ke
door kees56 Aug 22, 2006 om 06:33
Voeding & gezondheid

Overlast van de buren !

Al geruime tijd hebben we te kampen met geluidsoverlast van de buren. Men is al jaren aan het verbouwen met het nodige geweld aan geluid. Met name het afgelopen half jaar mogen we s'nachts "genieten" van het moedwillig gebonk op de muren en vloeren. Het gaat hier om een moeder en zoon die zich er prettig bij voelen om buren uit hun slaap te houden. Het gaat soms zo hard te keer dat men het 4 huizen verder nog hoort. Praten met deze "mensen" lukt niet. De politie is al ontelbare keren ingelicht en langs geweest maar kunnen naar eigen zeggen weinig doen omdat ze het zelf moeten constateren. En wanneer dit gebeurt dan kan men alleen een proces verbaal geven en daar houdt het mee op. Het zijn immers eigen woningen. We hebben ook al diverse malen een officiele aanklacht ingediend  bij de politie maar alles zonder succes. De wijkagent zou al maanden geleden langskomen maar hij moet nog komen. Ook hebben we diverse instanties aangeschreven maar ook allemaal zonder succes. Ons gezinsleven gaat er aan kapot. We komen elke keer weer nachtrust te kort wat zich uit op onze gezondheid. We staan met onze rug tegen de muur en weten niet meer wat we moeten doen. Wel hebben we het advies gekregen om dan maar naar de rechter te stappen maar verlies je zo'n proces dan kun je alle kosten zelf betalen en dat kunnen we niet. Vannacht om 3 uur was het weer raak en kon ik niet meer slapen. Ik dacht dat de wetgeving voorschreef dat je s'nachts geen geluidsoverlast mag veroorzaken maar blijkbaar schiet deze wetgeving sterk te kort.  Oh ja...verhuizen wordt er dan nog geroepen....maar het kan toch niet zo zijn dat je als slachtoffers moet wijken voor een stelletje asociale mensen die zich niet kunnen aanpassen in een rustige wijk.. We hebben hier een wijk met ook Turke bewoners. Daar zouden mijn buren een voorbeeld aan kunnen nemen !! Wie heeft er vor ons een goed advies om er toch voor te zorgen dat we eindelijk weer een normaal leven kunnen leiden. Dit houdt echt niemand vol !

3402 21 Rapporteer

ke
door kees56 - Aug 22, 2006 om 08:26
13 Antwoorden / 3 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
We hebben gezamelijk een brief geschreven naar politie, gemeente en burgemeester. Zonder succes. Gemeente hebben we er bij betrokken omdat de vrouw des huizes het normaal vindt om frietvet in een straatputje (kolk) te gooien. Tijdens de afgelopen jaarwisseling is er dusdanig vuur gestookt dat er een muur van de gemeente is vernield. Ik kan nog veel meer vertellen maar dat wordt een eindeloos verhaal. Even nog voor de goede orde...alleen moeder en zoon wonen daar samen. Moeder is ( begrijpelijkerwijs !) gescheiden. Zoon heeft op een internaat gezeten. Heeft nogal eens de neiging om plotseling keiharde brullen te laten. Soms ook s'nachts. etc. etc. etc.

pekogi
door pekogi - Aug 22, 2006 om 11:20
143 Antwoorden / 1 Vragen

Toen onze buren nog studeerden hadden we vreselijk overlast van hun plus andere feestende mensen tot diep in de nacht. Ook afspraken werden niet zo goed nagekomen. Hoe meer drank, des te meer lawaai. Op een keer heb ik toen de boxen omgedraaid naar de gemeenschappelijke muur en op hun uitslaaptijd keihard muziek aangezet. Tot de buurman slaperig in ochtendjas kwam vragen wat er aan de hand was. Daarna was het in het vervolg behoorlijk rustig en was er meer begrip. Wraak nemen is natuurlijk nooit goed, maar af en toe misschien wel noodzakelijk. Sterkte ermee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 22, 2006 om 20:29
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt mij dus een voorbeeld dat de politie niet DURFT op te treden Zijn waarschijnlijk bang voor een pak slaag.

U kunt nu het volgende doen:

1. een brief aan de nationale Ombudsman met uw probleemstelling en vraag waarom er niet wordt opgetreden

2.  een soortgelijke brief aan de officier van justitie in uw arrondissement.

Bij het zelf constateren zal een proces verbaal moeten worden opgemaakt en dat zou moeten resulteren in opvolging in dit land van normen en waarden (citaat Balkenende)

ke
door kees56 - Aug 23, 2006 om 17:50
13 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt alvast voor jullie reacties

Afgelopen nacht was het weer raak. Tot 2 maal toe gebeld voor geluidsoverlast en vanmorgen met de nodige dreigementen richting politie dat de boel gaat escaleren, heeft ze waarschijnlijk wakker geschud. Zeker omdat ik gelukkig niet de enige ben geweest die gebeld heb met deze medeling. Er werd direct een rapport opgemaakt en deze gaat richting wijkagent met hoge prioiriteit. Ik heb de politie vanmiddag terug gebeld ( ja, ik houdt ze daar goed wakker nu) en ik kreeg de medeling dat de wijkagent geen dienst heeft. In dat gesprek heb ik duidelijk gemaakt dat we vannacht willen slapen en dat hun daar zorg voor gaan dragen anders zouden er wel eens vreemde dingen kunnen gaan gebeuren vannacht. Ik kreeg gelukkig een begrijpend antwoord. Men gaat volgens zeggen de boel in de gaten houden vannacht.

Ik ben dus erg benieuwd wat er komende nacht gaat gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte !

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 23, 2006 om 18:05
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Laat morgen even weten of het ook inderdaad rustig was.

ke
door kees56 - Aug 24, 2006 om 23:33
13 Antwoorden / 3 Vragen

Nou..het was muisstil afgelopen nacht. We hebben eindelijk een hele nacht kunnen slapen. Niemand in de straat heeft iets gehoord. Kan de stilte voor de storm zijn. Is in het verleden meer gebeurd dat het een paar dagen stil was en daarna begon de heksenketel weer. Kwestie dus van afwachten !

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 25, 2006 om 11:20
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor de reactie, hopelijk blijft het rustig en "anders maar weer aan de bel trekken"

ke
door kees56 - Aug 25, 2006 om 14:03
13 Antwoorden / 3 Vragen

Al was het laat in de avond wat onrustig..de rest van de nacht niks gehoord.( buiten een oorverdovende onweersklap ). Wel heb ik vernomen dat een andere buurtgenoot zich behoorlijk boos heeft uitgelaten tegen de veroorzakers. Wie weet heeft dit ook wat geholpen.
<SCRIPT language=javascript>postamble();

ke
door kees56 - Aug 26, 2006 om 16:12
13 Antwoorden / 3 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Het kon niet uitblijven..opnieuw een nacht met gebonk op de muur en/of vloer. Uiteraard weer de politie gebeld. En ik was niet de enige. We stonden met 2 man de politie op te wachten. Nadat ze uiteindelijk de straat in kwamen scheuren en we een gesprek aan gingen kwamen we er snel achter dat deze echt langs elkaar heen werken. Eerdere gesprekken zowel telefonisch als hier in de straat leverde op dat de politie het niet meer normaal vindt en dat er duidelijk iets moet gaan gebeuren. Afgelopen nacht werd er gewoon glashard beweert dat men er niets tegen kan doen. De politie moet het ZELF constateren en dan nog kan men weinig doen. Na een aantal keer constateren kan men de mensen meenemen naar het bureau maar na een uurtje of 2 zijn ze weer vrij en kunnen ze weer gewoon verder gaan. Zo kregen we het dus vanacht te horen. Dan zakt de moed toch in je schoenen. Wel kregen we de tip om eens naar het buro voor rechtshulp te gaan. Politie gaat over strafrechtelijke zaken, buro voor rechtshulp voor burger zaken. Het is in ieder geval een tip waar we wel iets mee doen. Ook de nationale ombudsman wordt deze week aangeschreven. 1 Ding is een feit. We hebben geen vertrouwen meer in de politie van Bergen op Zoom. En voorlopig moeten we het nog steeds doen met slapeloze nachten. Hoe lang wordt ons geduld nog op de proef gesteld ?????

hutch
door hutch - Aug 26, 2006 om 18:18
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Kees,

lekker zulke buren..... je zult ze maar hebben!

Is het misschien een idee, om, indien deze asocialen weer zitten te bonken, direct de politie te bellen en de telefoon(hoorn) tegen de muur te houden, zodat zij  het zelf kunnen horen........

Daarnaast zoveel mogelijk buren optrommelen en met z'n allen naar het politiebureau gaan. Ook met z'n allen een gesprek met de burgemeester aangaan. Dit is toch te gek voor woorden.......

Hier wordt wel degelijk een strafbaar feit begaan!

Suuces en sterkte, gr. Hutch

ro
door ronny530 - Aug 26, 2006 om 18:46
2811 Antwoorden / 41 Vragen

Het is triest, heb even gekeken of er een bescherming is, wel voor huurders maar kopers hebben niets in te brengen. Wie weet dat een advocaat is die een gratis spreekuur heeft opzoek kan gaan naar een soort gelijk geval (precedent) waarin de rechter een uitspraak heeft gedaan. Op basis daar van kunt u samen met de overige bewoners een zaak beginnen. Niets is erger dan overlast, zelfs al het er niet is blijf je toch bang dat het weer gebeurt. Sterkte.

