xa
door xantam Jun 24, 2011 om 18:57
Voeding & gezondheid

Prijzen scheermesjes

Mijn vraag is eigenlijk kort...Waarom zijn scheermesjes zo ongelofelijk duur??? Wij mannen die zich "nat"scheren zijn een vermogen kwijt aan een gebruiksvoorwerp, die wij vanaf onze pubertijd dagelijks gebruiken. Ik weet, als alternatief kun je elektrisch scheren, maar daar kan mijn huid niet tegen...
Ik heb gelukkig geen zware baardgroei, maar iemand die zich in sommige gevallen twee keer per dag moeten scheren, zijn dan dus het dubbele kwijt....
Kan iemand mij uitleggen at daar de reden van is???

Met vriendelijke groet,
"xantam"

30796 71 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 24, 2011 om 19:07
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ach mannen scheermesjes en vrouwen dure verbandmiddelen waar niemand om gevraagd heeft feitelijk.
En man kan altijd nog een baard laten staan.....:-)
Maar zo is er altijd wel wat.

En waarom het allemaal zo duur is ?
Omdat je het nodig hebt, dus weinig keus............
Kon je het links laten liggen dan werd het vast wel goedkoper anders raken ze het niet kwijt.

ro
door ron530 - Jun 24, 2011 om 19:25
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Eigenlijk worden de mesjes niet bot maar scheerschuim en haartjes blijven plakken. In de tijd dat ik het niet breed had en op de kleintjes moest letten deed ik het zo, ik zette een pannetje warm water op tot aan de kook en hupsakee de vervuilde mesjes erin moet je eens zien wat er aan restanten af komen. Gevolg mesjes weer scherp en ging weer een tijd mee. Mag geen reclame maken maar het systeem begint met een G.

koekeloer
door koekeloer - Jun 27, 2011 om 12:19
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik gebruik al jaren mesjes van Hema, helemaal niet duur vind ik.Het zijn verwisselbare mesjes (2 stuks per blokje) die je in een plastic houden kunt schuiven. Ik doe denk ik ruim een maand per mesje.

wi
door willemsachs - Jun 27, 2011 om 12:30
32 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb altijd die Gillette power gebruikt duur in aanschaf maar ging toch bij mij ruim 3 week mee. Nu gebruik ik al ruim half jaar scheeresjes van Lidll ( G bellinni oranje houder en mesjes) gaan ook ruim 3 weken mee maar vele malen goedkoper (paar euro) en nog beter ook.
Bij lidll hebben ze nog een soort (blauwe mesjes van zelfde merk en goedkoper)
maar daar doe je nog geen week mee en breken gauw af.
Echt een prima scheer systeem.

ve
door verdonk - Jun 27, 2011 om 12:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop altijd mijn ouderwetse mesjes met 2 scherpe kanten in frankrijk.
er zitten er meestal 12 in een houder
de mesjes met het beginnende letter G zijn per stuk verpakt in een papiertje
voor de prijs van € 1.50
met 1 mesje doe je ongeveer 2 weken

il
door iljaha - Jun 27, 2011 om 12:46
179 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb geen antwoord op uw vraag, maar hoorde vorig jaar van een zeer zuinige collega dat als je de scheermesjes aan een magneet hangt, ze 2x zo lang mee gaan.

empyria
door empyria - Jun 27, 2011 om 12:46
504 Antwoorden / 3 Vragen

...Waarom zijn scheermesjes zo ongelofelijk duur???...

Mogelijke redenen: dure reclames en dure "technologische onderzoeken" ???

De klant betaalt...:-/

jantje
door jantje - Jun 27, 2011 om 12:51
123 Antwoorden / 12 Vragen

Leuke verhalen, maar het geeft nog geen antwoord op de vraag waarom het zo duur moet zijn.

Ooit heb ik in het kader van permanente educatie een serie boeken van een encyclopedie (met blauwe kaften) doorgespit.
Ik begon met het woordje > staal< bij het uitleg van zo'n woord krijg je altijd andere woorden die onderstreept zijn. Die ook weer opgezocht, enz.
Op het laatst kwam ik uit bij de uitleg dat er twee soorten scheermesjes zijn, met blauwe staal en gele staal. De ene is sterker dan de andere.
Zou het ook kunnen dat scheermesjes duur zijn vanwege de bewerking? En in China zijn ze bezig (geweest) om wereldwijd staal op te kopen.

Trouwens tijdens die zoektocht in die boeken kwam ik ook nog de naam Faraday tegen, hij zou de grondlegger zijn van de scheermes.

Moin.

jpm
door jpm - Jun 27, 2011 om 12:52
820 Antwoorden / 28 Vragen

Uit verschillende antwoorden blijkt dat de mesjes niet zo duur hoeven te zijn. Daardoor zijn mijn ogen een beetje geopend. Hoewel meestal oplettend heb ik er eigenlijk nooit aan gedacht eens naar goedkopere om te zien. Zo'n systeem met een motortje in het heft vind ik wel makkelijk, maar inderdaad (te) duur. Ik zal eens naar de Lidl gaan, eens iets anders proberen.
Gebruiksduur is wel afhankelijk van type baard. Hoop er een week mee te doen.

vv
door vvelzen - Jun 27, 2011 om 12:54
5 Antwoorden / 6 Vragen

Inmiddels heel wat verschillende mesjes gebruikt en ben zelf van mening dat de duurdere i.d.d. beter/ gladder/ langer scheren. Dat deze dus iets duurder zijn vind ik acceptabel.

Interessant vind ik waarom ik in NL (ik gebruik Quattro Titanium) rond de € 2,50 betaal (omgerekend per mesje) en in de USA voor exact hetzelfde mesje omgerekend een paar cent meer dan € 1,00 (6 voor $ 8,99)? 'Tuurlijk: gunstige dollar, maar dit is 2½ zo veel!

ah
door ahoog - Jun 27, 2011 om 12:58
11 Antwoorden / 0 Vragen

Scheren hoeft helemaal niet duur te zijn.
Wanneer je van die overbodige luxueuze 5-mesjes systemen koopt ben je duur uit ja.

Het kan anders:
Regelmatig heeft Kruidvat aanbiedingen van Gilette wegwerpmesjes 15 st.voor een paar eruo. Met zo'n mesje doe je bijna een week. Echt. Ze zijn heel goed. Ik doe er langer mee dan een week.
Als je 4 pakken koopt voor totaal 15 euro ben je voor een jaar klaar!

