Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 17:00
Vrije tijd & tuin

Conflict tuinman

Ik heb een een tuinman
Voor mijn tuin
Hij moest straten en banden zetten
En kunstgras leggen
In order bevestiging staat
Grijzen banden deze heb ik getekend
En helft aan betaling gedaan
Nu hebben ze banden gezet en gestraat
Tuinman is ander halve dag bezig geweest met banden  zetten met 2 man Nu vinden we zwarte banden toch mooier en willen zwarte banden ipv van grijze zegt Tuinman nieuwe banden zetten is meer werk ik stuur uw offerte voor meer werk als julie niet akkoord doe ik het niet en stop ik met de klus hij zegt helft tuin is gedaan en helft nog niet dan is het goed  kwa voorschot  Tuinman zegt ik ga niet nieuwe banden zetten en andere halve dag voor niks werken met 2 man

7243 19 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jul 6, 2021 om 17:06
1329 Antwoorden / 2 Vragen

wat denkt u nu zelf, dat de tuinman deze anderhalvd dag met 2 man maar voor zijn rekening gaat nemen?
u hebt getekend voor grijs. als u niet zwart wilt kan dat maar betaald u een meerprijs. logisch toch.

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 17:10
3 Antwoorden / 3 Vragen

Okey snap ik maar mag tuinman dan zeggen
Ik kom niet meer als tuin half is
Hij zegt helft Voorschot is betaald
En helft tuin is gedaan het is dan wat mij betreft klaar zegt Tuinman

mahadma
door mahadma Jul 6, 2021 om 18:30
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Hij neemt genoegen met de gedane aanbetaling, dus het niet gedane werk hoeft u ook niet te betalen. Conclusie: einde opdracht.

getty
door getty - Jul 6, 2021 om 17:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Hij is klaar met u, dat snap ik wel een beetje.

Dus betalen wat u schuldig bent en voor het andere werk een nieuwe zoeken.

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 17:22
3 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb helft betaald
En helft is gedaan
Uw zou als ik
Was akkoord gaan
Hier mee

getty
door getty Jul 6, 2021 om 17:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja

tenormin
door tenormin - Jul 6, 2021 om 17:12
16836 Antwoorden / 108 Vragen

U wilde toch grijze banden? En die man heeft wel gelijk. Zou het er allemaal weer uit moeten halen en opnieuw, nu met zwarte banden, moeten doen. Natuurlijk gaat hij het niet weer doen, zonder een aangepaste betaling. Straks zou hij voor de helft zwarte banden er hebben ingezet en misschien zegt u dan wel: ik wil toch liever rode banden. Ik heb ook nooit voor niets gewerkt hoor. Ik denk niemand: ja, vrijwilligers werk, maar dat is wat anders.

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 17:24
3 Antwoorden / 3 Vragen

Okey maar aanbod hovenier
Om te zeggen helft is betaald
En helft is gedaan vind
Uw redelijk aan bod van hovenier

tenormin
door tenormin Jul 6, 2021 om 17:27
16836 Antwoorden / 108 Vragen

De man wil niet meer. Er is kennelijk wat onmin tussen jullie ontstaan, dus dan zegt hij: toedeloe, bekijk het maar. Tja, wij zijn er niet bij geweest, dus ook de conversatie niet gehoord, gevolgd. Op zoek naar een andere hovenier een betere optie.

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 17:52
3 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt maar mag hovenier
Zeggen helft is gedaan
Helft is betaald
Als julie niet akkoord gaan met offerte
Meer werk banden  dan kom ik niet meer.

tenormin
door tenormin Jul 6, 2021 om 18:13
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@johan, ja, de hovenier mag dat gewoon zeggen en doen. Het is en blijft meerwerk en meerwerk moet meer geld kosten.

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 18:32
3 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor info

mahadma
door mahadma Jul 6, 2021 om 18:34
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Het is en blijft extra werk, uithalen van gedaan werk, nieuwe banden bestellen en plaatsen, kan niet voor de zelfde prijs.

Donuts
door Donuts - Jul 6, 2021 om 17:35
1203 Antwoorden / 2 Vragen
Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 17:39
3 Antwoorden / 3 Vragen

Gellukig niks meer van gehoord

sw
door swat1500 - Jul 6, 2021 om 17:38
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de indruk dat u meent dat het vervangen van de geplaatste grijze banden door zwarte banden niet meer werk voor de hovenier zou moeten zijn.
Ik denk dat u de term "meerwerk" niet begrijpt.
U heeft met de hovenier bepaalde werkzaamheden afgesproken. Die werkzaamheden heeft hij reeds deels uitgevoerd. Nu wilt u dat hij de reeds geplaatste grijze banden vervangt door zwarte.
Dit betekent dat hij dus de grijze banden moet verwijderen, zwarte banden moet inkopen en deze vervolgens plaatsen.
Dit zijn extra werkzaamheden die u vooraf niet had afgesproken en dat wordt "meerwerk" en dus niet "meer werk" genoemd.
De kosten voor dit extra werk zult u moeten betalen. Doet u dit niet dan dient de hovenier de tuin af te leveren zoals eerder was afgesproken dus met grijze banden.
Als u van de verdere diensten van deze hovenier afziet bent u zowiezo de aanbetaling kwijt en mogelijk nog meer kosten.
Een nieuwe hovenier inschakelen gaat u alleen maar meer geld kosten. Die gaat namelijk uw aanbetaling bij de eerste hovenier echt niet in mindering brengen op zijn offerte.

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 17:46
3 Antwoorden / 3 Vragen

Uw vind eigelijk als ik niet akkoord gaat met tuinman van kosten extra banden
Nu  Helft is uit gevoerd en helft betaald is
Dat hovenier dit mag doen
Wij vinden Grijzen banden echt niet mooi
We willen echt zwarte banden kunstgras kan pas gelegd worden als alle banden zijn vervangen

mahadma
door mahadma Jul 6, 2021 om 18:36
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Wij vinden Grijzen banden echt niet mooi
We willen echt zwarte banden kunstgras kan pas gelegd worden als alle banden zijn vervangen

U heeft getekend voor de grijze banden.
Als u de banden zwart wil hebben, of bestel een ander of steek de handen uit de mouwen.

sw
door swat1500 Jul 7, 2021 om 10:53
3789 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Johan, ik vindt niets. Ik kan niet voor u beslissen. Ik wijs u alleen op de mogelijke gevolgen. Als u echt zwarte banden in plaats van de reeds geplaatste grijze banden wilt dan zult u meer moeten gaan betalen. U kan en mag niet verwachten dat dit binnen het weder afgesproken totaalbedrag wordt uitgevoerd.
Stopt u met deze hovenier dan bent u uw aanbetaling kwijt en het zou mij niet verbazen als binnen de overeenkomst ook een boetebeding is opgenomen als u tussentijds de overeenkomst ontbind.
Het kan u dus veel geld gaan kosten zonder dat dit een volledig ingerichte tuin oplevert.

ro
door ronny530 - Jul 6, 2021 om 17:58
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Zoals ik het lees is de tuinman met de wijziging nadat de banden zijn gelegd niet echt blij omdat de tuinman al het gedane werk weer af moet breken en opnieuw moet gaan beginnen. De tuinman wil alsnog opnieuw gaan beginnen en zwarte banden gaan leggen maar daar hangt uiteraard een kostenplaatje aan vast gaat u daarmee niet akkoord dan blijven de grijze banden en de straat liggen zo als ze zijn, gooit de handdoek in ring en houdt de aanbetaling als zijnde kostprijs voor het gedane werk. Het werk is op het kunstgras leggen na gedaan dus lijkt het mij redelijk dat als de tuinman niet voor het meer werk betaald wordt het reeds betaalde bedrag als totale betaling ziet. U heeft drie opties 1 bijbetalen voor het meerwerk, 2 de grijze banden laten voor wat ze zijn en de tuin tegen de aanneem som betalen, 3 niet betalen voor het meerwerk en tegen de aanbetalingskosten met een on afgemaakte tuin blijven zitten. Als u van mening bent dat de tuinman om niet de banden gaat vervangen bent u wel heel onredelijk bezig omdat pas na het leggen aan komt met een wijziging. Verplaats u eens in zijn situatie, na anderhalve dag is het werk eindelijk gereed en dan komt de klant dood leuk vertellen breek de boel maar weer af want de kleur grijs staat me niet aan, wat zou u dan nadat u tot rust gekomen bent doen?.

