in
door ingrid58 Apr 15, 2011 om 16:42
Voeding & gezondheid

VERGOEDING VERBANDMIDDELEN

Zoontje van 11 kreeg gister door assistente huisarts zijn duim getaped. Vandaag telefoontje van praktijk dat ik nieuwe tape bij apotheek moest kopen (€7) en dat naar praktijk moest brengen. Ik vond dat vreemd en heb CZ gebeld. CZ: huisarts kan declaren met code tot €40. Praktijk: is niet waar, zo doen wij dat altijd. Dus: ik moet een rol a €7 kopen als vervang voor een stuk tape voor een kinderduim. Hoe zo voorraad huisartsenpraktijk aanvullen?? Moeten we nu zelf pleisters, verband en tape mee nemen als we de huisarts bezoeken? In principe moet je verbandmiddelen volgens de wet zelf betalen, maar als een huisarts (assistente) dat in de praktijk doet, moet je er kennelijk wel voor zorgen dat hun voorraad wordt aangevuld: stukje gebruiken, hele rol terug.

2753 6 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Apr 15, 2011 om 17:46
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Opmerkelijke "gowoonte" (?). Schijnt vaker voor te komen. Een soort gelijke geschiedenis is te vinden als je naar "MC18-praktijkvoorraad aanvullen op kosten van een ander" googelt.

birdies
door birdies - Apr 15, 2011 om 18:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......stukje gebruiken, hele rol terug.........

Ik zou een leeg verbandrolletje zoeken, daar 3/4 van de tape op doen en 1/4 terug geven aan de huisarts. Lijkt mij meer dan voldoende.

Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 15, 2011 om 19:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is dan per huisarts heel verschillend, zelf injecties heb ik dus nooit hoeven aftehalen bij de aphotheek en ook geen nota gehadvan het eigen risico. Maar deze handeling was dus wel 1 malig.

ma
door malhy2 - Apr 16, 2011 om 12:28
309 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zou een nieuwe rol halen en de gebruikte opeisen bij de arts

Ed

in
door ingrid58 - Apr 16, 2011 om 15:15
9 Antwoorden / 2 Vragen

Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Om me heen hoor ik dezelfde reacties. Het gaat zich ook niet om die €7 maar gewoon om het principe. Daarom zal ik zeker ook eens het gesprek aan gaan met de huisarts zelf. Volgende keer misschien tape, verband, gaas en pleisters in de tas. Eens kijken hoe men dan reageert.

bouke1966
door bouke1966 - Apr 16, 2011 om 15:35
157 Antwoorden / 3 Vragen

even wat anders. tekst in hoofdletter is wel overdreven