go
door godefriedus Jul 12, 2011 om 22:50
Voeding & gezondheid

Puresential, de finale update van misleiding

Hallo, honderden gedupeerden van Puresential.

Ik heb twee inventarisaties gedaan onder vraag/antwoord;
a) ervaringen met Kantongerecht zaken
b) ervaringen met incassoburo's

ad a)
Niemand heeft zich gemeld met een aanvraag voor concrete voorgeleiding! Laat staan van een negatieve uitspraak door de Kantonrechter voor de consument.
Conclusie; Puresential zal een zaak naar het Kantongerecht te A'dam niet doorzetten. De talloze reacties op hun dubieuse praktijken maakt dat zij geen schijn van kans hebben op een uitspraak in hun voordeel.

ad b)
Conclusie; In enkele dagen is mijn oproep ruim 1500 keer bekeken. Er zijn wel dreigementen van Puresential en in enkele gevallen een incasso dreigbrief, maar nergens uit blijkt dat bij negeren of weigeren dit langdurig wordt doorgezet. Het bloedt vanzelf dood.

Conclusie over Puresential
Er zijn ruim voldoende juridische argumenten dat het Puresential gratis proefpakket, nimmer mag leiden tot een automatisch vervolg "voordeelpakket" op basis van een lidmaatschap waar niet om gevraagd is door de aanvrager. Nog los van apecten zoals; vage en telkens gewijzigde actievoorwaarden, structurele onbereikbaarheid, geen reacties op e-mails, foutieve kantooradressen, ondanks tijdige afzegging binnen 7 dagen toch vervolg pakket toegestuurd krijgen, afboeking van een geldbedrag zonder expliciete opdracht, enz. enz.
Kortom; stop met je zorgen te maken en volhard in het weigeren van elke betaling, storneer indien dit speelt en meldt dat je het graag voor laat komen bij het Kantongerecht te A'dam.

Conclusie over vele web-site reacties.
In mijn beeld zijn er minsten 10 tot 15 call center medewerkers van Puresential dan wel belanghebbenden, bezig met gedupeerden op het verkeerde been te zetten.
Zij geven zg. adviezen als; je had je tijdig moeten afmelden, heb je wel bewijs, voorkom incasso buro's en betaal maar (dat is helaas dan je leergeld), enz.
Ik kan dit vermoeden niet hard bewijzen. Maar waarom zou je al vanaf begin dit jaar steeds dezelfde soort reacties blijven geven. Wat beoog je daarmee en wat is je belang of drijfveer?

Tot slot.
Als je behoefte hebt aan een uitvoerigere juridische onderbouwing, dan ben ik graag bereid die te geven.
Vandaar dit item onder discussie.
Zijn er niet-gedupeerden die het niet met me eens zijn?

Tot hoors

2369 19 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 13, 2011 om 09:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

ad a)
Niemand heeft zich gemeld met een aanvraag voor concrete voorgeleiding! Laat staan van een negatieve uitspraak door de Kantonrechter voor de consument.
Conclusie; Puresential zal een zaak naar het Kantongerecht te A'dam niet doorzetten.

Deze conclusie zou m.i. voorbarig kunnen zijn omdat een incassobureau een hele collectie mensen verzamelt van een bedrijf voordat er een rechtzaak volgt om de openstaande bedragen te incasseren. Zie o.a. Sudoku. ( bij Radar en Kassa is daar veel over terug te vinden)

Uiteraard hoop ik dat de consument wijzer wordt en zich zelf niet meer in de nesten werkt door op eigen initiatief gratis proefpakketten te bestellen.

go
door godefriedus - Jul 13, 2011 om 10:30
23 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 13 jul 2011, 09:32]ad a)
Niemand heeft zich gemeld met een aanvraag voor concrete voorgeleiding! Laat staan van een negatieve uitspraak door de Kantonrechter voor de consument.
Conclusie; Puresential zal een zaak naar het Kantongerecht te A'dam niet doorzetten.

Deze conclusie zou m.i. voorbarig kunnen zijn omdat een incassobureau een hele collectie mensen verzamelt van een bedrijf voordat er een rechtzaak volgt om de openstaande bedragen te incasseren. Zie o.a. Sudoku. ( bij Radar en Kassa is daar veel over terug te vinden)

Uiteraard hoop ik dat de consument wijzer wordt en zich zelf niet meer in de nesten werkt door op eigen initiatief gratis proefpakketten te bestellen.

