ma
door marijke1953 Sep 19, 2013 om 21:09
Voeding & gezondheid

Prijzen alcohol duitsland belgie

Zijn de prijzen voor alcohol veel lager in de buurlanden?

81498 38 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 19, 2013 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Luxemburg zeker. Maar er bestaat zoiets als Google.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2013 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

JA. Vooral Duitsland waar ikzelf regelmatig kom zijn de alcoholische dranken veel goedkoper. Verder verkopen ze daar ook veel b-merken die nagenoeg hetzelfde smaken als de a-merken maar bijna niks kosten. Niet alleen de alcohol is daar goedkoper maar ook frisdranken en vruchtensappen hou er echter wel rekening mee dat op alle drank verpakkingen pfand (statiegeld) zit dus ook op blikjes. Zelfs de Hollandse kaas is in Duitsland goedkoper.......

ve
door verwijderd - Sep 20, 2013 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja en wat is daar nu duurde, elk land heeft zijn eigen belasting en accijnsen. Lang leven de EU,

ve
door verwijderd - Sep 20, 2013 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als je toch bij de buren bent, vergeet dan niet om gelijk ook eventjes te tanken (benzine).

ve
door verwijderd - Sep 20, 2013 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naast Drank en Tabak kun je nog meer verdienen....
Vraag een Duitser of Belg wat daar duurder is en neem dat voor hem mee.
Dan krijgt hij onze goedkopere producten en wij die van zijn land....

Hij weet naast de normale vaste prijzen ook de folders met aanbiedingen.
En als hij ooit hier komt zal hij zeker ook iets voor U doen dus daarom ga ik zo weinig..
Ik ga dus niet zo vaak meer naar Duitsland of Vlaanderen want zij komen ook graag hier en ik ruil dan info want ik weet wat ze zoeken of graag willen.....

Dus zorg indien mogelijk voor 2 richtingen verkeer en rij niet meer leeg heen....
Succes in het zoeken van nieuwe Economische vrienden!

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben toevallig zelf net geweest (Duitsland) drank B merken niets mis mee gewoon bij de Aldi en Lidl
50 % goedkoper shag 1 euro per pakje goedkoper gelijk maar even getankt voor 1.58 per liter.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker weten! Exact hetzelfde merk Uzo kost in Duitsland b.v. bijna de helft goedkoper dan in Nederland.
Zelfs Hollandse merken drank die daar ook verkocht worden zijn er goedkoper dan hier!

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 11:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

alcohol is stukken goedkoper in Duitsland dan in Nederland, vooral de de winkels Real, Kaufland, Lidl of Aldi, als je even op de website van deze winkels kijk kun je vergelijken. Al jaren koop ik hier mijn alcohol, een dagje uit en gelijk deze dingen halen. In Frankrijk kan je ook hele goede wijnen kopen voor een paar centen waar je hier 0,7 liter voor krijgt heb je daar een kruik van 5 liter goede wijn.
Benzine en tabak maar ook melk en melkprodukten, suiker, boeken maar vooral limonade zijn in belgie stukken goedkoper. 1 keer in de zoveel tijd vanuit Rotterdam naar deze landen rijden loont.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, en voor wat betreft alcoholisch: wanneer je toevallig regelmatig in Frankrijk bent.... (met een auto...) Daar verkopen ze (zelfs of juist?) bij de Lidl ook 'gewoon' gedestilleerd (Whisky, Rum, Wodka etc.) prijs per (vaak liter)fles 4 à 5 € goedkoper dan hier. Sigaretten/tabak? Nee daarvoor moet je in België zijn. Benzine ook beter niet in Frankrijk. Diesel? Niet in België/Frankrijk. Duitsland weer ik niet (meer) want ik woon nu in een ander deel van NL dan vroeger. Wat in NL veel goedkoper is dan in Frankrijk: Plastic huishoudelijke artikelen zoals teiltjes, dienbladen, opbergdozen (ja echt!) Dat kost daar al snel 3x wat het hier kost. Schrok me rot een normaal dienblaadje wat bij de Action misschien 2,79 kost wilden ze daar € 27,- voor hebben en ook een gewone 'dump-achtige' winkel.....

