Li
door Lilian60 Dec 8, 2023 om 13:52
Voeding & gezondheid

Ozempic. Zijn hier mensen die de medicatie niet meer krijgen. Wat doen jullie hi

Ozempic niet meer te krijgen. Dit omdat er mensen zijn die n paar kilo willen afvallen.
Hoe nu verder. !!!

1519 8 Rapporteer
sira
door sira - Dec 8, 2023 om 13:54
2352 Antwoorden / 24 Vragen

Overleg met uw huisarts of specialist.

tenormin
door tenormin - Dec 8, 2023 om 14:05
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Ik lees dat Wegovi® een alternatief zou zijn. Maar dat gaat niet over "een paar kilo's afvallen". Is medicatie voor Diabetes en Obesitas. Dus niet zomaar aanschaffen maaar met uw arts overleggen.

Ozymandias
door Ozymandias Dec 8, 2023 om 15:14
169 Antwoorden / Vragen

Gezien de formulering is de TO iemand die diabetes heeft en niet iemand die af wil vallen aangezien hij juist naar die groep verwijst als de schuldige voor het tekort.

Ja
door JannyBoe - Dec 8, 2023 om 14:55
520 Antwoorden / Vragen

Er is een wereldwijd tekort aan Ozempic en daar hebben diabetes patiënten last van.
Alleen omdat er mensen zijn die af willen vallen en het medicijn daar voor 'gebruiken'.
Inderdaad overleggen met uw arts, specialist en of uw ziektekostenverzekeraar.

sw
door swat1500 - Dec 8, 2023 om 15:14
3792 Antwoorden / 0 Vragen

U zult zich tot  uw huisarts moeten wenden of uw zorgverzekeraar.

sw
door swat1500 - Dec 8, 2023 om 15:16
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Als de afvallers deze medicijnen door hun arts voorgeschreven krijgen dan hebben zij dezelfde rechten als u.

Ja
door JannyBoe Dec 9, 2023 om 10:12
520 Antwoorden / Vragen

Dat is nou net het punt want dat is niet het geval. Sinds Kim Kardashian en Elon Musk het middel promoten om ervan af te vallen is de (illegale) handel booming business.
Het middel is er niet voor goedgekeurd en wordt zonder toezicht van een arts gebruikt.
Zie hier.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 8, 2023 om 15:52
2080 Antwoorden / Vragen

Pure overmacht, het is gewoon slecht leverbaar. Ik neem aan dat de apotheker zelf met de huisarts overlegt of u daarvoor terugstuurt naar de huisarts.

rj
door rjw - Dec 8, 2023 om 17:49
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Als dikke mensen het nu niet gebruiken om af te vallen hebben ze het over een tijdje alsnog nodig om overgewicht vaak zorgt voor diabetes....

br
door bravehenk - Dec 8, 2023 om 17:53
206 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg nu Rybelsus  14mg tabletten net als ozempic semaglutide alleen dagelijks half uur voor ontbijt slikken
Prijs is ongeveer hetzelfde als ozempic . Je valt er niet vanaf ,dat doe je door minder door je mond te laten gaan,ook bij de prik stopt het afvallen als je stopt, je moet blijven prikken.Bevalt me prima de pillen.Goed je dieet blijven volgen,en bewegen en je valt dan ook af.
De produktie schijnt wel verhoogd te gaan worden dus er is hoop. Er zijn zelfs van die halsen die illegaal dit medicijn aanschaffen tegen woekerprijzen  op internet er zijn daardoor al doden gevallen. Altijd via arts vooral als je al andere medicijnen slikt, alles gaat niet automatisch samen.