Kleinkinderen8
door Kleinkinderen8 Sep 3, 2018 om 09:04
Vrije tijd & tuin

Conflict met Molecaten camping over het betalen 2016

Ik had een caravan in 2013 gekocht van een particulier. In 2015 nam Molecate de camping over. In 2015 zette ik de caravan te koop. Ik kreeg toen te horen dat de caravan ouder was dan 20 jaar en niet verkocht mocht worden. Zij hielpen mij aan een adres in Oude Pekela die de caravan kon weghalen. Dit is voor het seizoen 2016 gebeurd. Nu eisen ze via een incassobureau de jaarplaats van mij. Mijn zoon heeft verschillende mails gestuurd, waar ze niet op reageren.
Ze hebben al beslag gelegd op een gedeelte van mijn pensioen, ik word er ziek van. Kunt u mij helpen?
[edit-redactie]

3459 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2018 om 09:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft dat er beslag is gelegd op uw pensioen. Dat betekent dat er een rechtszaak is geweest, anders kan dat niet.

En als er een rechtszaak is geweest, is er niets meer aan te doen.

marita5
door marita5 - Sep 3, 2018 om 10:07
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kleinkinderen8 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.dekrachtvananderszijn.nl/financieel/loonbeslag-en-uw-pensioen/

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 3, 2018 om 10:30
16848 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5 ik sluit, de vraag lezende en ook de redelijk korte termijn in acht nemend, dat er nog helemaal geen sprake is van een rechtmatige beslaglegging.

marita5
door marita5 Sep 3, 2018 om 11:13
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@gerritaltena , Ts schrijft zelf : Ze hebben al beslag gelegd op een gedeelte van mijn pensioen , Een incassobureau kan geen beslag leggen .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2018 om 10:28
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Als er een uitspraak is geweest waarin het beslag is goedgekeurd is er m.i. niets meer aan te doen. Bent u lid van een Seniorenvereniging, benader die dan om nadere raad. Ik bedoel daarmee dat een incasso bureau wel snel dreigt maar er een procedure moet zijn geweest bij de kantonrechter!

Wat ik niet begrijp is dat de jaarplaats niet na het weghalen van de caravan is geannuleerd en naar mening heeft het bij de nieuwe eigenaar ontbroken aan zorgplicht omdat u kennelijk niet door hen bent geïnformeerd. Daar weet men dat er geen nieuwe caravan is gekomen en naar ik aanneem ook dat u destijds wilde verkopen en dan niet meer een nieuwe plaatsen.

Nog een vraag die van belang kan zijn: heeft u schriftelijke regels ontvangen van deze nieuwe eigenaar dat een caravan ouder dan 20 jaar niet verkocht mocht worden waarmee ik bedoel: verkoop met behoud van standplaats voor de nieuwe eigenaar? Ook daar is Molencate lijkt mij behoorlijk in gebreke gebleven.

Dit alles overwegende is het mogelijk zinvol om contact op te nemen met het juridisch loket in uw omgeving of een afspraak makken met een advocaat waar de eerste intake gratis is.
Neem snel aktie, vooral als er geen formeel besluit is m.b.t. beslag op pensioen.

Ik sluit niet uit dat er juridisch verbvand kan leggen naar bijv. Onrechtmatig handelen conform BW art. &:162 en verder en/of zorgplichtverzuim. (Naast mogelijk onterecht dreigen als er geen dagvaarding en zitting is geweest)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 3, 2018 om 10:31
16848 Antwoorden / 202 Vragen

N.b. Wilt u a.u.b. reageren met de melding of er wel of geen sprake is van een formele belaglegging of alleen (nog) maar van dreigen?

gerbera
door gerbera Sep 5, 2018 om 08:46
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Daar horen we niets meer over omdat blijkbaar niet het hele verhaal is verteld;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 6, 2018 om 16:36
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Daar  heeft het inderdaad alle schijn van.
Maar mogelijk komt er nog een reactie.

marita5
door marita5 - Sep 3, 2018 om 11:27
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@Kleinkinderen8 .

Lees hier eens de voorwaarden van Molecaten m.n. Art  8 , 13 en 14 .

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 6, 2018 om 16:39
16848 Antwoorden / 202 Vragen

In deze voorwaarden lees ik niets over een vaste standplaats met caravan en/of regels m.b.t. het niet kunnen/mogen verkopen van een caravan >20 jaar oud. Wel zie ik dat er een geschillencie. is.

gerbera
door gerbera Sep 6, 2018 om 16:53
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Bepalingen over o.a. vaste plaatsen en verkoop zijn opgenomen in het reglement wat voor elke Molecaten camping anders kan zijn.

panter22
door panter22 - Sep 3, 2018 om 19:39
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt de caravan laten weghalen voor het seizoen 2016, maar je zult te laat zijn geweest met opzeggen van de standplaats.
Dan moet je het hele jaar nog betalen.
Artikel 10: Beëindiging door de recreant
1. De recreant kan de overeenkomst uiterlijk twee maanden voor afloop van het lopende overeenkomstjaar schriftelijk opzeggen.
https://www.molecaten.nl/getmedia/17d139e3-d895-4fb4-8ace-4c3d2c48926e/RECRON-Voorwaarden-Vaste-Plaatsen-2013.pdf

Een incassuburo kan geen beslag leggen. Er zal een deurwaarder en een rechter bij betrokken zijn.
Lees hier de volgende info:
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/deurwaarder-en-beslaglegging/loonbeslag/

Is het allemaal niet zo gegaan als in de informatie van het juridisch loket beschreven staat, neem dan contact met hen op.

gerbera
door gerbera - Sep 4, 2018 om 12:23
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dit probleem speelt al vanaf begin 2016 dus al ruim 2 jaar. Neem aan dat er in die tussentijd betalingsherinneringen, aanmaningen en een rechtzaak is geweest. Ik begrijp er uit dat er tot op heden niet is betaald dus volgt er beslaglegging. Al met al wordt het dus een dure standplaats. Molecaten heeft naast algemene voorwaarden ook een reglement voor vaste standplaatsen. Daarin staat onder meer vermeld dat het stopzetten van de overeenkomt 2 maanden voor het eind van het jaar moet gebeuren. U schrijft dat de caravan voor het nieuwe seizoen was verwijderd. Bedoeld u daarmee voor het einde van 2015 of voor het seizoen 2016. In het laatste geval begint het seizoen vaak medio maart april. Blijkbaar heeft u de caravan dus niet tijdig verwijderd en dan klopt het dat u voor 2016 moest betalen. Dus of iemand u nog kan helpen ik betwijfel het, er is door u blijkbaar niet aan de voorwaarden voldaan. Beslaglegging is wel het laatste waartoe wordt overgegaan. Molecaten heeft bepaalde regels voor wat betreft de caravan. Zo worden op sommige campings van hen caravans ouder dan 5 jaar niet toegelaten voor een vaste standplaats.