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga regelmatig de grens over zelfs de duitse Aldi is het wit bier 50% goedkoper .
Zo ook het uit eten is goedkoper
In Luxenburg kost de euru super 1.34 €
Franse cognac 50 % goedkoper

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekker allemaal naar Duitsland als grensstreek bewoners.
het bier is er veel goedkoper en dan nog even de rest van de boodschappen doen.
en ja vergeet niet even te tanken.
allemaal doen dat is lekker voor de schatkist van het bezuinigingen kabinet Rutte 2.
als straks de diesel ook nog duurder word dan komen de Duitsers hier ook niet meer tanken, schilt de schatkist ook weer een hoop inkomsten.
mensen ga lekker de grens over naar Duitsland of Belgie voor de boodschappen, tanken, alcohol en de sigaretten en de rest van de rookwaren.
lekker goed voor de schatkist van Den Haag.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds lang koop ik in Duitsland m'n drank. Dit scheelt écht heel veel. Een fles lekkere wijn heb je daar soms al voor minder dan € 1,50. Een fles borrel (0,7l) vanaf € 4,29 De benzine is er ook 20 ct (soms nog veel meer) goedkoper.
We doen dan meteen ook alle boodschappen daar. Totale besparing per maand minstens € 150 !!!!!!
Alle onze huishoudelijke apparatuur, TV, enz. komt ook daar vandaan.

Als compensatie voor de Nederlandse belastingdienst komen er veel Duitsers in NL hun diesel halen. Ze gaan dan ook even naar IKEA, Action of andere goedkope zaken.
Maar de regering heeft dat liever niet en gaat de accijns op diesel nu verhogen tot boven het Duitse niveau. De laatste dieseltankers uit de Nederlandse grensstreek zullen nu ook in Duitsland gaan tanken.... en daar de andere boodschappen gaan doen.De Nederlandse tankstations en vele winkels zullen het merken! Maar voor Den Haag is Duitsland en België waarmee we een gezamenlijke grens hebben van 800 km héél ver weg.......

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

neem een lekker poepvrij braadworstje mee voor me .. alvast dank

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bijna alles is toch goedkoper bij onze buurlanden Duitsland en België. Wat mij betreft is dat een overbodige vraag. En de verschillen worden nog veel groter, met dank aan dit kabinet van VVD en PvdA. Nederland prijst zich volledig uit de markt.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jenever niet denk ik.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn ervaring: wis en waarachtig zeker weten! Ik haal niets meer van alcohol in Nederland maar alles in Kranenburg of Kleve. STUKKEN goedkoper.
Onze overheid moet maar goed doorgaan zo met de accijnzen. Ga naar naar Duitsland of Belgie mensen voor je boodschappen, kun je ook nog ff goedkoper de tank volgooien.
Verleden zaterdag was ik in Kranenburg, 65 X 0,13 eurocent bespaart + de boodschappen, KASSA voor deze nederlander!

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@meidam
Zelfs de Jenever (8,99), de Vieux of gewoon heineken (9,99).
maar ook exoten als Bacardi Oak (9,99), Gammeldansk (10.99) e.d.en ga voor wijnen eens naar een "winzer" daar koop je net als in frankrijk het vocht in een 5 liter kannetje zo van het vat. (wel niet te veel proeven.. )

Ik ga minstens een keer per maand, meestal 2 keer en doe dan naast tanken ook direct de boodschappen. Wij nemen dan genoeg mee om het 2 weken gemakkelijk te overbruggen.
sterke drank, pils en wijnen. meestal gaan we met zijn tweeen en maken dan volop gebruik van de vrijstelling voor het reizigersverkeer. Maar er gaan ook wel eens mensen mee die geen auto hebben.
naaste de bekende ketens als Lidl, Real, Trinkgut en Aldi heb je ook de bekende DM drogisterijen. Kijk maar eens wat het prijsverschil is voor merkhaarverf of Badedas. wanneer je dat meeneemt in je ritje scheelt dat idd al gauw 100 eurietjes per keer. Onze regering snapt het schijnbaar niet dat je door accijnzen te verhogen de kans loopt dat je juist minder binnen krijgt in een klein landje als Nederland waar een buitenland binnen een uur te breiken is.
De duitsers snapten dat wel die hebben de belastingen omlaag gebracht als stimuleringsmaatregel om het koopgedrag te beinvloeden. en dat heeft effect gehad.
dat zou hier in nederland ook werken. kijk maar eens naar de 6% arbeidsBTW regel in de bouw.
Maar nu ga ik off topic.

Mensen maak een keer per maand een leuk uitje en ga naar Belgie of Duitsland en ga dan ook eens uit eten in duitsland dan weet je pas hoe duur het hier is.
BESPAAR.
De kosten "Ombuigen" heet dat geloof ik.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 12:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

En maar klagen en klagen dat het hier in Nederland zo duur is. Jullie hebben toch zeker zelf deze regering gekozen die maar continue de accijnzen verhoogt?

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

c.kramer67 schreef op woensdag 25 sep 2013, 12:54: En maar klagen en klagen dat het hier in Nederland zo duur is. Jullie hebben toch zeker zelf deze regering gekozen die maar continue de accijnzen verhoogt?

