J.P. de Jonge
door J.P. de Jonge Jul 28, 2023 om 19:56
Voeding & gezondheid

Waar worden zakjes poezenvoer van gemaakt. Dit in verband met afvalscheiding.

De binnenkant lijkt op aluminiumfolie. Herbruikbaar dus ? Maar waar is de buitenkant van ?

Ik heb alleen iets gevonden over FELIX® recyclebare verpakkingen - Purina.nl (De "Plastic Man" op het maaltijdzakjes is het symbool in NL dat dat aangeeft dat de verpakking bij het plastic afval mag). Geldt dat ook voor alle andere fabrikanten ?

5467 10 Rapporteer
Be
door Bewaklu - Jul 28, 2023 om 20:00
132 Antwoorden / 1 Vragen

"Geldt dat ook voor alle andere fabrikanten ?

Nee, dat geldt niet voor brokjes in een kartonnen doos en blikvoer...

Bel ze.

sira
door sira - Jul 28, 2023 om 20:04
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Ik gooi daarentegen de zakjes kattenvoer met aan de binnenzijde aluminiumfolie bij het restafval.
Aan de andere kant betalen we inmiddels zo'n verschrikkelijk hoog bedrag voor het afval, ondanks het scheiden, met ieder jaar weer een nieuwe verhoging, dat ik ze in het vervolg bij het plastic ga doen.

mahadma
door mahadma - Jul 28, 2023 om 21:07
11544 Antwoorden / 51 Vragen

In geval van twijfel: Restafval.

Ar
door AriEllis - Jul 29, 2023 om 01:21
57 Antwoorden / Vragen

Vraag het na bij je gemeente. Bij ons horen lege chipszakken bij het PMD maar in de buurgemeente weer niet. Kan met de kattenvoerverpakkingen ook zo zijn

ro
door ronny530 - Jul 29, 2023 om 10:11
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Vrij simpel als er op de verpakking geen logo van afvalscheiding staat moet de verpakking in de restafval container gedumpt worden.
Niet alle fabrikanten van diervoeding gebruiken recyclebare verpakkingen aan en zijn dus ook niet van een logo voorzien en als u die verpakkingen toch in de PMD container dumpt heeft dat gevolgen voor de gehele inhoud van de PMD container en doet u meer kwaad dan goed omdat de bruikbare materialen niet meer voor hergebruik geschikt zijn. Afval verwerkers waarschuwen er ook voor om enkel verpakkingen voorzien van een recycle logo in de PMD container te dumpen en als dat logo er niet op staat de verpakking als zijnde restafval af te voeren.

he
door henkie.penkie - Jul 31, 2023 om 12:17
149 Antwoorden / 0 Vragen

Tegenwoordig woordig je indien de voederzakjes van katten van pvc of van binnen uitgevoerd met aluminium (de zogenaamde tetra zakjes bij het Pmd doen, indien anders vermeld in de voorwaarde folders omtrent de afvalscheiding. Ook geld dit voor chips zakken op Lays-chipszak staat het uitdrukkelijk vermeld. Alleen op de crocy chips staat het niet vermeld maar deze zakjes mag je toch bij het PMD afvoeren. Omdat deze chipsfabrikant in België ligt staat hel betreffend logo er niet op.

ti
door timmerman1965 - Jul 31, 2023 om 15:02
5 Antwoorden / 0 Vragen

zakjes kattenvoer daar moet je de inhoud van gewoon aan je kat geven ! lijkt me niet zo moeilijk !

chris74
door chris74 Jul 31, 2023 om 15:24
564 Antwoorden / 44 Vragen

Dit antwoord slaat helemaal nergens op, vraag goed lezen, gaat over verpakkingsmateriaal.

borg queen
door borg queen - Jul 31, 2023 om 17:01
127 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens de site van milieucentraal ( https://www.milieucentraal.nl/minder-afval/afval-scheiden/welk-afval-waar/ ) mogen ze bij het plasticafval.

mo
door mof - Aug 1, 2023 om 10:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bij ons in Nijmegen heet het geen plastic meer, maar verpakkingsafval. Hoe het bij u is weet ik niet, maar doe het er lekker bij. Het wordt toch nog helemaal gesorteerd bij de afvalverwerking. Het is ook een beetje aan het doorslaan. Tegenwoordig moet je aan de universiteit hebben gestudeerd om je afval te kunnen wegwerpen.

Ga
door Gargamel1900 - Aug 1, 2023 om 21:20
10 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon alles bij het restafval
vroeger deden wij PMD apart houden maar sinds we voor de plastic moeten betalen per 1 Juli houden wij niks meer apart en gaat alles met het restafval mee. De milieugroepen blijven maar gekke dingen bedenken en krijgen nog hun zin in Den Haag.(de plastic rietjes, het palstic bestek, de plastic bekertjes,De blikjes en nu weer de plastic bakjes)
Waarom zouden we bv de bakjes van de chinees nog apart houden als we er nu voor moeten betalen.
Alle restafval gaat toch de oven in en daar verbrand het plastic net zo hard mee.