Beste tdehond
Ik dacht dat inmiddels voldoende was aangetoond niemand zich door de misleidende praktijken van Puresential in de nesten werkt, er was bewuste consumenten misleiding aan de orde. En je gaat ook niet in op de opgesomde ervaringen van gedupeerden. Waarom niet??
Je opmerking dat een incassoburo eerst 'n collectie mensen verzamelt is m.i. niet juist. Elke zaak is individueel. Daar profiteert dit soort bedrijven juist van! Anders zouden de consumenten een collectieve zaak kunnen aanspannen.

Hier is procedureel volgens juridische termen sprake van een negatieve optie (je zit plotsklaps ergens aan vast tenzij je opzegt). Zo'n negatieve optie leidt per definitie niet tot een rechtsgeldige overeenkomst. Daarvoor is vereist dat de verkoper/leverancier een aanbod - als vervolg op de gratis aanbieding - doet dat door de koper expliciet wordt aanvaard. De Stichting Reclame Code heeft inmiddels uitspraak gedaan (op 11 mei j.l.) dat de reclame van Puresential voor het proefpakket voor Acai Slim misleidend en oneerlijk is (dus ook voor Green Tea Patches).
Trouwens een incassoburo dat wil doorzetten moet verbonden zijn met 'n deurwaarder. De claim van 'n deurwaarder kun je betwisten en voor laten komen bij de Kantonrechter.

Wat ik niet pak is dat je soms handige tips geeft, maar de toon van je moet wel betalen blijft overheersen.

Groet

tdehond
door tdehond - Jul 13, 2011 om 11:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=godefriedus schreef op woensdag 13 jul 2011, 10:30][quote=tdehond schreef op woensdag 13 jul 2011, 09:32]ad a)

Wat ik niet pak is dat je soms handige tips geeft, maar de toon van je moet wel betalen blijft overheersen.

Groet

Een incassobureau gaat niet voor 1 rechtzaak naar de rechtbank, maar doet er een aantal tegelijk ( achter elkaar als dat duidelijker is).

In dit geval is het afwachten tot er incassozaken voor de rechtbank zijn uitgevochten om te kunnen aantonen of de klant of het bedrijf wint. Zolang ik geen uitspraken kan bekijken is m.i. nog niets aangetoond.

Dit bedrijf hanteert een formule die andere zaken als b.v. Sudoku ook hanteren.

Zij bieden een gratis pakket aan. Vervolgens verzuimt de onvrijwillige klant om eerst na te gaan of er een catch is wat te lezen is in de algemene voorwaarden die bedrijf hanteert.

Ik lees eerst de av voordat ik ergens wat bestel om te kijken of de voorwaarden conform de wet koop op afstand zijn.

Ik heb al aangegeven dat de voorwaarden dat de klant moet aangeven als een proefpakket niet arriveert niet conform de wet is.

Burgerlijk Wetboek, boek 7. Bijzondere overeenkomsten Titel 1 Koop en ruil
Afdeling 9
Koop op proef
artikel 45
1.koop op proef wordt geacht te zijn gesloten onder de opschortende voorwaarde dat de zaak de koper voldoet.
artikel 46
Zolang de koop niet definitief is, is de zaak voor risico van de verkoper.

Deze voorwaarde kan dan ook betwist worden omdat het conform de wet is dat zolang de koop niet definitief is de zaak voor risico van de verkoper is, niet de koper.

Helaas heeft tot nu toe nog niemand gemeld met welk incassobureau samengewerkt wordt. Dus kunnen wij niet grasduinen of dit een goed werkend incassobureau is en of na te gaan is met welke gerechtsdeurwaarder samengewerkt wordt, of mogelijk al hierbij in dienst is.

Er vanuit gaand dat het proefpakket gearriveerd is.

Dan blijft de onvrijwillige klant in verzuim om binnen de gestelde termijn aantoonbaar af te melden.

Dat is een negatieve optie - daar ben ik het mee eens.
Onvrijwillige klant gaat hier echter mee akkoord door ondanks deze negatieve optie het proefpakket te bestellen.

