a
door a Oct 26, 2019 om 10:20
Voeding & gezondheid

Test-Soa. Nl

Ik heb een bestelling geplaatst bij test-soa.nl. Ik heb de test nooit ontvangen. De contact gegevens op de website blijken niet te kloppen.
In de voorwaarden staat dat het om een roemeens bedrijf gaat.
Wat kan ik hier nog mee?

3268 15 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 26, 2019 om 10:29
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Helemaal niets. De vraag is ook waarom u zo'n test extern besteld en niet via de huisarts.

Ik zie inmiddels contact gegeven in Leiden https://test-soa.nl/ maar de vraag is dan wel of dit ook degene is waar u heeft besteld. Ik zie hoe dan ook hier geen keurmerk en het lijkt mij dat u hier op het 'googelen' (daar genoemde resultaten) bent afgegaan. M.i. is m.b.t. dit soort on-line producten bovendien de betrouwbaarheid een vraagteken en daarmee ook uw gezondheid.

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2019 om 10:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij zit het bedrijf in Bulgarije.

Ga naar uw huisarts voor een test, of naar de GGD.

me
door mein33 - Oct 26, 2019 om 10:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR A 26 OKT. 2019  in de voorwaarden staat dat het om een roemeens bedrijf gaat.

Daar kunt u helemaal niets meer mee, ging er niets harder kloppen toe u de 'voorwaarden' en de adresgegevens las voor u uw bestelling plaatste ?
Geld weg, test onderweg weg en hopelijk verder 'loos alarm'. ;-))

jo
door jorisw - Oct 26, 2019 om 10:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat het om een Roemeens bedrijf gaat is toch helemaal niet van belang? Een bedrijf uit Duitsland of Nederland kan de boel ook flessen. Het enige wat je kunt doen is dat je jezelf om meerdere redenen voor de kop kunt slaan.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2019 om 11:23
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Begrijp best dat u het online, anoniem wilde bestellen. Maar uw huisarts heeft echt zwijgplicht hoor, dus zo'n test via hem/haar was zonder enige problemen u aangereikt. Jammer dat uw geld nu weggegooid blijkt. Tenzij het alsnog aankomt: u kunt hier verder weinig mee.

aurora1
door aurora1 - Oct 26, 2019 om 16:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga naar de huisarts die zwijgplicht heeft of ga naar de GGD die eveneens zwijgplicht heeft en waar u nog veel anoniemer bent.

mo
door mof - Oct 28, 2019 om 10:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Laat het zitten, u bent bedrogen. Het enige dat u kunt doen is een civiele zaak.

audb
door audb - Oct 28, 2019 om 11:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Online bestellen is anoniem maar bij de kruidvat verkopen ze deze ook en ook daar kan je online bestellen.

Maar betrouwbaar zijn ze niet voor 100% beter is even naar de huisarts en schaamte heeft nergens voornodig een huisarts in opleiding ziet vaker naakte mensen dan je zou denken sterker nog als arts in opleiding wordt je zelf ook en moeten ze ook anderen onderzoeken.

ma
door marleenvanh - Oct 28, 2019 om 11:29
452 Antwoorden / 1 Vragen

Niks. Gewoon alsnog meteen naar de huisarts gaan.

dokun
door dokun - Oct 28, 2019 om 17:19
152 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas bent u uw geld waarschijnlijk kwijt. Online testen voor ziektes zijn onbetrouwbaar gebleken. Sommige werken helemaal niet en kunnen gezien worden als oplichting, zoals waarschijnlijk in uw geval.

Als u vermoed dat u een geslachtsziekte heeft, kunt u zich  beter bij de huisarts laten testen. De huisarts test dan niet enkel voor 1 geslachtsziekte maar meerdere tegelijk. Dit omdat er een kans is dat u niet de geslachtsziekte heeft die u denkt dat u zou kunnen hebben maar een ander.

Wilt u anoniem blijven en geen test doen bij een huisarts kunt u zich anoniem laten testen bij de GGD geslachtsziekte poli's in enkele grote steden.

Als u toch een zelftest wilt doen kunt u die het beste bij een (voor u vreemde) apotheek gaan kopen. De Nederlandse apotheken verkopen de meest betrouwbare zelftesten. Maar de test bij huisarts/GGD poli zijn toch echt veel betrouwbaarder dan welke zelftest dan ook...

Niet te lang wachten met het laten testen. Hoe eerder u erbij bent des te eenvoudiger het te verhelpen is..

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 29, 2019 om 02:16
641 Antwoorden / 77 Vragen

Indien je via Paypal betaald had zou je je geld terug kunnen krijgen.

ampi
door ampi - Oct 29, 2019 om 07:18
17 Antwoorden / 0 Vragen

Lees dit ook even:
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/soa-doe-het-zelf-tests-onbetrouwbaar

marita5
door marita5 Oct 29, 2019 om 08:09
11519 Antwoorden / 15 Vragen

De link is al gegeven onder mij , op 26 okt .

ampi
door ampi Oct 30, 2019 om 22:32
17 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heb ik dan over het hoofd gezien. Maar beter een keer teveel dan helemaal niet tóch?

ap
door apiejoepie - Oct 29, 2019 om 12:52
130 Antwoorden / 4 Vragen

maar waar is de Ts gebleven?

marita5
door marita5 Oct 29, 2019 om 14:11
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Zit bij de huisarts / of GGD ;-))