luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit Dec 20, 2014 om 19:53
Voeding & gezondheid

Ultrasone muizenverjager

Wij hebben veel last van muizen in huis. Nu kun je de muizen verjagen met ultrasone geluiden. Deze geluiden zijn onhoorbaar voor mensen. Wij vroegen ons af of deze apparaten goed werken? Zag een advertentie waarbij je het ook rustig kunt gaan gebruiken in een baby kamer. Zullen we dit doen? Wie heeft zo'n apparaat? En wat is uw/jouw ervaring?

150886 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 21, 2014 om 00:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Had moeten schrijven "alle geluiden die er maar te vinden/zoeken zijn door u. Ja, nu een muizen verjager. Ben nog zo netjes om niet uw naam op ander forum te noemen; dat kan men de tsunami vinden over u en uw focus op geluiden. Speel nu niet de heilige onschuld nu het kennelijk lief overkomt om "je kunt het in een babykamer gebruiken". U heeft het altijd over "verjagers" van elk geluid ook, die onhoorbaar zijn voor mensen. En nu is muis aan de beurt. Niemand hier snapt mijn commentaar omdat men u nog niet goed genoeg "kent".

costnix
door costnix - Dec 21, 2014 om 09:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon een Felix Domesticus aanschaffen en alle muizenissen (ook die in uw hoofd) verdwijnen als sneeuw onder de zon.

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2014 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Muizen in een babykamer verjagen met een apparaatje? Ik zou maar eerst beginnen met uw huis op orde te brengen, zodat uw huis wat minder muis vriendelijk is.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 21, 2014 om 11:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

U loopt een risico dat muizen doof worden... of reeds zijn.

Verder kan een buurman die beter als gemiddeld gehoor heeft wel klagen.
Ook honden en katten van buren kunnen gek worden van deze geluiden, en dan moet je het apparaat uit doen wegens ongeoorloofde overlast van geluiden.
Dit is vastgelegd is de APV van vrijwel elke gemeente.

En dan een Baby, een huilbaby die veroorzaakt word door jou dure apparaat, ja ook daar kun je een schadeclaim en verbod voor verwachten.

Dus wees voorzichtig met het zomaar plaatsen en vaak ontdekken buren het soms jaren later en kan de schadeclaim behoorlijk oplopen.

Het niet hoorbare klopt dus niet, Baby, Kat of Hond heeft beter gehoor dan U als oudere....
Dus als je toch koopt, even buren waarschuwen voor de zekerheid.

Beter is de gemeente bellen want die hebben professionele ratten en muizen bestrijders in dienst en meestal gratis.
Ook nemen ze gelijk je buren mee om te voorkomen dat jou muizen verhuizen....

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Dec 21, 2014 om 13:01
55 Antwoorden / 25 Vragen

tot15karakters, u heeft er veel verstand van zo te horen! Heeft u ook ervaringen met deze toestellen? Dus deze toestellen zijn niet zo onschuldig. Raar dat ze zo verkocht worden zonder enige waarschuwingen hierbij! Want de definitie van ultrasoon geluid is dat mensen het niet kunnen horen. Het lijkt me dan ook niet gezond dat de baby dan vrijwel 24 uur per dag blootgesteld wordt aan ultrasoon geluid? In deze provincie is een muizenplaag.

gerbera
door gerbera - Dec 21, 2014 om 16:16
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Een goed alternatief is het gebruik van pepermunt-olie. Zoek eerst een plaats waar ze regelmatig komen en deponeer daar een druppel olie. Zelf gebruikte ik een wattenstaafje waarvan ik een kant weg knip en in het holle buisje wat olie spoot. Suc6 verzekerd en het ruikt nog lekker ook.

door 1953 - Dec 21, 2014 om 16:18
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Vergeet het maar deze methode, weggegooid geld en investering.

aurora1
door aurora1 - Dec 21, 2014 om 16:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Raar dat u het overweegt terwijl het u niet gezond lijkt voor de baby.
Doe wat @tijger1 adviseert, nl uw huis muisonvriendelijker maken. De tip van @gerbera zou kunnen helpen. Op internet zijn er vele en ongevaarlijke tips tegen muizenoverlast te vinden.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 22, 2014 om 12:10
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Vragenderwijs,
u kunt dit eens doornemen. KLIK
Vr. gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 22, 2014 om 21:10
7188 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 21 dec 2014, 00:46]Had moeten schrijven "alle geluiden die er maar te vinden/zoeken zijn door u. Ja, nu een muizen verjager. Ben nog zo netjes om niet uw naam op ander forum te noemen; dat kan men de tsunami vinden over u en uw focus op geluiden. Speel nu niet de heilige onschuld nu het kennelijk lief overkomt om "je kunt het in een babykamer gebruiken". U heeft het altijd over "verjagers" van elk geluid ook, die onhoorbaar zijn voor mensen. En nu is muis aan de beurt. Niemand hier snapt mijn commentaar omdat men u nog niet goed genoeg "kent".
Onnodige kwetsende reactie.

luchtkwaliteit
door luchtkwaliteit - Dec 22, 2014 om 21:15
55 Antwoorden / 25 Vragen

Onderzoeken naar de invloed op de mensen met deze geluiden zijn er niet of nauwelijks. Gegevens opgevraagd bij de nvwa en daar zie je wel dergelijke klachten naar voren komen. Echter de nvwa doet hier niets mee dan alleen registreren........

ni
door nikkimcbn - Dec 30, 2014 om 16:24
12 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn makkelijkere manieren. Neem een kat (zou ik doen), schaf een muizenval aan of koop gif. Ik begrijp dat die laatste maatregel geen fijne optie is met een baby in huis. Maar zo'n apparaat lijkt me ook niet totaal veilig, die kattenverjagers die ook werken met hoge tonen schijnen ook niet al te veilig te zijn. Dit lijkt me zo'n zelfde verhaal. Misschien veroorzaakt het wel een gehoorbeschadiging bij je jonge kindje, dat is ook niet al te best.