Ik ben het ook met u eens dat dit bedrijf het erg moeilijk maakt om aantoonbaar te annuleren en dat kan dan ook door de onvrijwillige klant mee genomen in zijn verweer! Het is aan de rechter om te bepalen of dit een valide argument is om de incassoprocedure af te blazen en de kosten voor het bedrijf te laten zijn.

M.i. hoeft u niet te betalen als het proefpakket niet is bezorgd bij u omdat de opschortende voorwaarde nog van kracht is. (artikel 45 koop op proef)

Het bedrijf moet aantonen dat u het proef pakket ontvangen heeft. M.i. kan dat alleen door een verzendbewijs te overhandigen.
Deze proefpakketten worden voor zover mij bekend niet aangetekend verstuurd. Dus kan bedrijf dit niet bewijzen.

Een onacceptabele negatieve optie is m.i. het toesturen van ongevraagde pakketten die geannuleerd moeten worden, anders moet u dit betalen. Deze manier van handelen is in Nederland niet toegestaan wat in een wet is vastgelegd.

pino123
door pino123 - Jul 13, 2011 om 11:13
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Godefriedus,

Dat de toon van betalen blijft doorklinken in de uitleg van tdehond is niet helemaal vreemd, aangezien er dus nog geen gerechtelijke uitspraak is gedaan, dus de conclusies die je trekt zijn erg voorbarig.
Daarnaast kan het aantal mensen dat in de ogen van Pure niet betaald, wel collectief aangeboden worden aan een incassobureau, die ze daarna persoonlijk behandelen.
Wat je doet is conclusies trekken die nergens gestaafd kunnen of zijn geworden.

De oproep zal inderdaad 1500 keer bekeken zijn en er zullen waarschijnlijk ook wel betalingsherinneringen zijn verstuurd, maar is er nog geen vervolg aan gegeven door Pure.
De opmerking stop met je zorgen maken, berust nergens op. Je hoeft je pas geen zorgen te maken indien er geen sprake meer is van een betalingsherinnering of er inderdaad een gerechtelijke uitspraak ligt.

ik ben het dus niet met je eens.

Een uitvoerige juridische onderbouwing zal welkom zijn, maar is nog niet gestaafd voor de rechtbank.

Natuurlijk ben ik het wel helemaal met je eens, om dit 'bedrijfje' aan te pakken, maar vooralsnog ben ik niet overtuigd.

tdehond
door tdehond - Jul 13, 2011 om 11:15
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=godefriedus schreef op woensdag 13 jul 2011, 10:30][quote=tdehond schreef op woensdag 13 jul 2011, 09:32]ad a)
Niemand heeft zich gemeld met een aanvraag voor concrete voorgeleiding! Laat staan van een negatieve uitspraak door de Kantonrechter voor de consument.
Conclusie; Puresential zal een zaak naar het Kantongerecht te A'dam niet doorzetten.

Deze conclusie zou m.i. voorbarig kunnen zijn omdat een incassobureau een hele collectie mensen verzamelt van een bedrijf voordat er een rechtzaak volgt om de openstaande bedragen te incasseren. Zie o.a. Sudoku. ( bij Radar en Kassa is daar veel over terug te vinden)

Uiteraard hoop ik dat de consument wijzer wordt en zich zelf niet meer in de nesten werkt door op eigen initiatief gratis proefpakketten te bestellen.

Beste tdehond
Ik dacht dat inmiddels voldoende was aangetoond niemand zich door de misleidende praktijken van Puresential in de nesten werkt, er was bewuste consumenten misleiding aan de orde. En je gaat ook niet in op de opgesomde ervaringen van gedupeerden. Waarom niet??
Je opmerking dat een incassoburo eerst 'n collectie mensen verzamelt is m.i. niet juist. Elke zaak is individueel. Daar profiteert dit soort bedrijven juist van! Anders zouden de consumenten een collectieve zaak kunnen aanspannen.

Hier is procedureel volgens juridische termen sprake van een negatieve optie (je zit plotsklaps ergens aan vast tenzij je opzegt). Zo'n negatieve optie leidt per definitie niet tot een rechtsgeldige overeenkomst. Daarvoor is vereist dat de verkoper/leverancier een aanbod - als vervolg op de gratis aanbieding - doet dat door de koper expliciet wordt aanvaard. De Stichting Reclame Code heeft inmiddels uitspraak gedaan (op 11 mei j.l.) dat de reclame van Puresential voor het proefpakket voor Acai Slim misleidend en oneerlijk is (dus ook voor Green Tea Patches).
Trouwens een incassoburo dat wil doorzetten moet verbonden zijn met 'n deurwaarder. De claim van 'n deurwaarder kun je betwisten en voor laten komen bij de Kantonrechter.

Wat ik niet pak is dat je soms handige tips geeft, maar de toon van je moet wel betalen blijft overheersen.

Groet

tdehond
door tdehond - Jul 13, 2011 om 15:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik wel even zitten broeden op het verweer van de onvrijwillige klant.

Als aantoonbaar opgezegd is ( schriftelijk aangetekend) naar het verkeerde adres, dan zou m.i. een screenprint van de site met daarop de verkeerde postcode in combinatie met copie brief en verzendbewijs een rechtsgeldig bewijs van uw tijdige opzegging zijn. Wat weliswaar niet naar het juiste adres ging, maar dat dit verwijtbaar is aan het bedrijf wat onjuiste info als contact adres door gaf.

Mogelijk dat een rechter voor deze situatie begrip heeft.

go
door godefriedus - Jul 13, 2011 om 16:06
23 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 13 jul 2011, 15:17]Ik wel even zitten broeden op het verweer van de onvrijwillige klant.

Als aantoonbaar opgezegd is ( schriftelijk aangetekend) naar het verkeerde adres, dan zou m.i. een screenprint van de site met daarop de verkeerde postcode in combinatie met copie brief en verzendbewijs een rechtsgeldig bewijs van uw tijdige opzegging zijn. Wat weliswaar niet naar het juiste adres ging, maar dat dit verwijtbaar is aan het bedrijf wat onjuiste info als contact adres door gaf.

Mogelijk dat een rechter voor deze situatie begrip heeft.

Hi,
Dit is welliswaar niet mijn positie en ik kan met gemak nog wel 20 ellende varianten noemen die her en der op internet staan. Dus wat bedoel je hiermee?

Bij mijn bezoek aan de Kantonrechter te A'dam neem ik mee;
- de vernietigende uitspraak van de Stichting Reclame code (11 mei jl.)
- een dossier met honderden gevallen van gedupeerde consumenten
- de uitspraak met toelichting van ConsuWijzer waarin de geldigheid van een
automatische verbintenis c.q. verplichting wordt betwist
- mijn korrespondentie waar inhoudelijk niet op werd gereageerd
- een onderbouwd juridisch verweer en een advokaat (mag best wat kosten)
- een glimlach die niet van mijn gezicht valt af te branden

Moet ik nog door gaan? Uit mijn inventarisatie blijkt klip en klaar dat nog niemand ooit voor de Kantonrechter is gedaagd voor deze zaak.
Waarom blijf jij daar dan naar wijzen?
Ik zie dat je al sinds februari bezig bent met dit soort reacties. Soms zinvol maar meestal in de categorie; "je komt er toch niet vanaf, betaal nu maar".
Waarom stop je daar zoveel energie in? Mag ik iets over je drijfveer horen?

go
door godefriedus - Jul 14, 2011 om 14:37
23 Antwoorden / 4 Vragen

off topic post - verwijderd.
De redactie

Redacteur
door Redacteur - Jul 14, 2011 om 14:39
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Graag alleen inhoudelijk, dus on topic, reageren.

Alvast dank. De redactie

va
door vallen.k - Jul 14, 2011 om 15:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

hallo.ik heb in juni een proefpakketje ontvangen maar geen nabestelling gedaan maar ze zijn zo onbeschoft dat ze het gewoon gestuurd hebben zonder dat ik daarom gevraagd had/heb.Ben ook niet van plan dit te betalen laten ze maar met een bewijs komen dat ik een contracht of wat dan ook met ze heb afgesloten,dat kunnen ze niet en maak me ook niet druk over het verdere verloop hiervan.Kan alleen dit pakketje niet terug sturen er staat nergens een adres vermeld en telefonich natuurlijk onberijkbaar.Ze zoeken het maar uit stelletje oplichters,vallen.k

go
door godefriedus - Jul 14, 2011 om 15:42
23 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=godefriedus schreef op dinsdag 12 jul 2011, 22:50]Hallo, honderden gedupeerden van Puresential.

Ik heb twee inventarisaties gedaan onder vraag/antwoord;
a) ervaringen met Kantongerecht zaken
b) ervaringen met incassoburo's

ad a)
Niemand heeft zich gemeld met een aanvraag voor concrete voorgeleiding! Laat staan van een negatieve uitspraak door de Kantonrechter voor de consument.
Conclusie; Puresential zal een zaak naar het Kantongerecht te A'dam niet doorzetten. De talloze reacties op hun dubieuse praktijken maakt dat zij geen schijn van kans hebben op een uitspraak in hun voordeel.

ad b)
Conclusie; In enkele dagen is mijn oproep ruim 1500 keer bekeken. Er zijn wel dreigementen van Puresential en in enkele gevallen een incasso dreigbrief, maar nergens uit blijkt dat bij negeren of weigeren dit langdurig wordt doorgezet. Het bloedt vanzelf dood.

Conclusie over Puresential
Er zijn ruim voldoende juridische argumenten dat het Puresential gratis proefpakket, nimmer mag leiden tot een automatisch vervolg "voordeelpakket" op basis van een lidmaatschap waar niet om gevraagd is door de aanvrager. Nog los van apecten zoals; vage en telkens gewijzigde actievoorwaarden, structurele onbereikbaarheid, geen reacties op e-mails, foutieve kantooradressen, ondanks tijdige afzegging binnen 7 dagen toch vervolg pakket toegestuurd krijgen, afboeking van een geldbedrag zonder expliciete opdracht, enz. enz.
Kortom; stop met je zorgen te maken en volhard in het weigeren van elke betaling, storneer indien dit speelt en meldt dat je het graag voor laat komen bij het Kantongerecht te A'dam.

Conclusie over vele web-site reacties.
In mijn beeld zijn er minsten 10 tot 15 call center medewerkers van Puresential dan wel belanghebbenden, bezig met gedupeerden op het verkeerde been te zetten.
Zij geven zg. adviezen als; je had je tijdig moeten afmelden, heb je wel bewijs, voorkom incasso buro's en betaal maar (dat is helaas dan je leergeld), enz.
Ik kan dit vermoeden niet hard bewijzen. Maar waarom zou je al vanaf begin dit jaar steeds dezelfde soort reacties blijven geven. Wat beoog je daarmee en wat is je belang of drijfveer?

Tot slot.
Als je behoefte hebt aan een uitvoerigere juridische onderbouwing, dan ben ik graag bereid die te geven.
Vandaar dit item onder discussie.
Zijn er niet-gedupeerden die het niet met me eens zijn?

Tot hoors

Beste gedupeerden door Puresential

Ga naar de web-site www.consuwijzer.nl
Tik bij het kader "zoeken" de tekst in; proefpakket en vervolgzendingen.

Lees o.a. wat deze web-site van de overheid zelf stelt;
"De ondernemer verwijst naar een brief of naar zijn algemene voorwaarden. Hierin zou hebben gestaan dat ik vervolgzendingen zou krijgen. Moet ik nu toch betalen?
Soms ontvangt u bij het proefpakket een brief. In deze brief staat bijvoorbeeld dat u contact moet opnemen als u geen vervolgzendingen wilt. U moet het de ondernemer dan laten weten als u niets meer wilt ontvangen. Dit is niet juist. U hoeft alleen akkoord te gaan met de vervolgzendingen als u daarmee nadrukkelijk hebt ingestemd".

"Het kan ook zijn dat de ondernemer naar zijn algemene voorwaarden verwijst. In de algemene voorwaarden staat dan bijvoorbeeld dat u ook vervolgzendingen krijgt. Ook dit is niet voldoende. Ook niet als u een vinkje hebt gezet op een website dat u de algemene voorwaarden hebt gelezen. Of hebt aangevinkt dat u akkoord ging met die voorwaarden. De vervolgzendingen moeten echt onderdeel uitgemaakt hebben van het aanbod waar u op in bent gegaan".

Ik denk dat ik met deze bijdrage mijn reacties richting Puresential maar ga afsluiten.

Groet, Godefriedus

herrdroetker
door herrdroetker - Jul 14, 2011 om 17:56
275 Antwoorden / 10 Vragen

Freunde und Freundinnen,

Puresential blijkt zoals Pretium Telecom een Telepiraat te zijn. Oneerlijke handelspraktijken, bluf en bedreigen zijn hun verkoopbeleid. U kunt met gerust hart hun incasso's storneren/terugboeken en uw bankrekeningen blokkeren voor hun incasso.

Het enige wat u hoeft te doen is hen met een aangetekende brief mee te delen, dat u door hen op oneerlijke wijze een overeenkomst bent aangesmeerd (met uw verslag van de gang van zaken) en dat u niet zult betalen, dat u reeds geïncasseerd geld zult terugboeken en dat u uw bankrekening(en) blokkeert. U kunt afsluiten met: "Indien u zich niet met het voorgaande kunt verenigen, stel ik u voor om een gerechtelijke incassoprocedure tegen mij in te zetten. Ik zie in dat geval de dagvaarding om voor de kantonrechter, bij voorkeur in ((uw woonplaats)), te verschijnen met vertrouwen tegemoet."

U moet een dossier opbouwen met uw correspondentie en eventuele andere informatie die interessant zou kunnen zijn voor de kantonrechter. Er is hier ruim voldoende te vinden ;-)

Overigens zult u na die brief nooit meer wat van ze horen. Als ze nog komen met een standaard dreigbrief van een incassobureau kunt u daarop nog reageren met de vraag waar de dagvaarding blijft en de mededeling dat ze zich de moeite anders kunnen besparen.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

im
door imagio41 - Jul 15, 2011 om 10:02
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Ik heb een nieuwe ervaring met dit bedrijf. Kreeg inderdaad ook ongevraagd het kwartaalpakket, zoals ze het noemen, en heb het gebruikt. Ik meende zelfs te merken dat het werkte.
Maar gisteren kreeg ik een brief dat ik het tweede kwartaalpakket "dat ik onlangs had ontvangen" nog niet had betaald en.... de gebruikelijke dreigende taal. Dreigbrieven na een "onlangs verstuurde" zending? Lijkt me erg snel.

Aangezien ik totaal niets heb ontvangen, ga ik dit ook niet betalen. Dit is kennelijk hun volgende stap: gewoon doen of ze een volgende zending hebben gestuurd en verwachten dat je het betaalt.
Heb op de emailmogelijkheid op de website laten weten dat ik niet betaal en waarom, en heb daarin ook opgezegd. Van hun website pagina "afmelden", die er normaal gesproken zou moeten zijn om je abonnement stop te zetten, kun je geen gebruik maken, want je krijgt steeds "Gegevens zijn niet correct".
Is het goed functioneren van een website niet de verantwoordelijkheid van het bedrijf? Heb ze er ook via dezelfde email laten weten dat ik me via de website niet kon afmelden. Ben benieuwd wat volgt.

Imagio

herrdroetker
door herrdroetker - Jul 15, 2011 om 12:57
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Imagio41,

U moet wel de moeite nemen om een aangetekende brief met ontvangstbevestiging (kost circa € 9,-) aan Puresential te zenden, met de punten zoals ik eerder aangaf. U geeft daarmee het duidelijke signaal af dat u gaat doen wat u zegt (niet dreigen dus maar beloven) en dat u uw zaken voor elkaar heeft. Verder geeft u Puresential geen ruimte meer om iets anders te doen dan u te dagvaarden. Dat dagvaarden doen zij niet en daarmee bent u in een keer van ze af.

E-mails en telefoontjes naar Telepiraten betekenen niets!

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

go
door godefriedus - Jul 15, 2011 om 20:58
23 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=herrdroetker schreef op vrijdag 15 jul 2011, 12:57]Lieber Imagio41,

U moet wel de moeite nemen om een aangetekende brief met ontvangstbevestiging (kost circa € 9,-) aan Puresential te zenden, met de punten zoals ik eerder aangaf. U geeft daarmee het duidelijke signaal af dat u gaat doen wat u zegt (niet dreigen dus maar beloven) en dat u uw zaken voor elkaar heeft. Verder geeft u Puresential geen ruimte meer om iets anders te doen dan u te dagvaarden. Dat dagvaarden doen zij niet en daarmee bent u in een keer van ze af.

E-mails en telefoontjes naar Telepiraten betekenen niets!

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

Bedankt hrdr,

Met 'n iets andere variant heb ik dit al gedaan. Ik ben er echt klaar mee. Vind ook nu voldoende te hebben aangedragen voor verweer tegen Puresential.

Wat mij het meest irriteert zijn die medewerkers van Puresential met hun zg. adviezen en zelf bedachte cases om je te "helpen". Zij maken bezorgde gedupeerden bang. Ook scoren ze hoog in het puntenstelsel van Vara-online omdat ze elkaar ook nog eens positief waarderen. In feite is het een schande dat deze voortreffelijke site zo gegijseld wordt, zonder dat daar iets tegen gedaan kan worden.
Waarschijnlijk komt er wederom een protest van deze lui, omdat ik niet op de inhoud van de zaak zelf in ga. En dus wordt deze reactie straks weer verwijdert door de redactie. Jammer en toch een beetje dom van deze site én de redactie dat zij zich daartoe laten lenen.

Hartelijke groet,
goderiedus

ko
door koenraads_1 - Jul 18, 2011 om 19:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

LS,

Ook ik ben een van de vele gedupeerden van de misleidende internetverkoop praktijken van Puresential. Dit bedrijf moet gestopt worden als er zoveel consumenten zich gedupeerd voelen.
Ik lees prima adviezen zoals de producten terugsturen, aangetekend bewaar maken tegen de misleiding en juridische stappen aankondigen, dossier opbouwen, automatische incasso's laten storneren door de bank, etc.
Het roept toch nog verdere concrete juridische vragen bij mij op, bv
1 Heeft Kassa, Opgelicht etc. al mediaaandacht gegeven aan deze oplichting.
2 Wat zijn de mogelijkheden om verder collectief verweer te voeren
3 Is er ook jurische bescherming van deze vorm van internet colportage
4 Is het aanvinken van algemene voorwaarden voor het verkrijgen van een gratis product met alleen betaling van porto rechtsgeldig voor een koopovereenkomst met negatieve optie.
5.Mag een internetbedrijf de bankgegevens voor incasso van porto van gratis producten gebruiken voor automatische incasso van vervolgbestellingen terwijl in de algemene voorwaarden niets is vermeld over doorlopende incasso.

Met een strijdbare groet,

Justice

herrdroetker
door herrdroetker - Jul 19, 2011 om 20:39
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Koenraads,

De kwaliteit van de wetgeving voor consumentenbescherming in Nederland laat nogal te wensen over. Dit geldt ook voor de handhaving door de aangewezen overheidsinstanties en toezichthouders. Door het reeds decennia heersende neoliberalisme is Nederland een Eldorado geworden voor oneerlijk handelende ondernemers. De juridische weg is langdurig en slopend met een grote kans op verlies. De consumenten zullen het moeten oplossen met doelgericht en liefst massaal subversief actie te voeren. Voor de telecommunicatiebranche heb ik De Telefoongids geschreven met recepten om Telepiraten aan te pakken op een manier waar ze weinig tot niets tegen kunnen beginnen. Het is Oorlog en dus tijd voor Wraak en Vergelding.

Het komt er op neer om zonder hulp van de overheid op een goede manier alle geld terug te halen wat door Telepiraten wordt geïncasseerd (geroofd). Als alle consumenten daaraan meedoen gaan de Telepiraten vanzelf failliet. Met wat creativiteit kunnen de recepten uit De Telefoongids ook op Puresential worden losgelaten, maar het is aan de consumenten zelf om zich te mobiliseren en op te treden.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

pe
door peter007 - Sep 24, 2011 om 09:07
16 Antwoorden / 3 Vragen

De vriendin van mij had 2 x incassobrief ontvangen met dreiging van rechtzaak (waar ik dus op zat te wachten) en is 1 x telefonisch benaderd, waarbij zij niet heeft opgenomen. Zij had inmiddels ook het kritische krantenartikel van de Telegraaf bewaard, totdat zij ineens een brief van het inassobureau alektum ontving, dat verder stappen werden beeidigd en van incasso werd afgezien.

Zij hadden zoals de topicstarter als aangaf geen "poot" om op te staan

pe
door peter007 - Sep 24, 2011 om 09:09
16 Antwoorden / 3 Vragen

Oja, de tip is dus in dit geval:

nooit reageren, niet met terugsturen, bellen, mailen et cetera