je
door jenie Oct 21, 2012 om 19:14
Voeding & gezondheid

Pijn in onderbuik, cyclus

Ik weet dat je hier eigenlijk geen vragen moet stellen ivm je gezondheid maar ik kom bij de huisarts en gynaecoloog niet verder.Ik gebruikte altijd de prikpil en ben enige tijd geleden 40 kg afgevallen. Mijn man is geholpen en ben toen gestopt met de prikpil. Na 1 jaar werd ik weer normaal ongesteld met een cyclus van ongeveer 28 dagen en kreeg ik naarmate de tijd vorderde zo'n pijn in mijn rechteronderbuik. Ik ben daarvoor naar mijn huisarts gegaan en doorverwezen naar de gynaecoloog maar die kon niets abnormaals vinden. Geen endometriose en alles zag er normaal uit. Het zijn hormonale pijnen en u moet er maar mee leren leven. De gynaecoloog stelde voor om dan maar weer aan de prikpil te gaan om de "boel plat te gooien" en zo geen pijn in de onderbuik te hebben. Ik ben nu 2 maanden geleden van narigheid weer begonnen met de prikpil en nu na 2 maanden krijg ik weer die hevige pijnen in mijn rechteronderbuik. Het straalt uit naar mijn benen en in mindere mate naar mijn rug. Ik baal hier ontzettend van want paracetamol helpt er niet tegen en ik mag maar eens per 3 maanden de prikpil halen. Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Zijn het echt hormonale pijnen en is daar dan echt niets tegen te doen?
Met vr. Gr. Jenie

1229 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 21, 2012 om 19:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als het met de hormonen te maken heeft, duurt de pijn maar een paar dagen per maand, n.l. rond de eisprong. Als je de hele maand met pijn loopt, lijkt het me geen hormonale kwestie. Dus: welke van de 2 is het.

je
door jenie - Oct 21, 2012 om 19:25
36 Antwoorden / 24 Vragen

Carola,

In het begin was het een paar dagen maar nu is het de gehele maand. De pijn is hevig. Ik zie er zelfs asgrauw bij, zo'n pijn heb ik.

Gr. Jenie

zwemmer
door zwemmer - Oct 21, 2012 om 19:31
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Laat je blinde darm eens nakijken!

zoekster
door zoekster - Oct 21, 2012 om 19:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Toch weer terug naar de huisarts en je weer door laten verwijzen. Als je dan niet bij een gynaecoloog terecht kan, dan misschien bij een internist. Iemand die je hele buik onderzoekt door middel van bijvoorbeeld een MRI.
Mochten ze niets vinden, dan proberen betere pijnmedicatie te krijgen.
Sterkte!

Cookies
door Cookies - Oct 21, 2012 om 19:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jenie schreef op zondag 21 okt 2012, 19:25]Carola,

In het begin was het een paar dagen maar nu is het de gehele maand. De pijn is hevig. Ik zie er zelfs asgrauw bij, zo'n pijn heb ik.

Gr. Jenie

Als het de hele maand door is, lijkt het mij stug dat het een hormonale kwestie is. Toch maar weer een afspraak maken bij de gynaecoloog. Ik heb jarenlang rondgelopen met een ontstoken eileider, straalt ook uit naar je bovenbeen, (met alle gevolgen van dien), zonder dat dit ontdekt werd door de arts, ja, toen het al te laat was en er veel schade was aangericht.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 21, 2012 om 23:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het afvallen zelf was neem ik aan de bedoeling?

je
door jenie - Oct 22, 2012 om 07:24
36 Antwoorden / 24 Vragen

Ja hoor! Dat afvallen was zeker de bedoeling hahaha.

Gr.
Jenie

ja
door jans2 - Oct 22, 2012 om 12:27
311 Antwoorden / 4 Vragen

Hoezo komt u bij huisarts en gynaecoloog niet verder? Bent u al teruggegaan dan? Dat is het enige dat erop zit: terug naar de huisarts!

tappie
door tappie - Oct 22, 2012 om 19:24
289 Antwoorden / 82 Vragen

Koliekaanval galstenen?U zou dit moeten kunnen zien aan een gelige kleur van de huid,het oogwit ziet ook geel en uw ontlasting heeft de kleur van stopverf (grijzig)

el
door elckzijn - Oct 24, 2012 om 20:52
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou inderdaad vragen om een echo om naar galstenen te kijken. De symptonen zoals geel oogwit hoeft niet perse aanwezig te zijn,ontlasting kan ook normaal zijn. Ik had ook koliekaanvallen vanwege galstenen maar geen specifieke kenmerken. Vreemd dat uw huisarts u niet doorstuurt. Gewoon doordrammen hoor!