Groet,
Arjen

ro
door robelf - Jun 27, 2011 om 13:04
7 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer eens het scheersysteem van Aldi, 3 mesjes twee laagjes gladstrijk "spul" scheren erg goed, gaan lang mee en kosten een fractie van de dure merken.
RobE

ve
door verdonk - Jun 27, 2011 om 13:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

als een mesje glad scheert,wat verbeterd dan super glad,en nog gladder of het gladst.... juist de prijs is het gladtst

he
door henkiehoempa - Jun 27, 2011 om 13:10
34 Antwoorden / 3 Vragen

Dure TV-reclames, dure verpakkingen en de mensen laten geloven, dat jij het beste scheermesje maakt..... Onzin. Een tijdje geleden lagen twee z.g. topmerken met elkaar in de klins, omdat ze allebei beweerden het scherpste mesje te maken. Vroeger was het 1 mesje, toen 2 en nu zitten er in een houder soms al 5 mesjes! Vergeet ook niet de superdure scheerschuimen en gels, waaraan men bijzondere eigenschappen toeschrijft. Leuk voor de handel, mooi voor de economie, maar je wordt er geen greintje gladder van. Ik koop een plastic zakje met 5 rode dubbele mesjes bij het Kruidvat, ik geloof voor € 1,69 en kan daarmee minstens 2 maanden vooruit. De bus scheerschuim haal ik bij de Aldi. Scheren duur? Welnee.....

raydep
door raydep - Jun 27, 2011 om 13:19
100 Antwoorden / 1 Vragen

Het is zoals met alles: het kost wat de gek ervoor geeft.

vv
door vvelzen - Jun 27, 2011 om 13:21
5 Antwoorden / 6 Vragen

Maar (zoals 'moin' zich ook afvraagt), waarom zijn ze dan zo duur? Wat zijn de kosten? Dat is de oorspronkelijk vraag. In mijn eerdere bijdrage misschien al een deel van het antwoord, maar dat is slechts een constatering.

Wel grappig om te lezen dat zoveel mensen die hier een bijdrage leveren, zulke goede resultaten hebben met (soms extreem) goedkope mesjes. Potentiële Kassa test zou ik zeggen (of heb ik niet opgelet, en is er al zoiets geweest?).

kl
door klotskop - Jun 27, 2011 om 13:34
17 Antwoorden / 0 Vragen

Hema werken uitstekend tegen een normaal bedrag ook de 3 mesjes, gelijk maar even over het schuim, die is ook achtelijk duur, de grote G gekocht bij een drogist of supermarkt kost een veelvoud als dezelfde bij de euro-shop of action.
Hema schuim voldoet trouwens prima.
vvelzen schreef al over amerika, kijk eens bij de buren, duitseland merk messen voor de helft van de prijs als hier en dan hebben we het ook over euries, zuider buren dito. Dit is niet alleen scheer gerij kijk eens naar kleding en schoenen.
Zelfs de merk winkels als h&m hebben een prijsverschil maar kijk ook eens naar de bekende duitsers als Lidl en Aldi iet sminder verschil maar zeker de moeite waard een dagje te gaan shoppen over de grens (ja ja de grens bewoners)
De grootste oorzaak in verschil zal in Den Haag te vinden zijn ben ik bang.

mo
door mof - Jun 27, 2011 om 13:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zo duur? Niemand begrijpt dit. Scheermesjes staan sowieso als voorbeeld van het degenererend menselijk verstand: 1970 scheermesjes met 1 mesje, eind 70-er jaren, scheermesjes met 2 mesjes, dan scheermesjes met 3 mesjes, 4 mesjes, 5 mesjes, en nu zelfs al met 6 (!!) mesjes .... En scheer je je er
gladder mee? Nee, dus. De fanasieloosheid van de scheermesjesfabrikant ten top!
Gewoon list en bedrog om de scheermesjes duur te kunnen blijven verkopen!

Em
door Emmap - Jun 27, 2011 om 13:38
162 Antwoorden / 8 Vragen

om op uw laatste opmerking in te gaan:
er was vorige zomer een test bij kassa naar scheermesjes voor dames.
Een dameszwemteam heeft toen getest. Zie op de kassa-website, in de geel-groene balk bovenaan, rechts, klik op tests, kies dan de rubriek gezin en gezondheid, klik in die rubriek op tests en dan kom je bij die test die ik bedoel.
Ook daar zie je dat prijs geen relatie heeft met prestatie.

Wat betreft de prijs: ik denk dat de fabrikant per 'markt' of land een inschatting maakt wat de klant voor een bepaald product over heeft. Dit is maar heel losjes gekppeld aan de productiekosten. Waarom zou anders kleding van de Hema, meubels van Ikea en noem maar op, in Belgie en Nederland (of Duitsland) anders geprijsd zijn? Had het tv-programma Goudzoekers of de Rekenkamer daar niet onlangs een uitzending over?

Mij viel bv recent het prijsverschil op tussen scheerschuim voor dames en heren op, in dit geval bij AH, ongeacht of je het budgetmerk ES, het huismerk of een A-merk koopt, scheerschuim voor dames heeft duidelijk een andere 'feeling', emotie, etc. dan dat voor heren - en dat vertaalt zich in andere verpakking (kleur, stijl) en prijs.

Dus in hoeverre de prijs écht verklaarbaar is, in recht-toe-recht-aan termen van: dit is dit type materiaal, dat wordt zo en zo bewerkt, geresearcht, getest, verpakt, getransporteerd .... ik weet het niet.

ec
door ecobutton - Jun 27, 2011 om 13:53
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vvelzen schreef op maandag 27 jun 2011, 13:21]Maar (zoals 'moin' zich ook afvraagt), waarom zijn ze dan zo duur? Wat zijn de kosten? Dat is de oorspronkelijk vraag. In mijn eerdere bijdrage misschien al een deel van het antwoord, maar dat is slechts een constatering.

Wel grappig om te lezen dat zoveel mensen die hier een bijdrage leveren, zulke goede resultaten hebben met (soms extreem) goedkope mesjes. Potentiële Kassa test zou ik zeggen (of heb ik niet opgelet, en is er al zoiets geweest?).

test was al door kassa gedaan en door de consumentenbond. Wat voor de een de goedkoper versie het ei van columbus is, is voor de ander een ellende. Heeft o.a. met de gevoeligheid van de huid te maken. In ieder geval hier een test. Gilette is dus niet voor niets zo duur.
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/de-kassa-scheermesjestest/speel/1/

ec
door ecobutton - Jun 27, 2011 om 13:54
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vvelzen schreef op maandag 27 jun 2011, 13:21]Maar (zoals 'moin' zich ook afvraagt), waarom zijn ze dan zo duur? Wat zijn de kosten? Dat is de oorspronkelijk vraag. In mijn eerdere bijdrage misschien al een deel van het antwoord, maar dat is slechts een constatering.