Jullie hebben toch zeker zelf deze regering gekozen die maar continue de accijnzen verhoogt?
@ beste, subjectief, onzinnig, en niet terzake.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

c.kramer67 schreef op woensdag 25 sep 2013, 12:54: En maar klagen en klagen dat het hier in Nederland zo duur is. Jullie hebben toch zeker zelf deze regering gekozen die maar continue de accijnzen verhoogt?

Idd. We hebben een regering gekozen. Maar niet de coalitie
de huidige en de vorige bende(s) hebben niet bezuinigd op kosten, maar kosten afgewenteld op de burger.

Maar in nederland krijg je niemand meer op het malieveld... nietwaar.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de luxe hebt van in het zuiden wonen, 5 minuten van belgië, 20 minuten van duitsland en 1 1/2 tot 2 uur uur van luxemburg dan leer je heel snel waar wat voordeliger is. In luxemburg betaal je b.v. € 1,34 voor een liter benzine en hier aanzienlijk meer. Plus dat daar ook veel artikelen voordeliger zijn als hier. Zeker de moeite waar om te doen en daarnaast houdt je er een leuk uitje aan over, dus ............. Zo wie zo tank ik al altijd net over de grens, 4,6 km omrijden scheelt je € 0,20 per liter minimaal.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Plurix; woont zeker vlak bij de grens. Welk merk jenever koopt U ? Viex komt al helemaal niet IM FRAGE.

Klagen kunnen we wel, besef ook dat het minimumloon in Duitsland niet bestaat.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enige voorbeelden van de prijzen van drank in Duitsland. Aldi: Jonge jenever: E 4,29; Rum 40%: E 5,49; Bessen jenever: E 3,49; Scotch whisky 40%: E 7,59; Merlot rode wijn: E 1,69 en zoete Hongaarse witte wijn E 1,79. Het betreft flessen met een inhoud van 0,7 liter. Bovendien vinden mijn partner en anderen de jenever een lekkere zachte smaak hebben. En bij Kaufland kopen wij altijd brandy (soort cognac) en die kost daar slechts E 6,89. Dit zijn de prijzen van mei 2013. Misschien zij ze inmiddels iets duurder geworden maar dan praatje over een verhoging van ongeveer 10 à 20 cent. Je kunt de smaak van bijvoorbeeld de whisky natuurlijk niet vergelijken met bijvoorbeeld Chevas Regal maar hij is goed te pruimen. Vooral als je mixt is deze prima.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koffie merk chips en diesel zijn dan wel weer duurder.
Vlees is ook veel goedkoper.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan iemand de link van dit onderwerp even naar Samsom en Rutte sturen? Ik denk dat ze niet geloven wat hier geschreven wordt en het ook niet begrijpen..... Ze zullen er wel vanuit gaan dat iedereen drank en benzine alleen om de hoek koopt.....zo'n 6 miljoen Nederlanders wonen op véél minder dan een uur van een Duitse of Belgische stad of dorp en die worden door de regering vergeten..... Hoezo crisis in Nederland????

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

110 liter bier
90 liter wijn, waarvan maximaal 60 liter mousserende wijn
20 liter likeurwijn, zoals sherry of port
10 liter gedistilleerde drank, zoals whisky, cognac, jenever
800 sigaretten
400 cigarillo's (sigaren met een maximum gewicht van 3 gram per stuk)
200 sigaren
1 kilo rooktabak

Dan hoeft u bij binnenkomst in Nederland geen accijns te betalen. De Douane gaat ervan uit dat de goederen voor eigen gebruik zijn. U hoeft geen aangifte te doen. (bron website douane.nl)

Daar kan je wel (zeker met de drank) een maandje mee vooruit. Let wel op!!! Voor mensen die beroepsmatig in de buurlanden komen gelden andere regels voor zover ik weet. (tabak (shag) max 250 gram per keer!!! Wat betreft de drank weet ik het niet. Ook vanuit de Oost-Europeese landen gelden andere regels mbt tabak en alcohol: bv 200 sigaretten mag je meenemen uit polen als men over de weg terug gaat naar Nederland, en als je met het vliegtuig gaat 800 sigaretten (Duitse wetgeving)

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

NB BELASTINGDIENST.NL was de bron

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien wij 4 km van de grens wonen koop wij er bijna alles, ffff tanken erbij, auto onderhoud, alles is er goedkoper zelfs de tandarts, wij doen dit al jaren voor ons is Nederland te duur.
Jammer voor de mensen die niet zo dicht bij de grens wonen het scheelt een paar slokken op een borrel.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 01:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je bent een van je eigen portemonee, kan bij Aldi of Lidl wel schelen in vergelijking met Nl.
Zelfs bij de Macro ben je stuk duurder uit.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marijke77

"Koffie merk chips en diesel zijn dan wel weer duurder".

Koffie is er inderdaad duurder. Behalve als je op koopjes let.
Merkchips ook, alweer op koopjes letten.
Vlees is er véél goedkoper. En daar hebben ze nog mensen die de kwaliteit controleren. Bij ons zijn die wegbezuinigd en nu bestaat het NL vlees voor 5% uit poep.....

Diesel is er ook duurder, maar om te voorkomen dat de Duitsers naar NL blijven komen om hier diesel te tanken en ook andere boodschappen te doen gaat de accijns s fors omhoog.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

frits schreef op woensdag 25 sep 2013, 19:53: Aangezien wij 4 km van de grens wonen koop wij er bijna alles, ffff tanken erbij, auto onderhoud, alles is er goedkoper zelfs de tandarts, wij doen dit al jaren voor ons is Nederland te duur.
Jammer voor de mensen die niet zo dicht bij de grens wonen het scheelt een paar slokken op een borrel.

We worden ook bijna gedwongen om in het buitenland onze boodschappen te doen. Als je vergelijkt wat je in Limburg verdient en wat iemand met hetzelfde baantje in de Randstad verdient...........
Natuurlijk rij ik ook minimaal 1x per week de grens over om de tank bij te vullen en ga daarna nog eventjes snel naar de Kaufland en de Aldi voor de boodschappen.
Het is toch een beetje krom als je ziet dat in Duitsland een krat bier al voor € 5,-- te koop is, terwijl we in Nederland al € 5,- accijns betalen op een krat bier. Hoe kunnen onze brouwers dan nog het hoofd boven water houden?

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Al de reacties lezend moet ik concluderen dat er wat afgedronken wordt in NL. Daar is dus nog geld voor. Maar jenever voor € 4,99 bij Aldi zal wel goed spul zijn. Proost

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kopen al jaren veel dagelijkse boodschappen in Emmerich of Kleve.
Doppelkorn (dubbele graanjenever) € 4.99 voor 0,7 ltr
Lichte borrel 30% € 3.99 voor 0,7 ltr. Beiden van het merk "Brandstadler"
Long Life motorolie € 14.50 ltr. Bij ons kost deze olie tussen de € 22 en € 30 ltr.
Diesel op dit moment € 1,40 ltr
Ook bij drogisterijen scheelt het veel, bijv Sensodyne €3.75 en bij ons € 4,50
Het gaat me te ver om alles wat we kopen te noemen maar ht scheelt veel.
Ook schoenen van het merk Rieker scheelt minimaal € 10,= ten opzichte van onze prijzen.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2013 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

marijke1953 schreef op donderdag 19 sep 2013, 21:09: Zijn de prijzen voor alcohol veel lager in de buurlanden?

Wel appels met appels vergelijken. De parkeerterreinen bij de Aldi en Lidl net over de grens staan voor 50 % vol met auto's met nederlands kenteken. Karretjes vol goedkope jenever, ouzo enz. komen de deur uit. Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat in Bad Nieuweschands het parkeerterrein bij de C1000 voor 50% gevuld is met auto's met duits kenteken. Duitsers kopen hier weer produkten die voor hen goedkoper zijn.

Ik woon niet ver van Duitsland - kom net terug van vier dagen vakantie.
Het eten in restaurants is in Duitsland veel goedkoper en heel erg lekker. Maar de Duitsers hebben grotendeels geen minumloon en dat scheelt natuurlijk ook in de bedrijskosten.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2013 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Breister schreef:

Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat in Bad Nieuweschands het parkeerterrein bij de C1000 voor 50% gevuld is met auto's met duits kenteken. Duitsers kopen hier weer produkten die voor hen goedkoper zijn.

Let eens op! De meeste auto's met Duits kenteken zijn diesels. Die komen hier tanken en daarna nog een paar boodschappen doen.
Diesel is nog even in NL goedkoper dan in Duitsland, maar daar gaat de regering een stokje voor steken door een accijnsverhoging. Daarna is het gedaan met grote percentages Duitsers op Nederlandse parkeerplaatsen.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2013 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja echt wel in polen kost jenever maar 2 euro per liter en in rusland is het nog goed koper vooral op de zwarte markten daar , ze moeten je alleen niet pakken als je het de grens over smokkelt

ve
door verwijderd - Oct 9, 2013 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop regelmatig bier in Duitsland (ben daar toch vaak) en het viel me de laatste keer op dat de prijzen daar wel fors gestegen zijn. Bier waar ik tot voor kort 60 cent per halve liter voor betaalde, was nu opeens 85 cent. Nog steeds weinig in vergelijking met Nederland, maar het blijft een forse stijging.

ve
door verwijderd - Oct 9, 2013 om 15:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als al die drank nog gekocht kan worden, zal het met de crisis dus wel meevallen.