hennie1960
door hennie1960 Sep 5, 2016 om 12:25
Voeding & gezondheid
Vocht en schimmel in huurhuis

hallo
ik ben een longpatient en heb copd, nu is mijn huurhuis van 1948 en ik krijg vocht op de muur en ook schimmel en onder mijn bankstel zit ook schimmelplek en achter mijn dressior  ook vocht en schimmel ik had dat al aangeven aan de woningbouw  en op 06-09-2016 komt de opzichter kijken  paar weken geleden hebben ze een bedrijf ingeschakeld die meters hebben geplaats in mijn huis en dat moest er 14 dagen blijven  na die 14 dagen zijn ze het komen ophalen en uitslag kreeg de woningbouw ( ik niet dus )  na een paar dagen stond een onderhoudsmonteur aan de deur met de mededeling dat mijn kelderdeur zo afgedicht zou worden nu ben ik eens benieuwd wat die opzichter gaat zeggen daar over want ik ken daar niet blijven wonen want ik ben helemaal afgekeurt en heb dan ook wel een wmo verklaring maar wmo zegt.. daar moet je bij de woningbouw voor zijn.
als ik bij mij de voordeur open doet en ik kom binnen dan hangt er een naar geurtje dat voor mij niet gezond  maar zou ik (als ik moet verhuizen)  verhuiskosten kunnen vragen aan de woningbouw!!!!! ik weet mij even geen raad meer .. groetjes

2448 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2016 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet de ramen eens flink open, ventileren dus.

hennie1960
door hennie1960 Sep 5, 2016 om 13:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb iedere dag mijn ramen openstaan.. maar die huizen hier .. die wat er wonen die klagen allemaal erover maar ondernemen niks of durven niet en tja zelfs de ventilatieroosters staan dag en nacht open  en die huizen staan op mergelblokken dat zie je in de kelder

ph
door philip36 - Sep 5, 2016 om 12:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De woningbouwvereniging is de opdrachtgever voor de vochtmeting en die krijgen dus de resultaten daarvan.
De kelderdeur is afgedicht, nu nog het vocht uit het huis, dus zoveel mogelijk luchten.
Dat nare geurtje zou na verloop van tijd moeten verdwijnen.
Wacht even af wat de opzichter morgen te vertellen heeft.

ja
door jackyh - Sep 5, 2016 om 13:24
953 Antwoorden / 4 Vragen

Morgen komt de opzichter pas dus wacht eerst maar eens af. Als het echt zo erg is dan zal men wel stappen ondernemen.

Cookies
door Cookies - Sep 5, 2016 om 13:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Veel mensen luchten en/of ventileren veel te weinig. Weer of geen weer, dagelijks gaan bij mij deuren en ramen voor minimaal 1 uur open en ventilatieroosters staan dag en nacht open.

Hoe staat het met luchten/ventileren bij jou in huis?

hennie1960
door hennie1960 Sep 5, 2016 om 13:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

hoe ik al zij bij mij staan ook dag en nacht de ventilatieroosters open en ik iedere dag zet ik de ramen open maar die woningen zijn van 1948 en die huizen staan op mergelblokken in de kelder klink raar maar is wel zo

tijger1
door tijger1 - Sep 5, 2016 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die mergelblokken doen er natuurlijk helemaal niet toe. Als dat de oorzaak zou zijn, zouden die huizen in 1950 al helemaal onder de schimmel bedolven zitten.

Dus maar even op morgen wachten.

costnix
door costnix Sep 5, 2016 om 15:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mergel neemt juist vocht op. Als het te vochtig wordt valt het uit elkaar. Aangezien het huis er nog steeds staat zal dat niet de oorzaak zijn.

hennie1960
door hennie1960 - Sep 9, 2016 om 09:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

hallo
ik ben een longpatient en heb copd, nu is mijn huurhuis van 1948 en ik krijg vocht op de muur en ook schimmel en onder mijn bankstel zit ook schimmelplek en achter mijn dressior  ook vocht en schimmel ik had dat al aangeven aan de woningbouw  en op 06-09-2016 komt de opzichter kijken  paar weken geleden hebben ze een bedrijf ingeschakeld die meters hebben geplaats in mijn huis en dat moest er 14 dagen blijven  na die 14 dagen zijn ze het komen ophalen en uitslag kreeg de woningbouw ( ik niet dus )  na een paar dagen stond een onderhoudsmonteur aan de deur met de mededeling dat mijn kelderdeur zo afgedicht zou worden nu ben ik eens benieuwd wat die opzichter gaat zeggen daar over want ik ken daar niet blijven wonen want ik ben helemaal afgekeurt en heb dan ook wel een wmo verklaring maar wmo zegt.. daar moet je bij de woningbouw voor zijn.
als ik bij mij de voordeur open doet en ik kom binnen dan hangt er een naar geurtje dat voor mij niet gezond  maar zou ik (als ik moet verhuizen)  verhuiskosten kunnen vragen aan de woningbouw!!!!! ik weet mij even geen raad meer .. groetjes

maar nu zegt de opzichter dat deze woningen te vochtig zijn  en hij ging aan tafel zitten met de hoge heren.. want ik zij ook nog tegen hem .. woningbouw wist dat ik copd had maar dan hadden zij toch ook kunnen zeggen dat die woning niet geschikt is voor mij .. en nu kreeg ik een brief van woningbouw dat ik op 12-09-2016  een oriénterend gesprek krijg voor een andere woning .. krijg ik dan ook een verhuiskosten vergoeding? en wordt dan ook mijn bankstel vergoed en mijn dressior waar schimmel en vocht zit!!!!!

tappie
door tappie Sep 9, 2016 om 10:28
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ik ben geen expert, maar volgens mij heeft u nergens recht op, verhuisvergoeding wordt alleen in uitzonderlijke gevallen betaald (renovatie/sloop), en dat is hier niet aan de orde. Misschien dat uw inboedelverzekering kan worden aangesproken voor de schade aan de meubels.

hansje klein
door hansje klein Sep 9, 2016 om 11:00
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U heeft een gesprek binnenkort en daarbij zou ik uw gestelde vragen óók op tafel leggen......stel genoeg eisen om de woningbouw de kans te geven enkele eisen te kunnen schrappen. Of u er recht op hebt? Recht hebben en recht krijgen is vaak een kwestie van onderhandelen! Stel gewoon, dat er volgkosen aan de gemaakte verkeerde beslissing voor u zullen zitten.