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 18:07
3 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor uw duidelijke tips Alleen voel me onder druk gezet Dat die zegt als je niet wil betalen voor meer werk Kom ik niet meer helft is gedaan helft is betaald Ik vraag mij af of hovenier dit mag doen

mahadma
door mahadma Jul 6, 2021 om 18:37
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Zoals hierboven gezegd, stel u even voor dat u de tuinman was ....... zou u voor niets de boel afbreken en opnieuw zetten?

ro
door ronny530 Jul 6, 2021 om 18:52
2784 Antwoorden / 41 Vragen

M.i. wel, het werk dat tot nu toe gedaan is is betaald en u kunt niet verlangen dat de tuinman gratis het al aangelegde gaat vervangen. Het is wel zo dat als de tuinman het werk er bij neer legt u enkel datgene dat u al betaald heeft kwijt bent en de tuinman niet de restsom mag eisen. U wordt niet onder druk gezet omdat de tuinman de tuin wel af wil maken zoals in de offerte opgesteld is dus met de grijze banden maar als u toch zwarte banden wenst wijkt u af van de offerte en dan zal u voor het meerwerk moeten betalen. Het is en blijft uw keuze en als u de tuinman niet meer vertrouwd en hij u ook niet meer want wat is het volgende dat u niet bevalt zou ik kiezen voor de aanbetaling laten vallen en afscheid nemen van deze tuinman.

me
door mein33 - Jul 6, 2021 om 18:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het tijdens de werkzaamheden veranderen van de kleur van de banden en het extra werk dat dat vraagt, is uiteraard voor uw rekening.
De grijze banden zijn niet gratis, de alsnog gewenste zwarte ook niet en het arbeidsloon ook al niet.
Dus dat wordt de portemonnee trekken, of de werkzaamheden alsnog laten uitvoeren zoals is afgesproken.

TIP:  de zwarte opsluitbanden banden zullen na een tijdje verkleuren, ze worden grauw grijs en dan krijgt u spijt van deze wijziging als (alle)  haren op uw hoofd, zelfs als die niet meer zichtbaar zouden zijn.
Weggegooid geld zo'n impulsieve verandering.

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 18:12
3 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor info ik zal vragen aan hovenier wat het gaat kosten
Alleen ik vind niet zo netjes van hovenier
Om te te dreigen als je meer werkt niet betaald  dan  dan kom ik niet meer
Helft is gedaan en helft is betaald
Dan is het voor mij klaar zegt hovenier
Is dit redelijk van hovenier

me
door mein33 Jul 6, 2021 om 18:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik weet uiteraard niet hoe het gesprek tussen u beide is verlopen, maar kan wel begrip hebben voor de tuinman als u extra werk en andere opsluitbanden wil, zonder daarvoor te betalen.
Als u bij uw weigering tot het betalen van het extra werkzaamheden en materialen blijft, dan blijven er alleen maar twee verleizers over en u blijft ook nog eens met onafgemaakt tegelwerk zitten.
Als u 'zwart' wil dan betalen en als u dat liever niet doet, dan het werk lmet grijs aten afmaken zoals is overeengekomen.
Het is maar een futiliteit en als het grijs er zit, dan weet u over een paar dagen niet anders.

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 18:31
3 Antwoorden / 3 Vragen

Op zich goed contact met hovenier
Alleen we zijn van weekend
Achter gekomen dat we zwarte banden mooier vinden ipv van grijs nu kwam hij gisteren om verder te straten en toen vroegen we of hij banden kan verwisselen voor andere hij ze dat is veel werk maar dat kan wel toen kreeg ik avond een apje dat hij eerst een offerte geen maken wat het ging kosten en dat ik die moet teken
Ik zij dat ik lullig vind en dat ik eigenlijk vind dat het bij prijs hoord want die tuin is echt een hoop geld en dat wij tuin zo niet mooi vinden
Toen zei die als julie niet akkoord gaan want ik ga niet ander halve dag voor niks
Kom ik niet meer helft van tuin is gedaan helft is betaald dan is het voor mij af gedaan dan is het voor mij klaar zei de hovenier

mahadma
door mahadma Jul 6, 2021 om 18:38
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Bedankt voor info ik zal vragen aan hovenier wat het gaat kosten
Alleen ik vind niet zo netjes van hovenier
Om te te dreigen als je meer werkt niet betaald  dan  dan kom ik niet meer
Helft is gedaan en helft is betaald
Dan is het voor mij klaar zegt hovenier
Is dit redelijk van hovenier

Ja, dit is redelijk van de hovenier.

ju
door juliomariner Jul 6, 2021 om 18:47
1329 Antwoorden / 2 Vragen

ik vind het zeer onredelijk te denken dat er voor meerwerk niet betaald hoeft te worden " want die tuin is echt een hoop geld" wat een drogreden. ben blij dat u geen klant van mij bent.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 6, 2021 om 18:22
1768 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Johan,

Kunt u een foto plaatsen van de tuin(die voor de helft klaar is)?