Ronny.

ke
door kees56 - Aug 26, 2006 om 19:10
13 Antwoorden / 3 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
We hebben echt alles al gedaan om het te doen stoppen. Laten horen via de telefoon, gezamelijke aangifte bij politie, gezamelijke ondertekende brief aan de burgemeester..zelfs een brief naar Jelleke Veenendaal van de VVD (VROM ( woningcorporatie etc.)), allemaal zonder succes. Als fatsoenlijke burger wordt je met je rug tegen de muur gesmeten. En de veroorzakers genieten van hun "ontastbaarheid". Tot het een keer goed fout loopt. En dan staat de politie op de stoep en worden de slachtoffers veroordeeld. Want je mag geen eigen rechter spelen. Wel je gezondheid laten verknallen door een stelletje associale "mensen" en de laksbaarheid van de Politie. Soms krijg je wel eens de neiging om de hele boel kort en klein te slaan daar maar ja, dan bega je een misdrijf en dat mag niet. Lawaai maken s'nachts wel. Wie weet wat de Nationale Ombudsman en het Buro voor Rechtshulp ons kunnen bieden. Alhoewel de hoop op een oplossing soms ver te zoeken is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 27, 2006 om 09:51
16888 Antwoorden / 202 Vragen

Misschien is er nog een manier: met een aantal buurtbewoners een populair landelijk dagblad benaderen, daar wil men wel eens vaker dit soort zaken publiceren.

ke
door kees56 - Aug 29, 2006 om 23:34
13 Antwoorden / 3 Vragen

Het is niet te geloven maar we hebben al een aantal nachten mogen genieten van onze nachtrust.  Voor hoe lang nog ???

ke
door kees56 - Sep 6, 2006 om 10:14
13 Antwoorden / 3 Vragen

Het is weer een tijdje geleden dat ik reageerde maar het gaat nog steeds goed. Wat precies de reden is voor de plotseling stilte s'nachts is mij nog steeds niet duidelijk maar voorlopig kunnen we er nog steeds van genieten.

hutch
door hutch - Sep 6, 2006 om 10:19
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi Kees,

ik vermoed dat zij ook deze site (en deze vraag) lezen.......

Gr. Hutch

brynnar
door brynnar - Sep 6, 2006 om 11:05
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Misschien is dit ook een reden om de politie te bellen? Het is verdacht stil, wellicht zijn ze stilletjes overleden?

tonnieboy
door tonnieboy - Sep 15, 2006 om 14:36
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Betreft waarschijnlijk een probleemgezin die geen normaal ritme meer heeft. Alleen een gezamenlijke aktie kan de oorzaak van het probleem oplossen, waarbij ik denk aan een aktie van de buren richting politie die zal moeten worden gevraagd om professionele hulpverleners erbij te halen om tot gesprekken en een oplossing te komen. Dit lijkt me de meest constructieve manier waarbij dat gezin tijdelijk wordt gesteund en begeleid.
De andere manier is via de juridische weg en kan kostbaar zijn en lange tijd duren, waarvoor bewijzen nodig zijn. Het verkrijgen van bewijs via video lijkt eenvoudig, maar de molens van justitie of de civiele rechtsgang malen langzaam en het is maar de vraag of daarmee de gewenste oplossing wordt bereikt.

ke
door kees56 - Sep 15, 2006 om 14:43
13 Antwoorden / 3 Vragen

Het enige wat ik als aanvulling te melden heb is dat we afgelopen week hebben mogen genieten van ruzie's tussen moeder en zoon. 1 Keer hoorde we de bekende klopgeluiden maar voor de rest is het aangenaam genieten van de rust s'nachts. Toch blijven we op onze hoede want wie weet is het de stilte voor de geluidsoverlaststorm. Aleen denk ik dat dan de politie niet meer gebeld hoeft te worden maar dat we zelf acties ondernemen. Ondanks diverse beloftes van de politie is de wijkagent in geen velde of wege te bekennen. Hier zal wel een rapport door ons worden opgesteld waarin wij het vertrouwen in zijn functioneren sterk in twijfel trekken.

ke
door kees56 - Dec 8, 2006 om 14:18
13 Antwoorden / 3 Vragen

Sinds de laatste reactie in september, is het redelijk rustig gebleven. Alleen wel eens nachtelijke ruzie's tussen moeder en zoon maar daar slapen we vrolijk doorheen. Wel heeft de vrouw een aanklacht tegen mij in gediend i.v.m. vermeende bedreigingen van mij richting haar. Ik zou haar met de dood bedreigd hebben. Ach...na een verklaring afegelegd te hebben op het politiebureau ben ik daar lachend weg gegaan. Tja..je moet toch wat...

jk
door jkamp - Dec 9, 2006 om 10:27
21 Antwoorden / 21 Vragen

Het is alweer een tijd geleden,maar ik heb het zelfde jaren geleden ook al eens mee gemaakt.Toen lette ik op hoelaat zij gingen slapen.Na een half uur als ik er zeker van was dat zij sliepen ging bij mij mijnslagboormachine tegen hun muur.Dit heb ik niet lang hoeven te doen,na een week stond er een bord te koop op hun huis.Zo was ik er snel vanaf, maar werd ik wel als de a sociaal genoemd,ook met deze mensen viel niet te praten.J.Kamp