bertjebert
door bertjebert Feb 18, 2015 om 22:01
Vrije tijd & tuin

Eten en drinken

Je mag als je naar de bios gaat geen eigen drinken en eten meenemen, dat vind ik al belachelijk,maar ok. Nu gaat gaat mijn dochter die op dieet is naar de bios in Zaandam.Van een snotaap die daar werkt moet ze haar tas open maken en mag ze haar dieet drinken en speciale zoutjes niet mee naar binnen nemen,maar ze kan daar geen eten of drinken kopen wat ze mag. Mijn vraag is mag dit zomaar . Achter af mag je het wel weer ophalen. Ik vind dit zo belachelijk.

34644 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2015 om 22:21
16835 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bertjebert schreef op woensdag 18 feb 2015, 22:01]Je mag als je naar de bios gaat geen eigen drinken en eten meenemen, dat vind ik al belachelijk,maar ok. Nu gaat gaat mijn dochter die op dieet is naar de bios in Zaandam.Van een snotaap die daar werkt moet ze haar tas open maken en mag ze haar dieet drinken en speciale zoutjes niet mee naar binnen nemen,maar ze kan daar geen eten of drinken kopen wat ze mag. Mijn vraag is mag dit zomaar . Achter af mag je het wel weer ophalen. Ik vind dit zo belachelijk.

Laten we even wel zijn: dieet en bioscoopbezoek. Wat nu "dieet drinken en dieet zoutjes". Dochter kan dan toch gewoon een flesje water kopen. Okay, kost geld, maar dat weet je van de voren. En waarom in hemelsnaam 'speciale zoutjes'? Ze kan toch wel 2½ uur zonder wat knabbelen? Anders stopt ze maar wortelen in haar tas en, als "de snotaap" vraagt waar de wortelen voor zijn ze kan antwoorden: het konijn. Maar ik vind dit zo'n rare vraag. Zou iets anders zijn als ze iedere twee uur iets moet eten voor haar bloedsuiker, maar dan heeft men meestal een medisch paspoort bij zich.

sw
door swat1500 - Feb 18, 2015 om 22:29
3786 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dit mag zomaar als dit bij de toegangsvoorwaarden is aangegeven. De bioscoop mag meegebrachte etenswaren verbieden.

aurora1
door aurora1 - Feb 18, 2015 om 22:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Toch keurig geregeld? De regels zijn duidelijk en de jongeman deed zijn werk zoals hij het moet doen. Erna weer ophalen, netjes toch?
Ik vind niets belachelijks aan die regels, integendeel.

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2015 om 00:15
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Je mag als je naar de bios gaat geen eigen drinken en eten meenemen, dat vind ik al belachelijk,maar ok.
Het staat aangegeven, u mag dat belachelijk vinden, maar het mag niet. Je mag er ook niet roken of alcohol gebruiken bijvoorbeeld.

Nu gaat gaat mijn dochter die op dieet is naar de bios in Zaandam.
Als het een zéér belangrijk dieet is, levensgevaarlijk of ziekmakend als er niet een bepaald kleinigheidje gegeten/gedronken wordt (water kan je daar kopen) op een bepaald moment, is dit een domme aktie. Er is een verschil tussen één speciale reep oid of een pakket snacks.

Van een snotaap die daar werkt moet ze haar tas open maken en mag ze haar dieet drinken en speciale zoutjes niet mee naar binnen nemen
De "snotaap" werkt daar, daarnaast getuigt uw terminologie niet van respect maar dat terzijde, als zij een klein zakje/doosje/verpakking meeneemt, wat gewoon medisch noodzakelijk is, zou dat moeten kunnen m.i.

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2015 om 00:41
16835 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 19 feb 2015, 00:15]
als zij een klein zakje/doosje/verpakking meeneemt, wat gewoon medisch noodzakelijk is, zou dat moeten kunnen m.i.

Is nooit een probleem bij medische indicatie, zoals al geschreven: daar heb je je "medisch paspoort" voor en niet alleen te gebruiken voor een bioscoop maar overal elders. Gewoon "aan de lijn doen" valt daar uiteraard niet onder. Mootje Mina, waar men al niet een probleem van maakt. "Dochter mag geen zoutjes knabbelen tijdens bioscoopbezoek".

holpen
door holpen - Feb 19, 2015 om 04:58
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij betreft verbieden ze sowieso het nuttigen van voedingswaren tijdens een film. Het is zo bloedirritant om overal om je heen het geknisper van verpakkingen, gekraak van zoutjes, etc. te moeten horen, terwijl je lekker naar een film zit te kijken.

Drinken, nou vooruit dan maar. Maar dat heen en weer geloop van het personeel die komen bedienen kan me ook niet echt bekoren. Van mij mogen we gewoon teruggaan naar de tijd waarin je gewoon een pauze had, waarin je een drankje kon kopen en nuttigen.

Als je naar het theater gaat, zit je ook gewoon zonder versnaperingen naar de voorstelling te kijken, nietwaar?

In dit geval zou ik zeggen: get a life! Jongejuffer is kennelijk op een afslankkuur. De beste methode om af te slanken is nog altijd minder te eten dan wat je verbrandt. Dan heb je al die dure afslankproducten niet eens nodig en kun je zelfs bij een uitje als dit je veroorloven om een tussendoortje te nemen. En als je dan toch wilt afslanken, wat is er dan beter dan niets te eten? En water of iets met weinig calorieën is ook heus wel in de bios verkrijgbaar.

Die "snotaap" is gewoon een medewerker die zijn werk uitvoert volgens zijn instructies.

Alleen wanneer je op medisch voorschrift op bepaalde tijden bepaalde dingen moet eten, zou je gelijk hebben. Niet wanneer het erom gaat dat mevrouw wil snoepen, ondanks het feit dat ze al te dik is.

Ik begrijp bovendien de hele maatschappij niet meer: iedereen denkt tegenwoordig overal maar te moeten kunnen eten en drinken. Op het gevaar af voor "ouwe l**" te worden versleten: dat was vroeger wel anders.... en wij hebben dat ook altijd prima overleefd.

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2015 om 10:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... Mijn vraag is mag dit zomaar . ......
Ja.

.....Ik vind dit zo belachelijk......
Ik niet. Maar ieder z'n mening....

......Van een snotaap die daar werkt.... ...
Kijk, zo'n terminologie vind ik nu belachelijk.

gerbera
door gerbera - Feb 19, 2015 om 16:27
7365 Antwoorden / 14 Vragen

Natuurlijk mag je weigeren! Foulleren mag alleen door bevoegd opsporingspersoneel en dan nog alleen wanneer daar gerede aanleiding toe is. Ik betwijfel of betreffende bioscoop opsporingsbevoegd personeel in dienst heeft.
De consequentie zou alleen kunnen zijn dat ze je niet binnen willen laten. Dit kan je aanvechten en zal je waarschijnlijk winnen, maar daar zie je geen film door.

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2015 om 19:34
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Commentaar over: geen drankjes (water) of eten mee mogen nemen naar een bioscoop of, zoals ook al aangehaald "pretpark". Hoe vervelend ook, iedereen: van Cinema tot pretpark wil inkomsten genereren, wat daar mis aan is ontgaat me. Dat het voor (grote) gezinnen erg duur is beaam ik natuurlijk maar er is een "maar". Kan me er niets bij voorstellen dat men niet zonder eten kan, ijsjes, popcorn (bah) of andere rommel, snap echt niet dat men dat perse moet eten in een bioscoop. Moet wel eerlijkheidshalve toegeven dat ik thuis ook niets knabbel; ook dat is een gewoonte, ik weet het, net zoals het wel knabbelen een gewoonte is. Maar als het niet mag, doe het dan gewoon niet.
Bij mijn laatste bezoek aan de bios, Pathé, was ik al blij water te kunnen kopen, want dat heb ik dan wel nodig bij een 3 uur durende zit. En bij een avondje uit ga je toch niet simmen dat de Lidl het water voor een grijpstuiver verkoopt, toch?

ma
door madmenyo - Feb 23, 2015 om 10:50
28 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een belachelijke reacties op je vraag. Ja logisch dat je wat te knabbelen wil hebben tijdens een film, dat hoort er nu eenmaal een beetje bij. Echter zijn het de huis regels en regels zijn er om vanaf te wijken.

Ik kan u vertellen dat als ik met mijn partner naar de bios ga, City of Arena in Amsterdam, wij voor de complete rij aan eten bij ons hebben. Wij zijn nog nooit gecontroleerd en ik zou dat ook best belachelijk vinden. Denk er wel aan dat de verpakkingen niet teveel geluid maken anders stoor je je buren wellicht.

Dus een optie is om van alleen een filmpje ook een dagje Amsterdam te maken aangezien jullie in de buurt wonen. Een andere optie is om een brief te schrijven naar de klanten service met daarin netjes je klacht en of er voor uw dochter geen uitzondering gemaakt kan worden. Je kan het eten en drinken ook gewoon verstoppen tussen je kleding.

mahadma
door mahadma - Feb 23, 2015 om 16:19
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Regels in het algemeen gezien: Als ik lees: Echter zijn het de huis regels en regels zijn er om vanaf te wijken., dan vraag ik mij af, als die regels nu eens in het voordeel van "de gebruiker/bezoeker" zijn, dan mag er dus ook van afgeweken worden, want regels zijn er om vanaf te wijken. Dan zou dat dus ook kunnen betekenen dat het in het nadeel van de gebruiker/bezoeker uitgelegd gaat worden, ondanks dat het regels zijn.