wallyvalky
door wallyvalky Jan 9, 2012 om 11:45
Voeding & gezondheid

Prijs

Mijn apotheker zet sinds een paar maand geen prijs
meer op de medicijnen.
Mag dat zomaar?
Is het niet verplicht het er wél op te zetten?
Graag wil ik hierop een antwoord.

Lena

951 7 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 9, 2012 om 11:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Weer nieuw beleid, de prijzen zijn Vrijgegeven......

--De apothekersassistente verwijst me voor vragen over de kosten naar mijn zorgverzekeraar. Waarom?
Uw zorgverzekeraar maakt afspraken met uw apotheker over de prijzen van medicijnen en zorg in de apotheek. Deze kosten zijn in een contract vastgelegd.
De prijs die u (meestal via uw zorgverzekeraar) betaalt voor uw medicijnen en zorg in de apotheek is dus afhankelijk van de afspraken die uw zorgverzekeraar met uw apotheker heeft gemaakt én van de polis die u bij uw verzekeraar heeft. Lees de polisvoorwaarden van uw verzekeraar dus goed door--Info

mahadma
door mahadma - Jan 9, 2012 om 11:56
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ik neem aan als hij een deugdelijke rekening/factuur/nota of anderszins bij de medicijnen leverd, dit mag. Zolang het voor de koper/gebruiker duidelijk is wat hij/zij betaald is het helder. En als de medicijnen door uw verzekering worden betaald, is het in basis voor u zekere niet relevant om de prijs te weten, het wordt toch vergoed.

re
door renate07 - Jan 9, 2012 om 12:01
142 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt aan de apothekersass. of apotheker vragen wat bepaalde medicijnen kosten. Ze kunnen het in de computer zo zien . Heb ik ook al een paar keer gedaan en krijg dan een keurig antwoord.
grt. Renate

stacey
door stacey - Jan 9, 2012 om 13:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=renate07 schreef op maandag 9 jan 2012, 12:01]Je kunt aan de apothekersass. of apotheker vragen wat bepaalde medicijnen kosten. Ze kunnen het in de computer zo zien . Heb ik ook al een paar keer gedaan en krijg dan een keurig antwoord.
grt. Renate

Nu ook nog dan ?
Deze wijziging is per Jan. 2012 ingegaan...........

En natuurlijk kunnen ze wel bekijken wat het kosten gaat want ze moeten prijs ook doorgeven aan zorgverzekeraar........
Alleen kost dat nu wellicht meer moeite als ze En je zorgverzekeraar En je specifice polis moeten weten om na te kijken wat het nu precies gaat kosten......

f.weele
door f.weele - Jan 10, 2012 om 13:04
1085 Antwoorden / 27 Vragen

normaal gesproken krijg je van de verzekeraar een bericht wat er betaald is aan de apotheker. In dit bericht staat meestal ook dat het van je rekening wordt afschreven
als je nog niet het gehele eigen risico hebt betaald. Zo weet je ook wat er nog open
staat aan te betalen eigen risico.
m.vr.gr.

wallyvalky
door wallyvalky - Jan 10, 2012 om 13:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wallyvalky schreef op maandag 9 jan 2012, 11:45]Mijn apotheker zet sinds een paar maand geen prijs
meer op de medicijnen.
Mag dat zomaar?
Is het niet verplicht het er wél op te zetten?
Graag wil ik hierop een antwoord.

Lena

Het ging mij erom dat ik ze in de gaten wil houden. Ik heb zo'n idee dat ze er zomaar wat opzetten bv Als ik 15 st van een medicijn krijg is wat de prijs betreft duurder dan dat ik 30 stuks zou krijgen. Of ze gooien zomaar de prijs omhoog bij dezelfde medicijnen De eigenbijdrage is nu zo hoog geworden dat ik een gevoel heb dat ik alle madicijnen zelf moet betalen.
Bedankt voor alle wijze antwoorden.
Gr Lena

eenigma
door eenigma - Jan 10, 2012 om 13:23
252 Antwoorden / 14 Vragen

Je apotheker moet jou gewoon antwoord kunnen geven op je vraag wat de prijs van het medicijn, de prijs vermelden op de etiketten is hij niet verplicht. De prijs op het etiket was altijd een maximumprijs voor de verrekening van uw eigen risico en was bedoeld om mensen bewust te maken van de kosten van hun medicijnen.