hu
door huisjes Apr 13, 2005 om 11:17
Voeding & gezondheid

Pu Ehr thee

Graag hoor ik ervaringen van mensen over Pu Ehr thee (positief of negatief.

786 5 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Apr 14, 2005 om 09:29
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste huisjes

Mijn vrouw heeft het eenmaal geprobeerd, maar had er geen baat bij. Wellicht dat het voor u wel een heilzame werking heeft? Probeer het gewoon eens.

Brynnar

je
door jeroenbosch - Aug 24, 2005 om 04:51
67 Antwoorden / 0 Vragen

Is thee een voedingssupplement? Dat hangt er van af waarom het gedronken wordt. Iedereen weet dat thee een licht opwekkend effect heeft en velen weten dat het licht diuretisch is (je gaat er meer van plassen). Volgens diverse kwakzalvers zijn groene en rode thee fantastische afslankmiddelen. Rode thee is afkomstig uit de Chinese provincie Yunnan en wordt verkocht onder de naam Pu-Ehr naar het stadje dat vanouds in de productie hiervan was gespecialiseerd. De thee is half gefermenteerd, in tegenstelling tot groene thee, die ongefermenteerd is.

Volgens verschillende adverteerders is deze rode thee een echte vetvreter: 'Vetkussentjes verdwijnen als sneeuw voor de zon.' Een concurrerende firma beweert dat Pu-Ehr 'vetsplitsend' is. Weer een ander beweert dat het een complexe substantie bevat die zich in de ingewanden met vet verbindt tot een onverteerbare stof. Een mogelijke basis voor deze verhalen is dat de Chinezen Pu-Ehr bij voorkeur drinken na het eten van een zware maaltijd.

Groene thee bevat polyfenolen, stoffen die kanker kunnen tegengaan (in hoeverre deze relevant zijn voor de mens is onduidelijk), maar deze eigenschap is nog niet tot de advertenties doorgedrongen. Daarin worden polyfenolen geprezen omdat ze de vitaliteit zouden verhogen en de vetverbranding stimuleren (waardoor u vermagert), de bloeddruk en cholesterolspiegel laag houden en de conditie van de bloedvaten verbeteren. Personen die dit wondermiddel redelijk vaak gedronken hebben zullen helaas weinig van deze effecten hebben gemerkt. Die worden pas zichtbaar vanaf tien kopjes per dag.

brynnar
door brynnar - Aug 24, 2005 om 07:37
1782 Antwoorden / 27 Vragen

--- dradosaurus ---

je
door jeroenbosch - Aug 25, 2005 om 00:33
67 Antwoorden / 0 Vragen

Geweldig Brynnar, weer een nieuw woord bedacht? Sorry, ik had deze keer jouw antwoord op de gestelde vraag niet kunnen ontdekken, anders had ik me echt niet verwaardigd om hierop te reageren. U bent nu toch niet boos op mij, misschien alleen wat teleurgesteld, hoop ik. Volgende keer zal ik nog beter opletten, sorry hoor.

se
door semafoor - Aug 25, 2005 om 00:48
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hé Jeroenbosch, heb je dit artikel uit Skepsis? Volgende keer er gewoon eventjes bij vermelden. Niet dat het erg is, de informatie is goed, maar een bronvermelding is wel zo netjes.

Trek je niks aan van Brynnar. Hij of zij, misschien wel het, denkt de nar van het brein te moeten zijn. Dat het brein met een Y schrijft, is natuurlijk ook een grapje.