Wel grappig om te lezen dat zoveel mensen die hier een bijdrage leveren, zulke goede resultaten hebben met (soms extreem) goedkope mesjes. Potentiële Kassa test zou ik zeggen (of heb ik niet opgelet, en is er al zoiets geweest?).

hi
door himbeer - Jun 27, 2011 om 14:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Scheermesjes zijn de 'software' van scheerapparaten. Die zijn, net als de inkt bij printers en de stofzakken bij stofzuigers altijd wel duur en zullen dat ook wel blijven omdat de kwaliteit goed is. In het groot (12 stuks) inkopen in een actie scheelt al wat. Ik weet de gebruiksduur, bij dagelijks gebruik, van G-mesjes verder aardig te rekken. Scheermesjes gaan namelijk snel achteruit door...roest! Die is niet zo zichtbaar maar die is er wel. Door dagelijks, na het scheren, tussen de mesjes te blazen en tussendoor met je handdoek de mesjes schoon te wrijven weet ik de gebruiksduur van een mesje toch wel tot een maand of vier te rekken. Dan kom je op ongeveer €1 per maand uit. Dat is mijns inziens wel te doen. Veel succes ermee!

vi
door vicom - Jun 27, 2011 om 14:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik ook ge mesjes met de grote G,en koop 1keer per jaar een setje van 8 op de markt 20.0 euro en doe daar het hele jaar mee.
Ik heb een heel stugge baard maar goed inzepen en tegen de draad (zeg maar van beneden naar boven) scheren en ik heb wangen als baby billetjes zo glad

Vicom

co
door cocinero - Jun 27, 2011 om 15:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wat duur? Bij de Lidl 20 dubbele mesjes + houder voor een paar euro, ik doe er een jaar mee.

re
door renske100 - Jun 27, 2011 om 15:24
2 Antwoorden / 0 Vragen

Niet de scheermesjes zijn zo duur, maar het complete scheersysteem, en het feit dat er steeds nieuwe apparaatjes op de markt komen die zogenaamd nog beter scheren.
In ons mannengezin (4 stuks) wordt alleen maar met de hand geschoren, gewoon met ouderwetse krabbertjes, daar kunnen zeer goedkope en scherpe mesjes in, en die kosten vrijwel niets, je hebt alleen even de aanschaf van een krabbertje.
Hier wordt volgens mij het vooral het merk Parker gebruikt, maar google maar eens op internet, er zijn genoeg scheerwebshops die ze verkopen.
En dan kunnen al die dure scheersystemen gelijk de Otto in.

ec
door ecobutton - Jun 27, 2011 om 15:45
10 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is hier "wat is duur". Vergeleken met wat/welk product? Of is het een hoop geld voor wat je krijgt? Er wordt bijna altijd appels met peren vergeleken. De testen bij Kassa en Consumentenbond zeggen genoeg. De grote G komt er het beste uit. Dat wil niet zeggen dat je hem ook moet kopen. Als iemand met een mesje van een budget merk tevreden is, prima. Voor mij alles geprobeerd maar zelf ben ik veel langer aan het scheren, dus meer bewegingen en dus meer huidirritatie. (tot bloedens aan toe!) Naast de 3 mesjes heeft de grote G ook een aloe stripje wat lekker soepel loopt. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen visie, zijn eigen merk, zijn eigen ervaringen. Het zou anders een eenzijdige wereld worden.

ro
door ron530 - Jun 27, 2011 om 15:50
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wegwerpmesjes of iets dergelijks never nooit niet je blijft aan de gang, scheert voor geen meter. De mesjes voor mijn GE systeem zijn betaalbaar en per stuk zo'n euro. ga je met de mode mee dan betaal je per stuk veel meer.

ec
door ecobutton - Jun 27, 2011 om 15:56
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op maandag 27 jun 2011, 15:50] Wegwerpmesjes of iets dergelijks never nooit niet je blijft aan de gang, scheert voor geen meter. De mesjes voor mijn GE systeem zijn betaalbaar en per stuk zo'n euro. ga je met de mode mee dan betaal je per stuk veel meer.

Je hebt het nu over elektrisch scheren wat ook weer de bekende appels met peren zijn. Er werd hier gesproken over nat scheren. Zoals gezegd iedereen heeft zijn eigen verhaal. Mijn visie en vele andere mensen zullen het weer beamen dat met mesje scheren veel gladder is. Als je het op economisch gebied kijkt ben je elektra kwijt ipv wegwerp. Lijkt me om het even.

maassteen
door maassteen - Jun 27, 2011 om 15:57
23 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw scheert zich zelden, scheelt een hoop geld en ergernis.

ki
door kiep - Jun 27, 2011 om 16:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zoals met veel zaken, van scheermesjes tot en met auto's.
De fabrikanten naaien via de reclamewereld de goedgelovige kluit op om hun vaak totaal overbodige of overbodig toegeruste artikelen te kopen. Wat de buurman heeft, en dan net iets "beter". Werkt blijkbar perfect.
In dit geval zie je reclame met complete planken waarop 5 mesjes, en een aantal rubber strips die je baardharen alvast een stukje uittrekken. Totale onzin !!!
Er kan enig verschil zitten in de hardheid van het gebruikte metaal, maar dan is het nog altijd zo dat je goedkoper uit bent als je niet 8 x zo dure mesjes koopt die 2 x zo lang meegaan.
Even overbodig en onwerkzaam zijn al die gels en schuimpjes in onzuinige spuitbussen. Gewoon een blok van die meneer met de "goudkleurige hand", en een kwast van een paar euro, en je kan maanden vooruit.
Veel dingen zijn dus duur omdat veel mensen in al die reclame-onzin trappen.

karelstromph
door karelstromph - Jun 27, 2011 om 16:28
95 Antwoorden / 5 Vragen

Het antwoord op je vraag is: de prijs wordt bepaald door de markt. En uit de reacties leid ik af, dat er verscheidene markten bestaan. Een markt voor de duurdere en een markt voor de goedkopere messen.

Overigens meen ik dat een zekere mijnheer Gilette het eerste "laadbare" scheermsje heeft ontwikkeld en kreeg meteen een enorme order van het leger. National Geographic Channel heeft een uur aan het scheermes besteed. Als het weer op de buis komt, moet je beslist naar kijken.

Het ouderwetse scheermes, met snede aan beide zijden kun je weer scherp maken door het in een glas in de lengterichting, goed aangedrukt in het midden (zodat de sneden zo plat mogelijk tegen de glaswand komen) een stuk of tien keer rond te schuiven/draaien. De bramen gaan dan eraf en hij is weer goed.

