mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Dec 27, 2023 om 09:07
Voeding & gezondheid

Wie gebruikt er scrub en welk nut heeft het?

Ik heb een potje scrub in huis gehaald. Per ongeluk... want het potje lijkt als twee druppels water op een potje creme van dezelfde drogist. Ruilen kan niet meer. Wie gebruikt het weleens en waar is scrub precies goed voor? Misschien ga ik het alsnog gebruiken.

3157 3 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Dec 27, 2023 om 09:53
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Wat is een gezichtsscrub?

Een gezichtsscrub is een korrelachtige crème of gel die bedoeld is om dode huidcellen te verwijderen. Elke dag verlies je duizende huidcellen, waarvan de meeste van je huid af vallen. Een gedeelte blijft echter vastzitten aan je huid. Deze dode huidcellen kunnen ervoor zorgen dat je huid er dof uitziet en bovendien kunnen ze poriën verstoppen wat weer kan leiden tot puistjes en acne.

Met een gezichtsscrub kun je deze dode huidcellen verwijderen. De korreltjes in de scrub zorgen ervoor dat de dode huidcellen die vast zijn blijven zitten aan je huid, weer los komen. Zo kan je huid weer gaan stralen!

https://www.hollandandbarrett.nl/advies/gezichtsverzorging/gezichtsscrub/

Thecla58
door Thecla58 - Dec 27, 2023 om 09:59
857 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik wel eens een scrub, maar die maak ik dan zelf. Van olie, honing en suikers. Het verwijdert, zoals @Sjjoppy alt tikte, de dode huidcellen.

sira
door sira Dec 29, 2023 om 12:53
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Koffiedrab schijnt ook goed te zijn om als scrub te gebruiken.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=koffiedrab+als+scrub

Thecla58
door Thecla58 Dec 29, 2023 om 12:58
857 Antwoorden / 3 Vragen

@Sira

dat klopt, maar ik drink geen koffie dus is er geen drab om een scrub te maken.

sira
door sira Dec 30, 2023 om 13:41
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Het is ook vervelend om steeds bij de buren te moeten lenen ;-))

th
door thieu - Jan 3, 2024 om 13:26
148 Antwoorden / 0 Vragen

Scrub zal ergens wel goed voor zijn. Het probleem van de scrub is dat de fabrikanten daarvoor plastic korreltjes gebruiken die dus de afvoer, en daarmee het milieu/zee in spoelen.
Je draagt door het gebruik ervan bij aan de vervuiling met (micro)plastics.