder denk ik dat veel nieuwe burgers een godsdienst aanhangen die niet direct de mijne is, en dat dat op ten duur zich gaat wreken, de verhoudingen raken zoek.

me
door mein33 - Sep 17, 2015 om 10:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

van leyden,

Ben het (bijna) helemaal met u eens, maar vergeet ook niet de onrust die op de arbeidsmarkt zal ontstaan, het aantal banen is beperkt zoals de werkloosheidscijfers aantonen.
Ook de druk op de uitkeringen zal enorm toenemen omdat er steeds meer mensen aanspraak op (kunnen) maken en de werkende Nederlander (waar ik vanwege mijn leeftijd niet meet toe behoor) zal dit moeten ophoesten.
Om over de culturele-, geloofs- en rassenverschillen nog maar te zwijgen, zie maar de discussie die er is ontstaan over iets eenvoudigs als Zwarte Piet en die autochtone Nederland nu reeds heeft verloren.

zoekster
door zoekster - Sep 17, 2015 om 11:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ben niet zo bang voor de verschillen in culturen en die Zwarte Piet discussie, waar een mens zich al druk om maakt. Ik ben ook autochtoon, maar ik heb helemaal niets verloren. Van mij mag Piet rood, geel, zwart, groen of weet ik veel wat zijn. Kleine kinderen vinden toch alles prachtig, zolang ze maar cadeautjes krijgen.

Maar wat wel een probleem is, is de grote aantallen die op drift zijn en dat er op dit moment niets wordt gedaan. Het was de bedoeling dat Nederland 8000 vluchtelingen zou opnemen. Mijns inziens kunnen we dat met wat spreiding dragen. Maar als er vandaag al 700 binnen komen. Dan zijn we al aan de 8000 over een dag of 10 en pas over een week gaat de EU daarover babbelen. Dat is toch veel te laat?

Op deze manier wordt het draagvlak geheel weggehaald voor de instroom van vluchtelingen.

van leyden
door van leyden - Sep 17, 2015 om 13:09
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=marnix1 schreef op donderdag 17 sep 2015, 09:49]Op het gevaar af voor nare racist uitgemaakt te worden, ben ik van mening dat de regering het er vreeslijk bij laat zitten ,ik waag me niet aan getallen maar ik denk eigenlijk dat er veel gelukszoekers bij de vluchtelingen zitten. gooi je paspoort weg en zeg dat je uit oorlogsgebied komt.
Controle is buitengewoon moeilijk, en er is ook geen tijd voor want men komt nu al met bussen vol binnen bij de opvangcentra.

Controle?
Iedereen kan een Syrisch paspoort krijgen / kopen, zelfs Rutte. Dat staat ongeveer gelijk aan een pernamente verblijfsvergunning.
De paus waarschuwt dat er 20.000 IS strijders tussen zitten, Die is bang, want hij is als eerste aan de beurt.
We halen zelf het paar van Troje binnen, iedereen weet dat ook wel, maar we staan erbij en we kijken ernaar.

Wat een ellendig toekomstperspectief.

van leyden
door van leyden - Sep 17, 2015 om 13:18
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Ik wil nog twee dingen kwijt.

Verleden week nog vond de politie 300 zware wapens.
Natuurlijk maar het topje van de ijsberg.

Er zijn ook maar een paar honderd terroristen nodig om een stad volledig plat te krijgen, letterlijk dan.
Dan is er niks meer van een stad over.
Heb mijn plicht gedaan, iedereen weet nu de risico s.

ci
door cis1234 - Sep 17, 2015 om 14:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben het helemaal mee eens met van leyden...vraag me af ..hoe mijn kinderen
later opgroeien..en waar tussen ze opgroeien..!! dit zullen meerdere mensen zich afvragen..

curly
door curly - Sep 17, 2015 om 17:04
162 Antwoorden / 18 Vragen

Het ziet er naar uit dat de inwoners van Europa gaan opdraaien voor de vluchtelingen stromen uit het Midden-Oosten? Eigenaardig dat de Europese Unie de Verenigde Staten niet op zijn humanitaire verplichtingen wijst. Ook het kabinet doet dat niet. zucht. De VS zadelt zijn problemen volledig af op Europa.

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2015 om 17:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat de VS al genoeg te stellen hebben met vluchtelingen uit Mexico en andere Latijs Amerikaanse landen.

Maar als de Syriërs een permanente verblijfsvergunning krijgen, zijn ze natuurlijk allemaal Syriërs. Dat spreekt voor zich..

En over een jaar of tien weer een generaal pardon en over 15 jaar ern kinderpardon, met aanhang en ga maar door.

door 1953 - Sep 17, 2015 om 18:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vroeger leerde ik bij historie op school: de Franken kwamen bij duizenden ons land binnen over de Rijn bij Lobith.

Er zullen ongetwijfeld tussen de (economische) vluchtelingen, dat er ook bij exit fanatieke IS-strijders bij zitten, die van deze gelegenheid ongemerkt gebruik maken van de vluchtelingenchaos. Kwartiermakers!

reflecs
door reflecs - Sep 17, 2015 om 18:10
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=curly schreef op donderdag 17 sep 2015, 17:04]Het ziet er naar uit dat de inwoners van Europa gaan opdraaien voor de vluchtelingen stromen uit het Midden-Oosten? Eigenaardig dat de Europese Unie de Verenigde Staten niet op zijn humanitaire verplichtingen wijst. Ook het kabinet doet dat niet. zucht. De VS zadelt zijn problemen volledig af op Europa.

Hmm. Ja, maar de VS doneert wel meer aan de UNHCR dan alle andere leden samen en voedselhulp.
Klik.

Maar waarom nemen die rijke golfstaten geen vluchtelingen op?

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2015 om 18:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij waren dat de Batavieren.

reflecs
door reflecs - Sep 17, 2015 om 18:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=van leyden schreef op donderdag 17 sep 2015, 13:09][quote=marnix1 schreef op donderdag 17 sep 2015, 09:49]Op het gevaar af voor nare racist uitgemaakt te worden, ben ik van mening dat de regering het er vreeslijk bij laat zitten ,ik waag me niet aan getallen maar ik denk eigenlijk dat er veel gelukszoekers bij de vluchtelingen zitten. gooi je paspoort weg en zeg dat je uit oorlogsgebied komt.
Controle is buitengewoon moeilijk, en er is ook geen tijd voor want men komt nu al met bussen vol binnen bij de opvangcentra.

Controle?
Iedereen kan een Syrisch paspoort krijgen / kopen, zelfs Rutte. Dat staat ongeveer gelijk aan een pernamente verblijfsvergunning.
De paus waarschuwt dat er 20.000 IS strijders tussen zitten, Die is bang, want hij is als eerste aan de beurt.
We halen zelf het paar van Troje binnen, iedereen weet dat ook wel, maar we staan erbij en we kijken ernaar.

Wat een ellendig toekomstperspectief..
De paus waarschuwt wel, maar die schatting was van iemand anders. klik
Je kunt ook zelf wel bedenken dat mogelijk is.
Wat stellen jullie dan voor?
Geen vluchtelingen toelaten?
Waterkanon aan de grens?

zoekster
door zoekster - Sep 17, 2015 om 18:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik weet geen oplossing voor het probleem. Soms moet je daar ook eerlijk over zijn. Maar wat ik bijzonder vreemd vind is dat de EU zo slap reageert. Van die lui mag je toch een soort visie verwachten.

Wat ik wel oerstom vind en ook eigen schuld, is dat we bijna niets hebben gedaan om die mensen in de kampen in de grensstreken, Jordanië e.o. het leven een beetje dragelijk te maken. We hoopten zeker 'dat het wel over zou waaien'. Daar plukken we nu de verrotte vruchten van.
Het is heel logisch dat mensen wegtrekken uit verschrikkelijke omstandigheden. Dat zouden Nederlanders ook doen als je hier je leven niet zeker was. Vlug naar België en als het daar honger en verderf was, de oversteek naar Amerika wagen.

hutch
door hutch - Sep 17, 2015 om 19:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Vluchtelingen in Nederland?? Héél vreemd. Zij waren toch, en komen uit, in een veilig land? Hoe 'vluchten'.... waarvoor dan?

En dan dat enorme drama van dat verdronken kindje (Aylan) bij Bodrum (TR).
Daar was maar één persoon schuldig aan: zijn vader, een economische vluchteling.
: "Overigens woonde het gezin van Kurdi niet in Syrië toen zij de fatale oversteek maakten. Zij leefden in Istanbul en hadden de wens om in het Canadese Vancouver te gaan wonen."

En dan wel zijn familie begraven in Syrië, dus weer terug gaan naar een gevaarlijk land..... En ook nog de schuld geven aan Canada. Hoe durft hij!!

Nederland verwelkomt wéér duizenden en duizenden economische 'vluchtelingen'. 'Vluchtelingen' die zelf gaan bepalen waar zij willen verblijven...

Als zij echt vluchteling zijn, moeten zij al blij zijn, dat zij in het eerste het beste land opgevangen worden, waar zij veilig kunnen vertoeven.

Maar uiteraard zie ik dit helemaal verkeerd....... of....?

curly
door curly - Sep 17, 2015 om 22:58
162 Antwoorden / 18 Vragen

reflecs schreef: De VS doneert .

''De VS veegt op die manier zijn straatje schoon.

Lijkt me normaal als de VS ook op de blaren van het oorlogsgeweld gaat zitten. De Europese commissie moet de VS verantwoordelijkheid laten nemen mensen op te vangen.

Als een letseladvocaat zou gaan uitrekenen hoeveel leed en schade inmiddels is aangericht in het Midden-Oosten door het (vrije) Westen, dan is dat inmiddels onbetaalbaar..

hutch
door hutch - Sep 18, 2015 om 09:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zwarte Piet wordt her en der al 'verboden'.

'Vluchtelingen' worden ondergebracht in de Jaarbeurs, naast de .....
In dat soort landen, waar die 'vluchtelingen' vandaan komen, zou daar al de doodstraf op staan.

Nu is het wachten op (het hypocriete) verzet tegen de Kamasutrabeurs, deze maand in de Jaarbeurs in Utrecht.

Of maak ik nu iemand wakker?

curly
door curly - Sep 18, 2015 om 09:58
162 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 18 sep 2015, 09:41]Zwarte Piet wordt her en der al 'verboden'.

'Vluchtelingen' worden ondergebracht in de Jaarbeurs, naast de .....
In dat soort landen, waar die 'vluchtelingen' vandaan komen, zou daar al de doodstraf op staan.

Nu is het wachten op (het hypocriete) verzet tegen de Kamasutrabeurs, deze maand in de Jaarbeurs in Utrecht.

Of maak ik nu iemand wakker?

curly
door curly - Sep 18, 2015 om 10:06
162 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 18 sep 2015, 09:41]Zwarte Piet wordt her en der al 'verboden'.

'Vluchtelingen' worden ondergebracht in de Jaarbeurs, naast de .....
In dat soort landen, waar die 'vluchtelingen' vandaan komen, zou daar al de doodstraf op staan.

Nu is het wachten op (het hypocriete) verzet tegen de Kamasutrabeurs, deze maand in de Jaarbeurs in Utrecht.

Of maak ik nu iemand wakker?

De KamaSutrA beurs slaat een nieuwe weg in is te lezen op hun website.

Synoniem hebben vluchtelingen dat min of meer al gedaan. Bovendien zullen ze zich moeten aanpassen, rekening houdend met de normen en waarden, en tradities van de Nederlandse bevolking. Dit heet inburgeren en integreren. Weliswaar valt hier nog veel aan te verbeteren.

me
door mein33 - Sep 18, 2015 om 11:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=curly schreef op vrijdag 18 sep 2015, 10:06]

Synoniem hebben vluchtelingen dat min of meer al gedaan. Bovendien zullen ze zich moeten aanpassen, rekening houdend met de normen en waarden, en tradities van de Nederlandse bevolking. Dit heet inburgeren en integreren. Weliswaar valt hier nog veel aan te verbeteren.

@curly,

U omschrijft hier zo als het zou "moeten" zijn.
De dagelijkse praktijk leert ons echter anders.
Slechts een enkeling toont zijn/haar goede wil, maar 90% doet geen enkele moeite en waarom zouden ze ook, hun bedje is gespreid en hun tafel is gedekt.
De Nederlander moet zich aanpassen en integreren in de tradities en normen en waarden van de zgn. "nieuwe" Nederlanders en sukkels dat we zijn we doen dat nog ook.
Op teletekst staat/stond te lezen dat de asielzoekers een "verrijking" voor Nederland zijn en daarmee wordt je dan geacht in te stemmen.
En verder doe ik er het zwijgen toe zoals het overgrote deel van de autochtone Nederlanders dat doet.

reflecs
door reflecs - Sep 18, 2015 om 12:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 17 sep 2015, 19:47]Vluchtelingen in Nederland?? Héél vreemd. Zij waren toch, en komen uit, in een veilig land? Hoe 'vluchten'.... waarvoor dan?

En dan dat enorme drama van dat verdronken kindje (Aylan) bij Bodrum (TR).
Daar was maar één persoon schuldig aan: zijn vader, een economische vluchteling.
: "Overigens woonde het gezin van Kurdi niet in Syrië toen zij de fatale oversteek maakten. Zij leefden in Istanbul en hadden de wens om in het Canadese Vancouver te gaan wonen."

En dan wel zijn familie begraven in Syrië, dus weer terug gaan naar een gevaarlijk land..... En ook nog de schuld geven aan Canada. Hoe durft hij!!

Nederland verwelkomt wéér duizenden en duizenden economische 'vluchtelingen'. 'Vluchtelingen' die zelf gaan bepalen waar zij willen verblijven...

Als zij echt vluchteling zijn, moeten zij al blij zijn, dat zij in het eerste het beste land opgevangen worden, waar zij veilig kunnen vertoeven.

Maar uiteraard zie ik dit helemaal verkeerd....... of....?
M.a.w. de landen aan de randen van Europa moeten het maar oplossen. Hoe zou het zijn als Nederland niet aan de Noordzee maar aan de Middellandse Zee zou liggen?
En als je uit zo'n land vertrekt verander je zomaar van "vluchteling" in "economische vluchteling".

Wat betreft de foto van dat kindje en het verhaal erachter.
Dat wordt door iedereen ge(mis)bruikt.

reflecs
door reflecs - Sep 18, 2015 om 12:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=hutch schreef op vrijdag 18 sep 2015, 09:41]Zwarte Piet wordt her en der al 'verboden'.

'Vluchtelingen' worden ondergebracht in de Jaarbeurs, naast de .....
In dat soort landen, waar die 'vluchtelingen' vandaan komen, zou daar al de doodstraf op staan.

Nu is het wachten op (het hypocriete) verzet tegen de Kamasutrabeurs, deze maand in de Jaarbeurs in Utrecht.

Of maak ik nu iemand wakker?
"in dat soort landen" Ach, het is toch allemaal één pot nat.
VNO-NCW nota bene denkt daar anders over; .....De werkgeversorganisatie wil samen met uitzendbureaus het opleidingsniveau en de werkervaring van vluchtelingen in kaart brengen. In eerste instantie gaat het met name om Syrische vluchtelingen, die vaak relatief hoogopgeleid zijn....

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2015 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja lekker voordelig voor de werkgevers. Subsidie van alle kanten, laag loon en onze eigen werkelozen en woningzoekend staan aan de kant.

curly
door curly - Sep 18, 2015 om 12:49
162 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=mein33 schreef op vrijdag 18 sep 2015, 11:30]

- U omschrijft hier zo als het zou "moeten" zijn.
- Op teletekst staat/stond te lezen dat de asielzoekers een "verrijking" voor Nederland zijn en daarmee wordt je dan geacht in te stemmen.
En verder doe ik er het zwijgen toe zoals het overgrote deel van de autochtone Nederlanders dat doet.

