Podotherapeutische zolen
Wat is uw ervaring met podotherapeutische zolen? Worden uw klachten er door opgelost of komen er na verloop van tijd juist andere klachten bij?
Mijn ervaring is, dat je beter een verwijskaart voor een revalidatiearts kunt halen.
Die meet als het nodig is, steunzolen aan.
Met podotherapeutische zolen heb ik slechte ervaring.
Bij alle zolen kunnen rugklachten optreden.
Bij de juiste zolen is dit tijdelijk van aart.
Ik heb er heel goede ervaring mee.
De podotherapeute onderzocht mijn voeten heel zorgvuldig.In combinatie met een hulpstukje ben ik totaal van mijn klachten af. Ook voor het bezoek aan een podotherapeut is een verwijzing nodig.De zorgverzekeraar vergoedt niet alles.
Trineke
Ik heb ook zolen van de podotherapeut, ik ben alleen hier naar doorverwezen via het ziekenhuis. Daar heeft de arts mij zolen aangeraden, het heeft wel goed geholpen. Je moet de zolen ook niet meteen de hele dag dragen, je moet het opbouwen. Mijn klachten komen door artrose.
Zoals met veel zaken hangt het resultaat af van de kwaliteit van de behandelaar.
De eerste podotherapeut heeft mij zooltjes aangemeten terwijl ik links een beenverkorting heb van 20mm. De zooltjes hadden evenwel gevoelsmatig toch zin.
Een tweede podotherapeut wilde vanwege de verkorting absoluut geen zooltjes aanmeten. Onverantwoord meende hij en verwees mij door naar een orthopeed.
Ik bedoel maar.
Succes.
[quote=jhi schreef op woensdag 2 feb 2011, 02:11]Wat is uw ervaring met podotherapeutische zolen? Worden uw klachten er door opgelost of komen er na verloop van tijd juist andere klachten bij?
Enige jaren geleden heb ik deze ook gehad i.v.m. het feit dat mijn ene been korter was dan de andere.
Van tijd tot tijd kreeg ik weer andere zolen. Het heeft mij goed geholpen, de beenlengte is opgeheven.
Nu gebruik ik ze niet meer, maar zou het misschien nog wel goed zijn.
Ik denk wel dat de ene podotherapeut niet de andere is, dus je moet er zelf wel een goed gevoel bij hebben.
Wij hebben samen (mijn man en ik) steunzolen van de podo therapeut, (werd vergoed door agis) en waren er zéér content mee, onze pijn in knieen en rug was stukken minder.
Maar nu hebben wij MBT SCHOENEN, de originele, dus erg duur, maar daar lopen we helemaal mee weg. Koop deze wél in een MBT winkel want dan heb je de goede service, mijn 1e paar schoenen liepen scheef, en ze werden opgestuurd naar duitsland, de sensor was verschoven, en ik kreeg na een week een nieuw paar schoenen of laarzen, naar keuze.
Nu heb ik ook de laarzen er van gekocht, en die zijn ook prima.
De inleg zolen van de podo, gebruik ik in laarzen en schoenen die niet van MBT zijn.
Dus wij hebben geen narigheid met de podo, alleen ...als de zolen wat bijgesteld moesten worden, duurde het 6 weken voor we ze terug hadden, en dat was wel vervelend.
De ene 'podo' is de andere niet, kortom je hebt goede en minder goede. Persoonlijk heb ik zeer goede ervaringen met 'mijn' huidige podo therapeut, (is de tweede). Men moet wel met enige regelmaat nieuwe zolen nemen, volgens mij vergoed de verzekering eens in de zoveel tijd (2 of 3 jaar). Een goede schoen is ook een vereiste, anders is het in principe weggegooid geld.. Bij een bezoek aan de podo neem ik, op zijn verzoek, mijn schoenen mee.
Door podotherapeutische zolen is de nagel van mijn rechter dikke teen losgegaan. Die heb ik bij een pedicure moeten laten verwijderen. En tot op de dag van vandaag heb ik nog altijd een nagel die loszit en efbreekt. De zooltjes zijn een jaar of 3 geleden aangemeten en ik heb er maar één keer op gelopen.................
Ik heb al diverse jaren podotherapeutische inlegzooltjes. De podotherapeute heeft deze op mijn voeten aangemeten. Een bult op een knokkel? Stukje uit het zooltje om de bult ruimte te geven. Ik kon bijna niet meer lopen van de pijn, maar sinds ik zooltjes heb is de pijn verdwenen. Zomers loop ik zelfs zonder zooltjes in open schoenen. Een keer in de week/2 weken draag ik dan de zooltjes weer een keer. De zooltjes moeten meestal wel 1 keer per 2 jaar vernieuwd worden, omdat deze toch slijten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer