fr
door fred_a Mar 17, 2016 om 20:44
Voeding & gezondheid

Verkrijgbaarheid otrivin azelastine

In verband met het beginnende hooikoortsseizoen ben ik op ziek naar dit middel, maar waar ik het voorheen gewoon bij de drogist en supermarkt kon kopen, is het nu daar niet meer te vinden. Is hier een reden voor? En belangrijker, waar kan ik wel terecht? Het middel werkt voor mij nl. uitstekend.

17034 11 Rapporteer

Tijger2
door Tijger2 - Mar 17, 2016 om 20:51
302 Antwoorden / 1 Vragen

Als u de naam intikt op Google, kunt u lezen dat het om economische redenen uit de handel is genomen.

Misschien kan uw huisarts iets voorschrijven wat er op lijkt.

tenormin
door tenormin - Mar 17, 2016 om 20:56
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Is , helaas voor u, uit de handel hoewel ik ook zag dat het bij A.H. on line te bestellen zou zijn. Weet alleen niet op welke datum dit soort berichten word 'ververst'. Succes met uw zoektocht.

Cookies
door Cookies - Mar 17, 2016 om 21:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Is ook bij AH.nl niet meer te koop.

tenormin
door tenormin Mar 17, 2016 om 21:08
16837 Antwoorden / 108 Vragen

Gelukkig heb ik met mijn bijdrage niet gejokt. Weet nooit hoe up-to-date dingen zijn. Ik dan.

gompy2
door gompy2 - Mar 17, 2016 om 21:21
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Is nog wel met recept verkrijgbaar maar wel onder een andere merknaam.

Voor de rest is het hetzelfde.

http://www.gezondheidsnet.nl/medicijnen/allergodilr-neusspray

Quote:

Azelastine is sinds 1991 internationaal op de markt. In neusspray is het op recept verkrijgbaar onder de merknaam Allergodil en zonder recept onder de merknaam Otrivin Azelastine.

Azelastine wordt in neusspray ook gebruikt in een combinatie met fluticason onder de merknaam Dymista.

fr
door fred_a - Mar 17, 2016 om 21:31
124 Antwoorden / 20 Vragen

Bedankt voor het slechte nieuws. Ik ga uitproberen of het alleen met Loratadine tabletten ook lukt. Mocht ik toch teveel (neus)klachten hebben, dan kan ik altijd nog de huisarts raadplegen.

marita5
door marita5 - Mar 17, 2016 om 21:33
11521 Antwoorden / 15 Vragen

hallo Fred-a

U kunt eens proberen bij een belgische apotheek , met recept / of zonder recept .
Vraag eens inlichtingen bij een belgische apotheek .

Ma
door Mat Matheij - Mar 18, 2016 om 10:49
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het werkzame bestanddeel azelastine is ook aanwezig in Allergodil. Dit middel is nog verkrijgbaar (recept).U spreekt over -zo neem ik aan- neusspray want dit middel is ook in de vorm van oogdruppels verkrijgbaar. Ik heb goede ervaringen met Livocab eveneens als neusspray alsook oogdruppels verkrijgbaar. Goede ervaringen met het middel Fexofenadine dat de allergieverschijnselen onderdrukt en niet werkt als symptoombestrijding. Oraal gebruik. Mvgr.

(Bron apotheek.nl)

Na
door Natteneus - Jun 6, 2016 om 19:45
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb van de week nog bij de Jumbo in Hoofddorp een flesje gehaald, zat in een gele verpakking en houdbaar tot 10/2016.

fr
door fred_a Jun 15, 2016 om 20:27
124 Antwoorden / 20 Vragen

Die bedoel ik, maar waarschijnlijk was dat 1 van de laatste verkrijgbare exemplaren.

me
door mein33 - Jun 7, 2016 om 08:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@fred-a,

Gebruik zelf al jaren "cetirizine diHCI 10" van fabrikant PCH. (Pharmachemie B.V.  Haarlem)
Het is zonder recept verkrijgbaar bij de Apotheek.

vr.gr.  mein33

fr
door fred_a Jun 15, 2016 om 20:29
124 Antwoorden / 20 Vragen

Ik ken dit in de vorm van tabletten, is deze "cetirizine diHCI 10" in neusspray vorm of juist iets anders?

ma
door mark van tilburg - Jul 5, 2016 om 14:56
1 Antwoorden / Vragen

op viata.nl is het nog te koop. onder de naam allergodil. werkzame stof is Azelastine.

altijdgeluk
door altijdgeluk - Aug 12, 2016 om 12:19
35 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo Fred,

mijn vriend was verslaafd aan Otrivin - zijn neusslijmvlies bleef gezwollen tot hij weer Otrivin gebruikte...het hele jaar rond. Dit zouden ze niet online melden...