kr
door kroon19 Jan 23, 2012 om 10:08
Voeding & gezondheid

Uitvaartverzekering

In de jaren 60 hebben wij een uitvaartverzekering afgesloten bij Yarden. Wij kregen de zekerheid dat wij volledig verzekerd waren en na de looptijd premievrij zouden zijn. Dat waren wij dan ook na verloop van tijd.
Echter toen kwam men met € 10,= per jaar adm. kosten.
In 2010 werd ons medegedeeld dat wij niet voldoende verzekerd waren en dat wij maar bij moesten verzekeren.
Let wel dit betreft een gewone crematie zonder toeten en bellen! Wij hebben ons helaas laten overhalen en zijn nu bijverzekerd €10,= per maand.
Onlangs hebben we weer kontakt gehad met dit Nooit genoeg hebbende bedrijf en werd ons medegedeeld dat wij weer onderverzekerd waren. Wanneer je deze verzekering op wil zeggen dan ontvang je maar de helft van het verzekerde bedrag terug. dus eigenlijk sta je met je rug tegen de muur omdat je dan elders weer opnieuw moet beginnen. Nu laat ik het noodgedwongen maar zo en als het niet genoeg is begraven ze mij maar in de tuin.
Wie gaat er over lijken?

1272 9 Rapporteer

vladja
door vladja - Jan 23, 2012 om 12:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat is er verzekerd? Een bedrag waarvoor je zelf uitvaartdiensten (kist etc.) kan inkopen of diensten, die zij zullen verzorgen?

Vladja

valerius-2
door valerius-2 - Jan 23, 2012 om 16:56
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als ik u goed begrijp wilt de kosten van de jaren 60 waarop u uitvaart is verzekert gelijk stellen zo als zij nu zijn. Als u een vast bedrag op u polis heeft staan met andere voorwaarden kunt u zien of u werkelijk een totale uitvaart heeft verzekert, maar dan zal de premie ook stijgen met de kosten.

ba
door bachanaal - Jan 23, 2012 om 18:21
248 Antwoorden / 7 Vragen

heb zelf Yarden na een jaar of 15 premie betalen stopgezet. er is altijd wel geld uit resterende bank en spaarsaldo's en opbrengst inboedel.ze kunnen hoog en laag springen maar Yarden krijgt niks meer. ben nu voor het gespaarde bedrag verzekerd en de uitvaartbedrijven hebben ook nog een stroppenpot voor als er te weinig geld is voor de uitvaart.

adriaan2
door adriaan2 - Jan 24, 2012 om 17:38
106 Antwoorden / 0 Vragen

Aangetekend een bezwaarbrief sturen en wijzen op de voorwaarden zoals het in de 60er jaren is afgesproken. Volgens ons bestond Yarden toen nog niet. Wel AVVL en een andere club welke in ca 2001 samen zijn gesmolten tot Yarden.
Yarden is door de ombudsman financiële zaken op de vingers getikt en heeft een aanwijzing gekregen, welke door Yarden is ge-accepteerd voor polishouders van vóór 2007.
Als U bezwaar maakt krijgt U van Yarden een keuzebrief.
De administratiekosten per jaar klopt. Dat was ook bij de AVVL.
Bij-verzekeren is onnodig. Yarden heeft de begrafenis/crematie maar contractueel uit te voeren zoals destijds is overeengekomen.
Wel is het logisch als er zaken worden besteld die buiten het standaard pakket vallen, dat die dan extra betaald moeten worden.

