mathijs_b
door mathijs_b Dec 11, 2021 om 20:09
Voeding & gezondheid

Waarom ontmoedigt de overheid de boosterprik?

Ik ben 72 jaar en wil de boosterprik.

De overheid heeft mij nog steeds geen brief gestuurd.

Telefonisch kan ik geen afspraak maken omdat ik de brief nog niet heb.

100m van mijn huis ligt een vaccinatieplaats, maar ik kan on-line alleen een afspraak maken voor een locatie op grote afstand van mijn huis.

Als ik nu een afspraak wil maken kan ik pas over twee weken terecht en op een voor mij onmogelijk tijdstip of ik moet er een taxirit van 65Km voor overhebben.

Laat maar zitten, die prik. Ik denk echt dat de overheid liever niet vaccineert en ze in mijn geval gewonnen hebben.

In Duitsland kun je zo binnenwandelen voor een prik. In andere landen houden ze het ook laagdrempelig.

Vraag: Waarom moet het in Nederland zo vreselijk moeilijk gaan terwijl de buitenlanden bewijzen dat het ook heel simpel kan?

Ik begin echt te geloven dat het de bedoeling is de mensen te weerhouden om voor de prik te gaan.

3504 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 11, 2021 om 20:15
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Het is echt wel de bedoeling dat iedereen die er voor in aanmerking komt de boosterprik krijgt en zult u binnenkort wel een uitnodiging in de bus vinden.
Is het wel al een half jaar geleden dat u de tweede prik hebt gekregen, daar wordt ook naar gekeken.

Gr
door Grunn1 - Dec 11, 2021 om 20:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik nu een afspraak wil maken kan ik pas over twee weken terecht en op een voor mij onmogelijk tijdstip

Dan ligt het dus niet aan de overheid maar aan jezelf.
Er is al vanaf het begin van het vaccinatie programma gekozen voor deze manier om iedereen dezelfde kans te geven en niet wie het eerst komt eerst krijgt.
Het is toch niet erg om een afspraak te maken voor over een paar weken. Je krijgt vanzelf een brief,  maar je kan iets eerder al een afspraak maken, mooi toch.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 11, 2021 om 20:18
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas ben ik het niet met uw mening eens. Het is ook m.i. absoluut een feit dat onze regering hier en daar goed achterloopt maar vanweerhouden is, ook als ik zelfs vandaag uit persberichten opmaak, geen sprake. Het is wel een gegeven dat er 'door het achterlopen'capaciteits problemen zijn. In ieder geval heb ik de oproep gisteren wel ontvangen.

Dus een kwestie van toch even geduld hebben? Of kan het zijn dat u na uw vaccinaties toch een keer postief bent getest of toch 'aangetoken'bent geweet? Dan bent u pas in mei aan de beurt (zoals ik ook ondanks de oproep).

tenormin
door tenormin Dec 12, 2021 om 00:15
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@heremietkreeft, wat jammer dat je ook positief getest bent. Hopelijk gaat het nu goed? Oh boy, het is alweer "de volgende dag". ☺

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 12, 2021 om 10:20
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN, (Off topic) goede morgen. Het gaat al weer en aantal weken goed en ik heb ook al weer enkele gastlessen (Zeebenen in de klas) gegeven. Frappant is dat na een eerste test ik wel negatief werd getest maar die uitslag niet erg vertrouwde. In mijn woonplaats bleken er meer problemen te zijn geweest in die zin.
Hoe dan ook in mei de boost.

Donuts
door Donuts - Dec 11, 2021 om 20:18
1203 Antwoorden / 2 Vragen

TS is 72 dan hoeft hij niet te wachten op een uitnodiging.

Als er geen geschikte locatie wordt weergegeven, even uitloggen en na een kwartiertje weer inloggen. Dan krijg je andere locaties of tijdstippen waaruit je kunt kiezen.

Doe dit net zolang totdat je een locatie krijgt die je wilt.

mathijs_b
door mathijs_b Dec 11, 2021 om 20:32
641 Antwoorden / 77 Vragen

Thanks! Goede tip!

tenormin
door tenormin Dec 12, 2021 om 00:16
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@mathijs_b, al een plek gevonden na tig keer gebeld te hebben? Of heeft u mijn telefoonnummer, wat ik doorgaf, geprobeerd?

sira
door sira Dec 12, 2021 om 13:54
2345 Antwoorden / 24 Vragen

@Tenormin
Toch niet je privénummer? ;-))

getty
door getty - Dec 11, 2021 om 20:20
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar waarom belt u niet? Dan kijken ze met u naar een geschikt tijdstip en plaats.

mathijs_b
door mathijs_b Dec 11, 2021 om 20:32
641 Antwoorden / 77 Vragen

Bellen kan allleen als je de brief gehad hebt.

getty
door getty Dec 11, 2021 om 21:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nee hoor, dat is inmiddels veranderd
mijn ouders hebben eergisteren de afspraak telefonisch gemaakt zonder brief

Donuts
door Donuts Dec 11, 2021 om 22:06
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Vreemd gisteren was het nog dat je zonder uitnodiging alleen online een afspraak kon maken.

getty
door getty Dec 11, 2021 om 22:36
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nogmaals, mijn ouders van 74 en 76 jaar is dat dus gewoon gelukt Gewoon proberen dus

tenormin
door tenormin - Dec 11, 2021 om 20:54
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ben 81+ en kan 18 December de booster halen. Probeer 08007070 eens, misschien werkt dat wat sneller voor. Ik zelf heb er geen haast mee, dus gewacht op die brief. Nederland heeft nu eenmaal, helaas, te laks gereageerd op alles en loopt dus zwaar achter.

Gr
door Grunn1 Dec 11, 2021 om 21:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou kan je nagaan, Mathijs kan als veel jongere nagenoeg gelijk een booster krijgen en dan is het ook weer niet goed.

tenormin
door tenormin Dec 12, 2021 om 00:09
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@grunn1, ach, ken veel jongere mensen die hem al gehad hebben, o.a. Freek Vonk, maar ja, die is een Bekende Nederlander. Met je voet op de grond stampen heeft immers ook geen zin: zelfs mijn huisarts heeft de booster niet gehad. Wel spoedig aan de beurt. Begrijp alleen niet dat veel, echt wwar, ouderen zoveel stennis over maken. We zitten al bijna (in Maart) 2 jaar vast, dus die tijd kan er ook nog wel bij. Edoch, die booster zal ook niet het antwoord zijn: Covid 19 zal iets worden, zoals u zelf ook weet weet, blijvend zijn. Heb de Pest en de Cholera niet meegemaakt, maar onze voorouders hebben dit ook allemaal mee moeten maken, dus.... Juist, we, de hele wereld, moet er mee leren leven. Alleen heel vervelend, understatement, voor de jongeren, maar ook dat zal overgaan en geaccepteert worden.

me
door mein33 - Dec 11, 2021 om 22:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Simpelweg via internet een afspraak plannen, eenvoudiger gaat het niet. Hou wel uw DigiD bij de hand om te kunnen inloggen.
Uw tewaterlatingsjaar is al ruimschoots aan de beurt.
Heb ook (nog steeds) geen uitnodiging ontvangen, maar wel is Booster al gezet door op de bovenstaande manier een afspraak te maken.
1954 is al aan de beurt.

sira
door sira - Dec 11, 2021 om 23:04
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Het is wel een beetje een idiote situatie.
Iedereen van 60 jaar en ouder zouden in december een boostervaccinatie krijgen. Ik ben van 1955 en heb nog niets gehoord of ontvangen, een kennis van mij uit 1947 idem dito. Inmiddels staat op de website dat 1954 of eerder online een afspraak kunnen maken. Mijn laatste vaccinatie is meer dan 6 maanden geleden, dus lukt het online niet, ik denk dus dat het pas januari wordt.

rj
door rjw Dec 11, 2021 om 23:24
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Vandaag zijn 1953 en 1954 geopend. Gezien het tempo van de afgelopen dagen zullen morgen 1955 en 1956 worden geopend. Dus morgen  na 11.00 kan je waarschijnlijk een afspraak maken. En anders maandag.

tenormin
door tenormin Dec 12, 2021 om 00:20
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, dat nummer al geprobeerd: 08007070?

sira
door sira Dec 12, 2021 om 13:51
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb gisterenavond laat op internet een afspraak gemaakt. Bij de vraag of ik een uitnodiging heb gehad, heb ik "ja" ingevuld. Kreeg weer, zoals de vorige keer, 3 opties. Twee opties waren 27 + 29 december en de andere optie was al 20/12 in Veenendaal. Daar schijnt het niet druk te zijn, want dat is een biblebelt gemeente, dus ik heb die gekozen. Bevestiging al binnen.
Mijn kennis uit 1947 heeft vanmorgen m.b.v. mij een afspraak gemaakt, maar die kan pas 03/01.

mahadma
door mahadma - Dec 12, 2021 om 00:38
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is kennelijk het beleid van Hugo de Jonge. Stuur hem een email.

tenormin
door tenormin - Dec 12, 2021 om 01:13
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Nu ja, panelleden, verwacht geen antwoord van Mathijs_b. Doet hij nooit. Als "lijkt" het of hij nieuw is (fout van deze site) op de site: is al jaren aanwezig maar, nooit geeft hij response terug, helaas.

getty
door getty Dec 12, 2021 om 14:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hij heeft al gereageerd hoor...

tenormin
door tenormin Dec 12, 2021 om 14:09
16835 Antwoorden / 108 Vragen

@getty, ja, alleen met hetzelfde verhaal: nog geen brief. Wat in zijn topic staat.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 12, 2021 om 09:27
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het kan zijn dat jou Locatie  dichtbij vol zit.

Er zijn locaties met zeer weinig  mensen,  en die  al wekenlang vol zitten.

De computer zoekt iets waar snel plaats is... en kijkt totaal niet naar zowel afstand als bereikbaarheid.
Vooral  ouderen zonder auto die met openbaar vervoer moeten kiezen vaak een verder weg locatie bij een station of als er goede bus reed.

De later geopende nieuwe locaties zijn  nog leeg en die kregen voorrang van dit Computer systeem.

Denk dat vele uitloggen en later nogmaals proberen.

Helaas bied deze Computer maar 1 plaats en tijd aan en geen keuze.

Ook mensen die samen in 1 auto naar priklocatie willen, moeten  4 of 5 prikken reserveren.

Als 1 persoon brief heeft met telefoon kunnen ze de andere  met juiste leeftijd erbij voegen.

Als een  gewenste locatie  tijd heeft voor meer personen vragen...  ook de parkeerdruk neemt dan af  en daar zijn zij ook daar erg blij mee.

Redacteur
door Redacteur - Dec 13, 2021 om 09:37
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Beste forumleden,

Het andere topic van Mathijs_B is gesloten, omdat Vraag & Beantwoord geen discussie-forum is. Ook dit topic wordt daarom gesloten.

Met vriendelijke groet,
Redactie Kassa