jd
door jdbeste1 Feb 26, 2023 om 12:22
Voeding & gezondheid
Peesontsteking schouder

Ik heb al een paar weken last van een peesontsteking in mijn rechter schouder. Ik ben al naar de huisarts geweest en die heeft mij doorverwezen naar een fysiotherapeut. Hier ben ik ook geweest en die heeft mij oefeningen aangereikt.De pijn wordt hier wel iets minder van maar komt toch ook steeds weer terug. Ik ben nu op zoek naar een schouderbrace die volgens zeggen de pijn zou verminderen. Wie heeft hier ervaring mee en welke brace is goed?

3588 9 Rapporteer

JanF42
door JanF42 - Feb 26, 2023 om 12:32
31 Antwoorden / Vragen

Volgens zeggen... Wie zegt het? Overleg met uw huisarts en/of fysyotherapeut. Die hebben ervaring met medische hulpmiddelen.

Mabelle
door Mabelle - Feb 26, 2023 om 13:11
427 Antwoorden / 1 Vragen

Die vraag kun je toch echt het beste stellen aan je fysiotherapeut. Hij of zij is deskundige, niet de vrijwilligers hier.

atlas1302
door atlas1302 Feb 26, 2023 om 17:08
341 Antwoorden / 13 Vragen

Dat heeft ze gedaan en is zelfs langs geweest, Ze vraagt wie hier ervaring mee heeft, daar hoef je niet perse deskundig voor te zijn.
Maar een ontsteking dient volgens mij eerst verholpen te worden met medicijnen, terug naar de arts dus.. en mededelen dat de therapeut ook niet baat.

Sterkte!

mahadma
door mahadma - Feb 26, 2023 om 13:14
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Misschien is er een medicijn hulpmiddelen winkel die u kan adviseren bij u in de buurt

sira
door sira - Feb 26, 2023 om 13:19
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Als de diagnose werkelijk een ontsteking is, overleg dan met fysiotherapeut om de pees te koelen.

Een brace heeft wel nut bij overbelasting, niet bij een ontsteking. Bovendien is het voor de spieren niet goed om lang met een brace te lopen.

va
door vanlotjegetikt - Feb 26, 2023 om 14:16
809 Antwoorden / Vragen

Lang geleden oa mijn humeruskop gebroken, kreeg een sling. alleen mijn spieren waren niet erg gecharmeerd van deze manier van botjes genezen. Knalden bijna dag en nacht. Heb daar langer mee getobt dat met de botbreuk.
Vraag uw fysio en pezen genezen langzaam.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 26, 2023 om 21:17
7195 Antwoorden / 3 Vragen
mi
door miennaamishaaz - Feb 26, 2023 om 22:32
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het beste is om dit te overleggen met een  fysiotherapeut

verkeerd gebruik van zo'n schouder-brace kan de klachten namelijk verergeren

mo
door mof - Feb 27, 2023 om 12:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een brace dient daarvoor de bewegingen in te perken. De pijn wordt niet per definitie minder. Dat is slechts zo wanneer de bewegingen die wel mogelijk zijn niet pijnlijk zijn. Verser geeft het uw schouder wat meer rust, wat het genezingsproces bevordert, in het algemeen.

Op
door Opa Eus - Feb 27, 2023 om 19:27
41 Antwoorden / 18 Vragen

Zelf ook ervaring mee gehad. In eerste instantie een prik met cortocortison gehad die de ontsteking en de pijn doet verlagen. Later brace gehad, wat bij langer gebruik wordt afgeraden omdat je anders te veel went aan die brace en de pees "lui " wordt. Toch weer last gekregen en bij verder onderzoek via orthopeed bleek pees gescheurd te zijn. Is geopereerd met 5 hechtingen maar is toch weer los gelaten ( bleek te weinig houvast ) en nu gewoon verder. Kan niets aan gedaan worden verder, werd mij gezegd.
Ik hoop voor U niet hetzelfde probleem, maar zou eerst maar eens goed laten nazien door orthopeed middels echo en/of foto's. Fysio ( is ook géén dokter ) kan dan altijd nog.  Succes en sterkte.  Groet Metaxa.