wimstone_1
door wimstone_1 Nov 10, 2003 om 14:34
Vrije tijd & tuin

Eigelijk

Eigelijk moet je van deze regel je niets aantrekken , Hoe vaak is de bediening wel netjes maar zeer beslist niet vakkundig . Gastheer of vrouw zijn is een vak apart en niet zoals in Nederland en vele andere landen gewoon slecht. Was het maar waar dat ik 10% kon betalen voor goede service en vakkundig personeel . Onze horeca is gewoon slecht .

1124 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

andbeek
door andbeek - Apr 16, 2004 om 11:56
5 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ik heb voor jaren in de horeca gewerkt- mijn ervaring is dat somige klanten denk dat gastheer/vrouw helemaal geen vak is en dat mensen die hun bedienen alleen werken in de horeca omdat ze nergens anders een baan kunnen vinden ! Volgens mij heeft het meer te maken met HOE dat horeca personeel behandeld worden door klanten - vergeet niet jouw gastheer/vrouw is iemands broer , zus , moeder of vader dus vedienen ook respect. Nu werk it in een winkel en de manier dat klanten mij aanspreken is echt heel anders als toen ! Misschien behandel ik mensen in de horeca "ietsje" anders want ik weet precies hoe dat het gaat en hoe dat dat voelt. Groetjes J

de
door deedeegro - Apr 16, 2004 om 11:56
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Inderdaad, gastheer/vrouw is een beroep. en niets voor mensen die nergens anders terecht kunnen, want daar is het te lastig voor. je moet maar net op de juiste manier met je klanten omkunnen gaan, oplettend blijven, en vriendelijk. ik werk al 7 jaar in de horica en heb onderandere gezien en ondervonden hoe het niet moet. respect voor de gene die je helpt met je bestelling (of wat dan ook) is nooit vanzelf sprekend, maar mag wel veel meer zijn! onthoud dat ze er staan om je te helpen!horica in nederland niet goed? dat ligt net zo hard aan de klanten (!) als de werknemers die er in zitten.

de
door deedeegro - Apr 16, 2004 om 11:56
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Inderdaad, gastheer/vrouw is een beroep. en niets voor mensen die nergens anders terecht kunnen, want daar is het te lastig voor. je moet maar net op de juiste manier met je klanten omkunnen gaan, oplettend blijven, en vriendelijk. ik werk al 7 jaar in de horica en heb onderandere gezien en ondervonden hoe het niet moet. respect voor de gene die je helpt met je bestelling (of wat dan ook) is nooit vanzelf sprekend, maar mag wel veel meer zijn! onthoud dat ze er staan om je te helpen!horica in nederland niet goed? dat ligt net zo hard aan de klanten (!) als de werknemers die er in zitten.

kapaan
door kapaan - Apr 16, 2004 om 11:56
11 Antwoorden / 2 Vragen
0

nou daar ben ik niet mee eens menig land in europa kan nog wat van ons leren vaak moet je de mensen die jouw tafel bedienen niet de schuld geven maar de leiding gevende die heeft ze dan niet goed opgeleidt en bovendien menig mens heeft ook geen respect meer voor de mensen die er werken en dat gebeurt steeds vaker en dat is jammer tuurlijk ik weet ook wel dat er zaken zijn waar je beter niet kan komen maar er zijn genoeg zaken waar je best nog goed terecht kan ook voor de bediening kijk maar in de michellengids en de directeur van deze organisatie vond dat nederland aardig goed op weg is en daar geef ik hem groot gelijk in

th
door theodorus_1 - Apr 16, 2004 om 11:56
4 Antwoorden / 1 Vragen
0

Al jaren werk in de horeca en ik weet dat het vaak lijkt of het personeel niet vakkundig is. Vaak is dit niet terecht, veel van de vragen die je krijgt kun je niet of nauwelijks beantwoorden. Net als de meeste banen moet je het vak leren en dat is iets wat je niet van de ene op de andere dag doet. Bij een bedrijf als Van Der Valk begin je vaak onderaan de ladden soms zelfs in de spoelkeuken hierdoor leer je alles en wanneer je een mee loper in een wijk bij een ervaren rot wordt leer je hoe je met de gasten moet omgaan. U stelling dat onze horeca slecht is niet terecht, in de meeste andere landen zult u niet vaak een lachende kelner zien en in Nederland wel. Tuurlijk zijn er uitzonderingen de goede worden te vaak overeen kam geschoren als de slechte. Als u tip geeft dan is het, het beste om dit toen als de bediening goed is geweest. Ik denk dat een aantal negatief ervaringen niet opwegen tot het plezier van uit eten gaan in een restaurant. Hopelijk vindt u een restaurant die aan uw eisen voldoet en wens ik u daar veel plezier.

pe
door pemajo - Apr 17, 2005 om 02:04
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

ho ho


niet al het personeel over een kam scheeren


ik ben niet al 7 jaar voor niks aan het ploeteren om de vakkennis te leren voor de goede service die ik de mensen wil geven


en die zijn er genoeg maar ja er zitten er altijd tussen en dat komt mede omdat er niet meer naar de opleiding gekeken wordt met aannemen van de mensen maar hoe duur ze zijn!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer