door 1953 Oct 30, 2015 om 03:01
Voeding & gezondheid

VISOLIE! De vis wordt duur betaald?

VISOLIE! Als voedingssupplement in capsules e.d.
Wordt dan de vis wordt duur betaald?

Vroeger kreeg je in de maanden met de 'R' erin geheid elke avond een lepel levertraan, toen al eigenlijk 'Omega-3'.

De Keuringsdienst van Waarde besteedde op 29 oktober 2015 er aandacht aan.

Visolie van zalm, visolie uit meel, visolie uit algen.

1188 5 Rapporteer

Topantwoord

ma
door maarten heest - Oct 30, 2015 om 09:44
463 Antwoorden / 0 Vragen

Of consumenten daar veel geld voor betalen moeten ze zelf weten. Of visolie werkelijk gezond is voor de mens staat in de wetenschap ter discussie. Voor hetzelfde geld is het net zo'n kostbare hype als spelt, chiazaad, of tarwegras. Voor de illusie om supergezond bezig te zijn moet je de nodige euro's aftikken.
De visolie-kassa loopt gesmeerd....

Maar het ergste is nog dat de hele oceaan leeggevist wordt om die visolie te produceren. Terwijl die olie van Nature helemaal niet voorkomt in vis. Het zit in algen zo is te zien in de KVW.
Zonde van al dat kostbare leven.

Topantwoord

van leyden
door van leyden - Oct 30, 2015 om 18:07
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Vraag me altijd af hoe dat kip en het ei verhaal inelkaar steekt als het gaat om gezondheids(claims).
Denk toch dat het met de fabrikant begonnen is, voortbordurend op de mythe dat een hap levertraan wel niet lekker was, maat toch ook heel gezond.
En de consument trapt er weer in, ze willen graag geloven in gezondheidsprodukten, baat het niet, dan schaadt het niet.
Zo drinken dus hele legers elke dag trouw hun yakultje

Maar ik zeg je> een verse haring in je scheur, houdt elke dokter buiten de deur.
En is nog lekker ook ( beste viswinkel van Nederland dichtbij)

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2015 om 18:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Wordt dan de vis wordt duur betaald? .....
????

Als je 'normaal' gevarieerd eet heb je helemaal geen voedingssupplementen nodig!

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2015 om 18:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....De Keuringsdienst van Waarde besteedde op 29 oktober 2015 er aandacht aan......
Ja en .... wat hebben we aan deze opmerking?

edrick3
door edrick3 - Oct 30, 2015 om 18:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat is visolie?

Essentiële vetzuren
Visolie is een voedingssupplement. De werkzame bestanddelen in visolie zijn de essentiële vetzuren EPA en DHA. Deze vetzuren maken deel uit van de bekende Omega-3 vetzurengroep. Omega-3 vetzuren zijn meervoudig onverzadigde vetzuren.
Lees verdere info hier.