Ik heb dat stukje teletekst niet gelezen. Dat asielzoekers een verrijking voor Nederland zijn is politieke media kletskoek. De een wel, de ander misschien niet. Het is maar net hoe men zich zelf aan de spelregels wil aanpassen. Dit laatste zou de politiek extra moeten benadrukken, met name ook aan de aan de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en niet op de laatste plaats tijdens de verplichte inburgerings- cursussen. Het zou de geloofwaardigheid in de media en de politiek meer recht doen.

aurora1
door aurora1 - Sep 19, 2015 om 00:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De paus....
Elsevier en Elsevier.
Naast het importeren van de daar in de regio bestaande conflicten?

edison
door edison - Sep 20, 2015 om 14:00
64 Antwoorden / 0 Vragen

Met trieste beelden van kinderen willen ze de algehele mening van ons beinvloeden.
Het is een feit dat er met al die mannetjes een hoop gedonder komt, zoals ik het inschat, en ik volg het veel, zitten er weinig echte vluchtelingen bij, maar je mag het niet benoemen, want oh oh

reflecs
door reflecs - Sep 20, 2015 om 16:45
1859 Antwoorden / 4 Vragen

...Met trieste beelden van kinderen willen ze de algehele mening van ons beinvloeden...
Het werkt ook andersom door b.v. alleen beelden van woedende bebaarde mannen te laten zien. Dat is t.v.. Aanrader om te lezen: Het zijn net mensen

..Het is een feit dat er met al die mannetjes een hoop gedonder komt, zoals ik het inschat, en ik volg het veel, zitten er weinig echte vluchtelingen bij, maar je mag het niet benoemen, want oh oh...
Mannetjes= kleine mensen ;p ?
U volgt het veel.
Dan heeft u hopelijk ook de Correspondent (als u naar beneden scrollt kunt u het kruisje wegklikken), NRC en vluchtelingenwerk gelezen.

Om nog even op de woningbouw terug te komen.
Nog maar een paar jaar geleden had een Amsterdamse wethouder het onzalige plan om het aantal sociale woningen in Amsterdam te halveren. klik.
Er staat heel veel kantoorruimte leeg die (tijdelijk) gebruikt kan worden als de regels worden aangepast.

reflecs
door reflecs - Sep 20, 2015 om 16:56
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Voor wie geen zin had om bij "Het zijn net mensen" te klikken:
..De schrijver illustreert hoe het nieuws zowel door 'daders' als door 'slachtoffers', maar ook door de internationale media wordt gemanipuleerd en komt tot de conclusie dat een alomvattende duiding van de veelvuldige conflicten in de betreffende regio tot de onmogelijkheden behoort...

door 1953 - Sep 20, 2015 om 17:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 17 sep 2015, 18:14]Volgens mij waren dat de Batavieren.

U hebt gelijk daarin, is ook al weer ruim vijftig jaar terug, de Batavieren! Goed opgelet tijgertje, u krijgt alsnog een plaatje in uw schrift van de juf.

door 1953 - Sep 20, 2015 om 17:19
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waar zijn die (sprookjesfiguren of fantasiefiguren) God, Allah (Akbar), Jahwe, etc.in deze tijd volop afwezigheid, als die figuren werkelijk zouden bestaan: waarom grijpen of grepen ze niet in?

Voor mij is het duidelijk, de bijbel, de koran, de tenach/de Hebreeuwse bijbel etc. hebben geen enkele waarde van betekenis dan van een sprookjesboek. Geloof niet meer in sprookjes!

Voor mij bestaat geen enkele almachtige hoe die ook zichzelf heeft genaamd. De heilige sprookjesboeken worden te pas en te onpas misbruikt, om in de naam van ... te spreken en daarmee (gruwel)daden te verdoezelen.

Er wordt of werd in de vluchtelingencrisis nimmer van enig almachtige hand ingegrepen. Of u moet Frau dr. Angela Merkel, Bundeskanzlerin , als de heilige maagd Maria inzien?

me
door mein33 - Sep 20, 2015 om 17:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 20 sep 2015, 17:01][quote=tijger1 schreef op donderdag 17 sep 2015, 18:14]Volgens mij waren dat de Batavieren.

U hebt gelijk daarin, is ook al weer ruim vijftig jaar terug, de Batavieren! Goed opgelet tijgertje, u krijgt alsnog een plaatje in uw schrift van de juf.

O.T.

@Tijger1 mag dan, geheel terecht, nog een plaatje in het schrift krijgen voor de goede correctie, maar u @1953 krijgt dat zeker niet, die intocht is al een ietsje langer geleden dan de 50 jr. die u aangeeft.
Het is, naar ik me herinner met m'n nevelig brein, zelfs al voor onze huidige jaartelling dat de Batavieren de Rijn afzakten (toen hadden ze schijnbaar nog geen bussen en treinen om ze te komen brengen).

Maar ik begrijp natuurlijk wel dat u bedoeld dat het ongv. 50 jr geleden is dat u naar school ging.
En toen kreeg u zeker ook al geen plaatje van de juf i.v.m. een fout antwoord over dit onderwerp.

vr.gr. mein33 ;-)))

mu
door musicchips - Sep 20, 2015 om 19:27
16 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gewoon niet waar.
Je laat je bang maken.
Er zijn tot op heden, dit jaar rond de 3.000 aanzielaanvragen geweest. Dat is dus helemaal niks. Het klopt dat Duitsland veel meer mensen heeft geaccepteerd. Totaal in Europa nu, met al die boortvluchtingen, zijn het er 160.000 die het hebben gehaald, er zijn er veel verdronken.
Het is geen onoplosbaar probleem, zoveel zijn het er niet. 160.000 op een jaar is minder dan 5 per gemeente. Valt allemaal reuze mee.

hutch
door hutch - Sep 21, 2015 om 00:27
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=musicchips schreef op zondag 20 sep 2015, 19:27]Er zijn tot op heden, dit jaar rond de 3.000 aanzielaanvragen geweest. Het is geen onoplosbaar probleem, zoveel zijn het er niet. 160.000 op een jaar is minder dan 5 per gemeente. Valt allemaal reuze mee.
Hoezo dit jaar 3000 asielaanvragen?
Alleen al in de maand juni 2015 waren het er al 3000.
De aanvragen nemen wekelijks met 1700 toe!
Vorig jaar waren er meer dan 30.000 asielaanvragen. Dat aantal wordt dit jaar ver overschreden.

De politiek wil de kern van het probleem niet zien, althans niet uitten.
En eigenlijk is dat ook zo vreemd nog niet. Als zij (de politiek) haar werkelijke zorgen uit, dan zou er (netjes gezegd) wel eens een grotere vorm van onrust kunnen ontstaan.

En waarom werkt het COA met een 'geheime' lijst van 119 (!) toekomstige AZC's, dus naast de al bestaande 50 AZC's? Waarom zo stiekem doen?

Zo'n 4 jaar vóór de Duitse bezetting had dhr. Colijn een befaamde , die eindigde met: "Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn."

@Musicchips, ik zou zeggen: pak een zakje chips, ga muziek luisteren en....... slaapt u maar rustig verder...... welterusten.

van leyden
door van leyden - Sep 21, 2015 om 14:02
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=musicchips schreef op zondag 20 sep 2015, 19:27]Het is gewoon niet waar.
Je laat je bang maken.
Er zijn tot op heden, dit jaar rond de 3.000 aanzielaanvragen geweest. Dat is dus helemaal niks. Het klopt dat Duitsland veel meer mensen heeft geaccepteerd. Totaal in Europa nu, met al die boortvluchtingen, zijn het er 160.000 die het hebben gehaald, er zijn er veel verdronken.
Het is geen onoplosbaar probleem, zoveel zijn het er niet. 160.000 op een jaar is minder dan 5 per gemeente. Valt allemaal reuze mee.

Je zit wel mijn topic te verstieren met je valse info.
Snappen doe ik dat niet, je kan het zo opzoeken.

Waarom doe je dat? Volgens mij weet je best wel dat er niks van klopt.

Hier!

van leyden
door van leyden - Sep 21, 2015 om 14:18
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Expliciet "uitrekenen" hoeveel dat per inwoner is. doet alleen een trol.
Om zijn schijnargumenten kracht bij te zetten.

Want iemand die zoveel moeite doet om zogenaamd het tegendeel te bewijzen weet ook wat de juiste cijfers zijn. Of had het kunnen weten.

Bericht musicchips gemeld.

van leyden
door van leyden - Sep 21, 2015 om 14:27
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Iedereen weet dat er duizenden asielzoekers per week komen.
Iedereen, van 8 tot 88!
Je hoeft ook niet precies de cijfers te weten, maar iedereen weet dat het er duizenden per week zijn.

Komt hier een trol doodleuk vertellen dat het er maar drieduizend per jaar zijn.
Beledigend! Ondergraaft onterecht de hele discussie.

Dacht je nou echt dat iemand dat geloofde?
Dat we van lotje getikt zijn?

reflecs
door reflecs - Sep 21, 2015 om 14:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OT
Weet niet wat het is, maar de tijdelijke reactie was opeens verdwenen?

@1953,
Je zou denken dat Merkel spijt heeft van de bewoordingen die ze heeft gebruikt.
Anderen wel in ieder geval: een Duits zomersprookje.

@hutch,
...En waarom werkt het COA met een 'geheime' lijst van 119 (!) toekomstige AZC's..
In gesprek zijn met wil niet zeggen dat ze er komen. citaat
Anderen hebben het ook al onderzocht. (makkelijker met IE)
Men kan contact opnemen met het COA., maar met de eigen gemeente heeft meer zin.

...Zo'n 4 jaar vóór de Duitse bezetting had dhr. Colijn een befaamde radiotoespraak,..
Is dit nu een Godwin? :)

mu
door musicchips - Sep 21, 2015 om 14:59
16 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hutch schreef op maandag 21 sep 2015, 00:27]
Hoezo dit jaar 3000 asielaanvragen?

Excuses, ik was wat onduidelijk, dat waren er 3.000 in Nederland en daar krijgen we de herverdeling dan natuurlijk nog overheen.
Maar zelfs 160.000 op 80 miljoen duitsers vind ik nog wel meevallen.
Ik zie het niet als een onoplosbaar probleem. Trollen dat we snel dik over de miljoen heen gaan vind ik onnodige angstzaaierij. 2 miljoen in kampen in Turkije, daar schrik ik dan wel van.

Uiteraard is opvangen geen oplossing, dan zal het aantal toenemen, maar op de korte termijn kunnen we niet anders. De oplossing is gelegen in het verwijderen van dat regiem daar. Het was in WOII toch ook ondenkbaar dat de oplossing was om Hitler te laten zitten.

van leyden
door van leyden - Sep 21, 2015 om 16:10
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=musicchips schreef op maandag 21 sep 2015, 14:59][quote=hutch schreef op maandag 21 sep 2015, 00:27]
Hoezo dit jaar 3000 asielaanvragen?

Excuses, ik was wat onduidelijk, dat waren er 3.000 in Nederland en daar krijgen we de herverdeling dan natuurlijk nog overheen.

Excuses?
Geloof er geen sikkenpit van, anders had je nu wel met de correcte feiten gekomen.
Je zit gewoon een potje (zeer simpel) te liegen. Zo makkelijk te weerleggen.
Nog sneaky ook! Net doen alsof je een foutje maakte, terwijl er geen jota klopt van AL je schrijfsels.

Wat is je volgende bericht?
Laat me raden. dat je het woordje week bent vergeten.
Het aantal asielzoekers is nu ruim 3000 per week.

Maar dat wist je natuurlijk niet....
Dat is ook het kenmerk van een ehte trol>> feiten verdoezelen in eigen voordeel.

Redacteur
door Redacteur - Sep 21, 2015 om 16:21
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic is gesloten. Kassa's discussieforum is er alleen voor consumentenzaken.

De redactie