U kunt de foto uploaden bij een nieuw antwoord.

ju
door juliomariner Jul 6, 2021 om 18:48
1329 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

getty
door getty Jul 6, 2021 om 19:44
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

gerbera
door gerbera Jul 6, 2021 om 22:28
7367 Antwoorden / 14 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2021 om 00:03
1768 Antwoorden / 31 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

gerbera
door gerbera Jul 7, 2021 om 09:57
7367 Antwoorden / 14 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2021 om 10:49
1768 Antwoorden / 31 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

ju
door juliomariner Jul 7, 2021 om 12:34
1329 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2021 om 12:42
1768 Antwoorden / 31 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

gerbera
door gerbera Jul 7, 2021 om 14:55
7367 Antwoorden / 14 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

ju
door juliomariner Jul 7, 2021 om 18:01
1329 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 7, 2021 om 22:33
1389 Antwoorden / 10 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 7, 2021 om 22:42
1768 Antwoorden / 31 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

ju
door juliomariner Jul 8, 2021 om 10:24
1329 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

Donuts
door Donuts Jul 8, 2021 om 10:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

diumenge
door diumenge - Jul 6, 2021 om 18:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dit verklaart de reactie van de hovenier. Hij kan verder gaan conform de offerte, maar indien jij niet akkoord gaat met het meerwerk dan kan hij de oorspronkelijke klus ook niet afmaken (tenzij de keuze alsnog op grijze banden valt).

DOOR JOHANVERBEEK 6 JUL. 2021 OM 17:46
2 ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

Uw vind eigelijk als ik niet akkoord gaat met tuinman van kosten extra banden
Nu  Helft is uit gevoerd en helft betaald is
Dat hovenier dit mag doen
Wij vinden Grijzen banden echt niet mooi
We willen echt zwarte banden kunstgras kan pas gelegd worden als alle banden zijn vervangen

ma
door malty - Jul 6, 2021 om 18:50
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Als u echt zwarte banden wilt zult u moeten betalen voor het meerwerk.
Wanneer u zegt dat hij de klus kan afmaken met grijze banden zal hij het karwei wel komen afmaken.
U zegt dat de tuin al veel geld kost maar het meerwerk zal wel meer dan €1000 gaan kosten.
Anderhalve dag werk met 2 man is al 24 manuren.

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 19:42
3 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt dat denk ik ook
Ik ga nu eerst wachten op offerte

panter22
door panter22 - Jul 6, 2021 om 18:54
6599 Antwoorden / Vragen

Waar ben je mee bezig?
Je hebt de offerte getekend, de hovenier is volgens afspraak aan het werk gegaan en nu wil je zwarte banden.
Dat wil de hovenier wel doen, maar zoals ik het begrijp, moet je eerst  betalen wat die verandering gaat kosten, voor hij verder gaat.
Hij wil het bedrag niet voorschieten. En afmaken met grijze banden kan natuurlijk ook niet zolang je geen beslissing hebt genomen.
Dus het werk ligt stil.
Die wijziging gaat je een klein vermogen kosten. Niet alleen moeten er nieuwe banden komen, de oude moeten er uit en het wordt er nooit mooier op met die bestrating, want dat moet allemaal weer goed passen,
De hovenier heeft de werkzaamheden ingepland en jullie zullen niet zijn enige klant zijn. Zijn planning moet ook nog eens gewijzigd worden, want jullie zullen toch niet weken willen wachten tot de tuin klaar is.
Daar zit de hovenier niet op te wachten. Wees verstandig en maak de tuin af zoals gepland. Het zijn maar banden.
En zwart is een modekleur, dat verveelt snel. Grijs blijft. Kijk maar naar de stoeptegels. Ooit zwarte stoeptegels gezien?

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 19:36
3 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt maar we vinden grijze banden niet mooi
Ik zal hovenier voor een offerte vragen
Maar mij vraag eigenlijk is als we er niet uit komen mag de hovenier zeggen
Helft werk is gedaan helft is betaald
Als julie zo moeilijk doen kom ik niet meer
Mag  de hovenier dit wel doen

me
door mein33 Jul 6, 2021 om 20:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Uiteraard mag de hovenier dit doen.
U wil wijzigingen in de aanleg doorvoeren en de hovenier mag hier, volgens u, geen kosten voor in rekening brengen.
Die man werkt niet voor niets of voor de lol, maar wel om z'n boterham te verdienen.
Hij stopt nu op het punt waar voor is betaald en het is aan u om het werk te laten afmaken, maar daar wel voor te betalen.
Alles wat u anders wil dan afgesproken kost u Euro's en dat is niet meer dan terecht.
Helaas wilt of kunt u dat niet begrijpen, maar het is wel de realiteit.

tijger1
door tijger1 Jul 6, 2021 om 20:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij wil die hovenier het werk al gewoon, dus met die grijze banden, niet afmaken.

