ly
door lydiabelleman Apr 30, 2014 om 17:33
Voeding & gezondheid

Vergoeding zorgverzekeraar

Heb na een operatie littekenmassage bij de huidtherapeute en deze heeft mij een scarban siliconenpleister voorgeschreven. Deze wordt door mijn zorgverzekeraar vergoed, maar aangezien mijn eigen risico nog niet op is betaal ik hem zelf. Deze kost mij via de apotheek €92,63 excl. BTW ( = € 98,15 ), en via de site Farmaline kost deze mij € 56,87. Nu wil Ditzo alleen de dure pleister vergoeden via de huidtherapeute, maar mag/wil niet de goedkopere pleister (exact dezelfde) die ik dan zelf wil bestellen, van mijn eigen risico halen. Hoe zit dit? Het hele zorgstelsel wordt toch bij de bron uitgehold door dit soort fratsen! Het gaat om een Scarban Elastic Siliconenverband van 10x15 cm.

9754 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2014 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult met die operatie uw eigen risico al wel opgebruikt hebben. En het jaar is nog jong, wellicht hebt u nog meer medische zorg nodig dit jaar. Dus neem dan die dure.

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2014 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U doet er ook maar maximaal twee maanden mee, dus dan moet er weer een nieuwe worden aangeschaft.

ly
door lydiabelleman - Apr 30, 2014 om 18:05
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ten eerste viel de operatie onder de ziektekosten van vorig jaar en ten tweede kan ik de pleister in 7 a 8 kleinere knippen, doe er dus 14 a 16 maanden mee. Bovendien klopt uw reactie in principe niet: de verzekeraar betaald, dus waar maak je je druk om! Vergetende dat WIJ die verzekeraar betalen en WIJ uiteindelijk de rekening betalen!

ly
door lydiabelleman - Apr 30, 2014 om 18:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bovendien ga ik er niet van uit dat ik dit jaar nog een keer ziek wordt (buiten de huisarts om misschien, maar die gaat niet van je eigen risico af)

boppe1943
door boppe1943 - Apr 30, 2014 om 19:08
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Wat raar dat Ditzo de goedkopere pleister niet wil vergoeden. Mijn zorgverzekeraar doet dat wel, tenzij het internetmedicijn niet is goedgekeurd. Wat staat over medicijnvergoedingen in de voorwaarden van Ditzo? Ik zou de klacht aankaarten, schriftelijk, niet telefonisch. Succes enne.... kijk uit met oversteken!

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2014 om 19:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn reactie klop dus wel, want de verzekeraar vergoedt alleen de spullen van bedrijven waar ze een contract mee hebben.

Maar wat houdt u dan tegen om het bij die goedkopere aan te schaffen als u toch uw eigen risico niet opmaakt?

Zit bij die goedkopere wel het spul om die pleister schoon te maken?

En u hoeft niet meer terug naar de huidtherapeut, want dat gaat wel ten laste van het eigen risico? En wordt die speciale zeep en tonic niet vergoed?

ly
door lydiabelleman - Apr 30, 2014 om 19:16
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat over precies dezelfde pleister van scarban, er is absoluut geen verschil van kwaliteit! Ik heb de pleister op eigen kosten besteld en ontvangen. Voor 56 i.p.v. 98 euro; en als het prijsverschil voor een pleister van 10x15 cm. al zo groot is, ben ik nieuwsgierig naar dure medicijnen e.d. waar wij als trouw veel te veel maandelijkse bijdrage betalende klant nooit iets van te zien krijgen....klopt iets niet.....

ly
door lydiabelleman - Apr 30, 2014 om 19:22
5 Antwoorden / 1 Vragen

Precies dezelfde verpakking en dezelfde zeep erbij, echt exact hetzelfde!! De huidtherapeute is 9 x vergoed uit mijn aanvullende verzekeraar. Bovendien zou je zeggen dat de zorgverzekeraar geld bespaart op deze manier, maar ja dan maken ze nog meer winst en die is al te hoog volgens de regering...

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2014 om 21:39
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hoewel geen antwoord op uw vraag, uw gebruik over de siliconen pleister, kunt u daar al iets over de werking ervan vertellen? zie de vraag. Dit omdat deze vraag 3 dagen geleden gesteld is en er diverse meningen zijn en dit lijkt me, met uw ervaring, goed aan te sluiten, los van het feit dat het natuurlijk van de zotte is dat uw duurdere pleister wel en de goedkopere, exact dezelfde, niet vergoed word. Om 'stil' van te worden, de vreemde redenaties van de zorgverzekeringen.

tenormin
door tenormin - Apr 30, 2014 om 22:15
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@lydiabelleman, dank u wel om te hebben gereageerd op de vraag van ekiem.

zwemmer
door zwemmer - Apr 30, 2014 om 22:43
2638 Antwoorden / 35 Vragen

De verzekeraar vergoedt inderdaad alleen medicijnen van bedrijven waar een contract mee afgesloten is. Het zal ondoenlijk zijn om dit inzichtelijk te maken aan de verzekerd willen zijnde daar deze naar men kan aannemen meestal niet weet welke medicijnen er nodig zullen zijn.als de verzekering afgesloten wordt. Het is dus een heel normale gang van zaken.

Zwemmer