Ch
door Chantal22 Nov 27, 2017 om 19:31
Voeding & gezondheid

Waarom is mijn tandartsrekening zo duur?

Pas ben ik bij de tandarts geweest om naar zijn zeggen twee kleine gaatjes te vullen. De gaatjes zaten beide aan een andere kant van mijn linkerboven hoektand.
Nu kreeg ik de volgende rekening waar ik erg van schrok;

- V92 el.nr. 22 Tweevlaksvulling composiet a €56.48
- V92 el.nr. 21 Tweevlaksvulling composiet a €56.48
- A10 2x Geleidings.-infiltratie en/of intraligamentaire verdoving a €26.90
- V92 el.nr. 21 Tweevlaksvulling composiet a €56.48
- V93 el.nr. 22 Drievlaksvulling composiet a €67.23
- A10 Geleidings.-infiltratie en/of intraligamentaire verdoving a €13.45

Nu heb ik hier zelf weinig verstand van. Maar ik vroeg mij af of deze prijzen kloppen voor 2 kleine gaatjes. Ik heb hier nu een rekening van €277.02 liggen..

12567 9 Rapporteer

sy
door sylvia_71 - Nov 27, 2017 om 19:34
288 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je deze vraag ook al aan je tandarts gesteld?

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2017 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik even tel zijn er negen vlakken gevuld en drie verdovingen:-))?

Het gaat wel over twee verschillende elementen.

Maar even informeren bij de tandarts dus.

wizard2
door wizard2 - Nov 27, 2017 om 19:44
125 Antwoorden / 58 Vragen

Beste Chantal,

Dit vind ik ook niet normaal!

Michel

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 27, 2017 om 19:51
7195 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin - Nov 27, 2017 om 19:52
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien kun je hier wat prijzen vergelijken:

https://www.detandartsengroep.nl/site/tandarts-tarieven

marita5
door marita5 - Nov 27, 2017 om 20:51
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Chantal22 ,

De prijzen kloppen :

V92 Tweevlaksvulling composiet

Inclusief etsen en/of onderlaag en afwerking.

V93 Drievlaksvulling composiet

Hieronder valt ook de hoekopbouw (klasse IV) in front. Inclusief etsen en/of onderlaag en afwerking.

Geleidings-, infiltratie- en/of intraligamentaire verdoving

Ad A10 ) Geleidings-, infiltratie- en/of intraligamentaire verdoving

Niet in rekening te brengen bij chirurgische verrichtingen (Hoofdstuk X, Hcodes).

Geleidings en/of infiltratieverdoving wordt in de onderkaak per blok gedeclareerd. In de bovenkaak wordt per twee naast elkaar liggende elementen gedeclareerd, waarbij de mediaanlijn als scheiding optreedt. In de onderkaak (front) wordt per twee naast elkaar liggende elementen gedeclareerd (cuspidaat – cuspidaat). Intraligamentaire, intraossale of intrapulpaire verdoving is per element declarabel.

Bron : vergelijkmondzorg.nl

door 14peter - Nov 28, 2017 om 11:30
567 Antwoorden / 2 Vragen

Als deze rekening er werkelijk zo uitziet, dan heb je dus 4 gaatjes; twee gaatjes in twee tanden. Daarnaast worden hier 3 verdovingen in rekening gebracht; Dat lijkt mij een beetje veel voor twee elementen die naast elkaar liggen. Een verdoving werkt op een deel van de kaak, niet op slechts 1 tand. Dus ergens lijkt mij dat er iets is mis gegaan.

edrick3
door edrick3 - Nov 28, 2017 om 13:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

2 kleine gaatjes???
Zo te zien klopt er dan iets niet:
element nr.21 heeft 2 x een tweevlaksvulling
element nr.22 heeft een tweevlaksvulling én een drievlaksvulling.
Er lijkt iets fout gegaan te zijn bij het op maken van de rekening, dus ... naar de tandarts voor nadere info!

mo
door mof - Nov 29, 2017 om 13:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie drie twwevlaksvullingen en een drievlaksvulling ... ik ben geen tandarts maar er zijn vier vullingen gedaan om twee gaatjes te vullen.
zou ik toch even op in gaan met uw tandarts.