ci
door cinka Feb 16, 2017 om 18:35
Vrije tijd & tuin
Factuur betalen of niet? bij werkspotopdracht die niet volgens afspraak is uitgevoerd?

Factuur betalen of niet? bij werkspotopdracht die niet volgens afspraak is uitgevoerd?

Goedenavond,

Ik heb een opdracht geplaatst op werkspot voor het repareren van de tuinschutting. Eenmaal een drietal offertes ontvangen te hebben heb ik eentje gekozen.
De opdracht wordt mondeling en via Whatsapp toegelicht en besproken.
De aannemer komt de opdracht op de afgesproken datum uitvoeren. (de tijd: hiervoor was hij 2 uur later dan afgesproken; wel netjes laten weten (via whatapp) een uurtje voordat de opdracht daadwerkelijk zou plaatsvinden met als reden, dat hij nog ergens bezig zou zijn en het daarom wat later werd. En later weer een bericht dat hij in de file stond en onderweg was)
Al met al, de dag verliep al raar.
Ik heb geen officiele offerte ontvangen anders dan alleen via een mail met als antwoord op mijn geplaatste opdracht. Hierin stond dat de schutting weer recht zou worden gezet inclusief materiaal en dit voor 150 euro.
Hier ben ik mee akkoord gegaan. De aannemer heeft de prijs gesteld op basis van tweetal foto's van de staat waarin de schutting staat. Nu komt hij en doet hij niets anders dan de schutting vastmaken aan de achtergevel van ons huis. Dit is 1 schroef geweest en meer niet. Hij heeft als argument dat de schutting niet recht kan worden geplaatst, omdat de schuttingdelen stuk zijn.
Dit is echter niet het geval. Hij kan het niet aantonen. Hij probeert slim over te komen en maakte misbruik van het feit dat ik een dame was en niet zoveel kennis zou hebben wat dit soort dingen betref. Misschien liet ik dit toch heel erg merken. Hij liet weten dat het dus voor de 150,- niet kon worden gerepareerd. Omdat nu blijkt dat er meer aan de hand zou zijn volgens hem. En ik geef aan dat ik met mijn man zou bellen, en dat ik deed dus ook.
Hij ging verder om de shroef in de muur te zetten en toen iik terugkwam van bellen, was hij opeens weg. Al met al heel raar.
EN dan zegt hij dat hij contant wil afrekenen. Ik zeg nee, ik wil eerst een factuur zien. HIj kwam heel agressief over en ik durfde dus niets meer te zeggen. Ik zou dit met mijn man bespreken en dan pas de factuur betalen.
Maar nu is de vraag: ben ik verplicht deze factuur te betalen? of is er een manier om dit op de juiste manier af te handelen? ik bedoel er is nauwelijks iets gedaan! 1 schroef voor 150 euro? hij moest ook heel lang naar materialen in zijn auto zoeken alvorens hij uberhaupt wist hoe hij de tuin ging aanpakken. Ik denk dat hij misbruik van de zaak maakt. Dit zou toch op een manier te bestraffen zijn. is dit uberhaupt een ge;ldige opdracht? ik heb nergens voor getekend? akkoord via Whatsapp is dit rechtsgeldig? EN zoja, is hij dan ook niet geacht de opdracht dan goed uit te voeren of van de prijs af te wijken in dit geval tenminste de voorrijkosten en de ene schroef en manuur hiervoor. Dit was in een half uur gedaan. Toen was hij weer weg.















7137 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tenormin
door tenormin - Feb 16, 2017 om 19:16
16933 Antwoorden / 108 Vragen
0

Kan op de foto niet veel zien, sorry. Maar opdracht is wel opdracht. U bent akkoord gegaan met de kosten. Dat hij misbruik zou maken van het feit dat u een dame bent (en niet veel verstand zou hebben van...); misschien maakt u dat er van. U mag wel een factuur verlangen en geen jantje contantje fiatteren, dat is uw goed recht. Maar qua opdracht: hij had die opdracht van u.

ph
door philip36 - Feb 16, 2017 om 19:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Is dit een van de twee foto's welke u gebruikt hebt op werkspot, waar is de tweede?
Wanneer de klus niet uitgevoerd is, zoals afgesproken en omschreven in de e-mail met hem, bent u niet verplicht tot enige betaling, ook geen voorrijkosten.
Als hij nu zegt dat het niet voor 150 euro kan is dat zijn probleem (gebruikelijke smoes).
Had hij maar eerst langs moeten komen voor hij de klus accepteerde.

tenormin
door tenormin Feb 16, 2017 om 19:45
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Of had de TS hem niet moeten laten komen; op foto zie je klimop en iets wits wat als schutting doorgaat. Lijkt mij, ook als schuttenmaker, moeilijk te zien op, in iedere geval, deze foto.

ph
door philip36 Feb 16, 2017 om 20:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@tenormin Als het moeilijk te zien is, zou u dan de klus voor 150 euro willen doen?

tenormin
door tenormin Feb 16, 2017 om 21:01
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ik ben geen schuttingmaker; maar had de klus, op basis van foto, niet op deze manier aangenomen. Dan was ik wel ff langs gegaan, dat dan wel weer. Dus, misschien heeft u gelijk.

robert van leeuwen
door robert van leeuwen Dec 31, 2017 om 17:04
Antwoorden / Vragen

Een wat late reactie, maar wat Tenormin zegt klopt niet en wat Philip36 aangeeft, klopt wel.
Als consument ben je in Nederland goed beschermt bij een opdracht met een zakelijke partij.