ya
door yardenkwelgeest - Oct 7, 2014 om 10:21
12 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen, heeft u een naturaverzekering bij Yarden en brengt Yarden u na de uitvaart tóch nog allerlei kosten in rekening, of heeft u in het verleden al duizenden euro's aan Yarden moeten bijbetalen, hoewel u dacht goed verzekerd te zijn? Dan is er nu goed nieuws te melden! Begin 2014 heb ik het laten aankomen op een rechtszaak en deze rechtszaak heb ik glansrijk gewonnen. Vervolgens heeft de Consumentenbond zich in deze materie vastgebeten. Mede naar aanleiding daarvan heeft de directievoorzitter van Yarden beterschap beloofd. Heeft u een naturaverzekering? Dan zult u te zijner tijd wellicht niet hoeven bij te betalen. Heeft u in het verleden al fors moeten bijbetalen, dan kunt u dit geld misschien terugvorderen. Zie voor alle details en een uitgebreide handleiding mijn website www.hansvrij.nl, kies op die website inlognummer 06 en voer als toegangscode 'uitvaart' in.

door 1953 - Oct 8, 2014 om 03:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=yardenkwelgeest schreef op dinsdag 7 okt 2014, 10:21]Beste mensen, heeft u een naturaverzekering bij Yarden en brengt Yarden u na de uitvaart tóch nog allerlei kosten in rekening, of heeft u in het verleden al duizenden euro's aan Yarden moeten bijbetalen, hoewel u dacht goed verzekerd te zijn? Dan is er nu goed nieuws te melden! Begin 2014 heb ik het laten aankomen op een rechtszaak en deze rechtszaak heb ik glansrijk gewonnen. Vervolgens heeft de Consumentenbond zich in deze materie vastgebeten. Mede naar aanleiding daarvan heeft de directievoorzitter van Yarden beterschap beloofd. Heeft u een naturaverzekering? Dan zult u te zijner tijd wellicht niet hoeven bij te betalen. Heeft u in het verleden al fors moeten bijbetalen, dan kunt u dit geld misschien terugvorderen. Zie voor alle details en een uitgebreide handleiding mijn website www.hansvrij.nl, kies op die website inlognummer 06 en voer als toegangscode 'uitvaart' in.

Wederom is er een ouwe koe uit de sloot opgevist: deze topic is wel meer dan 4½ jaar oud! U bent blijkbaar obsessief gefrustreerd in Yarden!

ya
door yardenkwelgeest - Oct 8, 2014 om 08:45
12 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte 1953,

Ik dacht dat het eerste bericht in dit topic dateerde van 23 januari 2012 - ruim 2,5 jaar geleden - maar uit uw reactie begrijp ik dat ik dat verkeerd heb gezien. Excuses! Helaas heb ik de rechtszaak tegen Yarden niet eerder kunnen voeren, eenvoudigweg omdat mijn vader niet eerder kwam te overlijden. Voor u komt mijn goedbedoelde hulp blijkbaar te laat en dat betreur ik. Wel hoop ik met mijn inbreng in dit topic en met mijn daaraan gerelateerde website de mensen die wél door Yarden zijn benadeeld te kunnen adviseren en zo nodig te kunnen helpen. Ik doe dat trouwens geheel belangeloos. Ook is mijn tekst bedoeld voor degenen die pas in de nabije of verre(!) toekomst zullen worden geconfronteerd met de handelwijze van Yarden, en die naar aanleiding daarvan ook pas dan op dit forum gaan speuren naar tips.

Het spijt mij dat ik u gegriefd heb met mijn in uw optiek veel te late reactie. Wellicht kunt u zich uitschrijven of afmelden voor dit topic?

hutch
door hutch - Oct 8, 2014 om 16:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Yardenkwelgeest, u hoeft zich absoluut niet te verontschuldigen tegenover '1953'.
'1953' heeft zich blijkbaar niet verdiept in uw materie aangaande Yarden.

U bent juist goed bezig. Waren er maar meer zo aktief (tegen allerlei bedrijven) als u.

@Yardenkwelgeest: pluimpje.... en veel succes.

komsja
door komsja - Oct 8, 2014 om 17:03
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@kroon19
Het laatste wat u zegt (wie gaat er over lijken) klopt als een bus maar dat is helaas overal zo want zodra er (voornamelijk) geld in het geding is of liever gezegd GEWIN dan zijn een hoop mensen etc etc volkomen respectloos als men maar binnen kan harken