Wat scheerschuim betreft: deze is volstrekt overbodig, speciale (dure) zeep ook. Je kunt je gewone zeep gebruiken (dus met een kwast). Het additionele voordeel is dat je niet 2 geuren op je gezicht krijgt. Het is immers dezelfde zeep waarmee je net je gezicht gewassen hebt i.p.v. beide geuren door elkaar. Het gaat voorts om het (week)water, dat de haren zachter maken. Het meest effectief is je gewone toiletzeep. Ik zeep mijn gezicht in: borstel daarna mijn nagels, en als ik daarmee klaar ben scheer ik me. De haren zijn inmiddels heel zacht geworden.

succes, allemaal

Groet, Karel

co
door cordenhollander - Jun 27, 2011 om 16:30
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het gewoon een marketingformule is. De verkoopprijs wordt vaak al lang niet meer bepaald door een ouderwetse kostprijsberekening. Er wordt veel meer gekeken naar wat men er voor over heeft. En de vraag naar het product wordt gewoon geschapen met behulp van doordachte reclame.En zo gaat dit niet alleen met scheermesjes. Ik scheer mij al ruim 50 jaar met mesjes. Ik ben blijven hangen bij Gilette, alle typen wel gehad.Ik ben er wel achter gekomen, na een verblijf in het ziekenhuis van 1 jaar, dat als je jezelf scheert onder de douche en bij het haarwassen gelijk even de baard inzeept, dit de baardharen al zacht maakt en daardoor de mesjes beduidend langer meegaan.Bij noodgedwongen wassen met een kom water deed ik maar 1 week met een mesje. Geloof het of niet maar ik doe nu minimaal 2 maanden met een mesje (dubbel of triple) en vaak wel 10 weken.Het is een beetje een sport aan het worden. Ik heb geen echte zware baard maar is duidelijk aanwezig.. Dus aan mij zullen ze niet veel verdienen. Met b-merken heb ik minder goede ervaringen.Ik ben bang dat als wij er allemaal goed over gaan nadenken wij er ook gaan achterkomen dat we voor de meeste produkten gewoon te veel betalen. Dus ook de klant die weer bij je baas koopt en dus zorgt voor dat riante salaris van ons. En de kring is weer rond.

ro
door ron530 - Jun 27, 2011 om 16:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb nooit elektrisch scheren genoemd, ik noem nu maar het merk en type het gaat om een Gilette sensor exsel systeem 10 mesjes 10 euro 50.

ed
door edsnabel - Jun 27, 2011 om 16:55
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruikte ook altijd de overbekende mesjes van G. Werd er niet goed van zo duur, maar gebruik nu het eigen merk van het Kruidvat, die zijn niet duur en werken net zo goed, althans bij mij.

picone
door picone - Jun 27, 2011 om 17:39
55 Antwoorden / 4 Vragen

De omzet bepaalt de prijs, voor een duurder scheersysteem heb vaak dure scheermesjes nodig.

Misschien moet je het gewoon omdraaien, je zoekt het scheersysteem bij het goedkoopste scheermesje?

he
door henkiehoempa - Jun 27, 2011 om 17:47
34 Antwoorden / 3 Vragen

't Is toch te gék hé? Dat er zo'n oeverloos gezwam kan ontstaan door een simpel scheermesje.... Laat iedereen die denkt dat dure systemen beter zijn deze toch vooral kopen. Goed voor de economie. En anders denkenden? Scheer je weg!

wimmi20
door wimmi20 - Jun 27, 2011 om 17:56
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[Zegguh Henkie,

Je moet niet iedereen over 1 kam scheren.
============================================

quote=henkiehoempa schreef op maandag 27 jun 2011, 17:47]'t Is toch te gék hé? Dat er zo'n oeverloos gezwam kan ontstaan door een simpel scheermesje.... Laat iedereen die denkt dat dure systemen beter zijn deze toch vooral kopen. Goed voor de economie. En anders denkenden? Scheer je weg!

ax
door ax.post - Jun 27, 2011 om 18:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 24 jun 2011, 19:07]
Omdat je het nodig hebt, dus weinig keus............
Kon je het links laten liggen dan werd het vast wel goedkoper anders raken ze het niet kwijt.

Wat een vreemde situatie rond deze vraag!

De vraag is: Waarom zijn scheermesjes zo duur?

Het juiste antwoord klinkt: Omdat wij deze nodig hebben en daarom voor deze prijs kopen. Zolang wij deze mesjes voor deze prijzen kopen blijven ze zo duur.

Stacey heeft met de eerste reactie alles meteen goed op een rij gezet. De rest zijn ongevraagde adviezen hoe je het scheren goedkoper maakt en een enkele herhaling (in een andere vorm dan) van het antwoord van Stacey.

Opvallend is dat de negatieve beoordelingen juist de reacties met een enig juist antwoord hebben! Willen mensen het feit dat de producenten van "A"-merken ons gewoon belazeren niet onder ogen zien? Anders kreeg Stacey meteen de predicaat "TOP ANTWOORD"

richard83
door richard83 - Jun 27, 2011 om 18:26
386 Antwoorden / 28 Vragen

Ik gebruik al jaren de de Quattro titanium. Vind die best goed. En gebruik daar bij de Kruitvat scheergel. Zou geen andere willen dus.

tenormin
door tenormin - Jun 27, 2011 om 19:12
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 24 jun 2011, 19:07]Ach mannen scheermesjes en vrouwen dure verbandmiddelen waar niemand om gevraagd heeft feitelijk.
En man kan altijd nog een baard laten staan.....:-)
Maar zo is er altijd wel wat.

En waarom het allemaal zo duur is ?
Omdat je het nodig hebt, dus weinig keus............
Kon je het links laten liggen dan werd het vast wel goedkoper anders raken ze het niet kwijt.

Stacey, dit ben ik niet met je eens omdat de vergelijking mank gaat. Wij vrouwen hebben tot een bepaalde periode verband nodig; dat gaat over terwijl mannen moeten blijven scheren tot.....ja in de eeuwigheid. Vindt de vraag best interessant (als vrouw) om de mening van de heren te lezen plus hoe het goedkoper van.

raydep
door raydep - Jun 27, 2011 om 20:05
100 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op maandag 27 jun 2011, 19:12][quote=stacey schreef op vrijdag 24 jun 2011, 19:07]Ach mannen scheermesjes en vrouwen dure verbandmiddelen waar niemand om gevraagd heeft feitelijk.
En man kan altijd nog een baard laten staan.....:-)
Maar zo is er altijd wel wat.

En waarom het allemaal zo duur is ?
Omdat je het nodig hebt, dus weinig keus............
Kon je het links laten liggen dan werd het vast wel goedkoper anders raken ze het niet kwijt.

Stacey, dit ben ik niet met je eens omdat de vergelijking mank gaat. Wij vrouwen hebben tot een bepaalde periode verband nodig; dat gaat over terwijl mannen moeten blijven scheren tot.....ja in de eeuwigheid. Vindt de vraag best interessant (als vrouw) om de mening van de heren te lezen plus hoe het goedkoper kan.

Een inlegbaard, twee vliegen in één klap.

conny2
door conny2 - Jun 27, 2011 om 20:26
256 Antwoorden / 4 Vragen

Vind ze ook veel te duur geworden maar zag dat ze in het buitenland veel goedkoper zijn. Het is zoals iemand al schreef dus wat de gek er voor geeft. Als wij een tijdje die dure scheermesjes niet meer kopen dan zakt de prijs vanzelf. Zat laatst ook de te denken, wat koop je niet allemaal uit gewoonte terwijl je vroeger ook een goed leven had zonder al die dingen. Wij hadden alleen een blikje nivea voor het strand en zeep van cadum of palmolive. Je was niet onzeker over je uiterlijk en je had ook geen last van exceem of een lege portomonee.

tenormin
door tenormin - Jun 27, 2011 om 20:34
16849 Antwoorden / 108 Vragen

raydep
deze mop heeft al een baard.....

raydep
door raydep - Jun 27, 2011 om 20:44
100 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op maandag 27 jun 2011, 20:34]raydep
deze mop heeft al een baard.....
Oh, ik kende hem niet.

ha
door hahavol - Jun 27, 2011 om 22:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gezeur over DURE scheermesjes
Wat is duur,voor één keer tanken een jaar scheren met de duurste mesjes.
De goedkoopste( ook geprobeerd ) lekker goedkoop behalve de pleisters.
10 pakjes sigaretten,een jaar lang duur scheren.
Éénmaal, alleen buiten de deur eten,gratis scheren
Laten mensen met een leren huid toch goedkoop kopen.
En voor diegene met een perzik huidje zijn de duurste nog niet duur genoeg

vedion
door vedion - Jun 27, 2011 om 23:00
54 Antwoorden / 3 Vragen

tis allemaal niet zo moeilijk waarom ze zo duur zijn,

fabriek staal produktie 10 cent
inkoop staal voor mesje + 20 cent
fabriek om het mesje te produceren + 50 cent
naar groothandel + 40 cent
naar winkelier + 120 cent

betaal je dus € 2,40 per mesje
tja iedereen krijgt wat

rj
door rjw - Jun 27, 2011 om 23:10
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vedion schreef op maandag 27 jun 2011, 23:00]tis allemaal niet zo moeilijk waarom ze zo duur zijn,

fabriek staal produktie 10 cent
inkoop staal voor mesje + 20 cent
fabriek om het mesje te produceren + 50 cent
naar groothandel + 40 cent
naar winkelier + 120 cent

betaal je dus € 2,40 per mesje
tja iedereen krijgt wat

Als je denkt dat een winkelier zulke marges maakt, dan moet je nu stoppen met berichten op een forum gooien en morgen een winkel openen....

Maar terug naar de vraag: iedere verbetering (en ja, iedere nieuwe generatie mesjes is weer iets beter dan de vorige) wordt steeds duurder om te ontwikkelen. Er is veel R&D nodig om dat laatste beetje verbetering er uit te persen. En dan moet je het nog kunnen produceren ook. Die machines moeten ook ontwikkeld worden.

Maar niemand verplicht je om je met "state of the art" mesjes te scheren. Je kunt ook goedkope, "oude technologie" mesjes gebruiken.

stacey
door stacey - Jun 27, 2011 om 23:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op maandag 27 jun 2011, 19:12]
Stacey, dit ben ik niet met je eens omdat de vergelijking mank gaat. Wij vrouwen hebben tot een bepaalde periode verband nodig; dat gaat over terwijl mannen moeten blijven scheren tot.....ja in de eeuwigheid. Vindt de vraag best interessant (als vrouw) om de mening van de heren te lezen plus hoe het goedkoper van.

Gaat niet mank hoor, probeer jij gedurende die jaren als vrouw dan maar eens 1x per maand `ongeschoren` de straat op te gaan ;-)
Geen probleem voor een man.......

Scheren is een feitelijk een keus, geen must.........

Maar het is nogal simpel, is er vraag stijgt de prijs of is of blijft hij hoog, naar dit soort dingen is altijd vraag dus kunnen ze vragen wat ze willen feitelijk, Zolang we het (moeten) kopen...
of de grondstof of maakprijs laag is maakt niets uit, verkopen doen ze het wel dus waarom 10 % winst maken als je ook 20% of meer kunt pakken.............zolang je het verkoopt.........it`s all about the money....

Als iedereen z`n baard/snor/haar nu eens jaar ofzo laat staan dan kun je ze volgend jaar kopen voor een bodemprijs ;-)

ch
door chrisantonis - Jun 28, 2011 om 00:19
63 Antwoorden / 4 Vragen

Toch raar dat ik een heel belangrijke reden niet ben tegengekomen!!
Diefstal, toen de scheermesjes de sport "ingingen" ging de prijs door het reclamebudget omhoog, waardoor de interesse van de winkeldieven
groter werd (werden en masse gestolen en verhandeld) waardoor de beveiliging
verbeterd moest worden, grotere doosjes met diefstalbeveiling, en van
die hele grote blisters met 3 of vier verpakkingen erin, en moest de marge van de winkelier omhoog om de verliezen van diefstal te dekken!!
Dit zijn de echte redenen!

wimmi20
door wimmi20 - Jun 28, 2011 om 01:35
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tsjonge tsjonge tsjonge mevrouw Stacey,

wat heeft u mij gierend aan het lachen gemaakt !
U schrijft dat u zich als vrouw 1 maal per maand moet scheren omdat u anders de straat niet op gaat. !
Als u zich niet scheert, wat gebeurt er dan ?
Gooien ze bananen naar U ?
Hoe toch op.
Toevallig val ik op vrouwen met dik behaarde benen.
Het liefst met krulspelden,
Love is in the air !

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

=stacey schreef op maandag 27 jun 2011, 23:12:
=engelandvaarder schreef op maandag 27 jun 2011, 19:12:
Stacey, dit ben ik niet met je eens omdat de vergelijking mank gaat. Wij vrouwen hebben tot een bepaalde periode verband nodig; dat gaat over terwijl mannen moeten blijven scheren tot.....ja in de eeuwigheid. Vindt de vraag best interessant (als vrouw) om de mening van de heren te lezen plus hoe het goedkoper van.

Gaat niet mank hoor, probeer jij gedurende die jaren als vrouw dan maar eens 1x per maand `ongeschoren` de straat op te gaan ;-)
Geen probleem voor een man.......

Scheren is een feitelijk een keus, geen must.........
Maar het is nogal simpel, is er vraag stijgt de prijs of is of blijft hij hoog, naar dit soort dingen is altijd vraag dus kunnen ze vragen wat ze willen feitelijk, Zolang we het (moeten) kopen...
of de grondstof of maakprijs laag is maakt niets uit, verkopen doen ze het wel dus waarom 10 % winst maken als je ook 20% of meer kunt pakken.............zolang je het verkoopt.........it`s all about the money....

Als iedereen z`n baard/snor/haar nu eens jaar ofzo laat staan dan kun je ze volgend jaar kopen voor een bodemprijs ;-)

stacey
door stacey - Jun 28, 2011 om 09:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 01:35]Tsjonge tsjonge tsjonge mevrouw Stacey,

wat heeft u mij gierend aan het lachen gemaakt !
U schrijft dat u zich als vrouw 1 maal per maand moet scheren omdat u anders de straat niet op gaat. !
Als u zich niet scheert, wat gebeurt er dan ?
Gooien ze bananen naar U ?
Hoe toch op.
Toevallig val ik op vrouwen met dik behaarde benen.
Het liefst met krulspelden,
Love is in the air !

Als je iets Niet Snapt moet je Niet reageren............

Degene waar ik op regageerde had het niet over scheren toen ze het had over maandelijks maar niet eeuwig durend `vrouwenprobleem` tegenover eeuwig moeten scheren als zijnde mannenprobleem.
Ik zet het ook niet voor niets tussen aanhalingstekens............

Als jij op dikbehaarde benen valt ga ik maar ff als de bliksem een voorraad scheermessen aanleggen.......... ;-)

birdies
door birdies - Jun 28, 2011 om 10:05
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Toevallig val ik op vrouwen met dik behaarde benen.......... Die vind je in de dierentuin.

tenormin
door tenormin - Jun 28, 2011 om 10:53
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Wat ik over het algemeen genomen grappig vind is dat er een vraag en/of discussie op gang komt over een bepaald onderwerp. En dan gaan we massaal (ikzelf incluis) over tot andere, misschien aanverwante zaken. 't Mag dan wel niet, maar toch geven die "zijsprongetjes" een beetje jus aan een antwoord. Serieuzen onder ons straffen dit natuurlijk gelijk af met neerwaardse duim, ik vind het leven al serieus genoeg en mag er best wat leuks tussen zitten. Mijn man ging noodgedwongen over op electrisch scheren want er waren wat oneffenheden op het gezicht en dat liep meestal uit op een bloedpartij(tje) vanwege verdunners. Maar het liefst scheerde hij met Gilette en op de prijs lette hij dan niet, vanwege het weinige gebruik.

bo
door bornsol - Jun 28, 2011 om 11:13
133 Antwoorden / 35 Vragen

mee eens,je ziet het ook op de TV,heel veel mannen met stoppelbaarden

tenormin
door tenormin - Jun 28, 2011 om 11:16
16849 Antwoorden / 108 Vragen

bornsol, en die zijn ook nog eens een keer woest aantrekkelijk, net als veel kale kerels! Maar ik zie dat als vrouw natuurlijk anders, haha!

bo
door bornsol - Jun 28, 2011 om 11:24
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=engelandvaarder schreef op dinsdag 28 jun 2011, 11:16]bornsol, en die zijn ook nog eens een keer woest aantrekkelijk, net als veel kale kerels! Maar ik zie dat als vrouw natuurlijk anders, haha! op een afstand wel,komen ze dichterbij dan voelt het net als schuurpapier

wimmi20
door wimmi20 - Jun 28, 2011 om 11:29
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[Stacey schrijft:

als jij op dikbehaarde benen valt dan ga ik een voorraad scheermessen kopen.

Had ik toch nog gelijk Stacey : je hebt inderdaad dikbehaarde benen !
Je zegt het zelf !
Of is dit een beetje off topic ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

quote=stacey schreef op dinsdag 28 jun 2011, 09:51

=wimmi20 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 01:35: Tsjonge tsjonge tsjonge mevrouw Stacey,

wat heeft u mij gierend aan het lachen gemaakt !
U schrijft dat u zich als vrouw 1 maal per maand moet scheren omdat u anders de straat niet op gaat. !
Als u zich niet scheert, wat gebeurt er dan ?
Gooien ze bananen naar U ?
Hoe toch op.
Toevallig val ik op vrouwen met dik behaarde benen.
Het liefst met krulspelden,
Love is in the air !

Als je iets Niet Snapt moet je Niet reageren............

Degene waar ik op regageerde had het niet over scheren toen ze het had over maandelijks maar niet eeuwig durend `vrouwenprobleem` tegenover eeuwig moeten scheren als zijnde mannenprobleem.
Ik zet het ook niet voor niets tussen aanhalingstekens............

Als jij op dikbehaarde benen valt ga ik maar ff als de bliksem een voorraad scheermessen aanleggen.......... ;-)

stacey
door stacey - Jun 28, 2011 om 11:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op dinsdag 28 jun 2011, 11:29]Stacey schrijft:

als jij op dikbehaarde benen valt dan ga ik een voorraad scheermessen kopen.

Had ik toch nog gelijk Stacey : je hebt inderdaad dikbehaarde benen !
Je zegt het zelf !
Of is dit een beetje off topic ?

Jammer voor jou slimmerik, maar dat zeg ik niet.

Ik heb ze Niet maar wil nu zeker voorkomen dat ik ze ooit krijg :-)

he
door henkiehoempa - Jun 28, 2011 om 11:53
34 Antwoorden / 3 Vragen

Zeg lui, wordt het niet eens tijd om te kappen? Dit heet een consumentenforum te zijn, waar voor- en nadelen van producten worden vergeleken en besproken. Er zijn meer dan genoeg speciale ouwehoerforums, waar liefhebbers hun eieren kwijt kunnen.
Een gestarte discussie over de prijs van scheermesjes gaat inmiddels over behaarde benen met krulspelden en bananen..... Het schijnt, dat de redactie ook slaapt.

bo
door bornsol - Jun 28, 2011 om 12:00
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=henkiehoempa schreef op dinsdag 28 jun 2011, 11:53]Zeg lui, wordt het niet eens tijd om te kappen? Dit heet een consumentenforum te zijn, waar voor- en nadelen van producten worden vergeleken en besproken. Er zijn meer dan genoeg speciale ouwehoerforums, waar liefhebbers hun eieren kwijt kunnen.
Een gestarte discussie over de prijs van scheermesjes gaat inmiddels over behaarde benen met krulspelden en bananen..... Het schijnt, dat de redactie ook slaapt.je bent ook niet 1 van de vrolijkste haal dat hoempa er maar af

xa
door xantam - Jun 28, 2011 om 12:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Toch grappig...ik stel een gewone vraag; "wat is er de oorzaak van dat scheermesjes (en idd...voornamelijk G!!!!) zo achterlijk hoog geprijsd in de winkels liggen..??"....en zie wat een reacties....Jammer vind ik het dat bepaalde personen op dit forum dan van mening zijn dat ze moeten moddergooien, mij moeten gaan vertellen of ik me wel of niet moet scheren...iets waarvoor ik oud en wijs genoeg ben om dat zelf te bepalen (ben 48!!!), en discussies aangaan die totaal niet relevant zijn aan mijn vraag.
Tuurlijk, er zijn goedkopere systemen, het Lidll merk heb ik ook geprobeerd maar daar haalde ik mijn postzegel mee open.
Maar uuuhmmmm, om ook een idee voor de vrouwen aan de hand te doen....je niet scheren is idd een optie (als je man bent).....een stuk keukenrol tussen je benen voor een paar dagen (als je vrouw bent.....3 rollen bij de Action, € 1,89) óók .....doe je maanden mee en is ook goedkoper.

Toch, een ieder die (op een uitzondering na) een (positieve) reactie heeft gegeven...Bedankt :-)

he
door henkiehoempa - Jun 28, 2011 om 12:51
34 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Bornsol, je hebt gelijk, ik zal de hoofdprijs voor "de vrolijkste" nooit winnen, maar dat wil niet zeggen, dat ik goeie humor niet kan waarderen. Trouwens, dat "hoempa" staat voor m'n hobby: vrolijke blaasmuziek. Voor velen niet meer van deze tijd, maar ja, ik ben dan ook al 71..... Voor wat dit onderwerp betreft: ik kom niet weer terug, dus ik zou zeggen: scheer ze!

ec
door ecobutton - Jun 28, 2011 om 13:36
10 Antwoorden / 0 Vragen

eigenlijk is het niet grappig maar eigenlijk bedroevend te zien dat forum soms gebruik wordt voor zaken die niets meer met de vraag te maken hebben. Ik wil wel een exact antwoord geven op je vraag: ; "wat is er de oorzaak van dat scheermesjes (en idd...voornamelijk de big G!!!!)

Scheermesjes zijn in zijn geheel hoog geprijsd omdat deze gemaakt worden van een speciaal soort stainless steel. Grondstoffen o.a staal en olie zijn de laatste jaren enorm gestegen in prijs. Dat nu voornl. "G" duurder is, vergeleken dan met andere soortgelijke scheermesjes, is simpel te verklaren. Zij hebben de intellectuele eigendom (octrooien!)en zijn zij dus de bedenker en dus uitvinder. Dit wordt dan vermarkt onder de naam "G". Al de kosten van R&D, Octrooien, marketing e.d. wordt in de prijs mee gecalculeerd. R&D bestaat soms ook uit een gedeelte om weer nieuwe uitvindingen te financieren. Dat andere (huis) of onbekendere merken een soort gelijk product lager in prijs aanbieden, wil dan niet zeggen dat dit hetzelfde is. Misschien ziet je het dat niet altijd aan de buitenkant maar bepaalde kenmerken maken het verschil. Juridisch gezien mag het ook niet maar soms komen ze in de buurt. Dat kan overigens MET of ZONDER toestemming zijn van de grote "G". Met licentie: noemen we een licentie verlenen. Zonder=inbreuk maken of op de grijze lijn zitten en het risico lopen.

Het kan ook zijn dat "G" dus bewust ook andere merken een licentie vergeeft om een soortgelijk product zelf te produceren of zelfs in eigen fabriek. "G" verdient hier ook aan!!! Om een verschil te maken moet er in model, kwaliteit en verpakking altijd een verschil zitten. Het verschil in kwaliteit of model kan soms heel miniem zijn. (bv net iets ander staal of minder staal enz.) Financieel heeft dit ook invloed. hoe meer gelijkend hoe meer licentiefee betaald wordt.

Eigenlijk geldt dit ook voor zoveel merken. Kijk maar eens naar merkkleding of bv een groot Cola merk. De ingrediënten zijn gepatenteerd.Toch heb je andere (huis)merken, maar de smaak is nooit exact hetzelfde. Vergeleken met dat merk is dat altijd anders. Zonder licentie kan betekenen dat ze inbreuk maken. Er was overigens een rechtszaak van big "G" versus "big Will". Concurrenten hebben ook niet alle kosten gemaakt en dus liften ze mee op de uitvinding en marketing van het bekende merk. De keus is uiteindelijk aan je zelf of je dan voor de "echte" gaat of voor de "bijna in de buurt versie" Als je de laatste prefereer en voldoet aan wat je er van vindt dan is daar niets mee.

Overigens zag ik nog een opmerking staan over lagere prijzen in andere landen. Alhoewel dat direct vraag was wil ik hier kort op antwoorden: Dit kan met landstrategie te maken hebben maar vaak ook belastingtechnisch. Maar dat geld ook voor o.a. auto's, merk horloge's enz

Ik hoop dat hiermee je vraag beantwoord is.

Redacteur
door Redacteur - Jun 28, 2011 om 14:10
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Beste experts,

Willen jullie de inhoud van de bijdragen positief en constructief houden, gericht op het beantwoorden van de vraag van de topic starter?

Bij voorbaat dank!

Redactie Kassa-online

robert11
door robert11 - Jun 28, 2011 om 20:48
310 Antwoorden / 25 Vragen

Scheermesjes van bekenden merken zijn eenvoudig duur omdat er volop reclame worden gemaakt over de super gooie kwaliteit van deze, geprezen door bekende sporters!
Wat denk men over de miljoenen die de sporters verdienen aan de reclames?
.....zo heeft Federer tienjarige contracten met Nike, Rolex, Wilson en het Zwitserse koffieapparatenbedrijf Jura. Daarnaast heeft Federer ook 'gewone' sponsordeals met bedrijven als Gilette en Mercedes......
Van tennis alleen wordt hij niet "rijk", van de 50.000.000 dollars die hij verdiend vorige jaar zijn er 28.000.000 dollars alleen voor de sponsoring van bekende merken...

Daar gaat jullie geld naar toe met G°°°°°°° etc......

Trouwens,, mijn mesjes van de aldi gaan langer mee dan die van G°°°°°°°°......

wimmi20
door wimmi20 - Jun 29, 2011 om 00:37
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ecobutton
maakt het helemaal bont.
Scheermesjes zijn zo duur omdat ze gemaakt zijn van een speciale staalsoort.
Schrijft Ecobutton.
Hou toch op !
Wat wegen die paar lichtgewicht mesjes nou helemaal ?
Een paar gram staal ?
Waarvoor je een tientje moet betalen !
Dat is zo ongeveer de goudprijs !
Het is gewoon het Coca Cola syndroom : als je maar genoeg peperdure reclame maakt zijn mensen bereid dik te betalen voor jouw suikerwater.
Verstandige mensen betalen 1/4 van de CC prijs voor het supermarkt limonade
produkt.
En zo is het ook met mesjes.
Ik lees hier voldoende reviews van mannen (en mogelijk Stacey) die tevreden zijn met het supermarkt mesje.

ec
door ecobutton - Jun 29, 2011 om 12:28
10 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi20:
Dit zegt denk genoeg: Today, almost all razor blades are stainless steel. The carbon-steel blade remains available; its modern version does not rust if it is rinsed in alcohol after each shave. Staat notabene op wikepedia. het is dus carbon-staal. Als je goed gelezen had meldde ik dat dit niet de enige kosten waren. Het is e-e-n van de kosten die de prijs maakt. Zoals de redacteur al meldde: graag bij de topic starter vraag blijven. Ik geef hier antwoord op een vraag i.p.v. mijn ongezouten mening te geven in voorkeur en afkeer. Overigens hier nog een interessante link: http://www.beautyformen.be/een-kijk-achter-de-schermen-van-gillette/ Als jij tevreden bent met jou supermarkt mesje dan is dat prima. Gewoon blijven doen.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 29, 2011 om 12:50
2154 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=xantam schreef op dinsdag 28 jun 2011, 12:18]Toch grappig...ik stel een gewone vraag; "wat is er de oorzaak van dat scheermesjes (en idd...voornamelijk G!!!!) zo achterlijk hoog geprijsd in de winkels liggen..??"....en zie wat een reacties....Jammer vind ik het dat bepaalde personen op dit forum dan van mening zijn dat ze moeten moddergooien, mij moeten gaan vertellen of ik me wel of niet moet scheren...iets waarvoor ik oud
Xantam wil als vraagsteller serieus genomen worden.
En vertelt dat de discussie off topic gaat.
Van alle off topic opmerkingen maakt hij zelf de meest onsmakelijke opmerking :
vrouwen met keukenrollen tussen hun benen als vervangend maandverband.
Ik snap de opmerking niet, hij heeft niets te maken met je eigen vraag Xantam.
En dat verwijt je wel anderen.

En van de laatste opmerking van Ecobutton snap ik ook al niets:
scheermesjes zijn gemaakt van carbon staal, dat heeft hij zelfs bij Wikipedia opgezocht.
Nou en ?
Dan weet je ook vast wel wat een kilo carbon staal kost.
De goudprijs ?
===========================================================
en wijs genoeg ben om dat zelf te bepalen (ben 48!!!), en discussies aangaan die totaal niet relevant zijn aan mijn vraag.
Tuurlijk, er zijn goedkopere systemen, het Lidll merk heb ik ook geprobeerd maar daar haalde ik mijn postzegel mee open.
Maar uuuhmmmm, om ook een idee voor de vrouwen aan de hand te doen....je niet scheren is idd een optie (als je man bent).....een stuk keukenrol tussen je benen voor een paar dagen (als je vrouw bent.....3 rollen bij de Action, € 1,89) óók .....doe je maanden mee en is ook goedkoper.

Toch, een ieder die (op een uitzondering na) een (positieve) reactie heeft gegeven...Bedankt :-)

ec
door ecobutton - Jun 29, 2011 om 13:19
10 Antwoorden / 0 Vragen

ik wist zelf al dat het van stainless steel was. Ik heb het het voor wimmi20 en nu dus ook voor jouw opgezocht, want aan zijn reactie te zien gaf hij aan alsof ik het uit mijn duim zoog.Het is hier niet belangrijk wat de exacte prijs is, maar ik geef alleen aan dat e-e-n van de prijzen een onderdeel zijn van het product! Dit was notabene onderdeel van je eigen vraag. Ik weet in ieder geval, jaren handelend in commodity's, staal in ieder geval niet goedkoop is. Maar zoals gezegd...het is niet de enige kosten, zie boven. Jammer dat nu zelfs de vraagsteller niet meer bij zijn eigen topic blijft. Ik denk ik dat dit forum voor mij hiermee klaar. De manier van antwoorden zeggen mij genoeg Je het de informatie en je doet er maar verder mee wat je wilt.

we
door weethet - Jul 1, 2011 om 13:48
107 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 24 jun 2011, 19:25]Eigenlijk worden de mesjes niet bot maar scheerschuim en haartjes blijven plakken. In de tijd dat ik het niet breed had en op de kleintjes moest letten deed ik het zo, ik zette een pannetje warm water op tot aan de kook en hupsakee de vervuilde mesjes erin moet je eens zien wat er aan restanten af komen. Gevolg mesjes weer scherp en ging weer een tijd mee. Mag geen reclame maken maar het systeem begint met een G.

Dank voorde tip. ik heb nu de nwe 4 mesjes van Gilette en ik moet me veel vaker scheren dan met de MAch 3! Iemand ook deze ervaring? Ik keek eens gord en zag idd vuil dat tussen 2 bladen bleef zitten. Even opgeklopt met druppel afwasmiddel . kan niet zeggen dat mesjes niet bot worden.. volgens mij wel.

wi
door willyensche - Aug 8, 2011 om 13:19
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik nu al een paar jaar de duurdere mesjes "Power Fusion" en die bevallen mij zeer goed ; snel , goed en zeer glad scheren. Met een mesje doe ik gemiddeld tussen de 2 en 3 maanden en ik maak het mesje na elke scheerbeurt goed schoon . Elk jaar dus 4 a 5 mesjes en als je ze dan ook nog zo voordelig mogelijk probeert te kopen ( kijk naar aanbiedingen) vallen de kosten mee.
Het zou best kunnen dat er goedkopere mesjes in de handel zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee; een kwestie van baard , en uitproberen kan altijd en als het goedkope mesje naar wens scheert is het toch prima.