De opdracht, namelijk schutting rechtzetten, is niet uitgevoerd, zoals van te voren afgesproken.
Dus dan hoef je niet te betalen. De zakelijke partij (de aannemer) heeft - als meest deskundige partij - simpelweg een onderzoeksplicht in deze.
Aannemer had van te voren even langs moeten komen om te onderzoeken of de schutting wel rechtgezet kan worden.
Volgens Tenormin is de consument de deskundige partij in deze en niet het aannemersbedrijf. Zo werkt het gelukkig niet in Nederland.
Want stel je voor dat het niet om een schutting, maar om een hele woning gaat....

Aannemer: ja sorry mevrouw, de woning kan niet worden gebouwd, de bodem hier is hier niet geschikt voor. Ik begin er niet aan, maar wilt u wel - conform de overeenkomst - even 250.000 euro betalen? Yeaah right !

tijger1
door tijger1 Dec 31, 2017 om 17:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@robert.

Beetje uitgedroogde mosterd na de maaltijd uw verhaal na 10,5 maand datum topic.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 16, 2017 om 19:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen
1

Tja voor een paar tientjes meer had u een lokale hovenier of aannemer gehad.Die eerst even bij u langskomen en dan een prijsopgave doen.
Nu kiest u voor een soort uitzendbureau waarbij het ene bedrijf alleen het andere qua prijs onderuit wilt halen.

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2017 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U had dan ook alle adviezen moeten opvolgen die bij Werkspot staan. En de schutting "repareren" wat omvatte die reparatie dan in uw ogen?

simon55
door simon55 - Feb 17, 2017 om 15:38
1556 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik wil niet veel zeggen maar bedrijven die zich doorgaans bij werkspot aanmelden zijn redelijk tot onbetrouwbaar . Heb in november daar ook n klus geplaatst voor n totaal nieuwe betonnen schutting met relief eenzijdig . Kreeg daar vijf reactie s op . Varieerend van  €1580 tot en met € 2695 met exact t zelfde motief . Toen werkspot gebeld en via Facebook benaderd . Letterlijk werd er mij op facebook meegedeeld beste Hr v d .... U bent niet verplicht om met iemand in zee te gaan,ik zeg dat weet ik ook wel,maar ik had die bedrijven ook gebeld met allerlei scheldkanonade s hun zijde een uitgezonderd. Ook dat deelde ik mee aan werkspot, hun antwoordde luidde ,dat is ons probleem niet en wij gaan geen bedrijven scannen op hun betrouwbaarheid. Ik op internet verder gezocht en inmiddels staat er n nieuwe schutting, geleverd door n firma uit t zuiden van t land inclusief palen betonmortel en plaatsing voor € 985.Terwijl de bedrijven van werkspot allemaal hier uit de regio kwamen met n afstand van 32 kilometer Ik bedoel maar ga niet met bedrijven van werkspot in zee.

hansje klein
door hansje klein - Feb 17, 2017 om 16:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Naïviteit ...

Waarom werkt u zich eerst danig in de nesten, gaat dan met uw echtgenoot bellen en daarna een klaag-topic aanmaken?

Wat stond er dan in hemelsnaam in uw opdracht?

FOUT: Wie wil mijn schutting rechtzetten?
BETER: Onderzoeken waarom de schutting scheef staat en dan een offerte maken ...
JUIST: Reageerders op uw aanvraag de situatie uitleggen, de websites en referenties bekijken, offerte laten maken na een bezichtiging. Zoek eerst nog uit of de schutting tègen (op uw grondstuk) of òp de erfgrens staat (dan is de schutting ook van uw buren). Niemand kan op deze foto vaststellen of het scheefhangen bij voorbeeld door de wind komt, er een paal is doorgerot of de palen te kort waren, resp niet verankerd zijn.

Door de regie uit handen te geven trekt u alleen maar 'gespuis' aan ...

Waarom ik u dit uitleg? Omdat u na leergeld, nogmaals opnieuw dezelfde klus heeft.

O ja, betalen doet u pas na ontvangst van een factuur natuurlijk, zodat u nog garantie heeft op de dure schroef.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer