ro
door roderakker May 6, 2016 om 15:09
Voeding & gezondheid

Traplift slechte kwaliteit

Mijn buren hebben een Stannah traplift nu anderhalf jaar .
Deze traplift is  vandaag voor de derde keer stuk geweest .
Vorige keer was dat om elf uur savonds.
Stannah zegt op de website dat ze 24/7 service verlenen maar dat is niet zo : je kunt maar tot tien uur bellen .
verder is het dus de derde keer dat de lift blijft steken en dat is redelijk onbetrouwbaar .
Je moet je voorstellen dat als je alleen bent en je kunt niet zonder die lift , dan moet je dus een ambulance bellen om je uit die lift naar bed te tillen.
En wat nu als straks die garantie voorbij is ?
Ik vind dit voor een traplift van 8800 euro erg onbetrouwbaar en shit kwaliteit.
Komt nog bij dat, om de lift te kunnen plaatsen , de leuning verwijderd moest worden .
De buurman die dus gewoon de trap gebruikt heeft nu geen houvast meer .
Verder duurt het 20 seconden voor de trap naar boven of beneden is : in geval van brand is dat dus fataal voor beiden .
Mag dit allemaal maar ?
Ik zou er nog eens goed over nadenken voor ik een traplift nam !
Zijn er geen overheidsnormen waar zon ingreep aan moet voldoen?

2179 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - May 6, 2016 om 15:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar lopend zullen ze ook wel 20 seconden nidig hebben voor de trap. En misschien moet uw buurman dan maar eens bij dat bedrijf klagen.

gerbera
door gerbera - May 6, 2016 om 16:07
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dat de leuning verwijderd moest worden is geheel normaal. De lift komt anders te ver over de treden te hangen waardoor er te weinig loopvlak overblijft om normaal op de trap te kunnen lopen. Ik begrijp dat het een open trap is. Er zal dan best wel een mogelijkheid zijn aan de andere zijde een leuning te plaatsen. En 20 seconden vindt ik vrij vlot tenzij u wilt dat de gebruikster gelanceerd wordt. Dat deze al 3 keer defect is geraakt is niet normaal en zou daar de leverancier duidelijk op aanspreken en eisen dat de electronica vervangen wordt. Mogelijkheid is ook dat de motor niet op het gewicht van de gebruikster aangepast. Ook kan het zijn dat hier sprake is van een "gebruikte" ,dus 2e hands, lift. Daar doet dit bedrijf ook in. lees hier;http://stannahtrapliften.nl/gebruikte-trapliften/

Ma
door Mat Matheij - May 6, 2016 om 17:25
986 Antwoorden / 3 Vragen
0

Trapliften blijven in het algemeen steken op 'koppelpunten'. Niet zelden komen storingen voor omdat mensen niet in een keer tot boven menen te kunnen komen. Alsdan moet het geheel gereset worden. De gebruiker is dus niet zelden onderdeel van het probleem. Mvrgr.

gerbera
door gerbera - May 6, 2016 om 23:19
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

Als zou je 10 keer stoppen onderweg naar boven of beneden, bij het op de knop drukken moet deze gewoon weer verder gaan. Heeft niets met koppelpunten te maken tenzij die niet goed gemonteerd zijn. In dat geval loopt de lift meganisch vast en valt er niets te resetten zo er al een reset mogelijkheid bestaat. In veel gevallen is een defecte veiligheidsensor de boosdoener.

Ma
door Mat Matheij May 7, 2016 om 21:13
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is -zo blijkt uit een praktijkervaring- wel het geval. Je moet bijna letterlijk over die koppelstukken heen. Mvrgr.

gerbera
door gerbera May 7, 2016 om 22:42
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Daar zijn koppelstukken voor, en daar moet de lift gewoon soepel overheen lopen. Als de lift daar op blijft steken zijn ze niet goed gemonteerd of  slecht op elkaar afgesteld. Opvallend dat u in veel zaken het over praktijkervaring heeft.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer