jaapbol149
door jaapbol149 Mar 18, 2016 om 12:53
Voeding & gezondheid

Vitamine K

Als trombose patient mag ik liever geen groene groenten en/of zuivelproducten, want er zit vitamine K in.  Vitamine K verdunt het bloed/ stollingstijd en maakt het moeilijk om dan met je medicijn (Fenprocumon) goede werking te blijven behouden.

vraag :  Bevat GEITENKAAS ook vitamine K ?

boerenkool - spinazie - sla - komkommer - brokoli - enz.  enz,   zijn ergens taboe. (daarnaast ben ik ook diabeet)

m v g  Jaap Bol  >> jaapbol149@gmail.com<<

1544 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 18, 2016 om 12:59
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jaapbol149 ,

Verwijder eerst u emailadres , u bent hier op een openbaar forum , dit om spam te voorkomen

Hier kunt u lezen wat er in geitenkaas zit , bevat geen vitamine K ,

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=499

Tijger2
door Tijger2 - Mar 18, 2016 om 13:50
302 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag uw arts u door te verwijzen naar een diëtiste. Die kan u volledig informeren.

Verwijder uw mail adres, anders krijgt u allemaal louche aanbiedingen voor supplementen.

gerbera
door gerbera - Mar 18, 2016 om 14:49
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het eten van vitamine K-rijke groenten is geen probleem. Slechts tien tot dertig procent van de vitamine K hieruit wordt opgenomen in het lichaam. Het is wel zaak om gevarieerd te eten en niet elke dag groente te kiezen die rijk is aan vitamine K. Dit zijn vooral groene bladgroenten zoals boerenkool en spinazie.  bron; http://www.vitamine-info.nl/nieuwsartikel/article/alleen-hoge-doseringen-vitamine-k-van-invloed-op-bloedstolling-38/  Zou dit maar eens goed lezen zal u merken dat het allemaal wel mee valt. Gebruik zelf ook Fenprocumon en eet alles wat volgens u niet kan en voel mij daar prima bij. Mijn bloed wordt gemiddeld om de 4 weken, in het Lab, gecontroleerd en zo nodig wordt de dosis aangepast. Heb dit verhaal nog nooit te horen gekregen.  Fabeltje of de klok en de klepel ?????