el
door elsdankers Aug 29, 2009 om 19:31
Vrije tijd & tuin

Filmpje verzenden

Wie kan mij helpen hoe ik een  filmpje kan verzenden . Ik heb nl op de fotocamera een filmpje gemaakt, maar het bestand is te groot. Ook wil onze zoon "de eerste stapjes "VANDAAG  verzenden van ons enige kleinkind Hein. Graag een berichtje Bedankt Els Dankers

13250 22 Rapporteer

hutch
door hutch - Aug 29, 2009 om 19:37
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Els,

dit zou u kunnen doen via de site: www.yousendit.com. Dit is tot 100mb gratis.

Heb er zelf goede ervaringen mee.

Gr. Hutch

dobby
door dobby - Aug 29, 2009 om 19:54
749 Antwoorden / 1 Vragen

Wat altijd makkelijk werkt als je een windows LIVE-ID hebt (elke hotmail/msn/live email adress, of elk oud passport account.. zeg maar als je iets met hotmail hebt, of als je b.v. Windows Live Messenger hebt (wat de meeste nog steeds MSN noemen):

dan heb je ook gratis SkyDrive

ga naar http://skydrive.live.com/ - daarn kan je dan met je live-id inloggen ("met je msn gegevens").. daar kan je dan van alles uploaden en neerzetten.. in bepaalde mappen.. je kan mensen dan allerlei rechten geven.. en dan stuur je de link van 1 bestand of map naar de ontvangers..

(de rechten van die map/dat bestand dan dus wel op openbaar zetten. of alleen op de email adressen (live-id's) die je opgeeft) zetten..

zo kan je hele grote bestanden versturen.. werkt perfect.. service is redelijk stabel en zo goed als niet down (lees: de laatste paar maanden (stuk of 9?) met half-uur's pings nog maar 1 keer een downtime meegemaakt van 1 ping, en dat kan ook aan mijn kant gelegen hebben).

dus: http://skydrive.live.com/ daar inloggen, aparte map maken, bestand(en) uploaden, rechten op de gewenste instellingen zetten, en een link laten genereren die je naar de gewenste personen doorsruurt.

edrick3
door edrick3 - Aug 29, 2009 om 21:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Els,

www.megaupload.com is er ook eentje. Kun je je gratis aanmelden om 50mb bestanden te kunnen versturen...

labren
door labren - Aug 31, 2009 om 14:59
862 Antwoorden / 0 Vragen

je klikt op het filmpje en dan aan de linkerkant op verzenden per email en hem dan versturen met Outlook express want andere outlooks willen dat nog wel eens niet doen filmpjes versturen

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2009 om 15:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ labren,

Het bestand is te groot - zoals al in de vraag staat - om als mail bijlage te verzenden!

jannyholtrop
door jannyholtrop - Aug 31, 2009 om 15:31
84 Antwoorden / 1 Vragen

Heb het zelf destijds ook geprobeerd, maar mijn bestand was ook te groot om als bijlage bij Hotmail te verzenden ( groter dan 10 MB). Heb toen een account aangemaakt bij Outlook Express en daar kun je bijlages tot 100 MB verzenden-----Gratis!!!!!!.

Dus even een mailadress aanmaken bij Outlook en de eerste stapjes zijn zo verstuurd.  Succes

labren
door labren - Aug 31, 2009 om 16:04
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja inderdaad kan je via outlook express wat op iedere windows computer staat tot 100 MB en zelfs groter want dan gaat outlook express het bestand automatische verkleinen het filmpje versturen want je kan er ook als je weet hoe je het moet doen een volle film van 4.35 GB mee versturen.

labren
door labren - Aug 31, 2009 om 16:09
862 Antwoorden / 0 Vragen

hoef je echt niet moeilijk over te doen en allerlei progammaatje te dounwlouden die de ontvanger dan ook moet dounwlouden omdat die het anders niet kan openen enz, enz

dirck
door dirck - Aug 31, 2009 om 16:13
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als jullie alletwee MSN Messenger of Windows Live Messenger gebruiken, dan kun je via Bestanden delen zoveel foto's en filmpjes naar elkaar toe sturen als jullie maar willen.

De andere mogelijk is om dit via internet te doen met bijvoorbeeld SkyDrive wat standaard al bij je Windows Live Hotmail account inzit, met SkyDrive heb je de beschikking over 25 GB. Hier kun je dan foto's en filmpjes neerzetten en die kun je dan vervolgens weer delen.

dirck
door dirck - Aug 31, 2009 om 16:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@labren,

En waar wil je die 100 MB of 4,35 GB dan naartoe sturen???

En Outlook Express staat ook niet meer op alle Windows versies, al een paar jaar niet meer.

tolsma1945
door tolsma1945 - Aug 31, 2009 om 19:04
229 Antwoorden / 6 Vragen

Je kan het filmpje ook uploaden naar YOUTUBE.Kan je de link naar iedereen toesturen

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 31, 2009 om 19:21
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Els, het eerste antwoord van Hutch is de simpelste en beste oplossing....

Is het al gelukt?!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 31, 2009 om 19:25
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Kleine aanvulling: het kan nog iets makkelijker, namelijk zonder aanmelding: http://www.2shared.com/

Werkt wat mij betreft uitstekend! Youtube zou ik zeker afraden voor dergelijke filmpjes. Kent u de reclame van die mevrouw die met een megafoon haar persoonlijke gegevens roept en haar strandfilmpje laat zien? Dat gaat u dan ook doen met uw kleinkinderen!

la
door lanzenk - Aug 31, 2009 om 21:34
21 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo.

Als je het nog niet gedaan hebt, er zijn zat prive upload paginas waar je de film op kunt zetten, daarna de link doorgeven aan diegene die je wilt en die hem dan weer kan downloaden. Veilig en simpel. Als je wilt kun je daarna de film er weer af halen.

Ik gebruik www.adrive com.

ook te gebruiken als backup met gratis 50 gigabytes ruimte

jo
door joopcd - Aug 31, 2009 om 22:56
8 Antwoorden / 2 Vragen

om bestanden naar familie en/of vrienden te sturen kunt u inderdaad beter yousendit gebruiken. 2shared lijkt me meer een site om bestanden met heel internet te delen

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Aug 31, 2009 om 23:00
1163 Antwoorden / 60 Vragen

nee, 2shared werkt exact als de overige sites. Alleen degene die de juiste link heeft kan de info downloaden. Verder kun je zien hoe vaak het bestand al gedownload is. Als er dus misbruik van de link gemaakt wordt, dan kun je dat zelf controleren.

labren
door labren - Aug 31, 2009 om 23:42
862 Antwoorden / 0 Vragen

UUHH XP outlook express staat nog steeds op de instalatie cdrom, vista, windows mail , hetzelfde als outlook express alleen een andere naam alle 2 nog steeds te koop de instalatie cdrommen de nieuwe Windows 7 gaat in oktober de winkel in ," bestaat niet meer???"

tolsma1945
door tolsma1945 - Sep 1, 2009 om 19:46
229 Antwoorden / 6 Vragen

Nou Deinert ,je bent dan niet echt op de hoogte van YOUTUBE.

YOUTUBE kan je gewoon VEILIG gebruiken.

Sorry voor deze discussie Els.

el
door elsdankers - Sep 2, 2009 om 20:47
10 Antwoorden / 28 Vragen

bedankt , maar hoe moet ik uploaden ? graag stap voor stap, want ik heb er geen verstand van. Gr Els

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 2, 2009 om 21:27
1163 Antwoorden / 60 Vragen

P A R D O N ? ? ? ? We praten over de eerste stapjes van een kleinkind....

Ik ga u even een linkje geven van een website die ik verder niet ken, maar hun forum is regelmatig in het nieuws. Deze link is alleen bestemt voor mensen met plank voor hun hoofd die serieus Youtube als veilig beschouwt. Anders NIET aanklikken: http://www.martijn.org/

Los daarvan komt het de beeldkwalitiet allesbehalve tengoede om dit via youtube te versturen.

Ik zeg dit niet snel, maar uw advies is ronduit zeer dom te noemen. Een discussie is hier ook niet voor nodig, zeker niet met uw geschreeuw.

dirck
door dirck - Sep 2, 2009 om 21:58
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Els,

Maken jullie ook gebruik van de MSN Messenger of Windows Live Messenger???

In het gespreksvenster, waar je normaal een tekst intypt, daar kopieer je dan het filmpje heen en de gesprekspartner kan het filmpje dan vervolgens downloaden.
Of je klikt op Bestanden delen, dan kun je de map delen waar het filmpje instaat.

Simpeler kan het gewoon niet.

el
door elsdankers - Sep 5, 2009 om 01:00
10 Antwoorden / 28 Vragen

bedankt ik heb het al diverse malen geprobeerd, maar het lukt niet. Zou u mij stap voor stap willen mailen wat ik moet doen? Dank je wel GR Els