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 21:54
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor alle antwoorden
Ik heb nu offerte gevraagd wat
Het veranderen kost

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 6, 2021 om 20:22
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het antwoord op uw vraag of de hovenier recht heeft om de meerprijs te vragen is: ja dat mag.

Jo
door JohnnyPrimitivo - Jul 6, 2021 om 20:25
1 Antwoorden / Vragen

Beste Johan,

Allereerst mijn complimenten voor je bericht;
je beschrijft de feitelijke situatie zonder er een oordeel over te vellen. Dat lukt niet iedereen.
Slechts aan de titel: "Conflict met de tuinman" kun je afleiden dat het proces niet
naar je zin verloopt. Mijn vraag is: als jij tuinman zou zijn en jij goede afspraken hebt met een klant hebt gemaakt, in hoeverre jij dan bereid bent om extra kosten te maken alleen omdat jouw klant iets anders wil dan is afgesproken, en wel nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd? Dat hij er extra geld voor wil hebben kan ik goed begrijpen, hij staat daar bovendien mee in zijn recht.
Nou, ik zie uit naar je reactie.

Virendelijke groeten!

Johanverbeek
door Johanverbeek Jul 6, 2021 om 21:55
3 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor reactie Ik heb nu offerte gevraagd wat veranderen kost

gerbera
door gerbera - Jul 6, 2021 om 22:27
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Er bestaat nog zoiets als zwarte betonverf die u zelf aan kunt brengen, kan de tuinman gewoon zijn werk afmaken.

sira
door sira - Jul 7, 2021 om 12:39
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb laatst een schilder schriftelijk opdracht gegeven mijn buitenmuren van mijn woning rose te schilderen. Nu is het hele huis klaar, maar nu lijkt mij achteraf de kleur wit toch mooier. De schilder is bereid het hele huis weer over te schilderen, maar vraagt daar nota bene arbeidsloon voor, dit is toch belachelijk?! Zelfs de witte verf wil hij door mij betaald hebben.

gerbera
door gerbera Jul 7, 2021 om 14:57
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Meisje geboren? Poot stijf houden, niet betalen;-))

sira
door sira Jul 7, 2021 om 18:08
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Hahaha, meisje geboren, op mijn leeftijd. Nou, dat staat morgen op de voorpagina van alle Nederlandse dagbladen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 7, 2021 om 22:30
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik geef deze  Tuinman gelijk!

1  hij bleef  na plaatsen zwarte met de grijze reeds ingekochte zitten en moet maar afwachten op volgende klant die wilde...

2  weghalen is veel werk,  nieuwe zwarte plaatsen ook...

3 Levertijd?   Zwarte  beton palen waren duurder dan grijze en ook levertijd!

4 Andere klussen?  Hij maakte plan van aantal dagen werk + mensen...  U gooide zijn planning door elkaar.

5 Als je een hoge prijs voor ander kleurtje wilde betalen?  Offerte zwarte  en geen zekerheid.....

Ik weet hoe druk Hoveniers het nu hebben, vaak enkele maanden wachten en dan gezeur....

Alles weghalen en  geld houden zou ik zeggen.  DOEI....

aurora1
door aurora1 - Jul 7, 2021 om 22:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tuinman heeft gelijk.
Laat het zitten met dat zwart. Is een modekleur en grijs is prima en neutraal. Straks na zwart toch maar weer een andere kleur?
Voortaan vooraf beter uitzoeken en nadenken?

1paul
door 1paul - Jul 9, 2021 om 15:56
3156 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft twee keuze's  u laat het werk afmaken met grijze banden en betaald de andere helft OF u geeft opdracht voor zwarte banden te plaatsen welke u dan OOK moet betalen INCLUIS het loon wat daar bij hoort....

succes met uw keuze!!!!

Kiest u voor zwarte banden krijgt u dus ook nog een rekening voor deze banden erbij, u krijgt een extra rekening voor het verwijderen van de grijze banden EN afvoeren hiervan EN u krijgt een extra rekening voor het plaatsen van de zwarte banden!!!!

koekeloer
door koekeloer - Jul 9, 2021 om 17:47
562 Antwoorden / 18 Vragen

Tuinman heeft groot gelijk